7 maanden en laatste fles weer uitspugen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lautjuh20, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautjuh20

lautjuh20 Lid

21 nov 2008
    65
    0
    0
    huisvrouw
    Beerta
    wie heeft dit nog meer??

onze dochter is nu 7,5 maanden en heeft de volgende schema.

8 uur fles
    10 uur fruithapje
    12 uur bordje pap
    2 uur rijstewafel of stukjes brood
    4 uur groente hap + mijn eerste danoontje
    8 uur fles voor slapen gaan

allen nu is het probleem als ze de laatste fles heeft gehad spuugd ze die even later weer uit als ze op bed ligt en iets anders kan ik haar ook niet geven want dat komt er ook gewoon weer uit.
    we maken dan alles weer schoon en leggen haar dan maar gewoon weer op bed.
    ze huilt dan nog wel even maar valt later gewoon in slaap en word niet eerder wakker dan weer een uur of 8.
    wat kan ik hier aan doen.
    vind het niet leuk voor haar dat ze bijna elke avond dan spuugd.

hoop dat iemand mij kan helpen.

groetjes laurien

2. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    mischien als je de fles ietsjes vroeger geeft dat t wat meer kan zakken voor t slapen gaan???

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Heeft ze dat altijd al gedaan? Ik zou het danoontje eens weglaten, mijn zoontje werd van die altijd heel onrustig. De groentehap wat later en dan een fles voor het slapengaan.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    hmm, ik zit je schema eens te bekijken en het is maar een ideetje hoor:
    's ochtends beginnen met pap en dan tussen de middag brood dan smiddags een tussendoortje en 's avonds wat later eten en dan geen fles meer daarna?
    succes

5. lautjuh20

lautjuh20 Lid

21 nov 2008
    65
    0
    0
    huisvrouw
    Beerta

hoi taliaa

moet ik dan de laatste fles weg laten?
    krijgt ze dan niet te weinig voeding?
    tegen welke tijden moet ik haar de voedingen geven dan?

groetjes laurien

6. lautjuh20

lautjuh20 Lid

21 nov 2008
    65
    0
    0
    huisvrouw
    Beerta
    #6 lautjuh20, 22 jun 2009
    Laatst bewerkt: 22 jun 2009

hoi hoi

ze heeft het al eens eerder gedaan alleen dat was daarna zo weer over maar begind nu weer en de huisarts kijkt er niet naar.
    ik hoop dat het snel weer over is.

groetjes mij

7. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    En als je nu eens een paar eetlepels rijstebloempap door haar laatste fles doet. Misschien ligt het dan iets vaster op haar maag. Wij doen bij Noelle 3 eetlepels rijstebloempapje van Friso (dat is namelijk heel fijn van structuur) door haar laatste fles en dat drinkt ze gewoon door een normale speen met 2 gaatjes van Avent. Dus niet door een papspeen, want dan gaat het veel te snel.

Dus misschien is dat een idee en dan zou ik die fles een uur eerder geven en haar nog een tijdje in het wipstoeltje zetten om het te laten zakken.

BTW: Ik bedenk ineens nog iets. Je zou ook Nutriton kunnen kopen en daarvan een paar schepjes (is even uitproberen hoeveel nodig is) door haar laatste fles mengen. Dit is johannisbroodpitmeel en dat is speciaal om de voeding in te dikken en dus spugen tegen te gaan. En wat je ook nog zou kunnen doen is haar bed iets ophogen aan de voorkant met een paar boeken onder de poten, zodat ze een beetje op een helling ligt en haar voeding niet zo gemakkelijk kan teruglopen.

8. lautjuh20

lautjuh20 Lid

21 nov 2008
    65
    0
    0
    huisvrouw
    Beerta

hoi hoi

ze krijgt al voeding van comfort dat is met johannesbroodpitmeel.
    daar doet ze het heel goed op maar zal de rest even uit proberen.
    alvast bedankt.
    laat nog wel weten hoe het gaat.

liefs laurien

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    misschien warm eten een half uurtje later geven en misschien dan de laatste fles laten vervallen of de helft geven van wat je normaal geeft.

en misschien de pap smorgens geven en tussen de middag als lunch brood met een flesje melk

10. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    hoi hoi

toen mijn dochtertje de laatste fles weigerde , (en dat gebeurde ook zomaar ineens van de een op de andere dag) lag het aan het doorkomen van de tandjes.......ik heb haar gewoon pap met een lepeltje gegeven voor het slapengaan, dit duurde een paar dagen en daarna wilde ze de fles weer.....

11. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    oh...........vergeten erbij te vermelden.............het is niet erg dat je kindje 2x pap krijgt........smiddags en voor het slapen gaan.....ik gebruik voor smorgens de pap van friso en voor sávonds als ze de fles niet wil die van bambix met appel.......

Deel Deze Pagina