Mijn dochtertje hoeft nog geen schoentjes (kan net aan de loopkar lopen), maar ik probeer me een beetje te oriënteren in de wereld van de goeie babyschoentjes. Ik hoor graag wat ervaringsdeskundigen! Ik ben op zoek naar niet al te dure schoenen (niet meer dan 80 euro), maar wel echt goede schoentjes die goed voor haar voetjes zijn. Mag best 40/50/60 euro kosten, als dat betekend dat ze haar fijn zitten! Welke merken zijn er? Welke schoenenwinkels raden jullie aan? Ik woon in Dronten, weet er iemand iets in de buurt? Schoentjes van de Scapino, zijn die net zo goed als van een duurdere schoenenwinkel? Welk merk heeft mooie soepele zolen? Bedankt!
Ik zou naar een goede (kinder) schoenen winkel gaan. Ze meten daar en adviseren. Bekende merken die goed zijn zijn oa shoesme, bardossa, jochies en brakkiez. Van deze merken weet ik dat ze iig flexzool schoenen/eerste loopschoentjes hebben.
Ik kan je alleen maar vertellen: Ik zweer bij shoesme schoentjes. Lekkere flexibele zool en er is keus genoeg qua kleur e.d, en ze kosten ongeveer 45 euro. Onze dochter heeft haar eerste paar gekregen met 1 jaar (wel voor buiten, binnen loopt ze op blote voeten), en nu loopt ze erop alsof ze op blote voetjes loopt.
Als je niet al te dure, maar wel goede schoentjes wilt...dan kun je bij de ziengs Gattino schoentjes kopen. Goede schoentjes voor rond de 35/40 euro.
Trouwens...het kan aan mij liggen hoor. Maar de nadruk ligt tegenwoordig zo op 'goede' schoentjes. Maar vroeger waren er helemaal niet van die schoentjes die ze nu allemaal hebben met hele soepele zolen.
De schoentjes van vanHaren (Elefanten) en Scapino (Dr visser) zijn in principe goede schoentjes. Wat ik wel merkte aan deze winkels is dat ik het advies minder goed vond. Ze nemen minder de tijd en de kennis die zij hebben is, vind ik, minder goed dan in een 'reguliere' schoenenwinkel. Ik zou daarom ook adviseren om ook daarop te letten bij de aanschaf. Wij zijn uiteindelijk geslaagd bij een reguliere schoenenwinkel die goed de tijd voor ons nam en ook goed naar de vorm van Kyra's voetje keek. Het merk dat ze nu heeft is Jochie en ik vind het een kwalitatief erg goed schoentje. Lekker soepel, goede ondersteuning enz. De prijs was ook erg aangenaam want in de uitverkoop betaalde ik maar 35 euro ervoor.
Shoesme en elefanten, Ik ga voor de eerste schoentjes naar een kinderschoenenwinkel hier in de stad, maar deze merken zijn goed bevallen en niet al te duur!
hai hai, Wij zijn naar een goede schoenenwinkel gegaan. Die heeft gekeken naar haar maat en gelijk gekeken hoe ze loopt. Naar aanleiding daarvan kwamen er een paar schoenen naar voren. De prijs is uiteindelijk rond de 40 geworden. Ik weet niet hoe duur andere zijn, maar deze waren voor onze dochter haar voeten goed.
daar heb je mss wel gelijk in maar vroeger hadden ze ook veel meer voet problemen dan nu . Mijn vader bijv is al meerdere malen aan zijn voeten geopereerd omdat ie vroeger op zulke slechte schoenen heeft moeten lopen , voor zijn zus geld het zelfde ! omdat ik zelfd heeele brede voeten heb , voet problemen in schoonfamilie voor komt vind ik schoentjes ook heel belangrijk ! Mijn zoontje loopt nog niet maar draagt wel schoentjes voor als ze weg gaan , op dit moment zijn dat "goedkope" maar zodra hij gaat lopen gaan we op zoek naar goed schoenen.
waarom denk je dat de generatie voor ons en misschien zelfs van ons zo'n enorm hoge score rugpatienten heeft? Er is inmiddels veel meer onderzoek naar gedaan
Wij hebben ook schoentjes van Shoesme en ze bevallen erg goed. Wel echt naar een schoenwinkel geweest en werden daar goed geholpen
Tuurlijk is dat zo. Maar ik heb het over onze generatie, mensen tussen de 20 en 30 jaar. In die tijd waren er ook nog niet van die flexibele schoentjes. Ik vind dat er soms wel heel wordt overdreven qua schoentjes, tuurlijk moeten ze goed zitten en is het prettig als ze flexibel zijn. Maar het hoeft niet zo te zijn dat je kinderen voet of rugproblemen krijgt als de schoenen wat minder flexibel zijn. De schoenen die er nu zijn, zijn als stukken beter dan die van 20 jaar geleden. En waarschijn zullen de schoenen die er over 20 jaar zijn, weer beter zijn dan die nu worden verkocht.
advies voor amy-lynn van orthopeed was zolang mogenlijk op flexzooltjes laten lopen. nu loopt ze alleen nog aan hand en aan tafel enz. is toch ook zo dat ze niet voor niets zeggen blote voetjes op het gras en zand. denk dat 10 20 jaar heel wat andere gedachtens zijn ontstaan over wat wel goed is maar beter kan. zelf denk ik meer dat die flex schoentjes minder log aan die voetjes zitten.dus makkelijker bewegen voor die kleintjes. en ik moest als kind renata of pedro schoenen blehhhhhhhhhh lang leve de shoesme schoentjes
Je bent er vroeg bij Waarom ga je niet gewoon als je dochter goed kan lopen naar een goede schoenenwinkel?
VROEGAHHH... Tsjah VROEGAH vonden ze het ook no problemo om te roken met je kleine erbij, om rauw vlees tijdens zwangerschap te eten, om je kind met 2mnd fruit te geven... etc.etc.etc! Gelukkig leven we niet meer VROEGAH en weten we nu dat goede schoenen van groot belang zijn! Shoesme heeft inderdaad goede schoentjes in die prijsklasse TS !
God wat een intelligent artikel zeg ""Jongens moeten wat steviger kinderschoenen hebben," zegt ze. "Door hun gewicht hebben de kinderschoenen meer te verstouwen. Meisjes zijn over het algemeen wat fragieler. Die 'kunnen een zachtere, soepeler schoen aan."" Wat een bullshit!