Mama`s van de mooiste baby`s van begin 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Jenny82, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

De diarree is nog niet gestopt. Tot nu toe nog maar 1 zeer dunne luier gehad. Bij ha 40minuten moeten wachten op mijn beurt. Hij is niet uit gedroogd, longen, keel en oren zijn schoon. Als begin volgende week nog niet over is, bellen. Er wordt dan een monster gemaakt om te controleren op virussen. Het was gister minder. Tot nu toe maar 1 luier. Ondertussen wel 3 flinke plas luiers verschoond.

Ik ga eten. Buiten. Lekker genieten van dit geweldige weer. Morgen is het weer voorbij

2. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Uk. Geen lekkende borsten meer. Gister om 22.00 voor het laatst gevoed en dan tot vanochtend 7.00 uur. Ach er komt genoeg uit dus dat is het belangrijkste.

@jenny. Lastig is het he. Ik kolf nu gewoon op verschillende tijdstippen om te kijken wat ik dan kolf en bied hem dit aan. Rond de 100cc is hij meestal wel tevreden maar meer gaat er ook wel in.
    Mischien dat het spugen van hem zo ook minder word als hij iets minder binnenkrijgt per keer. Als hij maar genoeg groeit is het belangrijkste.

@Zeeman goede tip ga er vandaag ook maar langs. Voor die paar euro kan ik dan toch mischien die fiets winnen.

3. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@jenny: nannycare al binnen?

4. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    jenny hier laatst ook klokje rond! Maar dan 19.45 tot 7.45!! Helaas was het vanmorgen half 5 met krampjes! En Chrisie ik deed altijd kolven, dat in de fles geven en daarna nog Evi aanleggen aan dezelfde borst zodat voeding niet terug loopt!! Ik ga hier vanaf nu m'n voorraad vervangen, de 140cc op maken en 180 cc alvast voor invriezen! Ze gaat nu denk toch langzaam daar naar toe!

5. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Nou hier gaat ook alles erg goed (afkloppen ;) ) zitten nu op 5 maaltijden sinds 5 dagen dus mag niet klagen. De laatste fles om 20.00 en dan de eerste weer om 05.00 dus kan nu wel bijna zeggen dat ze eindelijk doorslaapt!!!wel nog elke nacht 1 keer speentje erin rond 03.00 maar dat vind ik niet zo erg.
    Dit is sinds ze in de Pacco ligt dus het ding werkt goed :)

Nu net even het hele huis gestofzogen/opgeruimd en ben bezig met reclame maken voor mijn bedrijf dus ben druk in de weer!

Chris: Fijn dat je borsten niet meer lekken, lijkt me ook wel beter slapen of heb je daardan geen last van??

Jenny: goh wat een nachten maakt de kleine man zeg!!!!!Zo was laura ook, heb daar echt heel erg van genoten toen!!!Maar mag nu ook niet klagen vind ik hahahahaha.

Uk: Veel plezier met schoppen, niet teveel kopen he ;)

Ik heb vrijdag 2 shirts besteld en 2 broeken bij bonprix want dit jaar gaat de oude zomerkleding niet passen hahahaha. Maar vind het niet erg hoor, alleen de hele zomer mijn zwangerschapskleding aan heb ik ook geen zin in hihihihi

xxxx

6. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    ik zit trouwens op 4 x 150 en 1 x 180 ml (de 20.00 fles)

7. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    meiden in welk ritme slapen jullie kleintjes overdag? Hier is het ritme helemaal zoek!! Na 1 uur wakker is ze sago en stop ik haar in bed, maar na max een uur wordt ze weer wakker en wil ze niet meer slapen! Maar dan moet ze dus nog een uur wachten op de volgende voeding! Dat redt ze ook weer niet! Langer wakker houden lijkt ze ook niet te redden! Wel een paar keer geprobeerd maar dan is ze weer te moe en kan ze d'r slaap niet vatten! Snap er niks meer van! Iemand tips?

8. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@klokje rond: nog niet meegemaakt, maar wel bijna elke nacht van 22/23 tot 08/09 en dat vindt mama ook prima :p

@Esther: Lekker druk met je bedrijfje? Loopt het al een beetje?
    Ben bij de action en de zeeman geweest en toen begon Mini vreselijk te stinken dus maar weer naar huis hahaha... Kom je thuis, heeft ie gewoon heeeeeeel veel windjes gelaten :p
    Heb voor Mini wat polootjes gekocht, zo stoer! en voor mezelf een blouse en 2 topjes gekocht. Ik vind die twee winkels erg leuk! Lekker goedkoop een nieuwe garderobe!

9. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@Annette: regeldagen?

07-09 eerste fles
    nog 2 uurtjes slapen, uurtje spelen in de box, in bad en dan
    11-13 tweede fles
    slapen tot de lunch, daarna wandelen
    15-17 derde fles
    wakker, kort slaapje
    19-21 vierde fles
    23:00 evt. vijfde fles

Hij doet 2 lange slaapjes per dag, en 's avonds nog een keer kort een kwartiertje tot half uur.

10. sweetchocolate

@ Uk: Zeeman leuke kleding? Polo's? Welke maat? (voor kleine dan he). Zeeman had ook leuke blouse! Blauw geruit (volgens mij) vanaf maat 68. Die vind ik wel stoer. Polo's lijkt mij ook stoer bij hem staan.

Zeeman en Action zijn inderdaad leuke winkels. Wibra kan ik trouwens ook goed slagen voor Jayden (wel vaak vanaf maat 68)

Esther: Wat voor bedrijf heb je? Succes met de reclame.

Jayden slaapt ook niet veel meer hoor op de dag. Ook vaak maar 2 slaapjes. Eerste na de eerste voeding. Vaak van 7:45 tot 10:15 uur. En dan 's middags meestal tussen 14:30 en 17:00 uur, alleen dan slaapt hij zo'n uurtje. Dan gaat hij rond 19:00 uur naar bed. 22:00 uur laatste fles en dan door tot 06:30 uur door de weeks (vriend maakt hem wakker dan), 7:15 in het weekend.

Hier schema vandaag:
    6:30 Wakker, luier verschonen. Eten, spelen
    7:30 Naar bed
    10:30 Wakker, uit bed, luier verschonen
    10:45 Spelen!!!
    11:00 Mama, ik heb honger! (etens tijd dus)
    12:00 40 minuten wachten bij de dokter
    12:50 CB geweest om te wegen
    13:15 spelen terwijl mama aan het eten is
    15:45 lust Jayden ook wel weer wat
    16:00 Jayden wordt "vervelend" dus tijd om naar bed te gaan
    16:45 Ik hoor Jayden weer dat hij wakker aan het worden is.

11. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Er was weinig in de kleine maatjes, maar heb nog wat polootjes in maat 68 gevonden, stond in de folder geloof ik. Was van de 5v10,- actie.

12. sweetchocolate

Dan ga ik daar woensdag maar achteraan. Moeten nog wat kleertjes hebben voor maat 68. 62 hebben we voldoende. Geldt het op hele assortiment?

13. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    @ Annette: zeker weten, regeldagen! Ik heb 'Oei, ik groei' van een vriendin geleend enne, rond 12 weken is er weer een sprongetje. Duszs gewoon aandacht geven enzo, aldus het boek :cool:

14. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Annette Ik dacht ook gelijk aan regeldagen. Dus gelijk aanleggen als ze wakker is. Kijken of ze dan weer blij word.;)

@ritme hier is nu
    7.00
    10.00
    13.00
    16.00
    19.00
    22.00 Kan wel eens een half uurtje verschil in zitten maar gaat aardig goed zo.
    En hij ligt hier bijna altijd weer rond een uur na zijn voeding weer op bed. Of als we ergens naar toe gaan is het natuurlijk anders. Dan slaapt hij eigenlijk niet. Of een klein haze slaapje.

@Zeeman toch niet geweest. Had geen zin meer om er na toe te lopen.

@Klok rond. Hier ook nog niet. Maar vind dat hij het heel netjes doet.:D

@Esther. wou juist dat ik wat vaker voller borsten had. Geeft me meer vertrouwen dat ik genoeg kan kolven. Maar het gaat steeds beter. Had nu zelfs aan het eind van de dag 100cc.

@Zomerkleding. Pas sommige dingen wel. Gister zelfs me bikini gepast. 1 gaat net maar ga me zelf een cadeautje geven een nieuwe bikini dus;)

@Vandaag heerlijk in de zon gelegen. Er gingen steeds meer kleren uit:p Uiteindelijk met opgerolde broek en bh in slaap gevallen.
    Klein beetje verbrand. Werd wakker gemaakt door de hond was maar goed ook:)

15. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@Sweet: nee was heel beperkt, 3 kleuren polootjes, wat meisjesshirts, damesshirts en heren shirts.

@Jenny: oei... ok, dan kan ik die elk moment verwachten dus. wat voor sprongetje is het, wat gaan ze hierna ontdekken?
    is dat boek trouwens nog wat, lees veel wisselende meningen over oei ik groei.

@Christel: 22-07 is heel netjes hoor! ik was echt bang voor de gebroken nachten, maar het valt me 100% mee.

16. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Sweet: Ik heb een hondenpension :) www.rafashundepension.de
    uurtje geleden belde er een klant dus het reclame maken werpt al zijn vruchten af :)

Chris: nee ik bedoelde het lekken lijkt me niet fijn in bed ;)

ons schema:

09.00
    13.00/14.00
    17.00/18.00
    20.00/21.00
    05.00

verder is het slapen overdag erg veranderlijk, meestal na een uurtje in bed, en dan na een uurtje of 2 er weer uit en dan een uurtje tutten/box/wandelen.......Of meestal in de ochtend valt ze in slaap in de schommel hihihi en dan ga ik stofzuigen enz.

xxxx

17. sweetchocolate

Meiden, ik moet even een foto showen.

Links ben ik, toen ik ongeveer 3 maanden was. Links is Jayden, precies 3 maanden.

18. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    @ foto: zoek de verschillen!! Zoveel zijn er niet, he: sprekend!

@ boek: ach, ik vind het wel leuk om te lezen zoiets. Al gaat het me meer om de herkenbaarheid, dan om de informatie. Maar het is gewoon fijn om te weten dat het maar zo eens zou kunnen zijn dat het iets is dat iedere baby doormaakt. Dan is het ineens minder 'erg'. Het heeft denk ik allemaal te maken met onzekerheid, zo met een eerste baby! Misschien kun je hem eens bij de bieb lenen?

Maar in het kort: een baby maakt 8 mentale sprongen, de hersentjes kunnen ineens meer en dat is voor de beeb gewoon erg verwarrend. Hij leert iets en kan ineens dingen die hij eerst niet kon. Alsof ie in een hele nieuwe wereld wakker wordt en dat is eng. en dan is alleen mama en drinken goed, want dat is het enige vertrouwde. Hij wordt dus hangerig en chagrijnig. Dit is voor iedere beeb zo rond (+/- 2 weken) de volgende momenten, waarbij je moet tellen vanaf de uitgerekende datum!:

5 weken
    8 weken
    12 weken
    19 weken
    26 weken
    37 weken
    46 weken
    55 weken

Op www.oeiikgroei.nl kun je ook al een heleboel info vinden, hoor! Zeker over de sprongetjes zoals die in het boek staan. Ik moet zeggen, nu ik wéét dat het een sprongetje zou kunnen zijn, ga ik er voor mezelf anders mee om. Dan is het iets dat erbij hoort en niet dat ik iets fout doe of de beeb iets mankeert oid. Tenzij ik anders denk, dan zou ik natuurlijk naar de HA gaan. Maar het is een soort richtlijn en zolang een baby geen gebruiksaanwijzing meebrengt bij de geboorte, moeten we het toch ergens mee doen? :cool:

19. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Ter vergelijk: stel dat jij ineens morgen wakker zou worden op een andere planeet waar alles een kleur heeft die je niet kent en je zou 4 armen en 7 benen hebben en je moet op je hoofd lopen ofzo. En je kunt ineens 360 graden om je heen kijken. Tja, dan zou ik ook best graag naar m`n moeder willen....

Kortom: een visie die ik wel kan begrijpen en ondersteun. En eigenlijk is het best 'leuk' dat de beeb alleen jou wil en verder niets of niemand. zo langzaam word ik steeds meer moeder :cool:

Vanmiddag gaat deze moeder maar weer eens op luierpad en doekjespad. Lang leve Kruidvat. Ik heb al best veel spaarpunten op m`n pas hahaha

20. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Even over die luiers, he: moeten we nu al over naar maat 3??
    Maat 2 is voor 3-6 kg en maat 3 voor 4-9 kg. En aangezien beeb toch echt al 6 kg weegt en met de dag zwaarder wordt??
    Wie heeft al maat 3 in gebruik?

Deel Deze Pagina