mama

Discussie in 'De lounge' gestart door parel1988, 10 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ze zoekt begrip, maar ik wil juist graag dat haar kindje een goede toekomst krijgt. Ik ben nooit snel met het zeggen van deze dingen, maar nu heb ik toch echt het idee dat het nodig is, dat ze nog even wacht.

Ik vind trouwens helemaal niet dat mensen snel over anderen oordelen hier. Ik vind het een heel prettig forum, waarin mensen ook wel eens andere reacties krijgen, dan ze zouden willen. De meeste reacties zijn toch echt goed bedoeld. Die van mij in ieder geval wel.

2. sim

sim Niet meer actief

tja maar dat is toch ook zo, als je hier iets vraagt wil je toch weten hoe iemand erover denkt, en toch niet dat iedereen post wat je wilt horen :(

3. Niet meer actief

Erg mooi geschreven weer MamaDeluxe ik geef je helemaal gelijk.

4. sim

sim Niet meer actief

en dat is ook heel mooi, ik heb het zelf meegemaakt dat mijn ouders dat hebben gedaan, als het kan is het mooi

5. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Hebben jullie er ook over nagedacht dat het wellicht logisch is dat de moeder het geld terug vraagt, maar de manier waarop juist kwetsend is?

Ik lees hier iedereen zeggen; moeder heeft gelijk, geleend geld moet je teruggeven, moeder probeert misschien kind op te voeden, waarom wil je zelf een kind blablalba..

TS zegt dat haar moeder heeft gezegd dat ze dat geld terug moet betalen, en zo niet kan ze haar ouders vergeten. Sorry maar dat zeg je niet tegen je kind, of je nou gelijk hebt of niet over het geld dat je kind je terug moet betalen of of je kind nou slim bezig is of niet.

Voor mijn oordeel is dat cruciaal en volgens mij is dat ook hetgeen TS zo over in zit. Maar ik hoor er hier verder niemand over.

6. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Denk ook dat dát het probleem is van de TS. dat haar moeder dat gezegd heb.

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dat is inderdaad kwetsend.

8. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ze kan natuurlijk ook proberen er het beste van te maken, ook al heeft ze het krap. Natuurlijk is een stabiele basis het beste (nee, het kindje heeft er zelfs récht op!) voor de baby... Maar ook al zit je financieel niet geweldig, je kunt direct gaan sparen, desnoods een paar meubeltjes tweedehands kopen...kortom weinig geld is geen garantie voor een onstabiele basis voor het kleintje ;)

Verder begrijp ik je reactie goed hoor!

9. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik vind het best een harde uitspraak van je moeder maar over het geld teruggeven er zal wel een rede voor zijn denk ik.
    Alleen lijkt het me niet zo verstandig om een kind te nemen als je al geen 17 euro per maand kan missen, hoe wil je het dan doen met luiers enz?

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Als je onbewust zwanger raakt, dan vind ik dat ook. Maar als je nu de keuze hebt, om nog even te wachten en een stabielere situatie te creeren voor jezelf en je kindje. Dan wist ik wel wat ik zou kiezen.

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @ prinses, ik leef van studiefinanciering voorlopig omdat ik mijn studie wilde voortzetten en heb vorig jaar toch bewust gekozen voor een 5e, ik heb nooit 17 euro over in de maand :), alles is opper dan op, maar dat heeft mij ook niet tegen gehouden en hij heeft er geen minder leven om hoor.
    Het was misschien "onverantwoordelijk"of whatever,maar gelukkig ben ik dat dan geweest want ik heb de geweldigste zoon op aarde erbij gekregen :D

12. Niet meer actief

@mamadeluxe: ja maar jij hebt ook al kinderen en dan kan er al gauw wel ééntje bij (klinkt raarder dan ik het bedoel hoor) maar zij heeft nog geen kinderen en komt nu al geld tekort..dan kan ze die extra kosten echt niet gebruiken!

maar ik denk ook dat het haar meer om de reactie ging en ik vind het ook heel raar hoe ze reageerde.. dat ze het geld terug wil oke. dat vind ik niet raar maar zoiets zeg je niet tegen je kind!

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellend dat deze reactie zomaar klakkeloos uit het niets komt en of niet een beetje in verkeerde context is neergezet, want dit is natuurlijk maar 1 kant van het verhaal…er zal heus wel iets aan vooraf gegaan zijn…

hoe dan ook jij “leent” geld van je ouders, dan moet je dat ook gewoon terug betalen heel simpel, zeker als je ouders “het al niet breed” hebben, dan des te meer, als het je niet lukt deze 50 euro over 3mnd terug te betalen, vraag ik me af hoe je dat straks wil doen met een kleine die vele malen meer kost dan die “schamele” 50 euro?

Je bent verantwoordelijk genoeg om te “kiezen” voor een kind, dan moet je ook “verantwoordelijk”genoeg zijn om je ouders terug te betalen, je kan ook niet tegen de woningbouw zeggen, “ik zit ffin een dip weet ff niet hoe ik vanavond moet eten, volgende maand krijgen jullie weer wat” zo werkt het niet…

Heb je niet genoeg geld om te leven, moet je al helemaal geen geld gaan lenen…heb je geld geleend, maar weet je ff niet hoe terug te betalen, moet je dat eerlijk vertellen en ook waarom, er zal in mijn ogen heus wel wat meer aan de hand zijn dan dat wij hier lezen…

Geen enkele moeder ( niet dat ik me kan voorstellen) zegt zomaar uit het niets om 50 euro dat als je haar het geld niet terug kan betalen je haar op je buik kan schrijven, daar gaan zoveel dingen aan vooraf waar wij geen weet van hebben..

Elk verhaal heeft 2 kanten, zo ook deze…

Denk dat als wij het verhaal van je moeder zouden lezen, veel reacties heel anders zouden zijn….weet het wel zeker eigenlijk, ik ben ook 20 geweest, en heb destijds ook genoeg dingen verteld in het voordeel van mezelf wetende dat als ik het zou vertellen zoals het was, en de dingen er aan voorafgaand de reacties heel anders zouden zijn…..

14. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    waar is TS eigenlijk?

15. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Helemaal mee eens smoekie!

16. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik zie dat je zwanger bent, gefeliciteerd en succes met sparen! :rolleyes:

17. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Nou dames, wij zitten hier van alles voor d'r op te schrijven en zij is meer bezig met haar prille zwangerschap. Logisch natuurlijk, ze is superblij, maar wel jammer dat we niet ff een respons van d'r krijgen. Ik zeg slotje! :)

Deel Deze Pagina