@Zwangerschapsmasker. Ja je moet nu zeker nog de hele zomer oppassen. Je hormonen ben je nog niet kwijt. Hier heb ik er van de zomer ook geen last van gehad. @Jenny. Super, dat ze zo goed reageerde!!! @Hier. Net discussie gehad. Vriend wil Kv proberen om zo te kijken of spugen minder is. Omdat mik mischien niet tegen BV kan denk hij. Het is vandaag wel weer heel erg. Dit maakt dus niets uit heb ik hem al gezegd. Denk zelfs dat het erger kan zijn omdat Kv langzamer verteert. Hij wil het maar niet begrijpen.
Als je h.a. kunstvoeding in huis hebt gehaald, heb je een kleine kans dat hij minder spuugt wanneer hij bijvoorbeeld koemelkallergie heeft. Houd er wel rekening mee dat Mik last kan krijgen van krampjes door verandering van voeding... Mini had er ook last van toen ik 's nachts bij ging voeden met kv.
ik ben zelf vandaag al begonnen om geen zuivel meer te nemen. Dus als het kma is moet ik dat in de loop van de dagen ook gaan merken. Heb inderdaad h.a in huis maar daar zit toch nog steeds koemelk in?? (stel dat hij daar last van heeft.) Denk soms echt waar maak ik me nou druk om. Geef gewoon KV maar kan het op 1 of ander manier nog niet. Lekkere miep ben ik
ja, maar op de verpakking (bij mij) staat dat het de kans op kma vermindert. als hij er last van blijkt te hebben, moet je andere kv hebben. enne, pas een fles geven wanneer JIJ er klaar voor bent misschien eerst een beetje met gekolfte bv oefenen? Google maar op schema voor afbouwen borstvoeding en beginnen met kunstvoeding.
Aja... ben niet helemaal wakker meer Maar waarom vind je het moeilijk? Ik vond het juist heerlijk (door alle pijn bij het voeden) om de fles te geven. Of dat nou met gekolfte melk of met kv was, maakte mij niet uit. Zolang ik die helse pijn maar niet had!
Uk2011 ik heb geen idee wat ze nu precies weegt, maar de laatste keer op cb was ze 5150, 13 april moet ik weer heen.... Mijn zusje had het ook met mijn nichtje in begin die was ook altijd hongerig en op een gegeven moment was ze echt een klein mollige baby en zat de cb te zeuren dat ze teveel melk gaf aan haar kleine, moet zeggen dat daar nu overigens niks meer van terug is te zien hoor... Maar mijn zusje had zoiets als ze blijft huilen dat ze honger heeft geef ik het gewoon... Ja mijn man was daar gelukkig wel bij, en nu hebben ze het ook maar druk met mensen en buren etc van die dorp waar ze wonen die komen condoleren het hele huis zit vol met mensen en die doen dan gebeden voor mijn schoonvader... Hij blijft ongeveer 2 a 3 weken, hij wil vooral blijven voor zijn moeder... Chrisie ja inderdaad beter dat ze hem niet hadden gebeld. Dat met de borsten had ik ook begin blijven ze nog vol maar het gaat langzaam aan weg ik had na 2weken nog af en toe een natte plek bij 1 van mijn borsten..
@Uk vind fles geven niet erg maar om KV te gaan geven heb ik moeite mee. Heb ook heel wat pijn moeten doorstaan in het begin maar gaat nu super. Het gaat echt alleen om het spugen.
goede morgen dames, Nou dat was me het nachtje wel zeg.....ben blij dat ik me beter voel anders had ik het niet overleefd hahahaha. Ze was al vanaf 18.00 aan het zeuren dus heb haar eten gegeven ipv om 19.00.... Ze beelf een beetje zeuren daarna. toen om 21.00 de fles en naar bed gebracht en vanaf dat moment tot 23.30 kon ik elke 10 minuten heen en weer lopen voor de speen. Om 23.30 was ik er klaar mee en heb een fles gemaakt....daar heeft ze 50 ml van gedronken en is in slaap gevallen en om 03.00 kwam ze weer. Nu kwam ze weer om 07.00 maar ben het aan het rekken tot nu 08.00. pfffffff ben echt gaar nu!!!!uiteindelijk heeft ze dus 7 flessen gehad als je die 50 ml van 23.30 meerekent. iemand hier ervaring hoe dit ineens kan of is dat gewoon weer een sprongetje of iets dergelijks???Heb trouwens het idee dat ze verkouden is dus misschien kan dat het ook wel zijn....nou we gaan op naar de volgende nacht hahahahaha. Ik ga nu voeden, Laura naar school brengen en dan zal ik eens op jullie reageren xxxx
@Esther. Wat een nacht zeg. Mischien een sprongetje of voelt ze zich gewoon niet lekker. Groeispurt?? @Super nacht gehad. Gister om 23.45 gevoed. Hij werd om 5.30 wakker speen gegeven en toen was het ineens 7.00. Spruw begint al een stuk minder te worden. Zit alleen nog op zijn tong. Was me eigen een ongeluk. Alles waar maar een beetje spug op komt wassen op 60 graden en als dit niet kan dan strijken. Ga nu weer vlug verder met huis opruimen en schoonmaken voordat Mik weer wakker word.
@Saida: het cb mag zeggen wat ze wil, maar als mijn Mini honger heeft krijgt hij gewoon een fles! Meer dan de 180+6 krijgt hij niet. Zodra hij daar niet meer tevreden mee is, zal ik met voeding voor hongerige baby's beginnen. Heb nog 4 pakken h.a. in huis maar denk dat ik daarna wel over moet gaan stappen. Wat lief, die foto's van Hafsa en Imane samen!!! @Christel: is wel begrijpelijk hoor, je wilt natuurlijk het beste voor je kindje, maar je moet ook aan jezelf denken op een gegeven moment... Succes met het wassen @Esther: Heftige nacht! idd, sprongetje? @Hier: Gister om 21:45 de laatste fles gegeven, rond 22:30 Mini in bed gestopt en zelf ook gaan slapen. Om 08:00 werd ik wakker van zijn gebrabbel. Manlief was vergeten de wekker te zetten Oh wat heerlijk! Ik geniet van mijn rust want weet dat het binnenkort vast een keer anders zal worden...
Jeetje, wat een geklets hier Chahida, klopt het dat ik geen foto zie? Madelief, lekker dan, zo'n nacht. NOT. Hopen dat Sophie nu vandaag minder voeding nodig heeft. Tja, kan een sprong zijn, lijkt mij. Christel, pfff, gelukkig dat de spruw al minder lijkt te worden! Gelukkig dat het smerige goedje aanslaat. Mik mag het dan niet lekker vinden, maar helaas voor hem. Het spul werkt en dat is belangrijk Uk, jeetje, dat is een goede nachtrust voor je Lekker, ja, geniet er van. Voor je het weet heb ook jij weer werk. Hier, valeriaan in huis gehaald gister. Ben benieuwd. Jayden is naar de KDV. Had gister avond verhoging (37.8) maar dat was vanmorgen gezakt naar 37.4 dus gelukkig niet opgelopen en gewoon naar KDV gebracht. Verder volgens vriendlief een onrustige nacht gehad. Jayden scheen veel wakker geweest te zijn. Nou, ik heb helemaal niks gemerkt. Was volgens mij in coma ofzo. Heb wel gister gevolleybalt dus misschien dat ik daardoor zo vast sliep?! Ach, het was toch vriendlief zijn beurt om in de nacht eruit te gaan voor hem. Verder vandaag een gesprek met mijn grote vrienden van het UWV en daarna door voor sollicitatie training. Overigens nog een keertje goed nieuws gekregen; 5 april heb ik een sollicitatie gesprek!!! Niet bij Leen Bakker, maar in de thuiszorg. Kreeg laatst een mail dat er geen vacatures openstonden op dat moment, maar dat ze mijn gegevens wel bewaarden. En gister kreeg ik bericht dat ik op gesprek mag komen. Ben zoooo blij. Verder heb ik gister voor Jayden 2 t-shirts, een zwembroek, babyfloat (zwemband dus) en een jas gekocht. Jas al maatje 68! Valt op zich mee met grote. Normaal zit hij op maat 62. Er is zo moeilijk om een zomerjas voor een jongen te vinden, in maatje 62. Wibra niks, Terstal niks, Zeeman niks, Hema niks, C&A niks. Dan maar een maatje 68. En het zit hem nog perfect ook. Jas is zoooo stoer. Zondag gaan we met z'n drieen lekker zwemmen. Zo'n zin in!
@Sweet: wat fijn dat JIJ goed hebt geslapen Valeriaan werkt? Om beurten er uit 's nachts werkt hier niet. Manlief slaapt veel te vast en wordt niet wakker van Mini. Ik helaas van elk klein geluidje. Mamainstinct ofzo? Succes met je sollicitatietraining!!
@ Sweet Verklaart wel waarom Jayden gisteren zo onrustig weer was dan... arm ventje! Koorts is 's ochtends altijd lager en 's avonds meestal hoger, dus het kan in de loop van de dag nog oplopen... 37,4 's ochtends denk ik toch dat tie het nog niet kwijt is! Wel lekker dat jij zo goed geslapen hebt!! Ff lekker bij kunnen tanken, had je wel nodig denk!! @ Uk Ik zou idd ook kv voor hongere baby's gaan geven als hij aan 180+6 niet genoeg heb... ze raden het sterk af om meer te geven, dan krijgen ze teveel voedingstoffen binnen! Het eerste levensjaar bepaalt of je op latere leeftijd hogere kans hebt op overgewicht! Maar dat wist je misschien al? Wel lekker zeg, mini weer zo goed geslapen heeft!!! Waarom zet je eigenlijk de wekker?? Vanwege dat ze 8 uur zonder voeding mogen?? Of is het de wekker van je vriend die naar z'n werk moet ofzo? Vanaf ongeveer 3 maanden mogen ze van 7 tot 7 slapen zonder voeding... dus lekker als hij al zo lekker door slaapt!! @ Chrisie Kan me goed voorstellen dat je er zo veel moeite mee hebt.. Je hebt de kv in huis, dus je kan het altijd nog geven! Het is geen moeten natuurlijk! Kan het ook zo zijn dat Mik z'n maagje er aan moet wennen dat het bij jou nu zo goed stroomt?? Misschien liep het niet zo hard toen je nog meer last had van het raynauds syndroom... en kan z'n maagje de sterke stroom nu niet aan? Evi heeft hier aan het begin er zo veel last van gehad en gaat nu steeds beter... spuugt alleen nog mondjes! Owja en dat schema van jou... werkt top he?? Doe ik hier sinds 2 weken ook en het is zo'n groot verschil!! Voeden, half uurtje spelen en naar bed! Ik kan ook aan Evi merken wanneer ze moe wordt, zie het aan d'r oogjes en ze gaat dan druk doen! Zo ligt ze altijd voor het huilen in bed en gaat ze lekker liggen kletsen!! Geeft zo'n goed gevoel he? Dat je je kleintje zo goed leert kennen! Ik dacht hiervoor altijd, waarom gaat ze nou huilen?? Maar dat was dus gewoon omdat ze moe was... en dan gaat ze niet meer slapen! Idd de kunst om dat voor te zijn! Grappig dat het bij jou ook zo werkt en dat het ook na een uur is! @ Madelief Kan van alles zijn natuurlijk, sprongetje? Niet helemaal fit? Of misschien krampjes?? Evi wordt hier ook wakker als ze flinke kramp heeft en komt dan soms zelfs na 2 uur alweer... maar dat is dan van de kramp ipv honger! Als ze hier zo'n drama nacht had... was dat vaak 2x achter elkaar en dan daarna ging het vaak weer beter! Hoop dat het bij jou ook snel weer beter gaat!! @ Jenny Ik had heel veel gelezen van jou... maar weet ff niet meer wat sorry... Volgens mij liep het allemaal wel lekker bij jou he?? Hebben jullie trouwens die VSM druppels al gekregen?? Hier nog niks binnen, maar misschien was ik te laat?? @ Hier Evi heeft voor de 2de nacht doorgeslapen!!! misschien toch geen toeval?? Ik heb wel altijd gezegd, zodra d'r krampjes over zijn gaat ze meteen door slapen, want volgens mij werd je steeds alleen maar wakker van krampjes! Wel lekker hoor... 21.30 laatste voeding, drinkt ze 2 borsten leeg... om 22.30 liggen we beide op bed!! En dan komt ze om 6 uur weer!! Ik blij toe, want ik had eens alles gekolft vanmorgen, om te kijken hoeveel ik nou eigenlijk heb! Ze zijn echt knoert hard namelijk 's ochtends en zodra ik niet op m'n rug lig begint het giga te lekken... maar ik bleek dus 340cc te hebben (180cc + 160cc) en daarna heeft Evi zelfs nog gedronken! Vind het niet normaal meer, als of Evi ooit 340cc gaat drinken... maar als ik niet kolf dan lek ik zo veel... dus volgende keer hoop ik dat het ook goed gaat met alleen de druk er af halen! Ik heb trouwens wel nu 2 dagen achter elkaar 1 kop "natuurlijke stoelgang thee" van zonnatura gedronken... zal dat er mee te maken hebben dat Evi doorslaapt zonder kramp??
@ Serendipity: Heerlijk, 2 dagen ook al door kunnen slapen! Netjes! Wat veel melk productie joh. Haha, nou, als Evi daar nog niet voldoende aan heeft... Schiet mij dan maar lek hoor Zou maar zo eens kunnen dat het door de thee komt. Ken het niet, maar de naam zegt wel iets. Hier werd Jayden ook veel rustiger sinds hij lactulosesiroop kreeg. Dus zal er mogelijk wel mee te maken hebben. Hier: Kreeg net reactie van mijn werkcoach over het omscholingstraject. Ze was paar dagen ziek vandaar dat ze niet antwoordde. Kan ik mij voorstellen. Ze gaat het voorleggen bij een collega van haar. Ik ben zoooo benieuwd! Dit is echt iets wat ik zo graag wil. Ik ben nu heel erg hard aan het duimen.
@ Sweet Ja ik blijf denk maar ff aan die thee... al als is tie niet te drinken!! Ik duim heel hard voor je mee meis!! Je kan wel wat positiviteit gebruiken!!
zoo ben ik weer, ha d gelijk even boodschapjes gedaan als ik dan toch de deur uit ben dan ook maar gelijk doorrijden naar de supermarkt. Heb Sophie nu in de schommelstoel gezet en als alles goed gaat en ze om 12.00 wakker word heb ik er 4 uur tussen zitten (te vroeg gezegd, word nu net wakker hahahaha) maar ik rek het wel tot 12.00 dus dames ik geef later weer antwoord als ik alles dan nog weet hahahaha xxx
@Sweet. Toch weer iets positiefs meid. Ga voor je duimen dat je ook aangenomen word. @Annette. Dat is grappig. Het werkt echt. Hij begint nog wel vaak te huilen als ik hem in bed leg maar dan pink erin en dan slaap kindje slaap zingen. tot hij rustig word soms wel 10x. pink eruit nog 1 keer liedje en dan kus ik hem weltrusten. Ben blij dat ik dit nu uitgevonden heb. @Raynauds heeft niets te maken met doorstoom van melk. hij had het toen ook al maar lijkt nu wel erger. Hoop dat manueel therapeut vrijdag helpt. @Vanochtend gekolft omdat ik fles(bv) klaar had staan voor vanacht maar hij sliep door. Had uit 1 borst 150 andere 120. En dan heb ik er 7 uur tussen gezeten. Wat jij heb annette is wel heel veel. Kan je wel mooi voorraad aanleggen in diepvries.
ogen weer dicht hahahaha Annette: jeetje meid wat een melk.......ben blij dat ik dat gewoon in een pakje heb en niet in mijn bortsen pffffff......Maar goed zeg dat evi al zo lekker slaapt, geniet er maar van want voor je het weet is het misschien weer over (was hier ook ineens weer over) maar hoop het natuurlijk niet voor je!!!!Denk trouwens wel dat het de thee is die jij drinkt die ervoor zorgen dat Evi geen krampjes heeft. Hier word ze niet wakker van de krampjes want die zijn weg dus ik weet het eigenlijk niet.........als ik met de speen begin kan ik het wel rekken enz. maar das toch ook geen doen in de nacht 2 uur lang met een speen heen en weer??? of moet dat wel zo????? Sweet: succes met de training en ga voor je duimen dat het gesprek goed gaat komen!!!!! Saida: inderdaad erg mooie foto's hoor!!!!wat een poepies........ Uk:Waarom zet je een wekker???? echt lekker zo'n lange nacht!!!!die heb ik zaterdag in iedergeval weer als de kleine vij opa en oma is hahahaha (ik speel vals). pffffffffffffff de rest even kwijt...... xxxxx