Mama uit Tilburg en omgeving

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Malaak, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Ik heb toevallig vandaag een e-mail van het Kruidvat gekregen dat ik voor 5 euro een pak luiers kan halen, maar daar wacht ik nog even mee. Ik heb ook bij het Kruidvat aangegeven dat ik die acties wil ontvangen.

De luier-outlet in Udenhout ken ik niet, maar dat is een hele goede tip.

@ Ike, jammer dat de Prenatal niet goed bevallen is. Die filialen ken ik niet, alleen Tilburg en Eindhoven. Ben toevallig vandaag in Eindhoven binnenstad geweest om de blije doos op te halen, en 3 verschillende medewerksters kwamen mij tijdens mijn winkelroute vragen of ze me ergens mee konden helpen.

Nu valt me wel vaak op dat in babyzaken erg jong personeel staat, die vaak niet veel verstand van de artikelen hebben. Bij Babypark stonden laatst twee verkoopsters van ongeveer 17-18 jaar gezellig te kletsen over het weekend, en een jongeman bij de babydump wist niet waar ik het over had toen ik over een ergonomische draagzak begon (ze verkopen daar wel draagdoeken, maar hij kwam niet op het idee dat die ook ergonomisch zijn, dus die kreeg ik niet te zien).

2. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Mijn man gebruikt billendoekjes en snoetenpoetsers, ik koop ze de laatste tijd bij de action. De billendoekjes zijn 200 stuks voor 1.99 de snoetenpoetsers zijn 40 stuks voor 58 cent.
    Die in udenhout zijn dus nog goedkoper?

3. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    @miepske ja inderdaad zijn het vaak jonge meiden.

4. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    @malaak, klinkt wel interessant! pb me maar!

@ike, heb er eigenlijk niet op gelet of het jonge meiden zijn of niet... maar moet zeggen dat je in tilburg helemaal niet geholpen word maar eindhoven dus wel. zie er overigens nog niet super zwanger uit hoor. begint nu wel te komen!

5. Malaak

Malaak Actief lid

25 apr 2013
    218
    0
    16
    Antwerpen
    Voor de geintereseerden hierbij de gegevrns van de luiersoutlet:

Invera Brabantsehoek 6
    5071 NM Udenhout
    tel 013 5111051

openingstijden: ma t/m do 8.00 tot 16.45 vr 8.00 tot 15.30

6. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    @malaak is het niet heel lastig om luiers op voorraad te kopen? Stel dat hij opeens naar een grotere maat gaat, dan zit je met al die andere luiers.of valt dat wel mee?

7. Malaak

Malaak Actief lid

25 apr 2013
    218
    0
    16
    Antwerpen
    Valt mee, ik heb eerste weken maat 1 gebruikt, tot 3 maanden zat hij in 2 daarna had ik nog een maat 3 liggen en kocht ik verder alleen maat 4 in. Vanaf maand 5 zit hij er in en dat blijft zo nog heel lang hij wordt maandag 8 maanden en weegt ruim 9 kilo, maat 4 gaat tot 18 kilo!!
    Verder mag je bij etos en kruidvat altijd de luiers ruilen had de hoofdkantoor erover gebeld. Heb namelijk op een gegeven moment wat pakken 4 geruild voor 3 omdat mijn zoontje slank was en de 4 te ruim zal. Deze had ik toen al zeker een half jaar in huis ;)
    Ik vond het dus ideaal, koop voorlopig ook niets meer, alleen doekjes. Voor mijn gevoel scheelt het.

8. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    In Goirle zit een babywinkel mama Loes en kids daar word je heel goed geholpen! En die verkopen alles hebben ook een webshop.

Prenatal en babydump winkels zijn zo groot vaak dat ze minder persoonlijk word is zeker jammer. Heb zelf ook bij prenatal gewerkt jaren geleden dus weet er inmiddels alles van.

9. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Mama Loes staat trouwens ook weer op de negen maanden beurs

10. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Bedankt char. heel vaak zijn die kleinere zaakjes persoonlijker. In nieuwkuijk heb je baby and more, daar werden wij ook heel hartelijk ontvangen.er werd ook met ons mee gekeken wat voor ons praktisch zou zijn.en hoe bepaalde probleempjes simpel op te lossen zijn.

Zijn jullie een beetje van het kokkerellen? Ik ben mijn kruidenkastje aan het opruimen, ik heb zoveel kruiden. Ik weet nooit zo goed welke kruiden je waarvoor kan gebruiken en gebruik ze dan ook weinig. Ben nu een lijstje aan het maken met welke kruiden voor welke gerechten gebruikt kunnen worden. Vind koken altijd wel erg leuk om te doen.

11. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    ja ben heel benieuwd wat er op de negen maanden beurs allemaal te vinden is... ben er nog nooit geweest.
    Ben komende week jarig en vraag geld deze keer. dus hoop dan een paar leuke dingen te kunnen kopen!

Hebben jullie nog plannen voor vandaag?

Wij hebben onze pleegdochter voor het weekend hier en zij zou vanmiddag naar een vriendin gaan maar doordat ze niet eerlijk geweest is kan ze niet weg.... dus blijven denk ik maar gewoon thuis...

12. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Mijn plannen voor vandaag: uitrusten!
    Ik kom net van mijn werk. Ik werk in een verpleeghuis, dus ik heb een zware ochtend gehad. Nu lekker op de bank met een kopje thee... helemaal niks gepland!

13. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Hier vandaag ook aan het uitrusten. een luie zondag zegmaar.

14. Malaak

Malaak Actief lid

25 apr 2013
    218
    0
    16
    Antwerpen
    Ik ben wel van het koken en lekker kruiden.
    Welke kruiden heb je in huis? Dan kan ik je mischien een paar ideetjes geven.

15. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wij zijn vandaag druk in huis bezig geweest.
    Nu even rust op de bank, mijn zoontje gaat vanavond logeren omdat ik morgen moet werken dus gaan manlief en ik vanavond samm uiteten.

Betreft de negenmaanden beurs staan pampers er altijd met goeie aanbiedingen,nutrilon en Nutricia ook goede aanbiedingen Zwitsal kinderwagen merken ect. Babywinkels met een stand, noppies, wij jonge ouders, kruidvat en Etos, Disney boekenclub, belly paint, en nog veel meer stands met goede aanbiedingen. Is echt leuk vorig jaar geweest met beste vriendin die toen zwanger was.

16. Malaak

Malaak Actief lid

25 apr 2013
    218
    0
    16
    Antwerpen
    Hier ook redelijk rustig zondag. Even naar opendag van het ROC geweest met een vriendin en daarna met zoontje even oma kusje gaan geven (ligt op de route) en nu lig ik met zoontje in bed, hij viel ineens in slaap. Doet hij normaal nooit!

17. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    @malaak, dan zal hij lekker moe geweest zijn!

18. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    @Malaak ik heb heel veel: bonenkruid, cajunkruiden, dille, gemberwortel (djahe), italiaanse kruiden, kaneel, kardemom (gemalen), karwijzaad, kerrie, kervel, knoflookpoeder, komijnzaad (djinten), korianderblad heel (ketoembar), kruidnagel heel, marjoraan heel, nootmuskaat, oregano, paprika, provencaalse kruiden, rozemarijn, tijm en natuurlijk gewoon peper en zout:D

Vandaag gehaktballen gekruid voor door de soep en toen gebruikt: koriander, peper, gember, nootmuskaat, kardemom en marjoraan
    Ik denk dat ik er wel wat meer in had mogen doen, al vond mijn man dat je toch wel de kruiden kon proeven.
    Zout gebruikt ik niet of heel weinig. Mijn ouders hebben allebei een hoge bloeddruk en ik vind dat er vaak al veel zout is toegevoegd aan vanalles. Ik heb een zakje soep van honig gebruikt en daar zit voor mij dan alweer meer dan genoeg zout in. En we hadden stokbrood met kaas in de oven gedaan met provencaalse kruiden erover.

Gebruik jij overal kruiden in? En hoeveel?

19. wolkjee

wolkjee Actief lid

17 jan 2014
    139
    0
    0
    Ik ben op dit moment fulltime huis mama en dat bev
    tilburg
    Hallo Dames,

Ik ben yellie ik heb drie kindjes twee jongens en een meisje pavlos van bijna 3 marianna van 1.5 en jorgos van bijna 2 maanden. Ik zou het leuk vinden om af en toe wat met andere mama's te doen lijkt me gezellig :D

groetjes Yellie

20. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Welkom Yellie!
    Kom je ook uit Tilburg? Of uit een dorp rondom Tilburg?
    En wat leuk, 3 van die kleintjes thuis, dat zal wel een gezellige drukte zijn bij jou thuis :)

Deel Deze Pagina