Mama`s van de mooiste baby`s van begin 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Jenny82, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Hier ook geen zon!!! Waait echt heel hard lijkt wel herfst.

2. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Euhm, gisteren heeft ie om 18.00 gegeten en toen dus pas (even schrik!) om 4.30 uur weer. Hij is om 19.30 uur gaan slapen: das ook weer wat nieuws hahaha! Tot eergisteren ging ie na de voeding slapen, no problem. Maarrrrrrrrrr hij heeft HET ontdekt. 'Als ik huil, komen ze wel. En als ik het maar lang genoeg volhoud, komen ze me zelfs HALEN en mag ik naar beneden, bij jullie zijn' hahaha!

Maw: het gaat verder prima, alleen zou het stiekem zo fijn zijn als die nachtvoeding verschuift naar de ochtend.... Als het niet anders is, ook prima; maar als iemand een idee heeft, probeer ik het toch :cool:

3. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Kan je overdag zijn voedingen niet wat verschuiven. Dan heb je wel een dag meer voedingen maar valt je laatste voeding wel later. Mischien dat hij er nu 1 dag al intrapt.

Hoe ziet je ritme er nu ongeveer uit van de hele dag.

4. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Hai dames.

Net naar kruidvat gewandeld met Mini, en een pakkie 2v5,- gehaald. Ik ga straks even testen, want moet met ab beginnen ivm blaasontsteking (jippie!) :( maar als ik wel zwanger ben, mag ik die ab niet. Hoewel een evt. zwangerschap wel afgebroken moet worden omdat ik echt niet zwanger mag raken nu. Dubbel allemaal... Nouja, heb ook meteen even condooms ingeslagen hahaha. Die ik nog had liggen waren van 3/2011 en 5/2011 dus lijkt me niet zo handig om daar nog op te vertrouwen.
    Net bij de ha. ook even nagevraagd naar menstruatie. Ze zei dat het niet gek is wanneer het 3 maanden duurt, en bij sommige vrouwen (die ook fv geven) duurt het zelfs een half jaar. gewoon afwachten dus!

@Christel: succes met de regeldag!

@Jenny: zonnetje begint hier door te breken, maar tis guur buiten.

@Tips om het ritme te verschuiven zijn er niet, hij moet dat uit zichzelf doen helaas. Gister heb ik wel een 5e fles gegeven om 24:00 omdat hij om 19:45 anders de laatste zou hebben gehad, en dan weet ik dat ik er om 5u uit moet voor de eerste fles. Vanmorgen dan ook pas om 8u de eerste gegeven :) Wel fijn hoor, zo'n makkelijk mannetje! Maarja, als ik om 21:00 de laatste fles geef, slaapt hij tot 6:45 ongeveer, dus dat ritme lijkt me ook wel wat. Ligt er maar net aan hoe het uit komt, is per dag weer anders.

@Huilen en halen: ohja, dat hebben ze snel door hoor! meneertje ligt hier te jammeren, en wanneer ik ga kijken ligt ie me breed grijnzend aan te kijken. dan gaat ook zonder pardon de speen er weer in en de deur dicht! maar dat is me toch een leuk spelletje :p

5. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Jenny: geen tip helaas, maar weet uit ervaring dat het vanzelf opschuifd!!!dus even afwachten....hier ook elke nacht rond 03.00 maar dat vind ik al 10 keer beter dan 01.00 en 04.oo hahahaha.

Hier: Heb dus uitgevonden dat madam niet slaapt als ze te losjes is gebakerd.......had de puckababy gewassen en lekker warm in de droger en vanacht kwam ze dus pas om 03.00 (vanaf 20.00) en vanmorgen om 08.45!!!!was voor mij dus echt ideaal als ik eerlijk ben. maar nu is dat knudde ding alweer een beetje uitgerekt dus heb nu de pacco besteld. dat schijnt echt een ideaal ding te zijn voor erg wilde kindjes hahahahaha. Ik doe het nu tot die tijd maar met mijn fleecedeken want dat werkt ook heel erg goed voor de middag slaapjes. moet zeggen dat ik nu een heel ander kind heb als ze maar wat is uitgeslapen :)

xxxx

6. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

voeding verschuiven: geeft kleine vanzelf aan. Wel rot tijden trouwens dat de kleine dan komt. Toen Jayden nog op 4 voedingen zat had meneer paar keer laatste voeding rond 8 uur, half 9. Werd volgende morgen rond half 6 wakker. Maar ja, schijnt dat 4 voedingen niet mag. Dus moeten hem wakker maken om half 11 en hij slaapt dan door tot uur of half 8, 8 uur. Zelfde effect maar ja. Vind het prima hoor. Wij kunnen lekker uitslapen en volg het cb qua aantal voedingen.

En uk? Al gedaan?
    Ik gooi er misschien ook test tegen aan. Of ik begin ook ziek te worden.

Vriend is opgeknapt. Jayden heeft wel wat diarree maar niet veel meer. Zag wel dat zijn hele shirt zeiknat was. Vriend zei door spugen. Klopt, ruikt ook zuur. Hij heeft laatste tijd vaak last van spugen, ook voor diarree. Heb daarom comfort voeding in huis gehaald maar durf nu niet te beginnen dus de standaard maar weer gehaald. Word hier zo moedeloos van...

8 uur komt makelaar om huis te taxeren. Lig op bed echt niet lekker te zijn. Bah moet er straks uit. Ach dan maar flauwvallen tijdens taxatie. Vandaag al bijna flauw gevallen. Dus schiet lekker op, niet. Ik ben gewoon bang voor zwangerschap. Kunnen het financieel niet aan en welke gek neemt een zwangere dame aan. Contract wordt toch niet verlengd als ik het verzwijg. Weet ik nu al. En als ik weer binnen half jaar weg ben word ik gezien als jobhopper.

7. Chahida

Chahida Bekend lid

7 dec 2005
    524
    0
    16
    Verwegistan
    Hoi dames,

Hoe is het hiero met iedereen, wat is er weer veel pagina getypt zeg, stelletjes kletsers hahahaha...

Nou vandaag effe een heerlijke schoonmaak dag achter de rug, heb het hele huis onder handen genomen, en alles is heerlijk schoon en mijn huisje ruikt heerlijk naar citroen nu van de allesreiniger...

Voor de rest moet ik imane ook niet meer alleen in de wipstoeltje zetten zonder vast te zetten, want ze komt al echt met haar hoofd omhoog en draait al wat..

En ze is ook wild in bed nu, ze schopt de dekens nu echt van haar af, dus ik kan haar gewoon niet in bed leggen zonder slaapzak, ik had haar wakker in bed gelegd en na 10min effe koekeloeren ligt ze gewoon zonder deken die deugniet en maar lachen....

Voor de rest word mijn oudste morgen 4j, alleen vieren we het niet aangezien mijn man nog in marokko zit, ik ga wel proberen iets leuks met haar te gaan doen en laat haar kiezen wat we gaan eten morgen, en een klein cadeautje, misschien dat ik klein taartje ga maken morgen met marsepein van gewoon hotelcake...

Nou dames doe allemaal rustig aan en geniet lekker van jullie kleintjes;)

8. sweetchocolate

Jeetje, Hafsa al 4 jaar! Hoe vindt ze het op de basisschool?

Hier, gister makelaar geweest. Jeetje wat een eikel is dat zeg. Ik werd helemaal genegeerd. Er is nooit wat aan mij gevraagd door die man. Leek wel of ik niet bestond ofzo. Ik werd niet eens aan gekeken. Volgens mij was het huis van mijn vriend ofzo?
    Één ding is voor mij zeker. Het huis gaat NIET in de verkoop bij hem. Gaat in verkoop bij een andere makelaar en anders niet. Punt! Ik wil ook mijn wensen kenbaar maken. Het is ook mijn huis. Maar bij deze makelaar is dat niet aan de orde, valt niet in de mogelijkheden. Aangezien ik als vuil word behandelt. Leven in de jaren 2011, niet in jaren '60.

9. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@testje: gistermiddag gedaan en witter dan wit. zegt natuurlijk niets als ik te vroeg test, maar ik ga er van uit dat ik gewoon nog op mn cyclus moet wachten.

@Sweet: fijn dat je vriend weer opgeknapt is. hopelijk gaat het met Jayden ook snel beter. Ben jij weer in orde?

@Chahida: Gefeliciteerd met Hafsa!

@Makelaars: wat een h*fters zijn dat soms! Inderdaad, sommige mannen willen gewoon niet met vrouwen praten. Alsof je er niks vanaf weet! Wat zei je vriend er van?

10. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    @ verkoop: had ik ook niet gedaan, hoor!! Stomme lapzwans :cool:

@ hier: net bij de tandarts geweest en ik heb 'maar' één vulling lek. Viel me nog 100% mee, ik had grote schade verwacht, veel bloedend tandvlees e.d. gehad tijdens de zwangerschap. En al dat gevreet niet te vergeten.... hahaha! En ik moet beter stoken. Oke....

@ cake: euh, wat is 'gewoon hotelcake'? Jij als superbakker vindt het waarschijnlijk iets heel gewoons hahaha

@ even kijken naar de beeb: ja, dat doe ik hier ook haha! Ik ben verslaafd aan m`n kind, hoor!

Manlief vond het gistermiddag leuk om heel lang met 5 speeltjes tegelijk met veel muziekjes en geluidjes met hem te spelen. En daarna overdreven druk doen tijdens het badje. En beeb maar lachen. Maaarrrrrrrrrr (ik ken m`n kind ondertussen):
    Ik heb hem gewaarschuwd dat HIJ dus nu echt de avonddienst alleen mocht doen. En dat heeft ie geweten, beebje was helemaal van de leg. Ik vond het wel grappig: had hij maar naar mij moeten luisteren haha! Dat doet ie dus ook noooooooit meer.

11. sweetchocolate

Jenny, ow dat valt dan reuze mee! Zeker als je meer verwacht. Had je er last van dat de vulling lekte?
    Whahahaha, geweldig! Ik lig hier dubbel. Heel herkenbaar, al heeft Jayden er nu een stuk minder last van dat hij overprikkelt is. Hij is eindelijk een stuk rustiger geworden, huilt ook niet zoveel meer. Haha, goede van je. Je man bedenkt zich wel 100 keer voor hij zo'n actie nog een keer gaat doen. Maar... Het is wel heel leuk dat de kleine er om moet lachen. Alleen de nasleep ervan is minder prettig. Maar ja, gelukkig zat manlief met het probleem. Onbewust jij alleen ook aangezien jullie in één huis wonen.

Uk, gelukkig! Klinkt krü missichien, maar je snapt wat ik bedoel neem ik aan;) Idd, net wat je zegt, misschien te vroeg getest. Misschien komt het wel hoor, je ongi. Je weet nooit.

Hier: Ik ben opgeknapt. Nu al! Denk dat ik gewoon oververmoeit was. Toen beide mannen ziek waren heb ik natuurlijk weinig geslapen. Die volgende dag was ik druk en heeft in de avond zijn tol geeist. Ik lag gister om 21:15 uur weer op bed, geslapen als een blok tot 7 uur vanmorgen. Nu ook een flinke drol gedraaid (sorry) en ik ben weer als vanouds. Dus misschien zat er in mijn darmen ook iets niet goed. Dat in combi met de oververmoeidheid geeft dus dit resultaat. En dat weet ik wel, alleen dacht dat het wel mee zal vallen. Maar niet dus! Gelukkig ben ik weer als vanouds.
    Vanmiddag gesprek met grote vrienden van UWV. Mijn werkcoach belde al op en kon mij iets vertellen over omscholingstraject. Helaas, kom daar niet voor in aanmerking. Ze belde meer op om te zeggen dat boven bij een uitzendbureau een aantal vacatures openstaan voor pedagogisch medewerker. Misschien zit daar een bbl plaats bij?! Ze attendeerde mij erop dus ik ga gewoon eerst daarheen. Hoop het zo. Vind dat ook erg leuk, nog steeds. Basisvaardigheden pedagogisch werk heb ik al, moest alleen eindstage nog doen. Alleen wegens nieuw onderwijs systeem kan ik helemaal opnieuw beginnen:(

Vriend viel het ook op van de makelaar. Hij kon er alleen weinig tegen doen. Vriend vond het alleen niet nodig dat makelaar op de hoogte gebracht zou worden. Nou, ik wel. Ik moet geen dingen opkroppen. Heb het jarenlang gedaan. Heb de makelaar dus een subtiel mailtje gestuurd. Dit heb ik verzonden:

Beste meneer ***,

U was gister bij ons aan de *********** ** voor een taxatie.

Hierbij wil ik, de vrouw des huize, u graag melden dat wij niet met u in zee gaan en dat u ons huis dus ook niet in de verkoop neemt. Ik, de vrouw in het huis, wil graag ook serieus genomen worden en dat mijn wensen worden verhoord door u als makelaar. Helaas keek u mij geen enkel moment aan en vroeg niet om mijn eventuele wensen en verhaal. Hier ben ik niet van gediend en ben hier erg in teleurgesteld. Ook ik ben eigenaar van dit huis, niet alleen mijn partner.

Alvast bedankt voor uw begrip en ik hoop dat u wat met deze feedback kunt.

Met vriendelijke groet,

Subtiel en duidelijk toch?

12. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Tandarts
    Ben hier een maand na de bevalling geweest en had geen schade :) tenminste... tot dusver, want er zijn nog geen foto's gemaakt! Volgende keer... Maar viel mij ook reuze mee!! Had wel een paar gaatjes verwacht!

@ Verschuiven...
    Ik had hier het probleem ook... ze viel na de voeding van 18/19 uur in slaap, in haar nachtslaap zegmaar! Toen heb ik haar vanaf die voeding wakker gehouden, of heel eventjes op schoot in slaap vallen... en dan gaf ik een volgende voeding 2/3 uur erna en legde ik haar dan op bed! Hier werkte het wel!!! Valt te proberen!! Ze heeft vannacht geslapen vanaf 21 uur (20 uur voeding) tot half 8!!!! Maar ze komt soms ook nog om 6 uur hoor...

@ Sweet
    Hoe is het met je mannen??

@ Uk
    Ik denk ook dat je cyclus gewoon nog niet op gang is... komt goed!! Hier ook nog niet, al dacht ik eerst van wel... maarja ik geef wel bv natuurlijk!

@ de rest
    Sorry ben jullie ff kwijt ;) probeer later bij te lezen...

@ Hier
    Alles goed, wel druk... maar Evi doet het super... maar nog wel steeds die klote darmkrampjes :( al heeft ze er nu al 3,5 uur tussen de voeding... dus ben er blij mee! Ze had trouwens net ff d'r duimpje ontdekt... hoor je hele harde sabbel geluiden, tot dat ze er van kokhalst hahahaha... toch niet zo heel lekker die duim ;)

13. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@Jenny: hahaha... ja ik waarschuw manlief ook daarvoor, maar wanneer Mini van slag is mag ik het oplossen :(
    @Sweet: die ongi komt vanzelf wel ;)
    @Mailtje: ojojoj... pittig!
    @UWV: moet ze ook maar eens bellen. die stomme werkmap geeft alleen maar "storing" en foutmeldingen aan. Maar ik wacht nog een weekje tot einde verlof (maandag moet ik ww aanvragen) ;)
    @Tandarts: hier ook geen gaatjes, wonder boven wonder na al dat gesnoep :p
    @Duimen: hier is het meer 2 vuistjes in de mond proberen te stoppen en luid smakken!
    @Voedingen: gister Mini om 01:00 wakker gemaakt voor de 4e fles. Vind het toch niet fijn dat hij er maar 3 drinkt, en ik werd op de bank wakker rond die tijd :p Leuk, man laat me liggen als ik op de bank slaap... Dus fles gegeven en rond 01:30 lag ik in bed. Mini heeft tot 9u vanmorgen geslapen! Wow... wat een heerlijkheid :)

14. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Sweet
    Wel leuk, pedagogisch medewerker... ben ik ook ;)
    Wel kl*te dat je helemaal opnieuw moet beginnen... hoop voor je dat er een bbl plaats bij zit!!

15. sweetchocolate

Annette, leuk he, pedagogisch medewerker. Werk je op de kinderopvang? Heb zelf spw3 gehandicaptenzorg gedaan. Maar denk dat kinderopvang toch beter bij mij ligt wegens omstandigheden die vooraf zijn gegaan bij mijn laatste stage. Baal er nog steeds van dat ik niet door heb gezet.

Uk, bij mij zijn er in mijn werkmap geen storingen. Was je wel ingeschreven bij werkbedrijf? Zou uitkering nu al aanvragen als ik jou was; Ze hebben daarna 4 weken beslissingstijd nodig. Je krijgt het wel, maar dan later. Ook ik moet nu nog wachten op de beslissing. Heb het ook net voor einde verlof aangevraagd. Kreeg toen de opmerking terug dat ik het dan eerder had moeten aanvragen; Maand van te voren. Maar ja, je krijgt het wel, alleen later...

16. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Ja werk als babyleidster op een kdv... in Uithoorn! Vind het echt het leukste werk dat bestaat ;)
    Vooral nu je zelf een kleintje hebt is kdv erg leuk! Je kan je nog nog meer inleven enzo... wil nog niet werken, maar mis het werk ook ergens wel hoor! Zo heerlijk om met die kleintjes te werken, al is het wel gewoon jammer dat je daardoor je eigen wondertje ook weg moet brengen :(

17. sweetchocolate

Klopt, is ook best lastig. Als je je kind hoort huilen, wil je er toch naar toe! Komt Evi ver van je vandaan te zitten als je weer gaat werken?

Jayden's leidsters waren maar wat blij dat er eindelijk een baby in de groep kwam. Hij krijgt genoeg aandacht van zowel leidsters als kinderen. Hij zit op een verticale groep.

18. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Evi komt hier in het dorp op het kdv op een babygroep! Verticaal is wel lekker dat ze niet van groep hoeven te wisselen!
    Ik werk 30 min met de auto rijden verder op... maar denk dat het wel goed is voor mij, zo word ik gedwongen om afstand te nemen en ben ik met m'n gedachte hopelijk straks meer bij m'n werk dan bij Evi!
    De halve familie woont hier ook in het dorp... dus ik kan m'n moeder, zus, broer, schoonzus of tante bellen als er wat met Evi is... dat is wel lekker!

Evi is trouwens net per ongeluk van buik naar rug gerold!

19. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Jenny. Wat Annette inderdaag zegt kan je proberen. Ik kan het hier aardig zelf bepalen . Geef ik hem bijvoorbeeld een keer eerder voeding zadat ik met de voeding erna beter uit kom.

@Uk komt vanzelf op gang geef je lichaam de tijd.

@En voor de rest weet ik het nu niet meer haha. Zo vergeetachtig.

@Vandaag heeft Mik zijn eerste prikken gehad hij heeft er wel last van. Net was hij helemaal overstuur was wel weer tijd voor een voeding. Uit zitten snikken aan de borst bijna niet gedronken en ligt nu in te slapen tegen me aan in draag doek. Kreeg hem niet meer wakker om te drinken. Arm ventje. Probeer het over een uurtje wel weer.
    Volgende week weer terugkomen hoe het gaat met reflux en om te wegen en als niet beter gaat zou ze een briefje voor huisart schrijven voor medicijnen. Hij was gelukkig wel genoeg aangekomen. (zei ze) Had gehoopt dat het wat meer was.
    Zal zo de lijst opzoeken om weer bij te werken.

20. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Bevallen
    06/01 Chahida (Saida) - Imane (3615gr/??cm) - 40w1d
    08/01 Sweetchocolate (Marijke) - Jayden (4190gr/52 cm) - 40w0d:)))
    19/01 Jannebo (Rianne) - Finn (3910gr/ 52 cm) - 39w6d
    21/01 Serendipity (Annette) - Evi Linn (3540gr/??cm) - 40w1d
    24/01 Jenny82 (Jenny) - BV - Joël (3290gr/49cm) - 39w4d
    26/01 Chrisie (Christel) - Mik (3750gr/52cm) - 39w0d
    28/01 Madelief (Esther) - Sophie (3630gr/51cm) - 39w6d
    29/01 Uk2011 (Uk!) - Mini
    06/02 Anmar (Carin) - Lenne (3750gr/52 cm) - 41w3d

Gewicht babys
    Finn: 6000 gram en 59,8 cm op 17-03-2011
    Sophie: 4430 gram en 53 cm op 01-03-2011
    Mik: 5270 gram op 60cm 07-04-2011
    Lenne: 4030 gram op 20-02-2011
    Joël: 4995 gram en 56,5 cm op 21-03-2011
    Imane: 5150 gram en 60 cm op 08-03-2011
    Evi: 4650 gram 57,5 cm op 17-03-2011
    Jayden: 6350 gram 62 cm op 21-03-2011

Afspraken
    05/04 Jannebo 1e werkdag! En Finn 1e keer officieel naar kdv!
    07/04 Chrisie 1ste prikjes Mik
    09/04 Jenny met manlief en beeb naar fotoshoot!! --> afgezegd; afzetterij!!
    13/04 Chrisie extra wegen + reflux bespreken
    13/04 Chahida cb 2de vaccinatie
    18/04 Jenny voor echo heupjes ivm stuit (standaard controle)
    18/04 Jenny 3e keer CB = 2e prikjes
    18/04 Jannebo met Finn naar CB + prikjes!
    19/04 Mini voor de tweede prikjes
    21/04 Jenny einde verlof....
    21/04 Serendipity 3e keer concultatiebureau- prikjes!
    02/05 Sweetchocolate met Jayden naar CB
    12/05 Mik CB + prikjes.
    26/05 Jannebo met Finn naar CB + prikjes!
    09/06 Mik CB + prikjes.
    23/06 Serendipity naar heupjespoli, foto's maken heupjes Evi

Verjaardagen
    11/05 Chahida (word dan alweer 28 )
    24/08 Jannebo jarig (30)
    15/09 Jenny (29)
    06/10 Madelief jarig (30 en een super groot feest!)
    28/01 Chrisie (26)
    16/02 Anmar (29)
    22/02 Serendipity (26)
    30/08 Sweetchocolate (25)

Hey Jenny zag dat fotosessie afgezegd is??

Deel Deze Pagina