Mama uit Tilburg en omgeving

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Malaak, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Wat fijn miepske dat je je wat beter voelt! En dat je gewoon dampo mag. Er is ook luuf voor baby's hè? Misschien dat je als zwangere die ook kan gebruiken? Dat van die strepsils had ik gelezen in de bijsluiter, maar volgens de apotheek zat er niks raars in en zou het toch moeten kunnen. Ik vertrouwde het niet helemaal omdat ze niet erg zeker van zichzelf klonk en neem d dus ook geen strepsils.
    Bij mij begint het slijm wat los te komen, dat is ergens wel fijn maar ook erg vermoeiend.
    Haha wat een gepraat toch over ziek zijn.

Hoe is het verder met alle zwangeren? Ik word steeds ongeduldiger, ik wil ook! Haha Maar ik blijf ook steeds zeggen dat ik het wil en dat het niet moet. Maar dat is een beetje tegenstrijdig met elkaar :)

Char, wanneer krijg jij je eerste echo?

2. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Fijn dat het bij jullie beide wat beter lijkt te gaan. Ike, nu heb ik even niet gevolgd of jij wel of niet zwanger bent..

3. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    @ noid... ike wil heel graag zwnger worden...
    @ ike... hihi... ja, dan ongeduldige ken ik. Toen ik na 2-3 rondes nog niet zwanger was begon ik al te twijfelen... kan het wel/ ben ik nog wel in orde / is manlief wel in orde... Na 6 rondes had ik het helemaal gehad, werd er zelfs emotioneel van... en toen bleek ik zwanger, en uiteindelijk blijkt 6 maanden nog niet zo heel lang te zijn.... keep calm...

4. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ike ik hoop dat je ons snel volgt!
    Mijn eerste echo is 1 mei

5. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Spannend Char! Dat is al snel :) nog 2 weekjes.

Haha gelukkig ben ik niet de enige vrouw die dan ongeduldig is haha. Door de lichamelijke handicap van mijn man wil het niet altijd lukken. Dus dat is een extra hindernis zegmaar. Ze zeggen overal op zp en internet dat je het rond de ovulatie om de dag moet doen, maar mijn man heeft minder energie en hebben wij dus wat minder kansen. Al die dingen vind ik helemaal niet erg, maar soms wel spannend, kunnen wij wel genoeg klussen.

6. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ike doe het vooral wanneer je wilt en energie er voor hebt probeer het niet te erg te plannen . Weet als geen ander hoe het is als zwanger worden wat langer duurt.

7. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Bedankt Char.
    Ja helaas heb jij er ervaring mee.

8. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Wat vervelend Ike, sorry. Ik hoop voor je dat je snel de dames hier mag volgen met een zwangerschap :)

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Welkom lady ;)

Ike; hopelijk ben jij ook snel zwanger

10. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Maakt helemaal niks uit noid. Het is zoals het is. (volgens mij ben ik tegenstrijdig haha)
    dank je caruli. Ik hoop het ook, we zullen het zien.

11. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Kom hier even spieken, wat een rust gisteren overdag. Ik lig wakker, te rillen van de kou onder mijn dekbed... Niet heel fijn. En vandaag nog redelijk drukke dag ook, dus ik ga echt proberen weer te slapen.

Hoe is het met jullie, alweer wat verder opgeknapt?

12. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Hier helemaal opgeknapt, nog wat last van hoesten en slijm in mijn keel, maar dat is te overzien.
    Stond vanmorgen op de weegschaal en schrok wel... ben meer dan een kilo afgevallen.... en dat terwijl het naar de wc gaan de laatste 2 dagen moeilijk gaat... Nou ja, de kleine zal er niet van geleden hebben en ik voel me verder prima nu.... maar wel goed gaan drinken dus!

13. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Hier gaat het nog niet best. Sinds dinsdag aan de kuur, nu bezig met dag 4 van 7 en merk nog niet echt verschil. Nog steeds heel veel hoesten en heel veel slijm. En manlief is ook gaan hoesten en zit sinds gisteren aan een kuur :(
    Ik zal ook wel afgevallen zijn. Eten kost mij veel moeite en energie. Maar heb wel weer wat vaker honger.

14. KimV85

KimV85 Actief lid

29 nov 2012
    175
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ben hier al even niet meer geweest maar ik zie dat er een aantal zieke zijn...veel beterschap dames!

Hier inmiddels de 12 weken grens gepasseerd en alles gaat goed gelukkig. Gisteren combinatietest gehad en deze keer geen verhoogd risico! Wat een opluchting zeg...

De kleine was wel 2 cm gegroeid in een week, echt super! Nu is het wachten tot 15 mei, dan hebben we de geslachtsbepaling:)

Jullie nog leuke plannen voor het paasweekend?

15. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @Kim
    waar doe je de geslachtsbepaling??

@Zieken
    Beterschap dames!!

@hier
    nog steeds met vlagen erg misselijk en overgeven maar ja is voor een goed doel zeggen we dan maar ;)
    Voel ukkie af en toe wel volgens mij (was met zoontje ook al rond 16 weken)
    Heb 08-05 een afspraak bij de gyn om te kijken of ik bij de VK mag blijven of toch overgedragen word. Mijn situatie is nl niet helemaal normaal aangezien ik overgewicht heb (nu bmi 30.5) en in feb 2013 een maagverkleining heb gehad en daar kwa eten en vitamine opname heel erg rekening mee moet houden.
    Ben erg benieuwd

16. KimV85

KimV85 Actief lid

29 nov 2012
    175
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ga naar berkel enschot, schijnen oom wel goed te zijn heb ik mij laten vertellen :)

Overgewicht heb ik ook last van, bmi van boven de 30 ook...maar ik mag wel bij de vk blijven gelukkig. Enigste verschil is dat ik 2 extra groei echo's krijg, maar even naar je kleine kijken is helemaal niet erg he;)

17. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Kim had jij de vorige keer wel een verhoogd risico?

Boeffie hopelijk krijg je de goede begeleiding. Ben je veel afgevallen na de maagverkleining?

18. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @ike
    Ik krijg 5 jaar nazorg in eindhoven omdat ik daar geopereerd ben... ben in totaal nu 40 kg kwijt en van bmi +45 naar 30.5 gegaan dus is een hele verandering
    Ik merk wel dat ik veel meer last van mijn "maag" heb sinds ik zwanger ben en veel valt gewoon niet lekker maar ach we zien het wel...

19. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @kim
    Wij zijn bij zoontje ook in Berkel Enschot geweest....is een hele aardige vrouw en wij mochten nog een keer terugkomen omdat de 3d niet goed lukte omdat hij dwars bezig was ;)

Ik zou kwa gewicht ook het BMI zorgpad krijgen bij Livive maar omdat ik dus de operatie gehad heb waren ze niet helemaal zeker hiervan en moet ik zowiezo met 16 wk naar de gyn toe (zelfde als met zoontje gelukkig) en dan hoor ik of ik daar moet blijven of bij de VK mag blijven..... mij maakt het niet veel uit wil toch in het ZH bevallen

20. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Kimv85, zit je ook bij livive? Ik kreeg daar ook twee extra echo's tijdens mijn zwangerschap.

Deel Deze Pagina