Mama`s van de mooiste baby`s van begin 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Jenny82, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik ben dan ook een slechte moeder! Ga regelmatig even een peukie doen wanneer hij niet op wil houden met jammeren. Wel met de deur open zodat ik hem hoor!
    Ow en als ie stil wordt, ren ik meteen terug het huis in om te kijken of ie nog ademt. Ligt ie gewoon te grijnzen :p
    Pffffttt moet stoppen met roken!

2. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    haha ben net 4 trappen opgerent om even te kijken of hij nog ademde;)
    Ben soms zo bang dat als ik in zijn kamertje kom dat hij niet meer ademt.:)

3. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Sensormatje bestellen!
    Ik kijk ook elk half uur of ie nog ademt...
    Maar 4 trappen op, goed voor de lijn!

4. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Esther nee niet tijdens werk haha. Maar wel voor op me werk. Anders heb ik 2 handen vol en kan ik niets ontspannends doen.

Net me baas gebeld maar voicemail jammer.....

5. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Sorry dames, alleen ff ego berichtje vanuit hier.

Huis is opknapproject. Moet redelijk wat aan gedaan worden. Lees: alles. Elektra. Vloer, muren, keuken, tuin etc. Woning staat niet op Funda maar op jaap.nl het huis staat in Meerkerk. Aan ik geloof zouwendijk 21 prijs 175000 gaan natuurlijk wel met prijs onderhandelen. Hebben gehoord dat verkopers, de familie van de inmiddels overleden eigenaar, bereid is om met de prijs te zakken. Gelukkig! Want er moet toch wel 40000euro tegenaan gegooid worden. Tuin is geweldig. Boven groter dan verwacht.

Mijn 2 mannen zijn getroffen door de buikgriep. Jayden zijn 3e dunne luier. Tot lekkens toe. Vriendlief ook al die zou ik bijna luier om doen maar helaas kan hij geen Jayden's luiers aan. Haha. Jayden heeft geen koorts, wel weinig gedronken. Vanmiddag 30cc laten staan, net maar 140cc gedronken! Normaal 210! Nu was inhoud waterdun van zijn luier. Arme schat. Ligt nu in mijn armen te slapen omdat als ik hem naar bed breng hij het op een krijssen zet en wil vriendlief niet wakker maken. Zo ff alle flessen na iedere voeding uitkoken. Morgen ORS halen. Al is het voor zekerheid. Wil niet dat hij in het ziekenhuis beland met uitdrogingsverschijnselen. Dus neem liever het zekere voor het onzekere zeker nu hij zo weinig drinkt en alles er als water uitkomt. Dan ben ik misschien een overbezorgde mama maar ik heb geen zin dat mijn zoon vocht te kort komt.

Ik probeer de kleine in bed te doen en zelf te gaan slapen...

6. sweetchocolate

Ben bang dat dit nachtje ziekenhuis gaat worden wegens uitdroging. Vriend is alleen maar aan het spugen. Hij had het vorig jaar februari ook en moest toen op zaterdagnacht naar ziekenhuis aan het infuus. Wat te doen met Jayden? Jayden loopt ook te kloten. Alleen niet spugen. Wel waterdunne ontlasting.

7. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@Sweet: lijkt een leuk projectje, maar naar mijn idee gaat daar nog minimaal een half ton in zitten om het op te knappen.
    Sterkte met 2 zieke mannen thuis! :( Veel drinken, evt. gewoon water, aan blijven bieden aan Jayden, en ook aan je vriend trouwens...

8. sweetchocolate

Het is inderdaad heel groot project.

Was zo wie zo van plan om morgenochtend vroeg ors te halen voor jayden maar vriend krijgt dit nu ook, indien mogelijk. Water net gekookt en laat dit afkoelen. Is beter dan gewoon ongekookt leidingwater. Hier zit heel veel kalk in het water. Mijn gevoel zegt dat ik eerst moet koken en af laten koelen en dan pas geven.

Flessen zijn allemaal weer uit gekookt. Doe dat nog iedere dag. Maar gaat nu na iedere voeding gebeuren.

Ondertussen loop ik te rennen, ben moe maar zoveel te doen hier nu 2 mannen ziek zijn...

Ik ga jayden ff wakker maken. Broek controle en wat vocht aanbieden. Maar ja, hoeveel?

9. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Gewoon zoveel als dat hij zelf wil drinken. Als hij vol zit, geeft hij dat wel aan.
    Je kunt ook ORS maken he, ik zoek het even voor je op.

10. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Neem acht afgestreken theelepels suiker of honing en één afgestreken theelepel zout en doe dat in een liter schoon water. Voor de smaak kun je er een scheutje sinaasappel-, limoen- of citroensap bij doen. Dit heeft ook als voordeel dat er kalium in zit. De zelfgemaakte ORS mag niet zouter smaken dan tranen.

Als ORS zelf maken op bovenstaande manier niet lukt kun je één afgestreken theelepel zout aan een literfles cola toevoegen. Dit klinkt misschien niet erg smakelijk, maar ORS zelf maken op deze manier levert wel een redelijke vloeistof op om uitdroging te voorkomen. Als je eerst wat suiker in de cola doet gaat de prik eruit.

11. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Nog info gevonden:

bovenstaande is voor volwassenen denk ik?

Baby's
    Heeft uw baby meer dan twee waterdunne poepluiers op een dag. geef dan een ORS-oplossing (Oral Rehydration Salts) die geschikt is voor jonge kinderen. In nood kunt u zelf een ORS-oplossing maken van 1 afgestreken eetlepel suiker met een afgestreken theelepel zout en deze in 1 liter water oplossen. ORS-oplossingen kunt u ook kant en klaar bij de drogist en apo-theek kopen want met zelf maken loopt u het (grote) risico dat door de natte-vinger-samenstelling de diarree alleen maar verergerd. Het kant en klare ORS-poeder moet u mengen met flessenwater, gekookt water of thee. Beslist niet met andere dranken zoals cola of vruchtensappen.
    Een ORS-oplossing helpt uitdroging voorkomen. Krijgt uw kind flesvoeding dan kunt u deze het beste voor de helft met betrouwbaar water verdunnen. Borstvoeding kunt u gewoon blijven geven.

U moet direct een arts waarschuwen als:
    - De diarree niet binnen twee voedingen stopt.
    - Uw baby niet alleen diarree heeft maar ook spuugt.
    - Uw kind er ook koorts bij heeft.
    - Uw kind een slappe, suffe indruk maakt.

12. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

betrouwbaar water:
    gekookt afgekoeld water wat je in de koelkast bewaart is "veilig". dit mag je volgens mij 24u in de koelkast bewaren.

13. sweetchocolate

Uk, zo jeetje dank je! Aan al die info opzoeken om het nu te maken heb ik geen tijd voor. Jayden heeft 40cc water op. Vriendlief is er beroerd aan toe. Ziet eruit als een lijk. Dus eerst ors maken. Staat grote kan afgekoeld gekookt water in koelkast. Althans, hij is bijna koud.

Nogmaals, dank je!

14. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Sterkte!

15. sweetchocolate

Dank je.

Wat een nacht. Jayden lijkt er overheen te zijn. Ligt nu nog te slapen en rook en voelde geen nattigheid in zijn bed.
    Vriend is om 5 uur beneden op de bank gaan slapen. Schrok er wel van toen ik naast mij niemand zag liggen. Ik eerst boven alle ruimtes af, misschien ligt hij daar en is flauw gevallen? Ja er is zoveel uit gekomen en drinken wou hij niet omdat het er dan uit zou komen zei hij. Dus heeft geen ors genomen.
    Geef Jayden ook wat van tevoren, daarna beetje melk proberen. Even rustig aan.

Gelukkig LIJKT het mee te vallen met kleine man. Nu grote man nog. Gelukkig heeft Jayden geen koorts maar vriend wel. Die was mega warm maar hij lag te rillen in bed. En dan eigenwijs he en geen zoutoplossing nemen!

16. sweetchocolate

Jayden lijkt de ors met lichte thee lekker te vinden. Gelukkig. Vriend vindt het niet lekker. Heb hem toch gegeven. Gezegd dat ik hem anders naar het ziekenhuis breng en krijgt hij net als vorig jaar een infuus. En hij heeft er zo'n hekel aan. Sadist ben ik he?

17. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Gelukkig lijkt het met Jayden beter te gaan. Nu de grote man idd nog. Hoop dat hij begrijpt dat het echt noodzakelijk is dat hij gaat drinken!
    En jij, jij bent niet ziek geworden?

18. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Sweet
    jeetje meis, wat een drama bij jou in huis!! Hoop dat ze snel opknappen!! ORS is idd belangrijk tegen uitdrogen, of voor vriendlief veel andere dingen drinken als hij het echt niet wil, maar dan moet het wel binnen blijven!

@ Jenny
    Hier vallen de washandjes nog mee, maar ik had maar 70B vroeger en nu iets van 80D?? dus dat valt nog mee! Kan wel duidelijk verschil zien tussen borsten die op knappen staan en lege borsten ;) Scheelt een cupmaat volgens mij haha

@ Christel
    Stoer dat je doorgaat met borstvoeding :D:D Ben benieuwd hoe je baas gaat reageren er op en hoe ze het op gaan lossen met de ruimte!! Hoop dat je in de toekomst snel zonder jbm kan!!

@ Uk
    Ik moest echt lachen dat jij je verveelt... sorry ;) Ik verveel me geen moment... huishouden, boodschappen, afspraakjes, Evi, Internetten ;)

@ Madelief
    Lekker hoor, ff weer los gaan als Sophie bij opa en oma is! Dan voel je je weer een beetje mens denk! Hier ga het hier nog niet doen, moet toch zelf 's avonds laat en 's ochtends vroeg voeden, dus dan ben ik gebroken als ik zo laat ga slapen!

@ Hier
    Wij gaan straks voor het eerst zwemmen!!! Ben benieuwd of dat allemaal gaat lukken, met slapen, voeden... enz.
    Keukenhof was leuk!! Was natuurlijk ook super weer!! Voor het eerst in het openbaar moeten voeden, maar ging goed!! En Evi deed het super, geen kik gegeven... sliep lekker in de wagen en eten deed ze ook goed!

Ze heeft nu alleen al een week last van enorme krampjes?!?! Hoe komt ze daar nou weer aan?? Geen gekke dingen gegeten... Ze komt om de 2 uur... duidelijk kramp, d'r ontlasting is ook weer dikker... maar ben zelf gestopt met de thee, dus vandaag maar weer begonnen! Gisteren begon ze zo hard te krijsen van de kramp dat ze ff geen adem meer haalde! Kennen jullie dat?? Dat ze zo overstuur zijn, dat je ze in het gezicht moet blazen om d'r weer te laten ademen?? Toen heb ik er maar aangelegd, vond het zo zielig! Maar ze komt dus om de 2 uur dan... en probeer het maar te rekken, maar als ze zo hard gaat huilen trek ik dat echt niet meer! Hoop dat de thee weer z'n werk gaat doen!
    Vind het wel gek, want de krampjes zouden rond deze tijd wel af moeten nemen volgens mij!

19. sweetchocolate

Annette, ja, herken het. Ik had het vroeger ook en mijn moeder heeft zelfs bij mij op mijn rug geklopt. Herken het ook bij Jayden en vind het doodeng. Gelukkig is de adempauze niet lang, maar het beangstigd mij wel.

Het zou in princiepe rond 3 maanden afnemen die krampjes. Maar is een gemiddelde he!

Gelukkig ben ik tot nu toe niet ziek. Laat ik het afkloppen. Maar vorig jaar februari heeft vriendlief dit ook gehad, alleen dan nog heftiger met ziekenhuisopname tot gevolg. Heb er zelf qua gezondheid niks van meegekregen. Nu lijkt het mee te vallen. Hij is niet kortademig en neigt ook niet tot flauwvallen. Had hij vorig jaar februari wel en is toen ook flauw gevallen.
    Heb hem gedwongen nu om te drinken, heeft zelfs ORS op:) Nu komt er bij hem niks meer uit, van boven en onder. Tenminste, voorlopig. Hoop dat het zo blijft.

Zo, Jayden ga ik voor morgen afmelden op KDV. Heb hem liever minimaal 24 uur diarree vrij voordat hij weer naar KDV gaat. Gelukkig heeft hij geen koorts en is verder wel vrolijk (op sommige huilmomenten na, maar ja, zijn buik is niet fijn nu, hij voelt zich niet lekker)

20. sweetchocolate

Ow ja, en veel plezier met zwemmen! Ben benieuwd hoe jullie het vinden!

Deel Deze Pagina