Wat een opluchting he, Uk? Baby doos: Idd een tegenvaller; Wéér een kortingsbon voor Centerparcs (heb er inmiddels 5 liggen ofzo), potjes voeding (ook geen voorstander van al is het op zich wel makkelijk als je uit gaat met de kleine), sokjes, hoop reclame, bordje en verder? Geen idee meer. Wij gaan vandaag weer een nachtje slapen in de caravan van schoonouders. Jayden zijn eerste tandje is doorgekomen!!! Verklaart de overmatige diarree, kwijlen, handjes in mond willen stoppen (Verweed het aan de ontwikkeling). Meneer heeft nu nog last van diarree (niet zo heel veel meer en ook geen waterige meer), maar nu komt het... ZIJN TWEEDE TANDJE IS OOK AL ONDERWEG!!! Voel een bobbel en is wit. Die is nog niet doorgekomen, maar komt eraan. Begon mij al zorgen te maken waarom hij zo lang al aan de dunne is, maar als er 2 komen maakt dat misschien het verschil? Hij krijgt nog wel gewoon ORS, hij vindt het alleen nu niet meer zo lekker. Het is ook geen waterdunne diarree meer, gelukkig maar. Maar wel soms veel dat zijn pyama en romper inmiddels voor 2e keer in de was zitten. Gewoon niet schoon te krijgen Vriend had het gelijk in de was gedaan, maar kreeg de tip om het eerst te verweken in koud water. Tja, nu zit het waarschijnlijk ingebrand in de stof en krijg je het er niet meer uit. Na eerste wasbeurt snel in emmer met soda gedaan, tweede was inclusief voorwas gedaan op 40 graden. Nu maar hopen dat het eruit gaat. Anders... Jammer dan, hij heeft wel meer pyama's. Gister was hij in de avond zo enorm onrustig. Veel huilen, niks was goed. Wou niet bij papa zitten, mama was ook niet leuk. Ben toen maar naar boven gegaan met hem en buik op buik laten liggen en heeft geholpen. Kreeg mijn drinken boven. jayden sliep eindelijk op mijn buik. Hem in ons bed op zijn buik gelegd, sliep heerlijk door. Ergens rond 1 uur vannacht hem maar op zijn rug in zijn bed gelegd. Hij heeft tot half 8 liggen slapen! Nu ligt hij weer op zijn buik, niet ingebakerd. Wel in slaapzak, want meneer is vannacht omhoog gekropen en gistermorgen heeft hij de dekens van zich af getrapt. Jayden is dus, net als zijn papa en mama, een buikslaper. Al vind mama dat echt eng. Maar op internet lees je dat als ze goed hun hoofd kunnen optillen en draaien dat er niks kan gebeuren. Nou, ik vind het eng.
@Esther. Nee is zeker niet erg dat hij veel slaapt. Gister heeft hij ook weer veel geslapen. Op advies van CB geef ik hem nu meer voedingen ivm met reflux. Zat op 5 voedingen en probeer nu 6 a 7 te doen. Maak ik hem om de 3 uur wakker. Soms 2,5 uur ertussen. Voor mijn productie is dat niet slecht krik ik dat ook weer wat omhoog. Had vanochtend voor het eerst weer lekkende borsten na de nacht. @Sweet. Zal dat er schattig uitzien zo'n 1ste tandje. @Luieruitslag. Stel dat ze uitslag krijgen, kreeg hier tip van vriendin maizena in de luier. Moet heel goed helpen. @Uk. Super dat het heeft doorgezet.. En wat ik inderdaad gehoord heb is dat het heel heftig kan zijn. Suc6 @Doos. Van etos vond ik echt tegenvallen. Prenatal heb ik nog niets van gehoord. @Gister kraamfeest van kleine van me zus gehad. Erg gezellig. Ik kreeg van sommige mensen ook nog cadeautjes. Mik is bijna hele avond opgeweest heeft even kort slaapje in mama's armen gedaan. Was niet zo erg want hij had overdag heel veel geslapen. De nachten gaan nog steeds goed. Ga de vloeren hier schoonmaken. Hond is loops. Heel fijn. Af en toe doe ik haar wel een broekje aan maar dat vind ik beetje zielig. Gelukkig is het mooi weer en kan ze veel in de tuin. Vandaag is ze bij me ouders op boerderij kan ze daar lekker rondrennen.
@ Chrisie Mik weer helemaal happy nu na de prikjes?? Nog verhoging/koorts gehad? Wat een lekkerding is het toch!! Tenminste iemand die blij is met lekkende borsten ik heb er overdag weer last van sinds Evi doorslaapt @ Madelief Super schattige foto's!! Dat jurkje heb ik ook @ Sweet Jeetje wat is Jayden vroeg met tanden!! Ikzelf was er ook met 3 maanden bij, dus zit bij Evi ook steeds te kijken, maar misschien lijkt ze wel op d'r vader Wel kl*te van je sollicitatie en niet echt steunende woorden van je vriend hoop dat je snel iets beters vindt! @ Uk Daar is het dan... nu hopen op een regelmatige cyclus! @ Doos Dan ga ik dit keer de prenatal doos ook niet halen, vond die van Etos ook al zo tegen vallen!! Voor mensen die de PLUS in de buurt hebben... lever je geboorte kaartje daar in en je krijgt een doos met veel inhoud!!!!!! Ik vond het jammer dat ik hem maar 1x kon halen
Christel, vervelend loopse hond. Dat wordt dweilen met de kraan open. Valt het erg op? Balen maar ja, hoort erbij zegt men. Maizena tegen luieruitslag? Nog niet van gehoord maar bedankt voor de tip! Annette, plus zit geloof ik bij ons in de buurt. Zijn het nuttige dingen en niet hoop reclame? Jayden is wel 3 maanden dus weet niet of ze er in trappen. Heb grote tas vol van schoonouders gekregen van c1000. Ook leuk idee om als kraamcadeau te doen. Haha wel beetje goedkoop, krijgt het gratis bij inlevering geboortekaart. Is het bij jullie ook zo heerlijk? Zitten tegen Duitse grens vlakbij Winterswijk en is gewoon warm hier. Ik moet even foto showen van vanmorgen. Heerlijk op zijn buik liggen duimen.
Sweet wat een super schattige foto!! Hier best wel geschrokken van het gedoe in Alphen! Hier dichtbij en voordat we dit huisje hadden gekocht, hadden we een huisje in Alphen gekocht! Alles al getekend maar toen bleken we het finanieel niet rond te kunnen krijgen! Was paar minuten lopen van dat winkelcentrum! Raar idee! Tot nu toe nog niet gehoord dat er bekende betrokken bij zijn! Maar bah wat leven we toch in een gestoorde wereld! Na dit soort berichten moet ik toch altijd even denken hoe mijn kleine meisje in deze wereld moet opgroeien! Maakt me wel angstig! Hebben jullie die angsten ook? Of zijn jullie nuchter?
Ja, best geschrokken van het nieuws. Heb oud collega die in Alphen woont. Tot heden niks van gehoord. Nou, wat een leuk weekendje weg hebben wij zeg! Niet dus! Ben alleen maar aan het romper, broek en luier verschonen. Is zelfs zo erg dat ik standaard schone romper pak. Ook al weet ik de schade niet. Zouden vandaag rond 16:00 uur naar huis gaan, omdat het zulk mooi weer gaat worden. Gaan nu na het ontbijt richting huis. Gelijk HAP bellen en ik eis ziekenhuis opname. Het kan toch niet zo wezen dat ze mij naar huis sturen? Gaan nu dag 6 in van diarree. Even leek het beter te gaan. Werd al wat vaster, dronk zijn flessen leeg. En nu? Weer k. met peren. Rare is wel: Hij slaapt gewoon niet anders dan anders, heeft geen koorts, lacht, praat heeeeeeeeel veel, is gewoon vrolijk. Maar die dunne wilt niet over gaan, wat voor ons allemaal zwaar irritant is. Mis zijn om de dag ontlasting nu heel erg. En kan door tanden komen hoor, beginnen nu goed zichtbaar te worden die van boven (zooo leuk), maar moet dat nou gepaard gaan met 6 dagen dunne waarvan sinds gister iedere verschoningsbeurd een nieuwe romper? (gisteravond en vanmorgen ook schone broek) Kortom; Ik eis ziekenhuisopname en wel vandaag.
hey sweet! Heel vervelend die diarree maar denk dat het idd best van tanden kan zijn! Vooral als hij er geen last van heeft verder! Hoop voor je dat het 2de tandje snel door is! Dan ben je er waarschijnlijk voor eventjes van af!
Inmiddels hier advies gevraagd op forum. Gaan niet vroeger naar huis. Moet er maar mee leven dat Jayden niet voldoende drinkt (gelukkig wel ORS binnen krijgt) en zijn diarree water is. Maar hij is vrolijk, heeft geen koorts en al. Dus zal mee vallen. Morgen naar HA. Al zegt mijn gevoel nog wat anders, maar ja. Ik ben straks door de rompers heen. Hoop straks de andere vieze rompers die uitgespoelt zijn droog zijn, krijgt hij die maar aan. Zitten nog vlekken in, maar ja. Wat moet ik?
@Sweet: Wat een prachtig ventje! Als de HAP niets doet, gewoon bij het ziekenhuis naar de eerste hulp! Het kan toch niet zo zijn dat ze jullie naar huis sturen. Diarree bij een baby kan gevaarlijk zijn. zolang hij blijft drinken en plassen is er ws. niks aan de hand, maar houd het ajb goed in de gaten... En als je het niet vertrouwt meteen naar het ziekenhuis! @Christel: succes met loopse hond! Ik ga volgende week de DA bellen voor onze poes. Word gek van dat krolse gedoe @Plus: helaas niet in de buurt, maar die van de C1000 vond ik geweldig @Annette: ik ben daar vrij nuchter in: als zoiets gebeurt, kan je er toch niks aan doen. je kunt wel overal bang voor zijn, maar dan geniet je niet van het leven, terwijl het zo mooi kan zijn @Sweet: Hoe lang was Jayden al aan het kwijlen voordat hij diarree kreeg en zijn tandje door kwam? Mini kwijlt al meer dan een week vrij veel en stopt ook de laatste week steeds zijn handjes in zn mond, en alles wat hij te pakken krijgt, rammelaar, dekentje etc. zelfs mijn shirt pakt hij vast om op te bijten! Heb nu binnen 24u al 3 poepluiers verschoond waarvan de laatste echt dun... Denk dat ik ook maar ORS ga maken voor de zekerheid. Geef je dat afgekoeld of lauw?
@Sweet: heb het topic ook even doorgelezen. Houdt er wel rekening mee dat het geen artsen zijn hier op het forum. Natuurlijk hebben de meesten dit al een keer meegemaakt, maar als je beschrijft dat Jayden alleen maar water "poept" zonder stukken erin, dus echt dun-dun, dan zou ik toch de hap even bellen voor de zekerheid!
Uk, het is inderdaad echt dun-dun. Zijn hier beetje aan het opruimen en vertrekken zo richting huis. Ik kan zo wie zo niet meer genieten hier tijdens weekendje weg. Ben enkel aan het wassen geslagen en verschonen. Beetje op ZP. Verder druk met rompers voor kachel leggen en draaien. Het is warm hier in de caravan! Maar als de rompers maar droog zijn. Pfff, weet niet meer... Denk rond de 3 weken dat hij aardig aan het kwijlen was. Maar eerste tandje was al wel door toen ik het merkte.
@Alphen. Zo erg. Maar wat je zegt annette. In wat voor wereld groeien onze kinderen op. Ik denk er maar niet te veel over na. Zal best goed komen toch.
@Sweet. Heeft hij nog wel genoeg plasluiers dan?? Morgen HA bellen en overleggen. Mik is hier ook meer als een week aan de dunnen geweest. Sinds gister pas weer goed. Wat een lieve foto @Annette. Ja blij met lekkende borsten gek he. Maar ben zo bang dat ik niet genoeg productie heb zodra ik weer aan het werk ga. Als ik kolf krijg ik er na mijn idee niet genoeg uit voor wat Mik drinkt. Hoeveel bied jij Evi aan als je haar de fles geeft?? Mik heeft geen koorts gehad. Sliep gewoon heel veel @Hier ook een lange nacht gehad. 20.30 voeding 21.15 naar bed 3.00 speen en 7.00 wakker. Voor mama ook lekker want ben zo moe. Heb het gevoel dat ik ongi moet worden. Morgen maar iets voor de moeiheid halen. Ook weer duizelig dus denk dat bloeddruk weer behoorlijk laag is. @GENIET ALLEMAAL VAN HET MOOIE WEER
Ja hoor hebben we caravan schoon, spullen gepakt. Wil ik Jayden verschonen. Zie ik dat hij heeft geplast. Geef ik hem drinken, heeft hij pas voldoende met 200cc. Daarna geen diarree. Hopen dat hij weer om de dag vaste ontlasting krijgt. Heb nu wel genoeg poep gezien afgelopen week. Of kan ik beter zeggen water met bruine kleur?
chrisie ik had laatste 2 kleinere voedingen bij elkaar gedaan en kwam op 210cc in de fles! Evi dronk er 160cc van! Mik drinkt meer toch? Ik ga nu opvangbakjes bestellen tegen m'n lekkende borsten hahahaha hoop dat dat werkt!
Ja hij kan soms maar zo 180cc drinken als ik hem dat aanbied. Nou had ik voeding van 12.30 gekolfd was 100cc en heb hem dat aangeboden. Hij had daar waarschijnlijk niet genoeg aan want hij bleef langer doorhuilen dan normaal. Dus later nog borst aangeboden. Paar slokken en het was goed. Ga nu aankomende weken gewoon wat vaker afkolven en kijken wat opbrengst is en hem dat aanbieden en kijken of hij tevreden is. Zo weet ik ook wat ik mee moet geven na kdv. Zonde als ze weg moeten gooien. En ik ga elke week even wegen, geeft me meer rust.
Ik denk doe een keer mee aan de foto van de dag bij koffietijd. Vind het echt verschrikkelijk maar kan wel een fiets gebuiken. Thema van vandaag was strikje. En wij hebben op mijn verjaardag mik een strik omgedaan en dat ik hem vasthoud met een gebakje erbij. Denk wie weet win ik die fiets wel en kan me niet schelen dat ik met mijn gare kop op tv kom. Ik denk dan zoeken ze morgen een foto uit maar dat gebeurd vandaag dan al. Ben dus te laat:x. Morgen thema... vreemde vogels. Ja daar heb ik weer geen foto voor
Thema vreemde vogels? Hmm, kan ik daar personen ook bij doen? *Denkt op dit moment heel hard aan een persoon* Whahahaha. Ik ga Jayden uit zijn bedje halen, zo naar de HA.
@Christel: hoe is het met het lekken? Je productie zal ws wel iets teruglopen wanneer je weer gaat werken (wanneer ga je weer aan de slag?) maar als je blijft kolven komt dat vast wel goed... Met kolven krijg je er natuurlijk niet zoveel uit als wat Mik drinkt, maar je kan er voor kiezen om 1 extra voeding per dag te kolven. Als hij 6x drinkt, kolf je 7x om zo de productie te blijven stimuleren. @Sweet: diarree voorbij? @Vreemde vogels: geen babypakje met vogeltjes? Anders Mik rammelaarsokjes met vogels aantrekken (Zeeman heeft ze met eendjes) en een wit/geel pakje, paasoutfit er van maken @Hier: lekker weer, ik ga straks shoppen. Zeeman heeft 5 voor 10,- actie o.a. kinderkleding. Moet zelf ook nog nieuwe tops kopen (alles is uitgerekt door dikke buik) en misschien vind ik ook nog wat leuke broeken.
Zoooo, weer een nieuwe week! De hoeveelheid kolven vind ik ook erg lastig, hoor. We zijn druk aan het uitvinden hoeveel hij ongeveer drinkt. Al lijkt het hem niet zoveel uit te maken: als het maar 100 is, is het genoeg, maar is het 160: ook prima. Dus ik maak nu iedere keer bakjes met 160 cc. Dan is het sowieso voldoende. Nu is het nog niet zo`n noodzaak, maar straks met de gastouder moet ie natuurlijk wel genoeg hebben!! Vannacht heb ik voor het eerst getest of ie nog wel leefde. Hoewel vannacht: vanmorgen om 6.00 uur. Ik werd wakker en schrok zelfs een beetje!! Want hij heeft gisteren om 1800 voor het laatst fatsoenlijk gegeten en om 2000 uur nog een paar slokjes om lekker in slaap te komen (lukt `s avonds op het moment niet zonder; hopelijk gaat dat straks bij bv oppas voor een avondje weg niet zo). En toen werd ie wakker en keek me aan zo van: laat me toch slapen! Hahaha @ sweet: is de diarree nu helemaal over? Of ga je daarom naar de HA?