Mama`s van de mooiste baby`s van begin 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Jenny82, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Goede moggel,

Annette. En heeft Evi de nacht door geslapen????Hoop het wel voor je :) ben blij dat ze nu gevonden hebben wat ze heeft, daar kun je dan tenminste iets mee!!

Chris: Ja zo kersenpittenzak kun je ook gewoon nemen, is hetzelfde effect :)

Hier nog een uurtje en dan gaan we naar de osteopaat!!!!Jullie willen niet weten hoe ik daar naar uitkijk. Weet zeker dat er iets is dus hopelijk vind ze/hij het ook........heb om 12.30 een afspraak dus als ik weer thuis ben en rust in huis heb zal ik verslag uitbrengen...........

Verder was de ochtend hier erg klote zullen we maar zeggen, ik was zo moe en toen had ik om 06.30 de fles erin en toen ging ze poepen!!!!!En hier is het zo dat ze na het poepen klaar wakker is en eigenlijk weer wil eten....is dat normaal??????Ze had net gegeten zeg!
    Heb het tot 09.45 kunnen rekken met elke 10 minuten speentje enz. dus heb zelf niet meer geslapen grrrrrrr.
    Was net een beetje boos toen ze na de grote fles weer ging piepen en zei een beetje kwaad 'en nu neem je die speen en ga je slapen!' ik ga de slaapkam er uit en ze sliep hahahahahaha. ze zal wel gedacht hebben, o jee mama is een beetje boos hihihihihi.arm dingetje ;)

xxxxxx

2. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Haha, ja dat werkt hier ook al!
    'En nu doe je de oogjes dicht en ga je slapen'. Hoppa, slaapt. Nou ja, `t zal wel een toevalstreffer geweest zijn!

Ik ga weer voeden! Gelukkig heb ik zelf al 2 happen van m`n brood gehad...

3. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Annette En heeft Evi goed geslapen vanacht???

@Esther hoe is het gegaan??

@Jenny. Heb je genoten van je wandeling(etje);) Was wel koud maar prachtig met het zonnetje. Word je blij van:)

@Vandaag bij CB geweest Mik was super gegroeit straks de lijst bijwerken.
    Lactatiekundige is ook geweest. Wat een aardig mens;).
    Ik heb het raynauds syndroom:( Heeft met de doorbloeding te maken dus stelde me niet aan. Ze bevestigde dat dit heeeel erg pijn doet. Heb nu een medicijn nu hopen dat dit werkt.
    Ook nog wat tips gehad om andere houdingen om aan te leggen. Ben blij dat ik haar gebeld heb.

4. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Chrisie
    Wil jij eens precies beschrijven waar je allemaal last van hebt??? M'n vriendin heeft namelijk ook zo'n onwijze pijn bij het borstvoeding geven en had mij wel eens vertelt dat haar tepels ook helemaal wit zijn na het voeden... ik herkende veel in jou verhaal van haar... maar nu ga ik helemaal denken of zij dit misschien ook heeft! Wil jij de symptomen even opschrijven? :) thnx alvast!

@ hier
    Alles goed! Evi heeft weer goed geslapen... had om 21 uur laatste fles gehad en kwam pas om 2.40!! Daarna weer om de 3 uur! Best jammer dat ze die lange tuk zo vroeg in de avond doet, want dan slaap ik nog niet ;)
    Vandaag heeft ze trouwens weer zo'n goede dag! Het lijkt wel of die speen haar maagje rustiger houdt ofzo?! Ze spuugt nu ook in eens minder... heel raar! Tuurlijk huilt ze nog wel eens en heeft ze nog wel eens ergens last van... maar het is echt minder!

5. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Onwijs veel pijn bij voeden + witte tepels: check!
    Zelfs kolven doet veel pijn maar ik ben er nu echt klaar mee. 10cc links maximaal is wat ik per dag kolf, dus morgen kolf ik niet meer denk ik. Rechts komt er al niet meer dan een drup uit. Heb er nu wel vrede mee, is beter zo. Nu kan ik echt herstellen...

Onderschrift test ;)

6. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    mijn vriendin heeft idd onwijs veel pijn en idd ook witte tepels... dus denk ook aan die raynauds syndroom... zei krijgt ook zo weinig melk eruit... ze heeft het nu al 4 maanden volgehouden!!! Maar tis echt een bikkel... ben blij dat ik dat niet heb! Lijkt me een hel om zo te moeten voeden!

7. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik was een uur aan het kolven voor 100cc, met een zeikstraaltje! Niks geen golven, niks geen lektieten of stromen die doorgaan als je stopt... en een ventje dat enorm hard moest werken (keihard zuigen dus) om er wat uit te krijgen, au! Dat betekende al snel het einde van de bv hier...

8. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Uk dit kan ik wel begrijpen. Ik heb nu ook al 3 keer op het punt te staan om te stoppen.

@Annette. -Ik heb vooral dat hele lichte aanrakingen pijn doen. Bijv. als ik Mik aanleg en hij komt met zijn handje tegen de tepel of al met zijn lichaam tegen de andere tepel waar dan nog een laagje stof tussen zit ga ik echt door de grond. Aanhappen is ook niet fijn maar daarna zak het meestal redelijk af, (soms ook niet) Maar dan na het voeden. Ik heb 1,5 uur geleden gevoed en ik voel het nu nog steeds. Loop bijna hele dag met gekromde schouders.

-Tepel is wit bloed is er zeg maar uitgetrokken.

-Steken door borst dit is vooral na het voeden.

Dat is het wel zo'n beetje. Lactatiekundige zei dat je de eerste 3 mnd last kan hebben van tepelkloven ect. maar dat je daarna eigenlijk nergens meer last van heb. Je kan natuurlijk wel altijd borstonsteking krijgen en raynauds gaat eigenlijk ook niet over kan je met wat warmer weer er wel minder last van hebben.

Ik hoop dat de medicijnen aanslaan want dat kan ook nog dat niet zo is nou dan ben ik er ook heel snel klaar mee groei anders nog krom.;)

@Kolven. Gister had ik 100 cc uit 1 borst:$ (meestal 50cc) en het was al in de avond. Heb het idee dat door het kolven juist meer productie krijg. Terwijl ik echt op de tijden kolf dat mik zijn voeding moet hebben. Dus kolf niet extra.

@Speen. Ik moet mik na de voeding echt de speen geven. Hij dronk vanacht 100cc en had toen nog honger. Ik was aan het kolven dus heb hem nog 50cc gegeven en dit dronk hij ook op. Daarna loopt hij nog te happen. Dus speen erin en dan valt hij uiteindelijk wel in slaap.

9. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Pffff, welke &@&#% heeft darmkrampjes uitgevonden!??! Het was vast een man, die gaat nl werken en laat de vrouw mooi zitten met een huilende, krijsende baby. Zo zielig!! `t arme kindje is hartstikke moe, maar kan de slaap niet krijgen. Stomme uitvinding, dus!!

En het ergste: van die mama-help-me-dan-oogjes....

10. Jenny82

Jenny82 Fanatiek lid

11 nov 2009
    1.075
    0
    36
    Gelderland
    Zo, ik heb gewonnen. We zijn nu 7 uur verder en hij slaapt. Wat een dag was dit, zeg!! Nog nooit gehad! Ik snap er niets van. Nou ja, maar gauw weer vergeten en hopen dat het een per-ongeluk-dag was. Of een verdwaalde regeldag. Of euh, gewoon een babydag. We zijn hier tot nu toe erg verwend geweest met het gedrag van beeb!

11. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Arme kerel. wat zal hij lekker slapen. En arme jij.....;)

Nou medicijnen lijken hun werk te doen maar ook de bijwerking heb ik ervan. Hoofdpijn met een grote lekker H!!! verschrikkelijk maar het is het 1 of het ander en dan heb k liever hoofdpijn dus heb straks paracetamol genomen en ben gaan slapen en dat werkt aardig.:)

Heb het eten net opstaan, boerenkool heerlijk. Vanavond nog visite en dan is de dag weer voorbij. Voor je het weet moeten we weer werken:p maar even niet aan denken. Laat het eerst maar mooi weer worden dat we daar met onze baby's van kunnen genieten.

12. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Bevallen
    06/01 Chahida (Saida) - Imane (3615gr/??cm) - 40w1d
    19/01 Jannebo (Rianne) - Finn (3910gr/ 52 cm) - 39w6d
    21/01 Serendipity (Annette) - Evi Linn (3540gr/??cm) - 40w1d
    24/01 Jenny82 (Jenny) - BV - Joël (3290gr/49cm) - 39w4d
    26/01 Chrisie (Christel) - Mik (3750gr/52cm) - 39w0d
    28/01 Madelief (Esther) - Sophie (3630gr/51cm) - 39w6d
    06/02 Anmar (Carin) - Lenne (3750gr/52 cm) -

Gewicht babys
    Finn: 4806 gram en 57,5 cm op 15.02.2011
    Sophie: 4200 gram op 16.02.2011
    Evi: 4120 gram en 55 cm op 17.02.2011
    Mik: 4110 gram en 55,5cm op 22-2-11

Afspraken

25/02 (Esther) Sophie U3
    28/02 Jannebo met Finn 1e keer CB (consultatiebureau)
    28/02 Jannebo met Finn 2e afspraak Osteopaat
    01/03 Jannebo laatste controle verloskundige
    03/03 Jenny naar kinderarts controle heupjes ivm stuit
    04/03 Uk moet nog afspraak maken met VK voor vroege nacontrole
    09/03 Jenny naar gynaecoloog eindcontrole
    09/03 Chrisie gynaecoloog eindcontrole.
    12/03 Jannebo met Finn naar CB en 1e prikjes!
    17/03 Serendipity tweede keer consultatiebureau - prikjes
    23/03 Uk naar gynaecoloog eindcontrole
    07/04 Chrisie 1ste prikjes Mik
    22/04 Jannebo met Finn naar CB + prikjes!
    26/05 Jannebo met Finn naar CB + prikjes!
    23/06 Serendipity naar heupjespoli, foto's maken heupjes Evi

Verjaardagen
    28/01 Chrisie (26)
    16/02 Anmar (29)
    22/02 Serendipity (26)
    11/05 Chahida (word dan al weer 28 )
    24/08 Jannebo jarig (30)
    15/09 Jenny
    06/10 Madelief jarig (30 en een super groot feest!)

Lijst weer bijgewerkt en volgens mij is dit de laatste moest wel even zoeken.

13. mama2011

mama2011 Niet meer actief

heey dames,

mag ik me weer bij jullie aansluiten en met jullie mee praten?
    vind het erg leuk om te lezen hoe het met jullie gaat en met de kids!
    hier gaat het redelijk ons mannetje slaapt overdag eigenlijk niet.
    zoals vandaag was hij om half 10 wakker en sliep pas weer om 16:00:$
    we lopen al bij een osteopaat moet volgende week weer heen. we hebben eerst de darmkrampjes aan gepakt en die zijn bijna verdwenen nou hoop ik dat hij ook nog wat aan het slapen kan doen;)
    we hebben al vanalles geprobeerd maar niks helpt. hij slaapt zelfs niet op de arm!
    moet morgen naar het consultatiebureau ben benieuwd wat ze daar zeggen.

14. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Hello Ladys,

Sorry dat ik gisteren niet gelijk heb verteld hoe het was maar was echt kapot........ben vanacht zelf nog giftig geworden op Marc vanwegen een spuugdoek pfffffff zat er eventjes doorheen hoor. Maar heb weer wat uren kunnen slapen dus we gaan er weer fris en fruitig tegenaan hahahahaha. (nou ja half fris en fruitig ;) )

Gisteren dus bij de osteopaat geweest en vond het allemaal maar 'vreemd' het is natuurlijk homeopatisch dus dat zal het vreemde wel zijn hihihihi. De dokter heeft de luchtbellen in de buik gemasseerd en ze is met haar hoofd en nekje bezig geweest, nu moeten we over 4 weken terug komen om te kijken hoe het gaat......behalve als ze blijft overstrekken dan over 2 weken weer! Of het heeft geholpen kan ik niet zeggen....ze heeft nog steeds veel last van de krampjes dus misschien dat het een dagje nodig heeft.......laten we het hopen :)

Rianne: Fijn dat het medicijn werkt :) ben blij voor je nu kun je verder borstvoeding geven zonder pijn!!!!

Jenny: Goh dat is ook mooi kut zo'n dag! Hier hebben we elke dag buikkramp dus ben er eigenlijk aan gewend geraakt..........maar 7 uur is wel heel erg lang hoor.....

Bevallen
    06/01 Chahida (Saida) - Imane (3615gr/??cm) - 40w1d
    19/01 Jannebo (Rianne) - Finn (3910gr/ 52 cm) - 39w6d
    21/01 Serendipity (Annette) - Evi Linn (3540gr/??cm) - 40w1d
    24/01 Jenny82 (Jenny) - BV - Joël (3290gr/49cm) - 39w4d
    26/01 Chrisie (Christel) - Mik (3750gr/52cm) - 39w0d
    28/01 Madelief (Esther) - Sophie (3630gr/51cm) - 39w6d
    06/02 Anmar (Carin) - Lenne (3750gr/52 cm) -

Gewicht babys
    Finn: 4806 gram en 57,5 cm op 15.02.2011
    Sophie: 4500 gram op 23.02.2011
    Evi: 4120 gram en 55 cm op 17.02.2011
    Mik: 4110 gram en 55,5cm op 22.2.11

Afspraken

25/02 (Esther) Sophie U3
    28/02 Jannebo met Finn 1e keer CB (consultatiebureau)
    28/02 Jannebo met Finn 2e afspraak Osteopaat
    01/03 Jannebo laatste controle verloskundige
    03/03 Jenny naar kinderarts controle heupjes ivm stuit
    04/03 Uk moet nog afspraak maken met VK voor vroege nacontrole
    09/03 Jenny naar gynaecoloog eindcontrole
    09/03 Chrisie gynaecoloog eindcontrole.
    12/03 Jannebo met Finn naar CB en 1e prikjes!
    17/03 Serendipity tweede keer consultatiebureau - prikjes
    23/03 Uk naar gynaecoloog eindcontrole
    07/04 Chrisie 1ste prikjes Mik
    22/04 Jannebo met Finn naar CB + prikjes!
    26/05 Jannebo met Finn naar CB + prikjes!
    23/06 Serendipity naar heupjespoli, foto's maken heupjes Evi

Verjaardagen
    28/01 Chrisie (26)
    16/02 Anmar (29)
    22/02 Serendipity (26)
    11/05 Chahida (word dan al weer 28 )
    24/08 Jannebo jarig (30)
    15/09 Jenny
    06/10 Madelief jarig (30 en een super groot feest!)

15. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @ Jenny
    Zielig he?? Die darmkrampjes... Evi kan hier ook zo gillen van de pijn!! Heb je een kruikje/pittenzak al geprobeerd?? In combi met de speen werkt dat hier heel goed!!

@ Mama2011
    Hier sliep Evi ook niet overdag... Huilt Finn ook zo erg dan?? Of slaapt hij gewoon niet?? Hier bleek dat Evi reflux had... nu met speentje en veel omhoog liggen... scheelt dat al een hele hoop! Ze slaapt nu al beter...

@ Chrisie
    Wat jij beschrijft heeft m'n vriendin dus ook... ik dacht het al meteen toen ik jou verhaal las! Herkende zoveel van wat zij vertelde!! Zij heeft nu ook morgen een afspraak bij de lactatiekundige... hoop zo dat ze haar kunnen helpen!!

Ik had hier trouwens aan het begin met kolven altijd 50-60 cc... en een week later zat ik ook op 100 cc... nu kolf ik soms zelfs 125 cc uit 1 borst!! Heb jij dat ook... dat je kolft en dan komt tot 60 cc, daarna lijkt het te stoppen, maar als ik dan door kolf, gaat het in eens weer hard stromen?!

@ Madelief
    Misschien is het voor Sophie wel niet het juiste?? Maar ik zou nog ff een paar keer gaan, misschien werkt het toch wel??
    Gelukkig heb je een beetje bij kunnen slapen en voel je je nu weer beter... ik heb het soms ook hoor, dat ik het ff helemaal gehad heb! Komt door die gebroken nachten...

@ Hier
    Vandaag voor het eerst samen met Evi weg geweest... zonder papa... vriendlief bleef thuis en hij miste Evi verschrikkelijk ;) Wij zijn naar de verjaardag van m'n vriendin geweest... van 14 tot 20.30!! Was erg gezellig en Evi deed het super!! Heb wel gemerkt dat het handig is om m'n pittenzakje mee te nemen ;)... na de fles heeft ze altijd krampjes... en met die pittenzak is ze meteen rustig! Toen het druk werd op de verjaardag, zat ze met hele grote ogen te luisteren, maar slapen natuurlijk niet meer ;) wel leuk om te zien hoe interessant ze het vond!

Ow ze sliep vannacht... 2x met 4 uur tussen de voeding :D ik weet dat het niks is ;) maar voor ons hier wel ;)... :D

16. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    owja en heb bij prental de avent elektrische kolf besteld... is nu 20% korting!! En er bleek ook een tas en de onderdelen van de handkolf ook bij te zitten!
    Ik moet zeggen, hij bevalt heel goed!! Hij is heel "zacht"... en minder "gevoelig" als de handkolf... het gaat niet sneller, ongeveer net zo snel als de handkolf, maar vind hem wel heel handig in gebruik!

17. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @mama2011 Huilt hij zoveel of slaapt hij gewoon niet?

@Annette. Ik heb eigenlijk bijna altijd 50 of 60cc. En kolf 10min per borst, heb meestal geen zion om nog langer te kolven. Maar heb dat inderdaad ook wel eens. dan wil ik stoppen en dan begint het net weer als een gek te stromen.
    Ben benieuwd of je vriendin het ook heeft. Dat ze er zo lang mee gelopen heeft dan.
    Ik heb nu weer iets meer last maar 's avonds is het het ergst.

@Esther. Kan zijn dat de osteopaat wat vaker nodig heeft om probleem te verhelpen. Ben benieuwd hoe het de aankomende dagen gaat.

Zo met mik onder de douche, slaapt hij lekker. Hij is vanaf 19.00uur wakker geweest maar hij moet om 00.00 uur weer een voeding. En meneer valt net pas in slaap dus zal hem zo wel wakker moeten maken.

Morgen voor het eerst weer een wekker zetten. Yan heeft zijn rechtzaak, spannend. Merk dat het toch wel weer wat spanning brengt.

18. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    chrisie sterkte vandaag!! Hier een nieuw record, 130 cc in 4 minuten met een handkolf!! Verder had Evi om 22 getrokken en begon om 2 uur een beetje te piepen! Alleen ben ik toen weer in slaap gevallen en werd pas 3 uur weer wakker van d'r! 5 uur er tussen dus! En nu om 7 uur weer! Dus ze doet het heel netjes nu! Hoe gaat bij jullie inmiddels de nacht?

19. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Dat isd niert normaal zoveel gekolft. Hoop dat het straks bij mij ook zo snel gaat. Dan heb je in een paar minuten hele voeding bij elkaar.

hier een super nacht. Gister om 00.30 de fles hij dronk 160cc. En werd om 6.50 beetje wakker. Bij ons was de wekker al gegaan. Heb hem toen maar gepakt maar hij lag nog bijna te slapen aan de borst.

20. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    wow drinkt hij 160cc!! Dat doet hij alleen vóór de nacht zeker? Evi spuugt al veel als ze meer dan 100 cc krijgt! Wel lekker zeg dat mik zo doorslaapt! Bij mij liep de borstvoeding altijd zo snel! 60cc in 3 min eerst!

Deel Deze Pagina