Hoe omgaan met baby die nuchter moet zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tweekids, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    HELP!

A.s. maandag moet onze kleine voor een nierscan naar het ziekenhuis.
    Omdat hij met 8 weken oud een nierbekken ontsteking heeft gehad kunnen ze dmv deze scan schades e.d. ontdekken.

Nu werd ik net gebeld en hier even het schema:

6:00 uur eerste en laatste fles
    9:30 aanwezig ziekenhuis
    10:30 infuus met radioactief spul
    12:30 drankje om te slapen
    13:30 scan
    13:50 scan
    16:00 uur naar huis toe.
    Nu komt het:

Na zijn eerste fles mag hij niks meer eten! Tot 9:30 mag hij nog water thee of diksap maar dit drinkt hij natuurlijk niet want hij heeft helemaal geen honger dan!
    Hij heeft zeker na 5 uur honger en zet het dan altijd op het brullen, iemand die dit ook heeft meegemaakt en iemand misschien tips?

2. misschien valt het mee, ze zijn natuurlijk wel met hem bezig en hij zal ook onder de indruk zijn van alles, dat hij misschien niet zo hard brult als anders...

en anders lost het verplegend personeel het maar op ;)

Succes met je mannetje!

3. Zus

Zus Fanatiek lid

25 jun 2008
    1.081
    0
    0
    Jeetje wat vervelend. Geen ervaring mee, maar is het een idee om rijstebloem door zijn fles te doen. Of mag hij echt alleen melk? Misschien trekt hij het dan net langer tot het moment dat hij gaat slapen. Veel sterkte in ieder geval.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Dat is het probleem hij is nooit echt onder de indruk hihi.
    Ja hun kunnen het ook niet oplossen denk ik iniedergeval niet met eten :p

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Dat is een goed idee! Rijstebloem of granen?
    Of het mag , dat ga ik niet eens vragen ze kunnen me wat haha

6. ik heb dr ook zo 1, maar van het ziekenhuis, toen lag ik er in was ze echt wel onder de indruk ;)

7. misschien nutrilon forte, en rijstebloem
    dat is best een stevige fles...

8. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst naar baby en dreumes.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik snap wat je bedoelt, maar ik zou het toch even navragen. Het zou zonde zijn als je dit nu doet, vervolgens blijkt dat de scan mislukt en je dit hele riedeltje nog eens met herhalen. Dan zit je er twee keer mee.

10. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Hier een operatie achter de rug waarvoor mijn zoon ook nuchter moest blijven. We hebben de fles die hij nog mocht hebben zo laat mogelijk gegeven, zonder extra toevoegingen want hij mocht wel nog wat water drinken, tot twee uur voor de ingreep. Gelukkig lust hij dit goed.
    Verder gebeurde er genoeg rondom hem heen; verpleegkundigen die nog wat kwamen bespreken, temperatuur opnemen enz. enz. Volop afleiding gelukkig. En veel met hem rond gelopen en dingen bekeken ter afleiding.

Succes in ieder geval!

11. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Mijn zoontje moest met spoed een operatie, en had vanaf 15 uur ofzo niet meer gegeten, operatie was om 1 uur nachts, en hij mocht niet meer eten voor die tijd ( hij was toen net 2 maanden) Natuurlijk was het even rot, maar met veel wiegen, liedjes zingen, lopen enz zijn we de tijd doorgekomen.. Ook kreeg hij iets van druppeltjes, die hielpen ook goed, btje suikerwater ofzo was dat.. Is geen medicijn ofzo, maar ze worden er wel wat rustiger van...

12. oxbow

oxbow Niet meer actief

Onze dochter moest ook nuchter zijn, ze mocht om 4 uur de laatste bv en daarna tot 6 uur water of thee.
    Onze dochter sliep in de auto en werd pas bij de dagopname wakker.
    Daar is ze tot 8 uur heel zoet geweest en dat viel me 100% mee, want normaal kwam ze om de 1,5 uur.

Het viel dus erg mee en heb geen truken hoeven uit te halen, gelukkig.

Sterkte maandag

Deel Deze Pagina