Ik zoek enkele leuke muziche activiteiten om met kinderen van groep 4 te doen ivm kleur. Dus een leuke knutselactiviteit, of een leuke muziekles? Alle tips en ideeën zijn welkom!
Ik ben geen leerkracht maar werk wel in het basisonderwijs. Maar ik begrijp je vraag niet zo goed. Wil je knutselen of muziek? Of een combinatie ervan?
Een kwartet of domino maken over kleur, iets over de regenboog (K3 alle kleuren van de regenboog), schilderen met basiskleuren en dan begeleid laten mengen.
Kijk eens naar het boek blauwtje en geeltje, daarin gaat het over kleuren mengen, kun je daarna zelf kleuren mengen. Misschien zelf een intrument maken met glazen flessen met daarin gekleurd water (scheutje ecoline) Als je deze met verschillende hoeveelheden vult krijg je een leuk effect..
Ik zoek zowel een activiteit ivm muziek als om iets te knutselen. Ik zie al enkele leuke dingen, alvast bedankt! Deze ga ik zeker overleggen met het team!
Wij geven Engels van groep 1 t/m 8. Misschien leuk om een lesje over kleuren in het Engels te geven of een liedje in het Engels aan te leren. Engelse prentenboeken zijn ook prachtig. Vooral als ze dat boek ook in het Nederlands kennen! Succes!
ben wel leraar maar niet in het bo Maar wat mijn dochter op ballet een keer heeft gedaan is verven op de maat van de muziek.. Dus korte streken.. lange halen, stippeltjes.. Niet concreet iets maken maar je door het ritme mee laten trekken.. Vond ik zo'n leuk idee! Om de kids zo duidelijk te maken wat ritme is..