Mama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HabibiAna, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    C. is nu 10,5 maand..Maar ook nog geen papa of mama..Ben wel druk bezig met oefenen, maar het mag niet baten haha..:p
    Ach het komt vanzelf wel..

2. adi

adi Niet meer actief

Nee dat denk ik ook niet.
    Ik merk wel dat Aldin meestal mamamama roept als ie honger heeft, dus hij associeert mij met eten :D (en ik ben al heel lang gestopt met bv, moet je nagaan ;))

3. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ryan zegt hele dagen mamamama, dus tja wat ik daar nou uit op moet maken... Maar het is wel schattig :)

4. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Joleijn begon met 6,5 maand duidelijk mama te zeggen, alleen zei ze dat toen nog tegen mama èn tegen papa :p
    Ze begon het rond de 9 maanden ècht bewust voor mij te gebruiken en begon met 8 maanden ook echt papa, tegen papa, te zeggen.

5. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Onbewust mama met 7,5 maand en papa iets later. Nu doet ze het niet meer. Nu is het: ie-ie is onze poes binkie, wa-wa is woezel ba is bal en een vieze luier en hebbe zo ongeveer overal tegen :p

Maar dat is dus echt in het kader van klanken uitstoten.
    En hoezeer ik ook vereerd was dat ze mama zei, ik reken het niet als het eerste woordje. Pas als ik merk dat ze het bewust doet.

6. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Hier rond 10 en een halve maand de hele tijd mamamamama, maar dat was nog niet bewust. Ze zei het gewoon in de rondte. Nu doet ze dat niet meer, geen zin meer in denk ik. Nu brabbelt ze veel.

7. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    27 april zei Sem echt duidelijk mama :D
    Niet dat hij specifiek mij daarmee bedoelt maar het klonk wel errug leuk :D
    Al een tijdje is hij aan het murmelen van mamamamamamama en ik was hem aan het eten geven en toen zij hij mama :D

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hier sinds 2 dagen!
    Maar nog niet bewust.
    Wel geef ik antwoord. misschien dat dat helpt;)

9. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Als hij huilt dan is het mamma en hij brabbelde ook al langer mamma. Maar het zijn gewoon klanken nabootsen. Telt niet als woordje naar mijn idee. Pas als hij me aankijkt en mamma zegt ga ik het tellen als woordje ;).
    Pappa zei hij een paar weken geleden voor het eerst en ook dit waren klanken nabootsen. Hij weet daarentegen wel wie pappa is als ik vraag: waar is pappa?

10. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Lars zegt nog geen mama, zelfs niet iets wat er op lijkt (snif)
    Papapapa zegt hij wel, maar niet bewust wetend dat hij zijn vader daar heel blij mee maakt, hahaha...

Maar de klok (hij heeft zo'n koekoeksklok op zijn kamer) weet hij wel. Dan zeg ik wat is dat en dan wiegt hij heen en weer en begint hij te lachen. Ook als ik zeg dat is tikke tak gaat hij wiegen. Hij begrijpt het wel, zo leuk....

Maar hij brabbeld wel veel, woordjes die klinken als dag, doeg, toch, joch.... En da en dan wijzen, hahaha....

Deel Deze Pagina