Dochter vind nieuwe loopschoentjes niet leuk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aardbei1707, 25 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Ik heb schoentjes aangeschaft met flex zool. Vanmiddag eventjes aangedaan om te kijken of ze goed zitten. Liet der ook een beetje lopen op der schoentjes.. maar ze viel heel de tijd.. ook als ze gevallen was kon ze niet goed omhoog komen. Aan handje lopen ging wel gewoon goed.
    Ik had het idee dat ze ze ook uit wilde doen. Ze vond het niet leuk volgens mij.

Is dit normaal als ze de eerste keer schoentjes aan hebben? Of is ze er gewoon nog niet aan toe?

2. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Weet niet hoe lang ze al loopt en of de schoentjes echt heel flexibel zijn?

Maar zoonlief vond elk nieuw paar schoentjes vervelend de eerste paar keer aantrekken. Zat toch niet net zo lekker als z'n vorige paar;)

3. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Ze loopt nu ongeveer 3 a 4 weken. Of is dat dan te vroeg? Ik vind het lastig. Ze hebben wel echt een flex zool. staat er ook op. ik heb schoentjes van orange babies

4. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    6 weken goed lopen wordt echt aangeraden (volgens mij is een criterium voor "goed": 20 passen los kunnen lopen en dat dus dan al 6 weken).

Ik zou er nog even mee wachten..

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier is ze van slofschoentjes overgegaan naar schoenen met normale zool. Op flexibele zolen kon ze niet lopen!

6. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Oh en liep ze toen al lang?

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Bijna 6 weken. Maar ze liep direct ook bijna een km ver:p

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Misschien een stomme vraag, maar is het de goede maat (zowel qua lengte als qua breedte)? Omdat je schrijft dat je ze vanmiddag aan hebt gedaan om te kijken of ze goed zitten...

Maar het kan ook een kwestie van wennen zijn. Het is toch weer heel wat anders: 'iets' aan je voet.

Zelf heb ik ook pas schoentjes gekocht toen ze een maand of twee goed liep (D. liep ook meteen ver toen ze eenmaal liep). Ze vond het prachtig. Echt een meid: nu al een schoenentic. ;) :D

9. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Ja haar maat is opgemeten bij een schoenenwinkel. Ze heeft maat 19. Die is alleen bijna nergens te krijgen dus ben ik op internet gaan zoeken.. daar vond ik wel schoentjes in maat 19. Qua breedte weet ik het niet goed of ze goed zijn, hoe kom ik daar achter?

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.972
    113
    Ik had als eerste schoentjes een paar van Elefanten, flexibele zool maar niet heel zacht zoals bijvoorbeeld de wellus schoentjes. Dochtertje liep er zo op weg! Nu als tweede paar een paar van dr Visser, best wel stug vind ik ze maar dochter kon spontaan rennen...

Laarsjes (rubber regenlaarsjes) wil ze sinds kort niet meer aan! Ik moet haar echt in de houdgreep nemen, ze roept dan neenee en schopt ze meteen weer uit... Toen ik de maat even ging checken bleek dat ze wel erg aan de krappe kant waren geworden... Tja.....

Kan best zijn dat ze even moeten wennen aan schoentjes maar het lijkt me niet goed dat ze veel vaker vallen dan zonder schoentjes. Dus ik zou de maat echt even goed controleren!

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Toen ik mn dochters voet liet opmeten zei die vrouw 1 maat groter te kopen. Wellicht toch te klein/smal

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.972
    113
    Nog even een toevoeging; de ene maat 19 is de andere niet..
    Je kunt haar voetje omtrekken op een stuk karton, dan een rietje oid afknippen op de lengte van haar voetje en dan kijken hoeveel ruimte dat rietje over heeft in de schoen.

13. Sempje

Sempje Niet meer actief

Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik durf zelf geen schoenen via internet te kopen. Ben nu een paar keer bij een kinderschoenenwinkel geweest waar ze alle schoentjes aan de binnenkant meten. Ze meten de lengte, maar ook de breedtemaat van de schoenen. Elk merk valt natuurlijk anders. Zo waren haar zomerschoenen maar liefst 2 maten groter dan haar echte maat. Bij haar winterschoenen kan ik haar tenen niet goed voelen, dus die had ik ook niet op de gok durven kopen. Zeker omdat mijn dochter (21 maanden) het zelf nog niet aan kan geven.
    Thuis laat ik haar bijna altijd op sokjes of blote voeten lopen. Schoenen gebruik ik echt alleen voor buiten.

Het kan natuurlijk zo zijn dat je dochter haar schoenen goed zitten, maar dat ze er gewoon even aan moet wennen.

14. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Nog een tip; als het zooltje uit de schoen kan deze eruit halen en die onder de voet houden. Zo zie je wat voor ruimte ze overhoud bij de tenen.

15. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Ik ben bij dolcis geweest en daar zei de vrouw 19. Bij een andere winkel zij de vrouw dat ze 1,5 cm moet over hebben in haar schoen. en in deze schoen heeft ze nog wel ruimte ik denk zo'n 1,5 cm. Maar ja ik kan wel naar een winkel gaan maar welke dan? dolcis begin pas bij 20 en van haren, schoenenreus kijken de meisjes me raar aan als ik iets vraag:S.. bij omoda hadden ze helemaal geen keuze in 19 alleen wat laarsjes en hartstikke duur. Ik had niet veel keus:(

16. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Doe dit wel staant want een zool onder het voetje houden als je kindje zit geeft geen juiste indicatie, voeten meten kf schoenen oassen moet altijd staant omdat kindjes zittend vaak de voeten wat krom trekken of tenen intrekken.. Staant ontspant zich de voet

Ik zou anders de schoenen even meenemen naar een goede schoenenwinkel dqt een ervaren persoon even meekijkt..

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Maar de ene maat 19 is de andere niet... Zou dus toch goed kijken of ze de juiste maat zijn. Misschien kan het zooltje eruit? Dan kun je ook de breedte goed nakijken. En anders goed voelen.

En misschien bij Omoda advies vragen? Mijn ervaring is dat ze daar eerlijk advies geven, ook als de schoentjes nog goed zitten.

En aan goedkope schoenen heb je ook niets als ze niet passen, toch? Dan kun je misschien beter wachten op de sale (die begint bij veel winkels nu al) en dat wat duurdere schoenen kopen (die dan dus ook wat goedkoper zijn ;))?

18. Sempje

Sempje Niet meer actief

Ja, dat had ik laatst ook toen ik bij Nelson was, werd ik ook heel appelig aangekeken... Niet elke verkoper in 'gewone' schoenenwinkels heeft kaas gegeten van kinderschoenen met bijbehorende vragen. Was echt totaal anders dan bij de kinderschoenenwinkel. Dus voorlopig blijf ik daar toch bij zweren :)

19. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Dat is misschien een goed idee! Morgen gaan we toevallig even snel de stad in, zal hem dan is meenemen en vragen of het een goede schoen is!

Bedankt voor de tip!

20. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Dochterlief kon er hier de eerste weken ook moeilijk aan wennen, elke dag geoefend en nu loopt ze als een kievit op dr schoentjes! Hier wel gelijk harde zool..

Deel Deze Pagina