Hier met 8 maanden papa, en pas met 11 maanden eindelijk ook mama! Inmiddels is het de hele dag mamamamamamamamamamama, en denk ik wel eens verlangend terug aan die papaperiode.
Mama bij precies acht maanden, papa een paar weekjes later. Nu zegt ze helemaal geen mama en papa meer haha. Hatj hatj ?? Alleen dat haha
Hier is iedereen die ze aanspreekt al maanden papa. Mama wordt heel af en toe eens gezegd . Zou het wel eens leuk vinden als ze dat ging doen.
Hier nog niet hoor, maar als ze schrikt of ze heeft ineens een krampje ofzo gaat ze natuurlijk huilen, dat begint vaak met een lange whaaaaaaaaaahaaaaaaaaa en mn vriend zegt dan met hetzelfde stemmetje mmmaaaaaaammaaaaaaaa haha ja net of ze MIJ roept lekker makkelijk voor hem ben ook benieuwd wanneer het komt!
Oudste met 7 maanden papa en mama maar nog niet gericht. Volgens mij rond 10 maanden gericht. Jongste is nu bezig met de klanken. Vooral dadada hihi
Gisteren zat ik in de avond de kleine te plagen. Onder het mom van lekker slapen gaf ik haar wat kusjes, waar ze wakker van werd. Ze ging wat jammeren en wat brabbelen. Het leek er op alsof ze mama riep. "uhhhh uuuuhh.... '' '' maa .. maaa....''' ''uuhh. uuuh.'' Of het gericht of gebrabbel is, dat moet blijken. Ze is nu net zes maanden, dus het lijkt mij nog wat vroeg om dan mama te zeggen.
Hier is het ook een heleboel dadadada, jajajajaja.... Het enige wat ze gericht doet als ze iets ziet ofzo (poes of koeien) zijn van die oerkreten; eeuuuhh, uuuhh! Soms zegt ze papapapapa, maar helaas voor haar papa heet die geen papa maar heit (fries)! Mem (=mama) zal nog wel even duren want de mmm komt er eigenlijk nog nooit uit... Zostraks wees ze naar mijn stukje koek, toen zei ik die is van mem, Ilse krijgt straks fruit. Toen zei ze zoiets als 'ies' maar dat zal wel puur toeval zijn. Soms lijkt het wel alsof z echt iets probeert na te zeggen alleen lijkt hebt er dan in de verste verte niet op...
Timo kende al veel woordjes, maar mama en papa zeggen, ho maar! Wel opa maar die had dan ook heeeeel goed geoefend. Een paar weken geleden begon gericht hij mama te zeggen, maar alleen als ik er niet bij was, later ook papa. En nu, sinds een week, heel gericht èn waar wij bij zijn. Ik smelt iedere keer weer!!!