mama

Discussie in 'De lounge' gestart door parel1988, 10 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ben ik niet helemaal met je eens.
    Voor sommige mensen is iedere euro er eentje, een eentje minder erg veel.

Je weet de situatie niet, dus erg moeilijk over te oordelen.
    We weten ook niet waarvoor de 50€ was, hoe ze bij kas zit en wat de verstandhouding is tussen moeder en dochter.

2. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    moeilijke situatie.
    Ik vind overigens 50 euro wel heel veel.
    De opmerking die je moeder gemaakt is is niet gepast en zeker niet leuk, maar misschien dat zij dit inderdaad uit frustratie heeft gezegd.
    Ik leen dus echt niet, omdat ik gewoon weet dat het voor mij moeilijk is om het terug te betalen. nou dan maar eens geen nieuwe kleding of een nieuwe sensoe die op dit moment stuk is :( :(

Ik hoop dat t weer goed komt en misschien inderdaad elke keer wat aan de kant leggen zodat je je moeder afbetaald en dan maar gewoon niet meer lenen?
    Dan kan je daar in elk geval geen ruzie over krijgen, want dat is toch jammer.
    Al weet ik niet hoe jullie relatie verder is.
    Mijn relatie met mijn moeder is niet super, maar als ik ruzie vermijden kan dan doe ik dat graag, want ruzie met je moeder of ouders is NOOIT leuk.

3. precies!

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Als 50 euro voor haar nu al heel veel geld is, dan vind ik het niet verstandig om op dit moment bewust zwanger te raken. Dan kun je beter eerst betere voorwaarden scheppen, voordat je er aan begint. Dus sparen! Als je met twee personen werkt, zonder kinderen, en je kunt geen 50 euro in 3 maanden sparen, dan doe je naar mijns inziens iets niet goed. Of dan heb je schulden, of je hebt te hoge vaste lasten en dan zul je daar iets aan moeten doen. Bv. een prepaid telefoon, goedkopere boodschappen, huursubsidie aanvragen, etc.

5. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Helemaal mee eens!
    En misschien off toppic, maar als je geen cent te makken hebt, lijkt het me ook niet echt verstandig om al aan kinderen te beginnen...
    Ik bedoel je wilt het kind naast veel liefde toch ook nog wat anders bieden.
    En om hier dan weer geld voor te lenen, lijkt me geen goede start voor jullie en je kindje.
    Maar goed dat is mijn mening.
    Vind het een beetje een naieve actie om nu proberen zwanger te raken! :rolleyes:

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ja dat zei ik dus ook al.

Ik heb echt het idee dat het merendeel van de meiden het aan de moeder vind liggen. Nou ik dus niet hoor!

Elvira

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik vind het ook naief! En je bent nog jong genoeg, dus probeer eerst een goed nestje te maken.

8. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Het spijt me voor de TS maar ik vind ook: als je in 3 maanden geen 50 euro kunt sparen, kun je nog geen pak luiers kopen! Kinderen lijken me dus nog niet echt een optie (althans: bewust proberen kinderen te krijgen).

Verder vind ik ook: als je iets leent, moet je het terugbetalen, ook aan je moeder. (of misschien juist)
    We weten de achtergrond natuurlijk ook niet, misschien heeft TS al heel veel bij haar moeder geleend in het verleden, of heeft haar moeder een andere goede reden om niet 'zomaar' geld weg te geven.

9. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

In mijn puberteit had ik altijd ruzie met ons mam. Ik trok meer naar ons pap toe. Nu dat ik samenwoon en in verwachting ben, is de relatie tussen ons mam en mij heel erg goed zelfs.
    Ik heb geleerd van mijn fouten en ik wil tegen iedereen zeggen: probeer een goede band te hebben met je ouders, want als ze er niet meer zijn, op wie kan je dan terugvallen.
    Ik geniet nu van ons mam met alle dingen. Ik wil nog zeggen tegen ons mam: ik hou van je...

Liefs,
    Bianca

10. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ja klopt!
    Ik werkte op die leeftijd bijna het hele weekend (zaterdag en soms zondag in een eetcafe + natuurlijk in vakanties)
    Dus dan kun je best wat verdienen! Ook al zet je steeds 5 euro opzij, dan heb je binnen no time je 50 euro!

En vraagje aan TS: Heb je een baantje? Of ga je nog naar school, dan krijg je toch ook studiefinanciering!?
    Ook hier kan je van sparen, ook al gaat het langzaam.

11. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Ik ook niet!
    OF de moeder vraagt het terug omdat ze het geld zelf echt nodig heeft, OF ze vraagt het terug om de dochter wat verantwoordelijkheid bij te brengen. In beide gevallen een prima reden lijkt me zo!

12. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Er is al veel geschreven hier over dit verhaal over de dochter en haar moeder en die 50 euro.
    Ik wil er eigenlijk maar 1 ding over kwijt: Als de TS geen 50 euro kan sparen in 3 maanden tijd dan moet ze maar niet aan kinderen beginnen! Hoe wil ze dat in godsnaam gaan betalen dan :rolleyes: :( :(:

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Dat dacht ik dus ook....

14. sim

sim Niet meer actief

wel jammer dat ze niet meer gereageerd heb, maar ik denk ook dat ze daar serieus over na moet denken, een kindje krijgen is geweldig en het mooiste wat er is, maar het is niet elke dag mooi, je krijgt er ook een berg zorgen bij; slapeloze nachten; meer kosten...dat geeft druk op de relatie dus die moet gewoon goed zijn en als je dan ook nog eens financiele problemen heb...

15. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    eigenlijk schrik ik er best van dat je een kindje wilt...maar geen 50 euro terug kan betalen. Ik vraag me serieus af of je er wel goed over nagedacht hebt wat een kindje kost aan geld en tijd en wat het nodig heeft. Je verwacht toch hopelijk niet dat je moeder dat gaat betalen? :D
    en euhm ik neem voor het gemak maar even aan dat je een relatie hebt.....mischien kan je vriend het geld voorschieten?

16. Niet meer actief

Wel vaag dat iedereen zich zo op loopt te winden over iemand waar ze niks van weten en zelfs bestempelen met naief.
    Ze wou haar ei kwijt en ze zocht iemand die begrip had voor haar situatie niet mensen die gelijk zich gaan bemoeien met of ze zwanger moet raken nu of niet.

Raar dat ze niet meer reageerd he? :(

Ik vind dat mensen hier te snel andere beoordelen en bestempelen maar dat zegt meer over jullie zelf denk ik.

17. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Appelslakje,

Als je iets open en bloot op het internet gooit, kan je positieve en negatieve reacties verwachten. Wil je alleen maar positieve reacties kan je dit erbij zetten en anders moet je ook de negatieve reacties slikken.

Ik vind het niet meer dan logisch dat de TS dit soort reacties krijgt. Het is niet allemaal oetsiekoetsie hoor. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Elvira

18. :) :)

goh ik voel me nou helemaal niet aangesproken. hoe kom je aan deze stempel?

19. sim

sim Niet meer actief

nee ik voel me ook niet aangesproken ik heb ook nergens gezegd dat ze naief is. het schoot me alleen door het hoofd dat iemand die moeite heeft 50,- te betalen en wel zwanger probeert te worden (bewust dus) dat ik dat onverstandig vind en dat is mijn mening en mijn gedachte en dat mag hier ;) stel dat ze nou zwanger was, dan zou ik me dat niet afvragen, want iedere situatie is verschillend, en misschien had ze er dan wel niet om gevraagd. ik zie alleen wel veel dat het krijgen van een kindje verromantiseerd wordt en dat sommige mensen niet beseffen wat er allemaal bij komt kijken, wat er dus echt bij komt kijken.

20. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik ben het met Ozgul eens, geld hoor je niet te "lenen"binnen de familie, als je het heel hard nodig hebt en iemand (moeder,broer,tante etc.) kan het missen en geeft het je, dan is dat hardstikke fijn. Geld lenen brengt alleen maar reden tot irritaties en ruzies binnen de familie en eerlijk,ik zou mijn kinderen niks lenen, zekrijgen het gewoon. Ofhet moet voor een nieuw bankstel zijnofzo, dan wilik het wel terug voor het grootste deel en lap er zelf wat bij. Maar als ze wat nodig hebben om rond te komen of wat dan ook dan krijgen ze het gewoon, hoeven ze niet eens om te vragen. DAT is familie (in mijn ogen)!

Deel Deze Pagina