Als ik op mijn benen kan staan een flinke dosis aan paracetamol en de TV lekker aan. Ik heb nu 2x gehad dat ik echt niet op mijn benen kon staan: Hoge koorts, spugen, was letterlijk van de wereld. De eerste keer heeft mijn man een halve dag vrij genomen, en de kinderen naar mijn ouders gebracht. De tweede keer heeft de ene dag mijn schoonouders en ouders opgepast, de volgende dag met een emmer achter het stuur naar het KDV toegebracht en mijn schoonouders ze weer opgehaald en op bed gelegd.
Hier ook koorts, hoofdpijn, keelpijn en een flink verstopte neus, ben doodmoe! Maar sta toch 3 tieners te helpen met knutselen terwijl ik mn baby op de arm wieg die ook hangerig en huilerig is... Gelukkig heeft mn vriend vroege ploeg, die is zo om 2 uur thuis dan mag hij zijn 3 kids even entertainen haha ben echt moe van de hele ochtend!! Mama's moeten maar gewoon doorgaan he, ik slaap hopelijk vanacht wel weer bij... Als mn kleine meisje dan ook wil slapen...
Hoi, ik ben een half jaar ziek geweest, nou ja niet echt "ziek", maar ik had 4 hernia's. Dus kon ik ook niets met de kleine, erg lastig. Mijn man heeft zorgverlof op genomen, maar dat is meer iets voor een langere periode. Verder heeft mijn familie veel bij gesprongen. ik ben 6 weken geleden geopereerd, en het gaat erg goed, maar kan nog steeds mijn zoontje (10kg) niet tillen. Het is roeien met de riemen die je hebt. Misschien kun je je kindje ergens laten spelen? Dat je in ieder geval twee uurtjes even alleen bent?
Tsja manlief eerder stoppen zo mogelijk en de kleine vermaakt zich een dagje iets meer alleen (in de zin van ; ik kijk vanaf de bank onder deken hoe hij speelt). Verder veel paracetamol erin en gaan met de banaan.. Mama kan niet ziek zijn..
Wat hebben jullie geluk met jullie mannen. die van mij neemt wat dat betreft niet vrij als ik ziek ben hoor. Behalve laatst toen kwam onze kleine net uit het zh en was het twijfel of ze naar huis mocht of toch nog moest blijven, maar hij wilde haar graag mee naar huis en dat zag ik niet zitten. Toen heeft hij 3 dagen vrj genomen. Maar voor de rest als ik ziek ben neem thij echt egen vrij. ik hoop voor je dat je een oplossing gevonden hebt en lekker uit kan zieken. beterschap aan de zieken.
Ik ben vanaf donderdag ziek en de eerste dagen kon ik echt mijn bed niet uit. Mijn ouders en schoonmoeder hebben wat extra opgepast gelukkig. Anders zou ik het ook niet weten.
Ben je gehuwd? Dan heb je een zorgplicht naar elkaar ....wrijf dat maar eens onder z'n neus. Maar ziek is erg betrekkelijk...met wat de één ziek noemt, gaat de ander nog werken. Ik hoef mijn man niet te vragen thuis te blijven...dat kan ik dan namelijk niet meer...zo ziek (dat is 2 x voorgekomen sinds we kinderen hebben). Bij ernstige verkoudheid, rug of hoofdpijn probeert manlief wat eerder thuis te komen.
mijn man kan ook niet zomaar vrij nemen. meestal als ik echt ziek ben dan komt mijn moeder hier op mijn zoontje passen. ze woont hier vlak bij en heeft verder niks te doen. dus dat is wel makkelijk als het echt nodig is.
Her ook een mama die niet ziek kan zijn....gewoon doorgaan en zodra de kindjes in bed liggen, zelf ook in bed gaan. Ben net 4 weken ziek geweest (eerst 1 week griep daarna een longontsteking) en moest gewoon door . Leuk was anders want voelde me echt doodziek, maar ja de kindjes moesten naar school dus moest er met de fiets doorheen. Toen baalde ik wel giga hoor dat ik niemand achter de hand had die even de kids kon overnemen.
Als ik echt heel ziek ben en niks kan, dan werkt mijn man thuis en neemt alles over. Maar bij een beetje ziek...lang leve de paracetamol en ibuprofen en gewoon doorgaan (wel wat rustiger aan)
Ziek zijn bestaat niet meer sinds ik kids heb hoe beroerd ik me ook voel ik kan me niet ziekmelden thuis
haha mama's kunnen ook veel meer hebben... moet je die mannen eens zien als ze een loopneus hebben, dan heb je dr zo een kind bij...
Was voor mij ook pure mazzel. Gebeurde op een maandag, en hij begon die dag al later als normaal. Mijn man is internationaal vrachtwagenchauffeur, en kan niet zomaar even naar huis komen. Dan heb ik toch echt dikke vette pech en het zelf zien te regelen.
Eens met de meeste: mama's kunne/mogen niet ziek zijn Paar weken terug was ik ziek, lekker mn dochter bij me gehouden, samen slapen (als zij sliep, sliep ik ook)
Nou wat een dag!! Gelukkig is zoontje in de ochtend en middag een half uurtje mee naar buiten genomen, was te koud voor grotere wandelronde En middagslaapje, normaal ruim twee uur, nu 1u en 15min. Alsof hij het erom doet Vervelend worden, slaan.. Heb hem om 1845u in bed gelegd, was er klaar mee. Morgen hopelijk een betere dag samen!
Je kiest samen voor een kind dus als ik écht ziek ben neemt hij maar vrij KDV zit ook niet zo vol heb ik t idee dus daar is ze ook een keer een dag extra geweest. Gelukkig hier ook wat familie die wel her en der in kunnen springen. Als ik echt ziek ben lukt t mij niet om voor mijn hyperdepieper meisje te zorgen hoor.. Gelukkig ben ik niet zo vaak zó ziek.
Mama kan niet ziek zijn .... Vreselijk is dat, laatste keer wilde ik zo graag naar bed en uitzieken maar dat ging simpel weg niet met een baby en kleuter!