mama van..?

Discussie in 'De lounge' gestart door papier, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. papier

papier Actief lid

25 sep 2008
    275
    20
    18
    Ik heb een vraagje aan jullie, namelijk: Hoe noemen vrienden van je kinderen jou? Noemen ze je "Evelien", "Mama van Piet" of "Mevrouw Pietersen" ? En spreken ze je aan met u of je?

Vanochtend ging ik samen met mijn zus, haar dochtertje van de basisschool ophalen en het verbaast me keer op keer dat kinderen tegen de mama's vaak "Mevrouw Pietersen" zeggen i.p.v. bij de naam noemen of "mama van Piet".

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    ik vind het wel zo netjes ...eerlijk gezegd verbaast het me wel, dacht dat tegenwoordig voornamen de norm waren ;)

Misschien ben ik dan van de oude stempel, maar het is meneer of mevrouw X, die spreek je aan met u als je die persoon niet kent en ouderen spreek je ook aan met u. Mama van X vind ik ook wel kunnen hoor.

de rest mag met je en jij (ik zei tegen mijn ouders ook nooit u)

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier komt het nog niet vaak voor, maar zoals het buurjongetje zegt altijd als hij iets vraagt: Mama van Joris? Vrienden van mijn nichtje zeggen altijd tegen mij tante van Ilona... Ach, ik vind het ook niet vervelend ofzo, vind het eerder wel grappig!

4. ze noemen mij altijd moeder van Gui en de vriendjes die vaker komen die heb ik gezegd dat zij mij gewoon Laila mogen noemen en dat doen ze ook.

Ik ben niet getrouwd dus als dan zouden ze de achternaam van Gui gebruiken en dat klopt niet.
    Ik vind dat trouwens wel errug netjes

5. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Mij noemen ze vaak gewoon Marian of mama van Davy.
    Ik ben nog nooit door een kind met de achetrnaam aangesproken en vind dat ook eigenlijk nog wel vaak te moeilijk voor een kindje (de meeste zijn hier van 0 tot 4 dus ja)

Verder ben ik makkelijk voor de meeste kidneren te onthouden en anders zeggen ze de mevrouw met de piercings :p
    Dat komt omdat ik 1 neuspiercing heb en 2 lippiercings (in het midden van mijn onder lip=centre labret en 1 boven in het midden van mijn lip=medusa) en een tongpiercing en stretches van 8 mm (opgerekte oren)

Verder zie ik er wel gewoon normaal uit hoor :p

Kijk maar naar de foto :p

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    op het KDV waar Eva zit zeggen de kinderen; mama van Eva.
    En de kinderen van mijn vriendinnen zeggen gewoon Wendy.
    Als Eva straks zover is dat er vriendinnetjes komen spelen, mogen ze mij gewoon Wendy noemen.
    Mw dat vind ik zo oud klinken!

7. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Ze noemen mij mama van Damian en dat is prima.
    Achternaam hoeft van mij niet, maar dat is meer omdat zelfs volwassenen er nog moeite mee hebben, laat staan 3 jarigen.
    Van mijn zoontje verwacht ik ook dat hij aanspreekt met mama van..of mevrouw/meneer en U.
    Misschien ouderwets, maar ik vind het netter dan meteen tutoieren.

8. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Laag Soeren is klein en bijna iedereen kent bijna iedereen bij de voornaam. Voor de kinderen vanaf een jaar of 8 ben ik dan ook gewoon Esther en dat vind ik prima! Mevrouw Konings zou ik keurig vinden, maar ik zou me ook meteen echt 40+ gaan voelen haha. De kinderen die mijn naam niet kennen noemen mij altijd mama van Dariënne. Ben benieuwd wat dat wordt als Yashyra en Naeyyssa straks ook naar school gaan. :p Maar voornamen en 'mama van .....', daar is niks mis mee, toch? Of mis ik nu een belangrijk punt hier?

Liefs
    Esther

9. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Oh, mijn kinderen zeggen inderdaad tegen mensen die ze niet kennen keurig meneer/mevrouw en U, ik vind dat dat getuigt van respect en het is hier dan ook een must! Beleefdheidsnormen staan hier zeer hoog in het vaandel, bijvoorbeeld ook 'mag ik.......' in plaats van 'ik wil..' en geen hints geven als 'ik heb dorst', gewoon netjes vragen wat je wil, en alsjeblieft/alsTUblieft ;) erachteraan. En dat niet alleen op feestjes ofzo, maar ook thuis en bij opa en oma..

Liefs
    Esther

10. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ik moest altijd iedereen mevrouw noemen.. en als dat niet hoefde van die moeders van vriendinnetjes dan zei ik altijd: mama van steffie? :D

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik zal er geen probleem mee hebben al ze me gewoon bij de voornaam noemen. Ik zal Esmee wel bijbrengen dat ze mevrouw moet zeggen mits anders wordt aangegeven..

Vind het keurig als een kindje mevrouw zegt maar ik vind het niet nodig.. ;)

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Idd doen wij hier ook. En verder ben ik mama van...
    Voor zover ik al aangesproken word dan. Meestal moet ik regelen dat desbetreffende vriendje fatsoenlijk dag zegt als het binnen komt of weer naar huis gaat! Vind dat erg onbeleeft en heb mijn kinderen er al eens op aangesproken. Hopelijk doen zij het zelf wel als ze ergens binnen komen of weer naar huis gaan.

13. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Hier is het ook altijd mama van...En tegen mij hoeven ze echt geen mevrouw of U te zeggen. Heb liever dat ze me gewoon bij de voornaam noemen. Voel ik me een stuk beter bij :)

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

een kdvmama zei laatst: oh u bent toch de moeder van anne!?!
    (ze had zih zorgen gemaakt omdat anne met ambulance was afgevoerd terwijl zij op het kdv was... en toen ik dr tegen kwam had ik anne niet bij me zegmaar)

toen dacht ik ohja.. ik ben niet meer ik.. ik ben "moeder van anne" voor heel veel mensen :)

vind het wel leuk eigenlijk :)

15. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    als er later vriendjes komen hoeven ze echtgeenmevrouw te zeggen.
    nee dat heb ik echt niet graag.

gewoon bij naam.. of mama van yenthe

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier roepen de kindjes als ik Ruben kom halen:

RUBEN...je mama is er!
    Mama van Ruben is het daar dus ;)

Ik vind dat nog altijd zo'n mooi zinnetje...
    Ik ben iemands mama *zwijmel*

17. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Hier in de familie is het tante Iman... in het arabisch is het tant zonder e dus tant Iman.. als je dus een aangetrouwde tante bent.. bij vrienden/kennissen is het om firdaous of om Ameen betekend moeder van Firdaous of moeder van ameen in het arabisch. De mama van Firdaous/Ameen zou ook prima zijn hoor.

Maar mevrouw mag wel voor vreemde mensen ofzo in een winkel maar voor kinderen hoeft dat niet hoor mama Iman is dan leuker.. of de mama van.. bij mevrouw voel ik me zo oud ben pas 23 :S

18. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hier zeggen de vriendinnetjes van casey enzo ook mama van casey tegen mij
    ze weten mijn voornaam wel maar toch ;)

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    gewoon Maaike. Als ze u zeggen, zeg ik meteen dat je geen u hoeven te zeggen.
    Ik voel liever op een andere manier dat iemand respect voor me heeft!
    Mijn leerlingen mogen ook Maaike zeggen, al doen ze dat niet hoor. Dat is maar een handjevol. Er zijn er nog genoeg die u zeggen, maar me wel de huid volschelden als ze boos zijn. Dan zie ik dat liever anders!

20. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Het liefst zou ik willen dat de kinderen me hare majesteit noemen, maar die titel is al voor iemand anders :)

De vriendinnetjes van Ilse zeggen keurig mama van Ilse en de meiden die vaak komen spelen hebben het over memmie van Ilse :D
    Verder vind ik dat de kids tegen volwassenen best u kunnen zeggen. Behalve als die zeggen noem me maar bij de voornaam.

Groetjes van kiki

Deel Deze Pagina