Ik heb een batuvus mambo en dan geen mama fiets Ik heb voor en achter een zitje fietsen tassen en een zapp buggy houder En ik vind het een fantastische fiets Heb alleen een stevigere standaard er op laten zetten !.. Gaat prima
Ik heb een Mama fiets de Bloom van Gazelle ik vind het een heerlijke fiets! Duur is aanschaf dat wel incl stoeltje en verzekering 1300 euro maar vond het, het waard. Je kunt ook tweede hands kopen natuurlijk daar zie ik geen probleem in.
Hier een gazelle bloom voor 300 euro gekocht op marktplaats incl 2 zitjes. Ik heb een goede normale fiets (gazelle medeo), maar daar kon geen zitje op. Ook is de medio een beetje een sportief model fiets, dus niet echt geschikt voor kinderzitjes.. Ik ben echt blij met mijn mamafiets. Sommige Meiden van mijn zwangerschapsclubje hebben een normale fiets en dan een goed stuur erop en een zadel dat je naar achter kunt zetten (schijnbaar kan dat bij nieuwere fietsen) en dan creëer je dus ook voldoende ruimte. Hier zou je dus ook naar kunnen informeren en gewoon proefritjes maken, dan ervaar je zelf wat fijn is. Straks ga ik de mamafiets gewoon weer verkopen en dan heb ik nog mijn eigen goede fiets
Ik heb een Cortina mamafiets. En ik ben er wel heel blij mee, want hij is wel stevig en goed geschikt voor mn 2 kindjes. Het brede stuur vind ik fijn, en het is fijn dat hij zwaarder is en niet zo snel om kan vallen. Maaaaaar, zodra mn oudste helemaal zelfstandig kan fietsen wil ik toch weer over naar een normale fiets. Vind hem namelijk wel erg zwaar trappen, helemaal met 2 kinderen erop trap ik me echt helemaal de blubber. En helemaal nu in de winter als er tegenwind is vind ik het (te) zwaar fietsen.
Ik ben nooit zo weg van die mamafietsen (al zijn ze tegenwoordig steeds leuker dan een jaar of 5 geleden) maar ik heb een normale fiets, een Batavus weekend, maar heb destijds wel gekozen voor een verlaagde instap. Staat niet raar en fietst heerlijk, zelfs met twee zitjes.
Wij hebben een gazelle miss grace. Echt een prachtding om te zien maar pfff, super zware fiets! Ik moet hem uit de berging omhoog duwen (flat) en dat lukt me niet, hij is te zwaar dus ik fiets nooit.. Heb er 2x op gezeten, echt zonde. Hij fietst wel heel fijn, maar dat stuur is best zwaar met n kindje voorop en ik ben nogal klein (1.56) dus kom niet bij de grond.. Dus fietsen is een hele uitdaging met op-af stappen bij stoplichten ook.
Ik heb een goedkope mamafiets van de makro.. een Kaptein (300,-) ding trapt zwaar, heeft 3 versnellingen, versnelling 1 en 2 zijn mega licht, en 3 te zwaar, nou ben ik er ondertussen wel aan gewend geraakt, maar in het begin was ik er niet erg blij mee. Hij weegt ook echt heel zwaar, als mijn zoontje (15 +/- kg) achterop zit, krijg ik hem met heel veel moeite op de standaard) en ik heb ondertussen al paar keer een lekke band gehad (of dat met de kwaliteit te maken heb weet ik niet, ik doe er niks raars mee, ik let op waar ik fiets enz.) Als ik weer een mama fiets zou kopen, dan wel een van goede kwaliteit en een die lichter weegt Hoewel ik nu liever een bakfiets wil omdat dat makkelijker is (of zoeen aanhanger)
Een jaar of 8 geleden hebben wij nieuwe fietsen gekocht, de verkoper zei toen dat we even op het stuur moesten letten, dat het breed zat was zodat we er in de toekomst kinderzitjes op konden e.d. We hebben ons toen bescheurd, wij en kinderen whoehaha. Nou ja, achteraf toch blij dat we het "maar" gedaan hebben Ik heb dus een normale fiets maar het stuur is wat breder en het gaat goed hoor.
Ik heb een redy bell mama fiets. Een wat goedkopere fiets (300 euro nieuw) en ik vind m heerlijk! Niks zwaar, lomp of groot en precies genoeg ruimte om comfortabel met een zitje te fietsen! Ik wil niks anders meer!