Ja, wou het dan toch even kwijt. Vannacht hebben ze onze mamafiets voor het huis gejat! We hadden een coole batavus delivery met maxicosidrager, mooie fietstassen en picknickmand er voor op. Omdat wij allebei geen rijbewijs hebben erg ideaal dus. Maar goed, het wordt weer lopen want hij is dus gejat. Ik ben zo boos, maar vooral teleurgesteld. Doordat we toch een nieuwe fiets willen halen gaat onze vakantie in september ws niet door..... Mensen denken er gewoon niet bij na als ze zo'n fiets jatten wat voor gevolgen dat kan hebben voor de eigenaar.... Sorry, maar moest het even kwijt.
Zo daar baal je flink van. Ik kan het begrijpen. Hopelijk valt eea toch nog mee en kan je vakantie ook doorgaan.
is de fiets verzekerd? niet dat dat het stelen goedmaakt hoor want daar zou ik ook behoorlijk pissig van worden, mensen ga werken voor je geld ipv jatten! bah, ik voel met je mee
Hebben ze tegenwoordig niks anders meer te doen ofzo,ik kan daar zo kwaad om worden....heb ook pas een nieuwe mamafiets,ik word al kwaad als ik er alleen nog maar aan denk...nog brutaal ook zo voor je huis.. Hoop dat je vakantie nog door kan gaan..
Misschien vind je het raar dat ik deze opmerking maak, want ik vind het natuurlijk heel erg voor je en ik zou er ook van balen als mij dit zou overkomen. Maar waarom laat je een fiets dan buiten staan 's nachts? Want ik zie, dat je in Groningen woont en naar mijn weten, staat een fiets daar ook niet echt veilig buiten. Het is natuurlijk wel treurig, maar tegenwoordig kun je een fiets haast nergens meer onbeheerd achterlaten. Ik kan me er ook behoorlijk over opwinden, dat dit soort lui niet met hun 'poten' van ander mans spullen af kunnen blijven, maar dit soort dingen gebeuren toch, dus jammergenoeg moeten we ons daar tegen weren. En wanneer je een nieuwe fiets hebt en er zo van afhankelijk bent, dan zou ik hem toch ook zeker wel verzekeren. Maar goed, wanneer de fiets niet nieuw is, kan dat natuurlijk niet. Je kunt alleen een nieuwe fiets verzekeren en ik geloof dat de verzekering dan ook alleen maar de eerste 3 jaren geld en volledig uitkeert. Dus in dat geval heb ik hierover niets gezegd.
Ik heb mijn fiets ook verzekerd. Zowel tegen diefstal als tegen schade voor 4 jaar iets van 150 euro. Vond dit duur. Misschien een idee voor de volgende fiets. Mensen moeten gewoon met hun vingers van een ander z'n spullen afblijven. Kan hier ook heel boos omworden. Of zou het nou lekkerder fietsen, zo'n gejatte fiets??
Hou ook Marktplaats even in de gaten, wie weet staat daar ineens jouw fiets op. Het blijft echt K! Veel sterkte ermee.
Ik zou ook een advertentie plaatsen in de krant. Fiets gestolen: o.a. framenummer...... vermelden, graag terug te bezorgen bij..... (tel.nr) Dan sluit uit dat de nieuwe eigenaar inderdaad 'lekker' op d'r nieuwe fiets rijdt. Zoals al eerder gezegd: verzekeren!! En indien mogelijk binnen zetten.
Of je laat je fiets niet buiten staan 's nachts, of je koopt niet zo'n dure fiets, of je haalt op zijn minst de accessoires er vanaf, of je koopt goede sloten en zet je fiets ergens aan vast. Ik woon in Amsterdam en al het bovenstaande moet echt in acht worden genomen. Anders is je fiets gewoon weg, simpel. Je fiets ergens aan vast zetten is nog het belangrijkste.
Ik denk dat TS daar niet zoveel aan heeft, ze zal heus wel spijt van hebben dat ze hem daar heeft laten staan...! @sukkie: heb je een foto? misschien een idee om hiet te posten
Hey meis, ik kan me voorstellen dat je echt ontzettend boos bent! Ook al zet je hem vast aan een paal, in Groningen nemen ze hem dan alsnog mee. De enige veilige methode is je fiets in huis zetten. Alhoewel...mijn moeder's buurvrouw, daarvan is de fiets gewoon gestolen uit de bijkeuken, op klaar lichte dag! Echt brutaal! Misschien kan je inderdaad een foto van je fiets plaatsen, ik woon ook in de buurt van Groningen en zal zeker kijken of ik je fiets ergens zie staan.
@ consider: als je echt een goed, groot en stevig slot hebt en je zet je fiets daarmee vast (en dan wel aan het frame! niet aan het wiel), kunnen ze de fiets echt niet zo makkelijk meenemen hoor... Amsterdam is fietsjatland bij uitstek en zelfs hier is je fiets dan over het algemeen wel veilig (tenzij je fiets echt in een slechte buurt staat en de controle daar niet zo groot is).
Tja of ze hem nou wel of niet goed vast heeft gezet iemand hoort evengoed gewoon van je spullen af te blijven. Mijn vriend zet zijn fiets (mountenbike) nooit op slot en hij staat gewoon in de voortuin. Maar dat is nog steeds geen reden om die fiets dan maar gewoon mee te nemen.
@merleq, geloof me...Groningen staat op nummer 1 qua het jatten van fietsen (een vriend van me werkt bij de politie Groningen) Ze komen gewoon met een grote beton schaar, knip knip...weg is je fiets. Mijn broer had zijn fiets een keer aan 3 losse sloten, en 1 gewoon slot...en toch was zijn fiets gejat. Je fiets neerzetten zonder het aan iets vast te zetten is helemaal een ramp. Dan ben je hem bijna gegarandeerd kwijt.
wat een !#!@%$@%!@:x hoop voor je dat je hem nog terugkrijgt op de een of andere manier, maar dat zal moeilijk worden denk ik Succes met het vinden van een nieuwe fiets ITEK heb je waarschijnlijk niets aan omdat het nogal ver weg is, maar hier valt behoorlijk te handelen...(zeg bij mij zo'n 150euro....)
Er zijn op internet overigens veel sites te vinden waarop je een gemiste fiets kunt aangeven. En natuurlijk aangifte doen bij de politie. Je weet maar nooit. Hier worden zo vaak fietsen gestolen dat er volgens mij ook veel wordt terug gestolen. Belachelijk natuurlijk, jammer dat het witte fietsenplan niet heeft gewerkt.
Wat een schoften zijn er toch zeg. Ik vind het echt heel erg voor jullie. Helemaal omdat het jullie enige vervoersmiddel was. Ik hoop dat hij wordt teruggevonden.
belachelijk, niet normaal.... blijf met je fikken van iemands anders spullen af zeg!! Ik had na mijn afstuderen ook een bijna nieuwe fietrs gekocht (ipv studentenhetkannognetfiets) helemaal apetrots, eindelijk een extra grote fiets, ik voelde me net de koningin. En ja hoor, na avondje film, míjn fiets weg. Ik was BOOS. Ik denk dat als ik hem tegen was gekomen, hij het niet na had kunnen vertellen.. En de politie? daar heb je dan ook niks aan hoor... maar goed.. Alle tips over hoe je het had kunnen voorkomen heb je niks aan.. sla die nu maar even over!!! Succes meis, en iig wel aangifte doen!!!
he bah wat ontzettend vervelend, je snapt toch niet dat mensen een fiets van een ander stelen! zo asociaal. Ik hoop dat je fiets wordt teruggevonden door de politie, heb je al aangifte gedaan? en als ie op eigen grond stond is ie misschien via de inboedelverzekering te declareren? groetjes