Hey, ook een begin 2011 baby's?! Wist ik niet. Natuurlijk valt mijn zoontje ook onder de mooste 2011 baby's Ons zoontje, Jayden, is nu ruim 1 maand en 1 week (geboren op 8 januari). Slaapt nu al door 's nachts en zitten dus op 5 voedingen per dag van 150 + 5 per keer. Laatste voeding is om 22:00 (om 22:30 uur klaar, kunnen wij ook op tijd naar bed) en komt dan weer tussen 6:30 en 7:00 uur. Helaas voor papa, papa wordt telkens in de nacht wakker om te horen of hij iets hoort. Hij is een lichte slaper. Daarom is hij overdag alsnog veel moe, ondanks dat hij eigenlijk uit kan slapen. Gelukkig heeft ook mijn vriend goed doorgeslapen. Ik daarin tegen slaap ook gewoon van 22:40 uur tot 6:30 uur (vriend geeft hem wel te eten, maar ik slaap gewoon niet tot Jayden weer naar bed gaat. Don't ask why) en van 07:00 uur tot 8:45 uur en ga dan maar eens uit bed. Btw, er is ook een januari 2011 topic hoor. Daar zijn meer meiden.
Zo, alles was oke! Morgen vertel ik wel even verder, hier even snel eten, beebje eten geven en dan naar de verjaardag van m`n moeder. De eerste keer voor hem weg `s avonds!
@ Jenny Ik heb vroeger een spreidbroekje gehad en aangezien het erfelijk is, moet Evi onder controle blijven! Vorige week donderdag was de controle goed en bij 5 maanden maken ze een foto! Verder houden ze het bij het cb ook in de gaten! @ Madelief Wat fijn dat het lijkt te werken... het ritme!! @ Hier Evi weegt nu 4120 gram en is 55 cm... ze is kwa lengte en gewicht net iets boven gemiddeld! Maar hartstikke goed dus! Heb nu ook infacol in huis en net gegeven aan d'r... ben benieuwd of het werkt! Ook venkelthee gedronken vandaag! Ze vonden Evi goed alert en ze had volgens het cb sterkte buikspieren... vast van mama Verder gevraagd of ik haar nou moest laten huilen als het bedtijd was, of toch bij je nemen... ze adviezerde om naast haar bedje te gaan zitten als ze huilt en dan met je hand op haar buik te wachten tot ze slaapt! Ze zei wel dat het aan het begin heel lang kon duren, maar dat zou steeds korter moeten worden!! Vriendlief gaf aan, dat hij het meeste moeite had om de kleine te laten huilen ... die schoppen we nu het huis uit als we Evi laten huilen ... maar dan nog laat ik haar echt niet langer dan 30 min huilen en zoiezo nu met die krampjes laat ik haar ook niet liggen!! Ze laat winden als een volwassen vent!! Ik weet soms niet eens of het vriendlief is geweest of Evi ... en brullen dat ze dan doet! Ze wordt er zelfs wakker van... dus hoop echt dat die spulletjes hun werk gaan doen!
Bevallen 06/01 Chahida (Saida) - Imane (3615gr/??cm) - 40w1d 19/01 Jannebo (Rianne) - Finn (3910gr/ 52 cm) - 39w6d 21/01 Serendipity (Annette) - Evi Linn (3540gr/??cm) - 40w1d 24/01 Jenny82 (Jenny) - BV - Joël (3290gr/49cm) - 39w4d 26/01 Chrisie (Christel) - Mik (3750gr/??cm) - 39w0d 28/01 Madelief (Esther) - Sophie (3630gr/51cm) - 39w6d 06/02 Anmar (Carin) - Lenne (3750gr/52 cm) - Gewicht babys Sophie: 4200 gram op 16.02.2011 Evi: 4120 gram en 55 cm op 17.02.2011 Afspraken 21/02 Jenny eerste keer naar consultatiebureau 22/02 Uk eerste keer naar consultatiebureau 25/02 (Esther) Sophie U3 03/03 Jenny naar kinderarts controle heupjes ivm stuit 04/03 Uk moet nog afspraak maken met VK voor vroege nacontrole 09/03 Jenny naar gynaecoloog eindcontrole 17/03 Serendipity tweede keer consultatiebureau - prikjes 23/03 Uk naar gynaecoloog eindcontrole 23/06 Serendipity naar heupjespoli, foto's maken heupjes Evi Verjaardagen 28/01 Chrisie (26) 16/02 Anmar (29) 22/02 Serendipity (26) 11/05 Chahida (word dan al weer 28 ) 24/08 Jannebo jarig (30) 15/09 Jenny 06/10 Madelief jarig (30 en een super groot feest!)
Bevallen 06/01 Chahida (Saida) - Imane (3615gr/??cm) - 40w1d 19/01 Jannebo (Rianne) - Finn (3910gr/ 52 cm) - 39w6d 21/01 Serendipity (Annette) - Evi Linn (3540gr/??cm) - 40w1d 24/01 Jenny82 (Jenny) - BV - Joël (3290gr/49cm) - 39w4d 26/01 Chrisie (Christel) - Mik (3750gr/??cm) - 39w0d 28/01 Madelief (Esther) - Sophie (3630gr/51cm) - 39w6d 06/02 Anmar (Carin) - Lenne (3750gr/52 cm) - Gewicht babys Finn: 4806 gram en 57,5 cm op 15.02.2011 Sophie: 4200 gram op 16.02.2011 Evi: 4120 gram en 55 cm op 17.02.2011 Afspraken 21/02 Jenny eerste keer naar consultatiebureau 22/02 Uk eerste keer naar consultatiebureau 25/02 (Esther) Sophie U3 28/02 Jannebo met Finn 1e keer CB (consultatiebureau) 28/02 Jannebo met Finn 2e afspraak Osteopaat 01/03 Jannebo laatste controle verloskundige 03/03 Jenny naar kinderarts controle heupjes ivm stuit 04/03 Uk moet nog afspraak maken met VK voor vroege nacontrole 09/03 Jenny naar gynaecoloog eindcontrole 12/03 Jannebo met Finn naar CB en 1e prikjes! 17/03 Serendipity tweede keer consultatiebureau - prikjes 23/03 Uk naar gynaecoloog eindcontrole 22/04 Jannebo met Finn naar CB + prikjes! 26/05 Jannebo met Finn naar CB + prikjes! 23/06 Serendipity naar heupjespoli, foto's maken heupjes Evi Verjaardagen 28/01 Chrisie (26) 16/02 Anmar (29) 22/02 Serendipity (26) 11/05 Chahida (word dan al weer 28 ) 24/08 Jannebo jarig (30) 15/09 Jenny 06/10 Madelief jarig (30 en een super groot feest!)
@Kinderbijslag: ook hier de brief ontvangen en al aangevraagd met de digi id. @Wijkverpleegster: aardige vrouw! We mogen ons volgende week melden bij het CB voor de eerste echte controle. @Buiten: nog niet buiten geweest met Uk helaas, maar komt nog wel wanneer ik weer op de been ben... @Jenny: hahaha die slak @CB: lijkt me wel handig voor wanneer je vragen hebt, maar denk ook dat je alles met een kilootje zout moet nemen. @Schema: niet echt een schema maar probeer het er wel in te krijgen. Uk komt tussen de 3-4 uur voor een fles. Bv is op verzoek, maar ik houd dat met de fles er ook in. Ik ga in ieder geval niet een uur wachten wanneer hij zich na 3 uur weer meldt!! Ik maak 120ml met 4 schepjes poeder, komt ook op 135ml neer zo ongeveer. Alleen de laatste paar dagen drinkt hij ze niet helemaal leeg. Misschien omdat ik over ben gestapt op fv en daar toch meer voedingswaarden in zitten dan in mijn bv? Gekolfde bv dronk hij wel een volledige fles leeg. Daarnet heeft hij zelfs 50ml laten staan @Sweetchocolate: welkom! @Jenny: Fijn dat alles ok was bij de HA! @Krampjes: hier af en toe, maar dat resulteert dan ook in een flinke vuile luier! Ons ventje is vrij makkelijk, huilt amper... Nu wel (natte broek denk ik) dus zal hem even uit bed pakken...
Nou hier hebben we een lekkere nacht gehad, ze had de laatste fles om 21.30 gehad en kwam pas om 04.45.....moest echt even 2 keer naar de wekker kijken om te zien of het echt wel zo laat was hahahahaha. Daarna weer de fles om 09.00 dus zitten lekker in ons schema. Verder ging het slapen overdag in het wiegje op de slaapkamer echt niet en mag ik haar nu in een wippertje in de woonkamer laten liggen en zoals verwacht ligt ze nu lekker met een kruik op haar buik in het wippertje te slapen......... Schijnt dat ze toch meer last heeft van de krampjes als verwacht. Hopelijk helpt dit een beetje, later neemt Marc nog druppeltjes mee van de apotheek en hoop dat die ook wat verlichting geven voor haar. De puckababy is ook binnen, dus gelijk gewassen en vanavond kan ik hem dan de eerste keer aantrekken. Is vast tien keer beter dan de deken die ik nu gebruik hahahaha. Ukkie: Goh lekker hoor dat jullie kleine man zo rustig is, maar jullie mogen ook wel iets hebben wat mee zit dikke kus van mij voor jullie!!!! Annette: Zo zie je maar dat iedereen iets anders zegt over slapen enz. gewoon doen waar jij je lekker bij voelt met een paar richtlijnen van het cb, dat doe ik ook zo hoor en die krampjes zijn echt heel erg pijnlijk voor die kleintjes...... Jenny: Hoe was het avondje weg????heeft hij er last van gehad????? en natuurlijk was het een beetje gezelli Venkelthee ben ik mee gestopt omdat ze nu juist weer de dunne kreeg..........ach ja zo is het te dik en zo is het te dun. Wat zijn babys eigenlijk rare wezentjes xxxxxxx
Hey meiden, M'n meissie heeft hier een top nacht en top dag!! Ben zo blij!! Die venkelthee lijkt redelijk te werken... ik drink elke dag een kop thee, en gisteren en vandaag heb ik haar een thee lepeltje koude thee gegeven! Vannacht had ze de laatste voeding eigenlijk om 21 uur... ik had haar die druppel inflacol gegeven, maar deze voeding heeft ze volledig uitgespuugd!! Echt alles... hele bed onder enzo! Heel zielig... hele avond had ze ook kramp!! Maar na dat spugen (denk dat ze niet tegen die inflacol kan) had ze weer honger natuurlijk!! Toch maar gegeven, en nu bleef alles binnen (22 uur)... rond 23 uur is ze naar bed gegaan en om 4 uur werd ik wakker!!! Sinds 22 uur laatste voeding dus!! Ik stond net als Madelief ook raar te kijken ... hiervoor was haar record, 3,5 uur ... na de voeding heeft ze doorgeslapen tot 8 uur!! Weer 4 uur er tussen.. lekker hoor!! Verder heeft ze vandaag ook heel goed geslapen, hoop niet dat dat dan vannacht slechter gaat? Ze heeft maar heel eventjes gehuild voor ze ging slapen, had m'n hand op haar buik gelegd en na 5/10 min werd ze stil! Ze sliep nog niet, maar werd wel stil... toen ben ik weg gelopen en een paar minuten later sliep ze!! Hier trouwens nu ook bericht gekregen van de kinderbijslag! @ Rianne Ik herken veel in jou verhaal over Finn, met de hik en spugen enzo... dus ben erg benieuwd hoe die behandelingen gaan werken!! @ Madelief Lekker he... uitslapen En die krampjes zijn echt zielig ja!!
@ Madelief: sow, dus jullie kunnen allemaal een beetje slaap inhalen thuis!?! @ Infacol en er niet tegen kunnen: wij moesten hier ook even wennen! Na de derde keer ging het goed, even uitproberen met voor/tijdens/na voeding! In tegenstelling tot wat op het flesje staat, geef ik het `s ochtends en `s avonds en niet voor iedere voeding. @ avondje weg; meneer was helemaal van de rit! Al die nieuwe indrukken waren wat veel van het goeie. Nou ja, gelukkig waren we bij m`n moeder dus daar is het niet zo erg. Verder is hij vandaag een beetje jengelig, kan niet goed in slaap komen. Zou hij soms doorkrijgen dat de wereld uit meer bestaat dan alleen de borst van mama en slapen?? Vanavond weer visite, pfff... En dan het weekend gelukkig niets. Ach, de mensen bedoelen het allemaal zó goed en het is ook wel gezellig en ze nemen allemaal leuke spulletjes mee. Maar jullie begrijpen als geen ander dat je ineens wel errug veel mensen kent die allemaal errug enthousiast zijn he hahaha! En ach, ze blijven allemaal niet zo lang. We hebben trouwens al écht veel leuke spullen gekregen, we kunnen wel een jaar (of 2) vooruit met al dat speelgoed. Een aantal dingen gaat hier zo de zolder op voor 5 december hoor haha! Oh ja, de huisarts van gisteren: de wond lekt inderdaad nog steeds en dat zou niet meer mogen. Nu moet ik Betadinezalf er op doen en dan een gaasje tussen de huidflappen leggen. En `s nachts laten luchten. Hopelijk gaat het dan snel beter. Straks tijdens het voeden verslikte hij zich even en liet toen los. Maar m`n tiet ging door, zo`n straaltje midden in z`n gezicht hahaha! Gelukkig ging ie snel weer door, anders was het een zwembad geworden LOL!
Trouwens, beebje presteert het hier om steeds omhoog te tijgeren in z`n bed en in de wagen. Ik kan hem toch gerust al zo`n slaapzakje aantrekken?
@ Jenny Slaapzakje kan je doen, zolang z'n hoofd niet door het gat past als hij dicht zit ... anders kan hij er in verdwijnen... ik zou een zo klein mogelijk slaapzakje pakken dan! En dan geen dikke deken, anders is het weer te warm! Hier heeft Evi ook door dat er meer is als slapen en drinken... ze leek het vanmiddag in eens wat minder leuk te vinden bij de visite op schoot! Terwijl ze normaal gewoon in slaap valt... nu deed ze dat niet! Infacol durf ik niet meer aan... ze spuugde zo ontzettend veel... was echt de volle 100 cc die ze net op had! Ik ga eerst gewoon die venkelthee uitproberen, kan altijd nog infacol gebruiken als die venkelthee niet werkt! Hier ging over dag heel goed, maar nu toch weer kramp, tenminste dat denk ik??? Of bedoelt ze te zeggen... "mama, ik heb vandaag al zo'n best gedaan, nu wil ik weer even bij jullie?!" Nee ze laat net een hele harde wind dus denk toch krampjes...
Oef, vanaf 3 uur aan het pakken, verschonen, voeden en troosten geweest!! Vandaag is een echte rommeldag, om heeeeeel gauw weer te vergeten!!
@Jenny Volgens mij kan dat prima zo'n slaapzakje. @Madelief O heerlijk dat de kleine meid lekker slaapt. @Annette. Hier drink ik ook venkelthee.. Ik heb wel het idee dat het helpt. Geef jij het ook nog via een lepeltje?? @Hier. Vanacht weer een rot nacht gehad zat er helemaal doorheen. Gister ook veelste druk geweest met visite. Dus was zelf op en dan kwam Mik ook nog om de 2 a 2,5 uur dus kon dan net een uur tussendoor slapen. Hij spugt ook behoorlijk dus blijft gewoon niet zoveel binnen, dus logisch dat hij wat vaker komt. Ben vandaag gestart met kolven dus ga vanavond gaan we flesje proberen. Weet dat het iets te vroeg is maar heb zo'n calmaspeen en staat in beschrijving dat je daar mee mag beginnnen als baby goed aan borst drinkt. Vandaag 150 cc gekolft dus vond ik al aardig veel. Hoop dat dit wat meer rust geeft, want anders ga ik dit niet lang volhouden ben ik bang. Verder vandaag lekker rustig aangedaan, wel even bij me zus geweest. Me moeder vroeg of ze morgen wat moest doen in huis heb eigenlijk nee gezegd maar denk dat ik hulp nu wel even moet aannemen
Hoi dames ben ik weer! Ik ga maandag mijn lactatiekundige bellen over het beginnen met kolven hoe en wat. Zou zo fijn zijn als ik eens een nachtvoeding aan vriendlief over kon laten.... Of eens een keertje wat langer weg. Vind in het openbaar voeden helemaal niks... Ik wil gewoon een stukje vrijheid terug! Verder was Finn eergistermiddag (na het bezoek aan de osteopaat) extreem rustig en ontspannen. Ik moest hem wakker maken voor de voedingen! Ik had hem een uurtje langer laten liggen even genieten van de rust... En daardoor kwamen we 's avonds en dus ook 's nachts niet lekker uit. Dus gisterochtend gewoon weer in het ritme. Gister overdag ging het redelijk met Finn. 's Avonds had hij weer last van kramp en vannacht ging het goed.... Ben ook even gestopt met de Infacol. Wil even afwachten of de osteopaat helpt.... Anders weten we natuurlijk niet waar het aan ligt... Ik drink ook venkelthee. Max. 2 koppen per dag, anders zou het averechts gaan werken! @ Chrisie, ik heb ook die Calmaspenen. Ben benieuwd hoe dat zal gaan! Net ontbeten, eerst zo'n pil voor mijn (en Finn z'n) darmflora. En helaas geen boterhammen met hagelslag meer... Dat zijn namelijk snelle suikers volgens de osteopaat en daar kan Finn ook last van krijgen. Dus ontbeten met biogarde, muesli en fruit (in fruit zitten natuurlijke suikers die wekren langzamer en veroorzaken geen pieken!).... Voor mijn kleine mannetje heb ik in ieder geval alles over....
Annette: Heb net jouw advies toegepast met hand op de buik en het werkt!!!Hoe lang moet je dit doen?????als ze weer wakker word dan weer met de hand op de buik gaan zitten????? xxxx
@Rianne. Dus niet teveel zoetigheid eten en drinken??? Ben normaal ook echt van de gezonde voeding maar nu is dat af en toe ver te zoeken. Mik is ook in de avond uren erg onrustig. @Gisteravond eerst met Mik onder de douche geweest en toen voor het eerst flesje gegeven met 100cc borstvoeding om 23.30uur. Eerst 90cc gedronken en later nog de laatste 10cc Ging heel goed hij was helemaal voldaan, en hij heeft vanacht ook niet gespugt. Hoop dat dit het is. Volgende voeding was toen om 3.45 en om 7.45 dus heb weer iets meer kunnen slapen.
@ Madelief Hier werkte het maar 1x ... maar denk dat we nog ff moeten volhouden ... en ze zeiden er niet bij dat ze weer wakker konden worden @ Chrisie 150cc?!?!?! Voor de eerste keer?!?! 1 of 2 borsten?!?! Hier heb ik echt niet zo veel hoor!! @ Hier Hier heeft de dame nog steeds hele erge krampen... kruik werkt, op de arm lopen ook, en warm badje werkt ook! Maar that's it... ze wordt dus flink verwend zo dat wordt nog wat als de krampjes over zijn straks! Ze heeft vandaag maar 1 uurtje geslapen!!!! Door alle krampjes... zo zielig!! Volgens mij loopt mijn borstvoeding hier een beetje terug door het kolven ... dus ik ga weer vaker ook gewoon aan de borst geven... beetje afwisselen denk! Hier net de visite weg ... hebben nu pas eten besteld!!!!! We wilde niet dat ze bleven eten, maar het duurde lang voordat ze dat door hadden
hahaha dus nu hebben jullie honger eetsmakelijk!!!! Hier heeft het gewerkt met de hand!!!!Ze heeft vandaag na elke voeding 3 uur geslapen en het klopt dat je de hand er steeds korter op hoeft te doen! Heb ook nog een baby bedfles (zo'n zachte) en die heb ik ook op haar buikje gelegd en daar mijn hand op. Nu hoef ik alleen de bedfles erop te leggen en na 5 minuten valt ze in slaap..........werkt het bij jou niet dan???? xxxxx
Zal even in het kort zeggen hoe het dan in zijn werk gaat, misschien heb je/jullie er iets aan: Nou na de fles gaat ze nog even 10 minuten op de arm, dan maak ik de bedfles klaar en ga ik met Sophie naar haar kamertje om haar Puckababy aan te trekken. Dan met Sophie en bedfles naar het wiegje in onze kamer en dan leg ik haar neer met een spuugdoek op de buik en daarop de bedfles. Hand erop en maar wachten tot dat ze slaapt (speen in de mond) Daarna misschien nog 2 keer terug en dan is het over en slaapt ze 3 uur en moet ik haar wakker maken Hoop dat je/jullie er iets aan hebben....o en ik heb Lefax druppels door de voeding maar ik weet niet of dat in nederland bestaat. xxxx
https://dinxper.com/nl/shop/18/20/maag-en-darm/opgeblazen-gevoel/2962/lefax-pump-liquid dit werkt echt super!!!!! xxxx