Welk dekbed voor peuter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sleepless, 31 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Hallo allemaal,

Wij gaan binnenkort een peuterbed kopen voor ons ventje en hij krijgt dan ook een dekbed (hij slaapt nu in een slaapzak). Nu vraag ik me af wat voor dekbed ik het beste kan kopen? Eentje van katoen? En hebben jullie een vierseizoenen dekbed of kopen jullie er eentje die je het hele jaar kan gebruiken? Verder misschien nog tips voor aanschaf bed en alles wat erbij hoort?

Alvast bedankt!

2. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Oeh ik lees mee! Hier ook dezelfde vragen!

3. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn ouders lag nog mijn oude dekbed van vroeger (1persoons). Daar werd niets meer mee gedaan dus die heeft mijn zoon nu voor de eerste twee jaar. Als hij goed zindelijk is 's nachts, krijgt hij een nieuwe. :) Mocht je gelijk voor een nieuw exemplaar gaan, zorg dan dat hij goed gereinigd kan worden.

4. Ipje

Ipje Lid

27 mei 2014
    64
    0
    0
    Mijn zoontje ligt sinds een week ook in zijn peuterbed...een week daarvoor heb ik hem eens toegedekt met een dekbed omdat het toen wat kouder was. Tot die tijd moest hij niks van dekens hebben en was hij erg verknocht aan zijn slaapzak, maar nu vond hij het opeens heerlijk, lekker dekentje zei hij. Hij slaapt nu ook helemaal niet meer in zijn slaapzak.
    Dit was een gewoon ledikantdekbed van Ikea, voor ik geloof 7 euro. Deze past ook op een peuterbed, zeker als je kind niet zo hoog in zijn bed ligt. Die van mij ligt echter helemaal tegen het hoofdeind aan dus ik heb nu een peuterdekbed bij de Hema gekocht, die is wat groter maar nog niet zo huge als een eenpersoonsdekbed. Geschikter voor kleine peuterbedjes! Belangrijk is dat hij te wassen is, ik zou nog lang niet voor een donzen dekbed gaan, zeker niet zolang hij nog ongelukjes in bed heeft. Dus pas vanaf zijn 16e, haha. Succes!

5. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hier gewoon eenpersoons, die kan je aan het voeteneinde lekker instoppen en verder doen wat je wil, instoppen of niet!
    Wij hebben een zomerdekbed en een winterdekbed!

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik heb een peuterbedje en een vierseizoenen dekbedje in dezelfde maat. 1p lijkt mij erg lang?!

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter ligt in een eenpersoonsbed met een vierseizoens-dekbed van Ikea, gewoon 140x220 geloof ik.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    Hier een eenpersoonsbed en een goed 4 seizoenen donzen dekbed. Flinke investering maar kan hopelijk nog even mee

9. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik had het peuterdekbed van Hema voor haar peuterbedje. Perfect ding en past mooi op het bedje. Hema heeft ook leuke overtrekjes en alles was ook helemaal niet duur.

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    In het begin gebruikte ik gewoon een grote ledikantdeken, inmiddels een dekbed. Kinderdekbed van leen bakker, is katoen, synthetisch is zo zweterig

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon ligt onder een gewoon dekbed. Die zweet zich op dagen zoals vandaag al uit zn bed. Die is zo warmbloedig dat hij geen vierseizoenen dekbed nodig heeft.

Dochter ligt nu nog enkel in haar slaapzak maar heeft het wel sneller koud dan haar broer. In de winter had ze een maillot onder haar pyamabroek in haar slaapzak omdat ze anders echt koud had! Zoon sliep in diezelfde kamer toen hij baby was en had echt genoeg aan alleen winterzak en pyama. Voor haar zou een vierseizoenen dekbed wel een oplossing zijn tezijnertijd

12. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Ze heeft een 4seizoens dekbed van de babyplanet, die kan op 60 graden gewassen worden en ook in de droger, ideaal!

13. 2jees

2jees Niet meer actief

4 seizeoenen dekbed is dan juist fijn Sassie, de dunne kant is dunner dan een gewone enkele dekbed hoor!

14. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Peuterbed met 4-seizoenen-peuterdekbed. Zoon heeft pas sinds een paar weken zijn slaapzak niet meer aan en ligt nog steeds vaker op zijn dekbed dan eronder, maar ach :)

15. MiekF

MiekF Actief lid

5 dec 2011
    209
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben een dekbedje van Leenbakker, goede kwaliteit en niet al te duur. Merk alleen wel dat het voor nu vrij warm is, dochter is warmbloedig. Dus ik ben nu op zoek naar een dun peuter dekbedje... Iemand nog tips? Achteraf gezien had ik denk ik beter een vierseizoenen dekbed kunnen kopen... Dus dat is in elk geval mijn tip voor ts!

16. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Hoi allemaal,

Dank je wel voor al jullie reacties, daar kan ik wat mee! Ik ga inderdaad voor een vierseizoenen dekbed, van katoen. De kleine is hier ook erg warmbloedig dus zo te lezen is dat het handigste. Thanks, fijn zo'n forum waar je tips krijgt! :D

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier gewoon een 1 persoons dekbed van de Ikea, 12,99 geloof ik :)

Deel Deze Pagina