Over alles twijfelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LesleyS, 30 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al eerder gepost over dit onderwerp maar het blijft me bezighouden. Een hoop inzichten, bewustwording maar lukt me nog niet echt om gevoel en gedrag daar op aan te passen. Ik heb een dochter van 9 weken (24.01.2014) en de eerste drie weken zat ik op een roze wolk. Hulp van de kraamverzorgster, mijn man twee weken vrij. In haar 4e week helaas over moeten stappen op flesvoeding, man weer aan het werk en volgens mij is sindsdien de roze wolk een beetje grijs geworden. Mijn dochter heeft reflux en de ka heeft het vermoeden dat ze KMA heeft, dus sinds drie weken geven we haar Friso Pepti. Mijn dochter slaapt door haar reflux niet makkelijk in, slaapt onrustig en is na de fles erg onrustig. Trappelen beentjes, hoofdje heen en weer, gorgelen, kleine gilletjes, soms overstrekken. Ik heb de reflux regels uit mijn hoofd geleerd en probeer haar daarmee zoveel als ik kan bij te staan en het makkelijker voor haar te maken. Bedje omhoog, zittend voeden, DR Brown fles, goed boeren (erg onrustig wordt ze daar van) half uur omhoog houden na voeding. Indikken jbpm is voor haar geen optie ivm sterke reactie darmen, nou heb ik jbpm uit de reformwinkel maar durf het niet zo goed uit te proberen. Maar goed dat zijn tips die je krijgt, leest in boeken en uit kan proberen of het werkt maar wat ik lastig vind en weet ook niet zo goed hoe ik het moet verwoorden is of alles wat ik voor mijn dochter doe of ze dit wel als prettig ervaart, ik ben haar en mezelf nog zo aan het ontdekken. Ik mis een vorm van controle, ik voel me kwetsbaar .ik wil haar alles geven qua liefde wat ik vroeger niet altijd heb gehad, wil haar zelfvertrouwen en waardering meegeven een stevig geankerd gevoel van veiligheid. Ik heb het idee dat ik soms doorsla, ik denk over alles na: ervaart ze mijn knuffels wel als fijn, voelt ze aan dat ik toch wel heel erg aan mama zijn moet wennen, is het erg dat ik het soms niet altijd even leuk vind, is het erg dat ik verlang naar de dagen dat mijn lieve lief iets meer kan? Ik heb het gevoel dat ze het nodig heeft om in haar eigen bedje in haar eigen kamertje te liggen zodat ze op de dag tenminste nog wat aan slaap krijgt. Eigenlijk valt ze na het eten bijna altijd in mijn armen in slaap of laat ze al eerder duidelijke vermoeidheidssignalen zien. Heb geprobeerd haar dan in de box te leggen maar toen wilde ze daar echt niet slapen of schrok wakker om elk geluidje. Maar kan me daar soms ook schuldig over voelen, ben bang dat mensen denken dat ik mijn kindje wegstop....maar dat is het laatste gevoel wat ik heb of haar wil geven...om nog eerlijker te zijn, ik ben geen 8 uur per dag draagdoekmama en ervaar als ze lekker ligt te slapen als prettig want dan kan ik ook nog iets voor mezelf doen...en BAM daar is weer het schuldgevoel....Ik praat over bovenstaande ook wekelijks met een therapeut via Ouder Kind Lijn maar heb soms het gevoel dat ik de enigste moeder ben die werkelijk over alles na denkt....

2. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi lieve mama

Er is zoveel in je verhaal wat ik herken!
    Ook verborgen reflux, over moeten stappen ook kv, een moeder die er (geestelijk) vaak niet was, twijfel en onzekerheid de eerste maanden. Misplaatste schuldgevoelens.

De eerste 3 maanden zijn ook gewoon hels. Tenminste, dat vond ik.
    Je bent heel erg aan het zoeken en je kindje kan nog geen duidelijke signalen geven dat het op prijs gesteld wordt...

Het wordt beter!

Wat is het probleem met de JBPM? Wij hebben de eerste paar weken verstoppingsverschijnselen gehad, maar dat was gewenning. Hoe lang heb je het geprobeerd? Hielp het wel tegen de reflux? Het werkt niet voor iedereen, dat weet ik, maar hier was en is het een wondermiddel.

Welke medicatie krijgt ze? Hoeveel? Hoeveel weegt ze?

Alleen al het feit dat je jou kindje meer wil geven dan je zelf had, gaat ervoor zorgen dat dat lukt!

De onzekerheid wordt minder en als er dingen zijn waar je niet uit komt of aan twijfelt gewoon posten hier! Je mag me ook altijd pb-en. Weet natuurlijk niet alles, maar 2 maanden geleden had ik je post bijna kunnen schrijven...

En echt, je doet het goed, juist omdat je er zo mee bezig bent en je zo graag wilt.
    Dat je blij bent dat ze slaapt is ook normaal. Vergeet niet dat slaap belangrijk is. Dus blij dat ze goed eten, blij dat ze slapen! Heel gewoon ;)
    En dat je blij bent dat je ook even rust hebt gaat niemand je kwalijk nemen, ook zij niet. Dat moet je zelf ook niet doen. Ja, je bent mama, maar helaas, blijven we grotendeels toch ook gewoon mens.

Veel liefs en sterkte voor jou en je kleine meid!

3. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Spruitemoeder, dank je wel voor je reactie. Moppie krijgt (nog geen) medicatie. Ik heb wel tegen de arts uitgesproken dat we die optie misschien wel moeten gaan bekijken. De onrust neemt door pepti niet af. Of ik moet over naar Nutrigamen of toch medicatie voor de reflux. Zit er ook aan te denken om een hellingskussen aan te schaffen waardoor ze misschien ook eens wat comfortabeler in de box kan liggen. Maar ook die keuze maken vind ik lastig....zal ik daarmee onrust creëren wat haar slaapplek is? Voelt soms zo zwart wit aan voor me....ik heb haar de eerste vier weken op me gehad, ze wilde nergens anders slapen maar het brak mij op. Ik ben blij dat ze in de nacht lekker slaapt in haar bedje en wil het niet verwarrend voor haar maken...maar kan nog niet beoordelen wat haar behoefte is en mijn mama instinct helpt ook niet altijd. Ik geef haar op advies van ka 6 keer per dag 120 (slaapt de nacht door) en gaan het heel langzaam opvoeren naar 5 keer 150. Jbpm gaf vorige keer zulke krampen...

4. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    En je reactie doet me goed...dank je wel voor je steun. Ze weegt 5020!

5. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb je net een bericht gestuurd. Weet alleen niet of het goed is gegaan..

6. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het lijkt mij, als de pepti na 3 weken nog niet werkt, dat je het daar niet mee gaat redden. Volgens mij moet je na 2 weken toch wel resultaat zien? Weet ik niet helemaal zeker, dus misschien even navragen bij de KA.
    Medicatie voor de reflux vind ik altijd moeilijk, wel of niet doen... als het niet nodig is zou ik het persoonlijk ook zo lang mogelijk uitstellen. Maar een kindje met last en/of pijn is natuurlijk nog veel erger.

Wanneer heb je de JBPM geprobeerd? De krampen hebben vaak een piek als baby 8 weken is. Is niet toevallig samengevallen?

Wat de beste manier is om je kindje te laten slapen weet ik niet maar wij doen het zo:
    's Nachts slaapt hij in zijn bedje. Overdag ligt hij in de box om te spelen (is je meisje misschien nog wat klein voor, maar naar de mobiel (schrijf je dat zo?) Kijken noem ik ook spelen. Om te slapen leg ik hem in de kinderwagen.
    Alles gaat hier met ritueeltjes. In het begin kost het allemaal veel tijd, maar nu zijn we al zover dat hij precies weet wat we gaan doen en wat er van hem verwacht wordt. (Dat klinkt misschien een beetje cru, maar bedoel dus dat hij weet dat het slaaptijd is bijvoorbeeld en hij gaat dan dus ook slapen of hij is in ieder geval rustig en stil.)

Persoonlijk zou ik geen geld uitgeven aan een speciaal matras. Wij hebben gewoon een plank in de box gelegd met een kistje eronder. Gewoon een boek onder de poten kan ook.

Pfff ik heb de eerste maanden toch ook zo vreselijk lopen modderen... leef zo met je mee!

Ik denk dat je nu eerst moet zorgen dat je vindt wat er aan de hand is met je meisje. Dus idd nutrigamin (?) of medicatie voor de VR. Dan de regelmaat heel strikt in gaan voeren. (Niet op de klok, maar in volgorde van gebeurtenissen). Dat hebben ze heel snel door en wij hadden daar al zoveel baat bij!

Je berichtje heb ik trouwens nog niet mogen ontvangen...

7. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik volg hier het regelmaat, rust en respect :) principe. Volgens mij ervaart ze dat ook wel als fijn. Eerst verschonen dan flesje, boeren en daarna lekker knuffelen. Bij de eerste vermoeidheidssignalen leg ik haar lekker in haar bedje. Ik gebruik de Puck a baby, aankomende donderdag heeft ze haar eerste prikjes, ga daarna kijken of ze zonder inbakeren af kan. Misschien een lekkere slaapzak aanschaffen. De jbpm heb ik volgens mij gebruikt toen ze 5 weken was, kan het opzich wel proberen. Anders wacht ik het gesprek met de ka van aankomende dinsdag even af. Zal berichtje nog eens proberen.

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Heb tip wat betreft het slapen op je armen. Doe dat liever niet of als ze toch slaapt dan voordat je haar weglegt in bed (leg niet in box!) maak haar wakkwr zodat ze ogen open heeft en begrijpt dat ze nu ergens anders ligt.

Ik weet niet wat je dochter heeft maar ik heb het ook zo gehad. 2 weken ging goed ondanks gedoe met bv. Daarna dus wat jij beschrijft had ze ook (weet niet precies wat je dochter verder heeft) hier ook onrust, huilen veel, onrust bij drinken. Rare geluiden, verborgen reflux, te snel drinken, huilen tijdens fles, vlekken. Groenige poep en maar 1x per 4-5 dagen.
    We gingen naar comfort icm osteopaat. Dat heeft enorm veel verbeterig gebracht. Ook rust en regelmaat ze gad dat het nodig en nog steeds. Van cb huilpoli gehad kwam iemand thuis met ons haar inbakeren en rust regelmaat doornemen en met beleid laten huilen.
    Dat gaf andere baby ons. Bij 4mnd werd het weer minder ze ging vaker spugen en erge obstipatie. Rode vlekjen huilen na fles etc.
    Pepti gegeven zonder verbetering (alleen obstipatie was weg).
    Tja ik hoorde ook en kma etc en gelukkig onze ha was verstandiger ze zei dat zelden maar dat kan dat baby te veel wil en niet kan daardooe zit hij in de knop. Ze adviseerde ons standard voeding geven want volgen haar reflux had ze niet meer.

We ging geven bij 5mnd en met 5.5 ging ze zitten en later maand optrekken lopen etc. Obstipatie was weg gelijj, reflux ook niet spugen gewoon nooit meer. Rode vlekken blijven het is soort nettelroos iets neurotisch bij inspaning of drukte. Huilen na fles: ja huilt even. Ze huilt ook dat eten op is gewoon terwijl ze echt veel eet en alles.
    Druk en vlot -ja. Enorm snel drinken altijd gebleven (speen 1 binnen 5min pap weg)- verklaart want ze ook erg snel 5min boterham op. Enorme zuigbehoefte en weinig slaap nodig.
    Geen kma dat is zeker. Geen andere alleegieb etc.

Zo ze is gewoon en ik probeer mijzelf daar aanpassen en heb strakke schema en planning elke dag dat heeft ze nodig.

Twijfel niet gewoon doe wat je gevoelens zeggen en zoek geen andere verklaring of oplossing en richt zich niet op andere. Elk baby en elk mens in anders doe gewoon iets waarop jij en je gezin gelukkig is

9. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Ik wou maar ff zeggen dat wij bij de tweede alleen de verborgen reflux variant hadden, dus niets van kma ofzo, en dat ik me precies zo voelde als jij.
    Bij de eerste had ik ook dat gevoel van geen controle en maar blijven malen ed, maar toen die na 3 maanden in een ritme kwam was dit snel over.
    Zoontje daarentegen heeft na 9 maanden een voor mij herkenbaar ritme op weten te pakken en ik heb me dus 9 maanden gevoeld zoals jij beschrijft. Alles stond op losse schroeven. Vreselijk!
    Het is denk ik ook een reactie op alle veranderingen in je leven. Want die zijn echt inmens! De een kan sneller de draad oppakken dan de ander. Ik dacht dat ik daar goed in was, in veranderingen, maar toen de kinderen eenmaal waren gekomen bleek dat ik daar ècht niet zomaar even snel aan kon wennen.

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik snap precies hoe je je voelt.
    Nu was mijn kraamtijd al geen roze wolk.
    Maar idd dat van de verborgen reflux etc heftig.

Is het misschien een idee om novalic aa te geven.
    Het schijnt dat deze tegen koemelkallergie helpt en tegen reflux.
    Goedkoop is hij niet.
    :(

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kijk naar je kind en zolang ze tevreden is, is dat wij jij doet dus goed!
    Slaapt ze in bed? Dan vindt ze het daar prima. Piepen en huilen in de box is teken dat ze dat dus niet wil. Volg haar dus gewoon en dan komt het echt wel goed!

Of je medicatie nodig hebt of juist sterkere dieetvoeding, daarvoor zou ik vooral haar signalen sterk in de gaten houden: onrust kort na de voeding zou eerder duiden op meer actie nodig omtrent de reflux, onrust zo'n anderhalf uur na de voeding duidt eerder op allergie. Is niet altijd helemaal 1 op 1 zo, maar meestal wel.

Doe verder vooral wat bij jullie past. Bij jou in slaap vallen is nu nog helemaal niet erg, zeker als dat maar een paar keer per dag gebeurt. Ze wordt wakker in bed en dat is ook een vast ritme. Mensen die zeggen dat ze dan bij wakker worden juist zal schrikken, omdat ze niet meer bij je is, terwijl ze wel bij je in slaap viel, snappen het principe van voorspelbaarheid niet helemaal geloof ik ;)
    Je hoeft haar dus ook echt niet wakker te maken voor je haar dan in bed legt. Dat zelf in slaap vallen komt vanzelf: kinderen die zich veilig voelen en gezond zijn, gaan echt zelf in slaap vallen in bed :) Dat wordt ook gemakkelijker als ze straks langer wakker is tussen de voedingen, zodat je meer tijd hebt om haar signalen te zien en daar actie op te ondernemen :)

12. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    idd daarbij moet ik ook nog wennen aan alle veranderingen in mijn eigen leven. Werk niet meer, heb minder tijd voor mezelf, partner en vrienden. Hoor ik dat wel te missen als je een gezond kindje hebt, hoor ik nu niet helemaal op te gaan in mijn dochter?? Is het raar dat als ze moet huilen en ik haar niet getroost krijg dit soms als afwijzing zie? Als ik dan gekalmeerd ben weet ik heus wel dat dit niet het geval is maar soms weet ik niet wat ik nog meer kan doen om haar zich zo veilig mogelijk en geliefd te laten voelen. Was zelfs net een beetje jaloers op mijn man, zodra ze haar vader ziet gaat ze lachen, soms voelt het alsof de interactie met hem dieper is. Maar ja mijn man is ook een stuk relaxter en heeft die verdomde horrorhormonen niet...

13. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken dit merk niet...net gegoogled maar kan het niet terugvinden...

14. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    O meid, echt precies de dingen waar ik ook mee liep. Heb ik al een goede band met mn dochter? Waarom snap ik nu nòg niet wat hij bedoeld? Verloopt de hechting wel goed? Waarom laat ze geen voorkeur voor mij zien? Ben ik er wel voor haar op de goede momenten? Maar waarom heb ik er dan geen zin meer in? Betekent dat dat ik er niet klaar voor ben? Zou ze die afwijzing merken? Lacht ze daarom niet naar mij? Enz enz enz.
    Idd hormonen. En achteraf....dan lach je erom. Heb ik me dààr druk om gemaakt? Maar ja, behalve jezelf tot de orde roepen en geruststellen met 'lotgenotencontact' en een gerustellende relativerende man helpt er niet veel. En dat helpt dan ook nog maar eventjes vaak. Was mij iig zo.
    Bij de tweede dacht ik: jaaaaa maar nú weet ik het. Nu weet ik dat het nergens op slaat en ik mezelf gek zit te maken......nou niet dus. Je kan t niet winnen van die k*thormonen.
    Als ik dreigde te gaan janken trok ik vliegensvlug mn skates aan (mn man had zomervakantie en was thuis) en ging ik voor 10 minuten mn lijf op zn lazer geven, totdat ik hijgde als een paard. Dat hielp mij er gedeeltelijk doorheen.
    En dan nog wat. De eerste 3 of 6 of 9 maanden zijn zwaar. Heel zwaar. Gewoon hard werken. Vaak harder dan op je werk. En helemaal met een kindje met reflux èn kma. Voel je daar niet rot om. Het is ech bikkelen en dat lijkt romantisch, maar is het van geen meter.
    Is voor mij reden om niet direct aan de derde te beginnen, want na max 9 maanden is t zó leuk en zal je nog eens aan je topic terugdenken ;)

15. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doet me goed om te lezen dat er herkenning is, al gun je iedere vrouw een roze wolk. Want over bepaalde gevoelens en gedachten spreken ze niet in de ouders van nu...;) Soms verlang ik zo naar de tijden dat het makkelijker gaat, soms ben ik zo bang dat als ik iets niet goed doe ze heel erg gaat huilen. Krijg ik haar dan wel getroost allemaal gedachten...maar het wordt echt beter dus??? Wanneer merkte jullie ervaren mama's dat het beter werdt?

16. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Bij de eerste na 3 maanden, bij de tweede na 9 maanden. En dat komt puur door de reflux. Zoon gaat meer zitten, zodat hij minder last heeft van zijn relfux en beter kan slapen daardoor beter te genieten is.
    6 maanden is ook vaak een stadium dat het ineens een stuk beter lijkt te gaan.

17. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Slik...na 6 maanden....maar aan de andere kant...gelukkig gaat het beter met je kleine man...Ik heb morgen een telefonische afspraak met de ka, heb dit weekend alles op papier gezet en langs het ziekenhuis gegaan en heb het haar persoonlijk overhandigd...

18. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die onzekerheden komen er bij mij ook nog eens bij....mijn vriendinnen heb ik daar nooit over gehoord....Ben ik dan te eerlijk :)

19. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hier nog een verhaal van herkenning om je een hart onder de riem te steken. Ik ben in het begin ook een en al zoekende en twijfelde geweest. Ons mannetje was ontzettend onrustig, veel huilen en overstrekken, niet willen/kunnen slapen. Ik heb hiervoor van alles uitgeprobeerd (wij dachten ook aan reflux) en dacht op een gegeven moment ook, is al dat 'uittesten' wel goed voor hem? Maar ja, niets doen was geen optie want hij mankeerde ‘iets’. Ik hoorde ook altijd verhalen van moeders over dat je de huiltjes van je kindje leert onderscheiden; honger huiltje, slaap huiltje, pijn huiltje. Nou, ik herkende ze bij lange na niet, ze leken allemaal op elkaar. Ik werd daar heel erg onzeker van. Ben ik wel een goede moeder? Ik heb dit op een gegeven moment maar naast mij neer gelegd, want tot op de dag van vandaag lijken zijn huiltjes nog steeds op elkaar maar ben nu niet meer onzeker omdat ik weet dat ik een goede moeder voor hem ben.

Na een proefkuur Omeprazol bleek het geen reflux te zijn. Moest dus weer verder zoeken. Ik was inmiddels bijna wanhopig en in staat om alles te proberen dus heb toen een afspraak bij een ostheopaat (waar ik normaal niet echt in geloof) gemaakt. Na slechts drie behandelingen was het een heel ander kindje! Hij had rust in z'n lijfje, was ontspannen, huilde en overstrekte niet meer en ik kon hem eindelijk voor een tijdje rustig in de box leggen zodat ik m'n handen vrij had. Het is niet bij elke baby het antwoord, maar ons was dit ‘het’. En ja, ook ik vond (en vind het nog steeds) heerlijk als hij even ligt te slapen. Om iets in het huishouden te doen of gewoon even helemaal niets te doen! Is heel normaal hoor! Voel je ook niet schuldig om ook af en toe ook iets voor jezelf te doen, zonder jouw kleintje erbij! Gewoon lekker alleen, met een vriendin of met je partner. Des te meer kijk je er naar uit om haar weer te zien en let maar op, je zult dan juist meer van haar genieten!

Pas vanaf 3 maanden kon ik echt van hem gaan genieten! Hij is inmiddels bijna 6 maanden en een heerlijk vrolijk mannetje. Huilt nu alleen nog als hij honger of slaap heeft. Maar nog vind ik het heerlijk om ook dingen zonder hem te doen hoor, ik heb het ook gewoon nodig. Even kletsen bij een vriendin thuis, een middagje winkelen, een uurtje weg om onder de zonnebank te gaan of gezellig even twee uurtjes ergens een borreltje drinken met m’n partner. Door dit soort dingen te doen kun je die grijze wolk ook veel beter aan!

Echt, het wordt beter. Hang in there! :D

20. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    #20 Jekil, 31 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2014
    Ja 6 maanden lijkt een heel eind, maar vergeet niet dat het elke dag een stukje beter gaat, alleen heb je dat niet door. Het is echt zo. Die 3/6/9 stadia zijn mijlpalen waarin het ineens een heel stuk beter lijkt te gaan. Komt vooral doordat je kindje dan ineens van alles kan.
    Meid alles is een fase. En een fase gaat over. En je komt, snel genoeg, in een fase waarvan je zegt: ging dit maar nooooit over. Zo leuk wordt het.
    De eerste maanden heb ik met mn zoon vooral gedacht: 'hou ik wel van je? Want ik vind je alleen lief als je ligt te slapen.' En dan voelde ik me rot en schuldig! Maar het komt: doordat ik zo druk bezig was met zorgen maken en met bikkelen tegen die reflux, was geen plek voor genieten. En nu: tis een supervrolijk mannetje. Ik smelt als hij zn charmeur-grijns naar me trekt, ik lig elke dag om hem in een deuk en geniet als hij helemaal contact maakt met zn zus. Én ik raak (bij gebrek aan hormonen) niet meer volledig in de stress als hij toch een keer gaat huilen. En dit staat jou ook te wachten, alleen ben je ws nu vooral druk om bij elke fles te kijken: wat is de uitwerking hiervan? Gaatie nu slapen? Zou ik hem nu lang genoeg omhoog hebben gehouden, heeft hij nu genoeg geboerd, help over een uur moet hij weer eens fles, enz enz
    En idd, plan iets voor jezelf wat je daarvoor ook deed. Knap je van op.
    Je vriendinnen zijn ms niet helemaal eerlijk.;) ik heb van zó veel forumleden en ook real-life vrouwen gehoord dat ze de eerste periode niet leuk vinden.
    En goed dat je doorpakt wat betreft zijn medische dingen. Dat verlicht ook, voor jullie beiden.
    Wat je voelt is niet meer dan normaal.

Deel Deze Pagina