Hoe kan het dat ik niks afval?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vica86, 17 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb van alles geprobeerd.

Tijdens de 2e helft van de `zwangerschap ben ik overklaarbaar veel anagekomen. Ik at niet meer dan normaal maar kwam 5 kilo per week aan. Geen diabetes, toen nog geen vocht.

Na de zwangerschap ben ik nauwelijks iets afgevallen. Alleen het gewicht van de baby enzo en van het vele vocht wat ik op het laatste moment vast hield.

Verder helemaal niks. Ik ben nog altijd 17 kilo zwaarder dan aan het begin van de zwangerschap.

Ik heb diverse dingen geprobeerd. Herbal Life, modifast, gewoon gezond eten, sporten, veel water drinken...

Niks helpt... Heel soms val ik de eerste week 2 kilo af maar daarna komt het er gewoon weer aan zonder dat ik zondig.

IK WORDT ER GEK VAN!!!

Hoe is zo iets nou mogelijk????:(

2. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik kan maar 1 ding bedenken en dat is dat je lichaam op de spaarstand gestaan heeft,
    je zult denk ik meer moeten verbranden nu ;)

3. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    het is vaak ook een kwestie van iets lang vol kunnen houden.

Regelmatig eten, wellicht 6keer per dag kleinere beetjes.
    Dus niet 3x per dag en dan de rest niks.
    Dit ter stimulering van de spijsvertering.
    Uiteraard ook letten op WAT je eet.

Drink voldoende water en beweeg regelmatig.
    Dat wil zeggen dat als je sport, dit meer dan 2x per week te doen!

En vooral... volhouden!
    De aanhouder wint!!!

4. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik zou je schildklier laten nakijken , het gebeurd vaker dat tijdens of na de zwangerschap schildklier problemen ontstaan, soms is het tijdelijk en de andere keren voor altijd.
    aangezien je onverklaarbaar veel aan gekomen bent, zou ik even nalaten kijken

vraag niet alleen of het goed is maar vraag echt naar de cijfers

5. Alita

Alita Niet meer actief

In het begin vallen vrouwen altijd iets minder af.....gewoon blijven sporten en gezond eten en dan kom je al een heel eind meid...

Even volhouden!!

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Maar zoals de herbal life dieet heb ik maar liefst 3 maanden volgehouden. En ik viel er niks van af. Wel wat cm maar niks geen kilo eraf.

Denk toch misschien dan de schildklier na laten kijken.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Ik kon pas na 1 jaar afvallen.

Ik heb toen 1300 calorieen gegeten en inderdaad 3 keer cardio ( hardlopen, tramoline en touwtje springen) van ieder zeker een uur.

Toen is het me gelukt om weer naar 56 kilo te komen.

Maar inderdaad, laat ook je schildklier nakijken ( heb ik ook wel eerder gehoord)

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ga 3 keer per week naar de sportschool en doe dan cardio. Afhankelijk van mijn bekken kijk ik hoe lang ik het vol hou.

Dan doe ik hardlopen, fietsen als ik last van mijn bekken heb, steppen, traplopen (op zo'n aparaat), roeien..

9. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wellicht zou je een keer naar de huisarts kunnen gaan om zoals hier voor al gezegd bepaalde lichamelijke oorzaken te laten uitsluiten. Bvb te langzaam werkende schildklier zoals hiervoor al gezegd. En hij kan je er ook advies ingeven heo verder te gaan.
    Wil je heel veel succes wensen want het lijkt me heel frusterend als je vanalles probeert maar het niet willen!!

10. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Als je sport val je ook niet noodzakelijk af, hoor. Vetweefsel wordt omgezet in spiermassa en dat weegt natuurlijk ook.

Ik had ook vanalles geprobeerd, maar het enige wat voor mij tot nu toe resultaat heeft is het Dr. Frank dieet. Ik ben in 5 weken al 8 kilo kwijt.

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Als je een BMI van 30 hebt en je doet alleen cardio zou je er zeker weten wel van af moeten vallen.

Ik ga info zoeken over dat dieet. Maandag eerst beginnen met sonja bakker.

Ik wil graag naar een andere huisarts dus dat ga ik aankomende week regelen, daarna een afspraak maken om de schildklier te controleren.

12. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hmm,
    kan het dus kloppen dat ik ook (bijna) niets afval met een bmi van 23? Dit is geen overgewicht nl.?

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ik weet dat je niet specifiek af hoeft te vallen met een goed BMI. Ik werdt nooit lichter dan 60 kg. Nu moet ik echt zeker 12 kilo kwijt om op 75 kilo te komen. Dit is voor mij goed.

Met overgewicht zou je sneller af moeten vallen is mijn ervaring.

14. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Schildklier laten nachecken.
    Dus je TSH , FT4 en antiTPO en antiTg laten prikken.
    Gewoon om te controleren of dat goed werkt en niet te langzaam gaat.
    Hoop dat je snel weer op je gewicht bent.

15. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Idd je schildklier laten nakijken. Je HA weet precies wat je ermee bedoelt en ze zullen dan alle waardes nagaan.

Hier namelijk iemand die na de bevalling een schildklierprobleem heeft ontwikkelt (te traag werkende). Ik heb nu medicijnen en dat werkt super. Ben al iets aan gewicht kwijt, maar ik ben nog wel wat te zwaar vind ik :)

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Had je ook nog andere klachten erbij dan?

17. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik lees even mee... Ik had dit zelf kunnen schrijven!

Stel dat het haar schildklier is, krijgt ze dan medicijnen en valt ze daar dan ook mee af?

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ben heeel erg bang dat mijn ha mij niet wil laten prikken op de schildklier.
    Mijn hele familie zit daar en er is nogal wat gebeurd de afgelopen 5 jaar. En die man gooit nu dus ALLES op stress.
    Dit zal hij waarschijnlijk ook op stress gooien ipv het te controleren.

19. 078mama

078mama Niet meer actief

Dan zou ik een andere ha proberen of gewoon zelf doorzetten. Ik neem echt geen nee aan van mijn ha. Ik ben zijn klant! Soms lijkt het net alsof we verantwoording moeten afleggen bij onze huisarts maar dat doe ik echt niet. Ik ben geen kind meer en voel zelf het beste aan wat ik wel of niet heb. Hij mag me adviseren en sturen maar that's it! Gewoon op je strepen staan.

Ik vraag trouwens nooit iets bij de ha maar deel het mede. Helpt ook heel goed.

20. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Tuurlijk moet die huisarts bloed laten prikken als jij daarom vraagt...
    Gewoon vragen en volhouden dat je het wilt....

Als alles goed werkt (lichamelijk dus) zou ik toch eens (wel eerlijk) opschrijven wat je allemaal eet en drinkt. Dus ook ieder glas water, iedere kruimel.
    Ik heb nl hetzelfde meegemaakt. Ik dacht dat ik goed bezig was, maar viel ook maar niet af. Toen ik eerlijk op ging schrijven wat ik allemaal at en dronk schrok ik toch wel.
    Je kent het wel, stukje Liga wat mijn zoontje niet meer wil, paar stukjes banaan die hij laat staan... at ik allemaal zelf even snel op, want weggooien is zonde....

Deel Deze Pagina