Ik zou het als ik jou was voorlopig blijven gebruiken. Je hebt een vrij grote waslijst (sorry). Scheelt wel, mocht mini KMA krijgen, heb je wel gratis voeding voor één jaar Wij hebben helaas de fout gemaakt om het niet te gebruiken...
Zo Uk, had jij ook een nachtrustverstoorder? Dan denk ik dat standaard wel kan bij Mini. Al weet ik dat niet zeker. Maar scheelt wel in de portemonee. Gister gestart met Pepti. Wat een ramp. Gisteravond mega onrustig na voeding. Erger dan voorheen. En amper 3 uur later kwam hij weer. Weer een nachtvoeding gehad dus. Daarna kwam hij om 7 uur weer. Het is in ieder geval veel lichter verteerbaar dan de standaard zelfs merken wij nu al. Vriend geeft hem nu de fles. Ben benieuwd of hij daarna nog onrustig wordt. Vandaag winkelen met mams. Daarna daar naar ouders waar we gaan barbequeen met zusje en vriend. Zouden ook blijven slapen. Weet niet of wij na dit nachtelijke avontuur nog doen. Ga zo even nutricia bellen wat te doen. Want hij sliep zo goed door. Misschien nutriton toevoegen, schijnt zwaarder te vallen.
Je kindje heeft 2w nodig om aan nieuwe voeding te wennen. Ik zou niet meteen nutriton erdoor gaan doen. Daardoor slapen ze niet door. Ze zijn iets langer verzadigd, maar mini komt nog elke 4u overdag. Ik was gister trouwens op de bank in slaap gevallen. Zou mini om 23u een fles geven, werd 2u. Hij is nu net wakker...
Echt rot jo dat vele spugen, ik merk bij Imane gauw genoeg of ze moet spugen want daarvoor word ze ontzettend onrustig en beweegt dan met haar hoofd en handen enz, en soms spuugt ze gewoon over mijn schouder heen zo op de bank of grond. Ik wil het eerst afwachten wat de dokter gaat zeggen maandag en dan kan ik altijd nog die johannesbroodpitmeel proberen...
Wat een rust hier! Was iedereen van het mooie weer aan het genieten ofzo? Jayden heeft KMA. Hij is 24 uur diarree vrij, zijn rode plekken op zijn wangen zijn zo goed als verdwenen, spuugt niet meer. Moet ik doorgaan? Verder ziet Jayden's gezicht er al veel beter uit. Geneest allemaal echt razendsnel. Sta er verstelt van. Maar gelukkig allemaal. Jayden kwijlt vandaag heel veel. Heeft nu ook 37.7. Nog niet echt schokkend dus. Toen ik vorige week veel heb getempt zat hij normaal gesproken rond de 37.1 met uitschieter naar 37.3 (ook 's avonds). Vanmorgen hebben we nutrilon voedingsdeskundige gebeld. Gaan op advies andere speen gebruiken, maar hebben nu de Avent. Dus gaan gewoon over op hele nieuwe fles, de s fles. Misschien heeft hij dan een voldaner gevoel en slaapt hij 's nachts weer door. Ik irriteer me kapot aan mijn vader. Als hij volgende keer denkt mijn kind goed te kennen, ga ik naar huis. Ben het spuugzat om steeds afgebekt en de grond in getrapt te worden door zijn woorden. Na deze week kom ik helemaal niet graag bij mijn vader. Hopelijk hoef ik voorlopid niet meer naar hem toe. Heb er helemaal geen zin in. Wil er niet heen, ben geen klein kind. Ik ken mijn kind het beste en daar hoef je als opa zijnde niet je eigen vlees en bloed voor de grond in te trappen door je woorden! Mijn kind was doodmoe, mega overstuur. Werd direct stil toen hij zijn bed voelde. En maar beweren: Nee hoor Jayden is niet moe, luister nou naar me GVD dit, dat zus en zo. Ja je-zus werd er ook bijgehaald. Ik schijn niet jaloers te moeten doen en Jayden niet te moeten opeisen. Jayden was doodmoe. Dit als gevolg. Ma gesmst dat ik voortaan direct weg ga als pa zo doet. Om deze reden ben ik het huis uit gegaan. Was daarom ook zeer blij dat ik thuis was.
Hoi hoi, Wat vervelend voor je dat je pa zo doet... Ikzelf heb dat vooral met 'iedereen' die zegt dat dat vervelend doen en huilen etc, allemaal nog wel komt. Als beeb gewoon vrijwel altijd gezellig en tevreden is, so what?? Alsof dat iets raars is... Maar idd, als je eigen vader zo gaat doen, is dat nog veel minder leuk. Morgen drukke dag! Eerst morgenvroeg voor echo heupjes ivm stuitligging en morgenmiddag naar CB; tweede prikjes! Ik weet trouwens vrijwel zeker dat beeb z`n sprongetje heeft gehad. Hij kan 'ineens' weer meer en heeft heel veel geslapen de afgelopen dagen. Nou, wij gaan film kijken, tot morgen! xx
@Sweet. Heel vervelend met je vader. Hier een vader die er niet tegen kan als de kinderen huilen. Als ze alleen al een pruillipje trekken vraagt hij al waar de fop is haha. Pa baby huilen wel eens........ maar dat gaat er bij hem niet in. Vind het wel wat hebben. In het begin bemoeide hij zich heel veel met hoe we het moesten doen en daar werd ik heel onzeker van. Gelukkig is dat nu over. @Vanochtend eind gefietst met de hond. Gaan bij me ouders uit de straat vaak groepje met de paarden de hei op. Ik heb op het moment geen paard om mee te gaan. Dus denk ga lekker mee op de fiets. Op de Ginkelse hei heb je een leuke route met fietspad ernaast dus dat is super. Me moeder had allebei de kleinkinderen om op te passen voor het eerst. Ze hebben samen op hun kamertje geslapen. @Laatste weekje verlof. En ga volop genieten, heel veel in de tuin liggen. Morgen drukke dag. Moet eerst Yan 'sochtend wegbrengen om 5.30 al. Dan naar de manueeltherapeut met Mik en ook nog naar de HA.
@Sweet: fijn dat de pepti helpt. @Saida: en... muizen al weg? @Jenny: gelukkig al weer uit de sprong... wat heeft hij er bij geleerd? @Christel: laatste week, geniet er van! (hier ook laatste week en dan weet ik t nog niet) @Hier: het sprongetje is nog niet helemaal voorbij geloof ik, al is het ergste achter de rug. toch vaak nog 5min ontroostbaar huilen. gelukkig niet zo lang dus. sinds gister lijkt zijn motoriek ineens stukken fijner te zijn geworden. hij grijpt doelgericht met 2 handjes tegelijk naar zijn speeltje of naar mijn hand (mama is trots!), en hij maakt allerlei rare geluidjes hahaha kijkt me ook echt serieus aan en houdt hele verhalen als hij zijn buikje vol heeft en ik nog even met hem knuffel. in de box ligt hij ook tegen van alles aan te brabbelen en vanuit de wagen hoor ik ook alleen maar 'aaahhhggguuuuuhhhhhh' of 'awwwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauuuuuwwww' daarnet even het licht aan gedaan om bij Mini te spieken of hij sliep (manlief was net naar bed gegaan en die is niet zo stil...). Ligt hij gewoon heerlijk te grijnzen in zn slaap. Die zal lekker aan het dromen zijn dus Ik zal ook maar eens richting dromeland...
Oeh, trouwens... laatste / eerste fles: ma 20:15 / 5:30 (eerste 'nacht' voeding in 3 weken) di 23:15 / 9:00 wo 20:45 / 7:30 do 21:30 / 7:30 vr 00:00 / 8:00 za 02:00 (werd op de bank wakker, dus fles gegeven) / 9:15 zo 00:15 / 8:45 ons mannetje is een slaapkop Om 22:00 viel hij aan de fles in slaap dus maar in bed gelegd. Morgen gok ik op 7:30-8:00... Nog 6 uurtjes de kans om te slapen dus Trusten!
Christel, dat is ook vervelend dat je vader niet tegen het huilen kan. Tja, babys huilen nou eenmaal. Uk, jeetje wat is mini een slaapkop. Heerlijk! Komen jullie ook tenminste aan de nachtrust toe. Sprong, 12 weken sprong is heel vervelend. Maar hij is wel ergens goed. Hier, goede nacht gehad. Half 12 ging hij weer naar bed. Om 7:10 uur werd hij wakker. Dat ondanks pepti. Gebruiken nu Avent speen. Werkt al beter dan Etos speen. Gisteravond heeft hij 4.5 uur tussen voedingen gelaten. Beter dan 3 uur dus. Dus gaat goede kant op. Nog meer goed nieuws, hij heeft voor het eerst in 2 weken helemaal vast gepoept! Geen waterdun er meer tussen. Het is dus KMA en we moeten wat anders verzinnen op toetje. Yoghurt mag hij niet. Bepaalde potjes ook niet zag ik al in allergieen lijst. Wil voeding zelf maken. Wou het al, maar af en toe een potje zou makkelijk zijn. Nou, nee dus. Ik maak nu alles zelf en zie wel. Weet ik tenminste wat en geef en dat daar geen koemelk in zit. Ik hoop dat hij er overheen groeit.
@Uk wat een slaapkop inderdaad heerlijk. Hier wou ik steeds een nachtvoeding geven maar geen wekker gezet en meneer slaapt dus ook gewoon door tot 6.00 uur en dan kan ik heb zo weer terug leggen in bed. Afgelopen nacht wel wekker gezet om 00.00 om 00.15 flesje gegeven en heeft hij in zijn slaap leeggedronken. Toen weer om 4.30 wekker voor voeding want moest Yan wegbrengen om 5.30. Nou heb ik net weer een voeding gegeven. En krijgt hij er weer 1 om 9.00 want moeten om 10.00 bij manueel zijn en om 11.30 bij ha. @Sweet. Super dat jullie de oorzaak hebben gevonden. @wat een weertje vandaag, heerlijk. net een was in de machine gedaan dus die kan ik straks buiten hangen. Zal vandaag nog wel verslag doen hoe het bij Ha gegaan is.
Jeetje ook al zo'n slaapkop. Jayden slaapt hier ook weer. Haha. Fijn, al die afspraken. Altijd je kind zijn schema aanpassen. Maar ja moet maar. Gaan jullie voor jou of voor Mik naar Ha en manueel therapeut? Is mij ontgaan, sorry. Ik kan hier snottebellen vegen. Jayden begint verkouden te worden.
Goede morgen dames, Ben er weer na een erg druk weekendje Vrijdag had Laura een feestje van 14.00 tot 19.00 dus toen ik haar rond 19.00 ging halen kon ik ook nog mee eten resultaat was alleen toen we om 20.00 thuis kwamen ik twee erg drukke kinderen had.....overprikkeld dus pffffff. eerst laura snel in bed gedaan en toen Sophie de fles gegeven en daarna 6 keer terug voor de speen hahahahaha die was helemaal van het padje af. Ze kan er gewoon niet goed tegen, wel als we er zijn hoor dan is ze erg vrolijk maar als we dan thuis zijn pfffffffff. zaterdagmorgen boodschappen gedaan, nou daarna ook drama het eerste half uur, dus weer overprikkeld.........na een half uur bleren heeft ze 4 uur geslapen en daarna was het weer mijn oude meisje. Gisteren een BBQ gehad bij ons thuis met nog een kleintje die precies zo oud is als Sophie!nou ja 6 uurtjes jonger hahahahahaha. Was erg gezellig en om 20.00 lag Sophie in bed en rond 04.30 pas weer de fles dus was een lange ruk. We hebben nu een erg mooi schema, elke dan 08.00 eerste fles, daarna elke 4 uur en 's avonds om 20.00 de laatste en dan rond 05.00 de nachtfles. Vandaag hebben we om 10.45 een afspraak bij de KNO arts om Sophie haar oren te testen.......dat waren ze vergeten toen ze net geboren was en daarna was het onmogelijk vanwegen Sophie haar 3 maanden kolieken. Nu is dat over en heb toen gelijk een afspraak gemaakt (4 weken terug) dus kon erg flot terecht (not). En weet je wat Sophie moet doen????Slapen tijdens de test hahahahahahaha, dus ik ga er gewoon heen en ik zie wel......ze weten zeker niet dat een baby van 11 weken redelijk lang wakker is en zeker als ik ergens heen ga.......echt erg, maar ja die test is verplicht dus ga ik maar, en we zien het wel. Verder werkt Marc deze week nog 4 daagjes bij zijn oude baas en dan begint hij 2 mei op zijn nieuwe werk.......dus hij is lekker een 1,5 week thuis. heb er echt zin in want heb hem de laatste paar weken amper gezien........ Christel: succes bij de HA!!! sweet: Ik heb ook KMA gehad en ben er rond de 12 jaar overheen gegroeid, dus er is hoop!!! Uk:Hier ook van die lange slaaptijden 's nachts, erg lekker.....helaas hier wel vanaf 20.00 tot 05.00 maar dat mag de pret niet drukken verlaten heeft geen zin. Jenny: ben even je verhaaltje kwijt dus ik reageer later op je ok xxxxx
Euhm, ja. Dan moet je wel zelf kunnen slapen. DAAAG NACHTRUST! En dan heb je overdag ook nog een guppekop dit wakker is... Ok, met overdag slaapjes, maar dan nog kan je de schade niet inhalen(tenminste, ga er wel vanuit)
Jeetje, Es (toch?) jullie hebben druk weekend achter de rug! Hmm, alleen jammer dat de kids dan weer overprikkeld waren vrijdag. Super schema hebben jullie. Vraagt Sophie altijd om de nachtfles? Succes bij de KNO arts. Hopen dat ze slaapt. En anders? Moet je wéér een afspraak maken? In de hoop dat ze dan wél slaapt (wat ik dan overigens echt betwijfel) Wie heeft er belang bij Pyama papje Vanille met rijstebloem? Is geschikt vanaf 6 maanden en houdbaar tot 5 september 2011. (dan zijn de kids allang 6 maanden) Aangezien er magere melk in zit, mag Jayden dit niet hebben. 12 jaar KMA?! Jeetje! Dat is lang zeg. Nou ja, het belangrijkste is dat je er nu overheen gegroeit bent. Mijn zusje heeft voedselintolerantie gehad. Is ze inmiddels ook overheen, maar pas sinds ongeveer een jaar ofzo (ze is nu 21 jaar)
uhm, wat eet je dan, als je voedselintoleratie hebt. k bedoel, zonder voedsel kan je niet leven? @Esther: druk weekend zeg, toe maar weer! @Hier: druk druk druk, met van alles en niets =)
Mijn zusje mocht hele waslijst niet, maar wel groente, vlees (zonder kaas) en aardappelen. Ze mocht geen kiwi, wel appel, peer, banaan. Ze mocht geen cola, wel ander niet koolzuurhoudende dranken. Ze mocht geen kaas, wel vleeswaren en zoetigheid.
Zo, eens even een update van deze kant! Gisteren was nl een drukke dag voor beebje, eerst voor de echo heupjes. Het interesseert hem helemaal niks wat we allemaal met hem doen haha, hij liet het zich gewoon gebeuren. Hij moest in een soort schuimkussen op z`n zij liggen terwijl de verpleegkundige een echo maakte. Al met al duurde het zo`n 20 minuten en hij vond vooral het scherm bijster interessant haha! Het ging dus prima, over een week bellen voor de uitslag. En gistermiddag naar het CB. Het was er lekker rustig, dus we waren zo weer klaar. Hij is nu bijna 60 cm en weegt 5510 gram, ook prima. De arts gaf aan dat z`n hoofdje aan de rechterkant wat platter is, dus nu moeten we links wat meer stimuleren. Ik heb z`n bedje andersom opgemaakt en dat had meteen het gewenste effect: alles om richting het licht te kijken he hahaha! Z`n prikjes gingen ook goed: de eerste gaf hij geen kik, de eerste heeft hij wel twee tellen gehuild. Vandaag heeft hij een beetje verhoging en slaapt denk ik vooral. Vind ik helemaal niet zo erg met dat mooie weer! En tussen alle bedrijven door heb ik nog 'even' een sollicitatie en mijn POP gemaakt; we hebben intern een vacature waar ik al jaren oren naar heb en nu komt die functie vrij. Gelukkig hebben ze me die vacature opgestuurd, anders had ik de boot gemist! Ik ben benieuwd of ik het ga worden, het zal nog wel even duren voor dat allemaal helder is. Zondag hebben we een weekendje weg geboekt naar Center Parcs, voor het eerst met beeb op vakantie! en ik vind het ook wel fijn om er weer eens even tussenuit te zijn, ik heb 'rundum hause' nu wel zo langzaam gezien... Nou en zodalijk komt m`n zusje, ik ga op zoek naar een badpak en zij naar een nieuwe bikini. Voor mij dit jaar geen bikini, die strepen zijn nou niet bepaald sexy ofzo haha! @ jullie: ik heb alles gelezen, maar ik weet het allemaal even niet meer. Alleen: @ regeldagen: yup, we hebben ze gehad! En nu kan ie 'ineens' meer praten, nóg meer lachen en nog meer kijken. En wat is de wereld toch leuk he LOL! @ voedselintolerantie: lijkt me heeeeeeeeeeeel vervelend... Oh ja, ik heb sinds zaterdag de Medela Pump In style in gebruik. Dat gaat super!! Binnen 10 minuten zo`n 120 cc, hoppa! Dus dat is een kwestie van oefenen en/of gewoon een keertje extra kolven. Nu thuis is het nog niet zo`n noodzaak om te kolven, maar straks op het werk wel. En ik vind het bijster interessant om te zien hoe die melk er toch maar gewoon uitkomt, hoor. Nou, voor nu: een hele fijne dag allemaal!!