Mwah, vrouwen zijn over het algemeen niet zo solidair met elkaar, staan we om bekend. Althans, mijn man zie ik niet zo gauw zijn vrienden de oren wassen omdat ze al na 4 maanden begonnen zijn met bijvoeden, gelijk zijn begonnen met flesvoeding of omdat ze buitenshuis werken
Misschien moeten we gewoon bij elke reactie die we lezen voor de reactie "ik vind" erbij denken. Want ondanks dat sommige post misschien anders gelezen worden of op n verkeerde manier geschreven zijn zodat t verkeerd over komt is en blijft het een mening van diegene die de reactie post. Dat relativeert misschien ook meer
Ik denk dat er een verschil is tussen je mening geven en je mening opdringen.. de ene mama moet de andere mama respecteren..
@ Guppie, ik zie in het forum van de thuismama eerlijk gezegd nergens dat werkende vrouwen worden afgekraakt, ook vind ik dat er niet respectloos over wordt gesproken, of iets wordt opgedrongen.. De vrouwen (onder andere ik) gaven gewoon hun mening en hun voordelen van het thuisblijven. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sc&start=0 Is er misschien een persoonlijke reden is dat het jou gewoon raakt? Ik schrijf dit niet om je te kwetsen of aan te vallen, maar misschien is er iets persoonlijks is wat bij jou dwars zit? Ik heb in ieder geval niets tegen vrouwen die wel werken al werk ik zelf niet, maar je reageerde best fel onder mijn berichtje daar. Ik kan er zelf moeilijk tegen als vrouwen schrijven over de bewuste risico's die ze in de zwangerschap nemen (roken, drinken, schadelijke etenswaren enz) omdat ik een kind heb met bepaalde beperkingen. Ik heb dan ook de neiging er tegen in te gaan, maar ik weet dat dat geen zin heeft, want het is toch hun mening, en ook al voel ik me aangevallen, in feite praten ze alleen over hun mening, snap je een beetje wat ik bedoel?
En zo is het ook nog eens een keer ik werk niet voor niets met mannen...die oordelen niet zo snel. Hoewel ik wel merk dat sommige mama's keuzes maken omdat zei dat makkelijker vinden. Niet omdat het beter is voor kind...dat vind ik jammer. Maar al snel worden zulke discussies een wellus nietus spelletje..ook errug jammer. Daarbij blijft het zo dat een forum is om je mening te geven als die gevraagt wordt...en niet iedereen kan daar mee omgaan.
vrouwen hoeven ook niet solidair te zijn, als we maar met zn allen beseffen dat IK de beste mama ben! ehm word! hahahahahaha
Het is niet de bedoeling om in dit onderwerp te kletsen over een ander bestaand onderwerp. Dat kun je in het betreffende topic doen. Elmo
Hahaha Taliaa, ik denk dat iedere mama die van haar kinderen houd en het beste voor ze wil een goede mama is! En wat nou het 'beste' is, tja.. daar is geen passend antwoord op.. Als je maar gelukkig bent met JOU manier, toch? Zolang een kind maar de verzorging en liefde krijgt die het nodig heeft dan is geen goed en fout vind ik.