No thnx Ozgul jij schrijft het gewoon mooi op ik ben daar nietzo goed in waardoor ik gelijk afgekraakt word en er gelijk word gezegt dat dingen jammer zijn voor mij en blah blah.. En alsof ik alle moeders probeer omlaag te halen terwijl ik dat helemaal nietzo bedoel weer majaa... Ik doe maar een vrolijkheids dansje jah..
is misschien wel helemaal offtopic en niet onze zaken, maar dat schoot ook heel even door mijn gedachten...
Je hoort nu inderdaad 1 kant van het verhaal. Maar als je geld leent moet je het terug geven, ook al zit jezelf krap. Op het nou bij je moeder, vader, vriendin of de buurman is. Geld is geld. Het is al van de zotte dat ze zelf om het geld moet vragen. Dit is dan ook de rede waarom ikzelf geen geld aan mensen leen. De ander die het jou leent is dus de dupe omdat jij krap zit en dus weer op jou moet wachten. (ik weet natuurlijk niet wat jullie hierover hebben afgesproken) Ik vind ook niet dat je moeder hierdoor per definitie slecht is. Ik geef haar eerlijk gezegd groot gelijk. Ik vind het wel rot voor je dat jullie een meningsverschil hebben en hoop dat jullie hieruit komen. Groetjes, Elvira
Ik zal maar niet over mijn moeder beginnen... Ik zou gewoon dat geld terug geven, of een gedeelte ervan.
Tja het ligt er natuurlijk aan hoe de situatie bij jullie thuis is maar ik vind het een beetje vreemd dat er ruzie word gemaakt voor 50 euro , ik bedoel als je dat al niet kan missen of boos word dat je het een maandje later of zo terug krijgt dan zou ik het niet eens uitlenen maar als het wat later teruggegeven word zou dat toch moeten kunnen , begrijp niet dat daar ruzie over kan ontstaan ... maar goed ik bekijk het wel even vanuit het standpunt hier .. zitten je ouders dan ook zo krap dan begrijp ik het wel enigzins .. jammer dat er ruzie over ontstaat .. en wat ik hier al eerder las als je al zo krap zit dat 50 euro zo'n probleem is weet ik niet of IK nu aan kids zou beginnen hoor ... maar dat is ieder voor zn eigen natuurlijk .. succes ermee
Ik vind ook, dat als je geld leent, dat je het dan terug moet betalen. Dat betekent dat extra zuinig leven, zodat je al snel een gedeelte terug kan geven. Je moeder heeft toch niet gezegd, dat ze je het gegeven heeft. Dat heet nu zelfstandig worden. Als je moeder het niet terugvraagt, denk je de volgende keer weer dat je het kunt houden. Ik vind het juist een wijze les. Ook daar zijn moeders voor. Zo zit het leven in elkaar!
Als mijn kind geld nodig heeft ( in het redelijke, niet voor drugs enz.) kan ze dat renteloos lenen of zelfs krijgen. En terugbetalen pas als ze daar ruimte voor heeft. Jammer dat jou moeder zo hard voor je is. Lijkt me heel erg moeilijk en verdrietig.
Hard? Misschien heeft haar moeder het zelf niet zo breed! Trouwens, in de tijd dat mijn ouders hun eigen bedrijf en dus redelijke inkomsten hadden, heb ik ook nooit wat geleend. Mij is geleerd dat ik zelf moet werken als ik iets leuks wil kopen. En nee, daarmee zeg ik niet dat dit perfect is en dat iedere ouder dit zal moeten doen, MAAR... Het is een volwassen vrouw en haar eigen verantwoordelijkheid. Heeft ze iets leuks gezien? Werk er maar voor! Of sparen... Komt ze geld tekort voor noodzakelijke dingen? Dan had ze beter met haar geld om moeten gaan. En voor grote uitgaven etc. heb je altijd nog recht op bijzondere bijstand, tenminste als je een minimum inkomen hebt...
nouja.. tis op zich maar 50e... dat is geen kapitaal op zich dus er zit vast een ietwat langer verhaal chter zou je dan denken juist omdat het maar 50 euro is, snap ik niet dat ze dit niet terugbetaald. Als je het niet breed hebt, is het lastig, dat snap ik ook. Maar betaal het dan in termijnen terug! Zo denk ik erover.
@ thunderangel Ik vind dat jij nu wel heel kort de bocht om gaat met je uitspraken... als ik me niet vergis woon jij bij je ouders!?! dus jij hebt al iets meer zekerheid en ik neem aan dat jij niet apart boodschappen etc doet..... En over noodzakelijke dingen -->> dat zijn er soms meer dan het bedrag wat er binnekomt.... Zolang we niet weten wat haar financiele plaatje precies is, kunnen we ook niet oordelen over uitgaves... Ik weet te weinig van de TS om mijn oordeel er over te geven, maar wees niet zo cru als je het fijne er niet van weet en zeg anders maar gewoon niks.... MvG
Nou kleintje, ik ben het dus wel met thunderangel eens. Ik heb ook geleerd dat als je wat moet hebben je ervoor moet werken en sparen. En als er dingen zijn die meer geld kosten dan dat er binnenkomt, doe je toch iets niet goed. Dan zou je een extra baantje of iets moeten nemen of uit gaan kijken naar een baan met meer salaris. Maar feit blijft of het nou van je moeder is of van een ander, dat als je afspreekt dat je het terugbetaald dat je dit wel moet doen, en niet wanneer het jou uitkomt. De TS vraag zelf reacties en geeft een beetje op haar moeder af. Tja dan kan je ook negatieve reacties verwachten. Elvira
Ik denk dat je enkel n.a.v. het bericht van TS geen enkel oordeel kunt vellen. We kennen TS niet, haar moeder niet, (gezins)situatie niet, veleden e/o gebeurtenissen niet etc. etc.
Tja ik lees hier nu al redelijk vaak dat 50 euro niet veel geld is, maar dat ligt maar net aan je situatie. TS vond 50 euro veel geld want terug betalen lukt niet binnen 3 maanden en de moeder kan goed ook niet eens zo ruim bij kas zitten. Voor mijn moeder is 50 euro best veel geld, die moet namelijk rond komen van een kleine alimentatie en een aow-tje, en dat is geen vet pot hoor. Als ik dus eens mijn portemonnee vergeten ben en ff wat geld van mijn moeder leen, of ik vraag haar een boodschap voor mij te doen dan betaal ik dat in de 3 dagen erna zeker terug, dat hoeft om "maar" 50 euro geen 3 maanden te duren. De uitspraak van je moeder is wat overtrokken, dat kan anders. Maar jou gedrag zeker te weten ook, lenen is lenen.
Klopt Mamalieske! Maar in 3 maanden kun je toch makelijk 17 euro per maand sparen? Ongeacht je inkomsten lijkt me dit best haalbaar!
Ik denk niet dat je als buitenstaander hierover kunt oordelen. Ik heb een heel lieve moeder, maar zij leent niet zo snel meer geld aan mijn zusje bijvoorbeeld. Mijn zusje leent vaak geld en klaagt dat ze het niet terug kan betalen, ondertussen gaat ze wel met kerst een weekendje naar parijs en een weekendje naar een kuurcentrum. Dat kan ze dus wel betalen. Dus nu hebben mijn ouders ook even zoiets van , bekijk het maar even. Ze kan altijd bij ze terecht, maar even niet voor geld lenen. Die opmerking vind ik heel ver gaan, maar misschien is dat in het heetst van de strijd eruit gefloept. En idd, voor sommigen is 50 euro heel veel geld hoor. Kan en mag je niet over oordelen.