gisteren heb ik de pump styule advanced gekocht. Een hele uitgave, maar tot mijn grote vreugde gaat het kolven heel goed! Over ruim een week begin ik weer met werken, dus ik begin nu met een voorraadje kolven en baby aan de fles leren wennen. Nu weigert ze de fles. Al vanaf de geboorte wil ze geen flesje, ook niet met gekolfde melk, maar nu zal ze er dus echt aan moeten wennen. Hebben jullie tips of trucs om haar toch binnen een week aan die fles te leren wennen? Of eventueel een soort speen die wat beter aanslaat dan de standaard? Ben best wel een beetje bezorgd... Papjes eet ze trouwens (met de lepel) wel goed, aangeleerd zonder problemen. Dank jullie wel!
Bij ons was dat ook niet makkelijk, maar we zijn er wel veel eerder mee begonnen ivm dat ik aan het werk ging. Wat bij ons goed is gaan werken is de Nuby fles. Ook Tommy Tippee schijnt goed te zijn. Verder kan je zgn. Breastflow flesjes kopen. Ik vind wel dat je erg snel resultaat verwacht van een kindje dat (als ik je goed begrijp) nog nooit structureel uit een fles heeft gedronken. Wij zijn er met 7 weken met oefenflesjes mee begonnen, en ze drinkt nogsteeds niet superenthousiast uit de fles. Maar het gaat wel. Verdere tips: * niet zelf de fles geven, maar je partner of een bekende (zeker bij een wat ouder kindje dat mogelijk wat eenkenniger is). * oefen met kleine beetjes (30 cc) tussen voedingen door * probeer verschillende spenen, maar kies vooral voor spenen die geschikt zijn voor bv-baby's (die ik noemde zijn allemaal geschikt) * kies de juiste grootte van het gaatje. Wij zijn begonnen met een groter gat dan er voor haar leeftijd staat (gaatje 3, fast flow), omdat ik een enorme toeschietreflex heb, en ze gewend is dat het snel haar mond in komt * zelf de kamer uit als je partner met het flesje oefent * laat hem er een leuke en vrolijke gebeurtenis van maken, met veel GOED zoooo's en wat-knap-van-jou's. En volgens mij... kan ze als het ECHT niet met een speen lukt, misschien ook wel uit een tuitbekertje drinken. Ze is immers geen pasgeborene meer en krijgt ook pap... dus dat zou je ook kunnen proberen, voorzichtig.
Ze is nu al 6 maanden, dus als ze de fles niet wil kun je evt pap laten geven met een lepeltje of het proberen uit een gewone beker of tuitbeker, het hoeft niet perse een flesje meer te zijn.
Ze is 6 maanden he? Dan zou ik gewoon elke dag voor de borst even 20cc in een fles aanbieden, bij voorkeur niet zelf geven en zelf even de deur uitgaan. Maar ik zou niet al te veel energie meer steken in het aanleren van een flesdrinktechniek, vooral om dat ze het eerder ook al niet kon. En over 3 maanden moet ze het dan weer afleren. Een kind van 6 maanden kun je de melk ook uit een beker laten drinken (beker natuurlijk wel vasthouden!!!), een deel van de melk kan in de vorm van pap (Biobim bindt met moedermelk) geven. En daarnaast kan ze ook haar groente en fruit onder jouw werktijd krijgen (hoef jij ook minder te kolven). Als ze geen verhoogde allergiekans heeft mag je vanaf een maand of 6 ook volle yoghurt of kwark geven trouwens.
fijn, bedankt! Ik heb haar gisteren een bambix papje met moedermelk gegeven, en dat ging wel goed. Ik was alleen bang dat ze misschien uitdroogt omdat ze dan alleen maar "gebonden" voedsel eet overdag, papjes en fruithapjes dus. We hebben wel een antilek beker geprobeerd ook, maar daar moet je ook aan zuigen en die wil ze dus ook niet. Ze bijt op het tutje . Misschien maar een gewone kinderbeker proberen. He ik ben al veel geruster nou, dank jullie wel!