Ik wil graag het geboortesetje bestellen maar twijfel of ik maat 50 moet nemen. Wat kan ik t beste nemen voor een pasgeboren baby? Oook beval ik in de zomer in juli..kan de baby dan wel een boxpakje met lange mouwtjes en slofjes aan of is dat te warm?
Mmm... Ik denk dat het er een beetje vanaf hangt hoe groot het kind is en dat hangt er weer vanaf hoe groot jullie zijn. Mijn vriend is 2 meter, ik ben 1.73 en ons zoontje was dus ook best groot: 52 centimeter. Bovendien hangt het er vanaf of het pakje groot of klein valt. Als je kind groot is en je pakje in maat 50 valt klein, kan ie het niet aan. Maar andersom natuurlijk wel. Ons kind had in het begin maatjes 50/56 en maat 56 aan. Maat 50 heb ik niet gekocht. Ik heb een broekje in die maat gehad en die kon ie een paar dagen aan. Dus vaak kunnen ze het wel aan, maar het is natuurlijk wel zonde als dat maar heel kort is. Over pakjes voor de zomer weet ik niks, want mijn zoontje is in december geboren. Maar dat hangt natuurlijk ook van het weer af. Als de mussen dood van het dak vallen is een romper met korte mouwen genoeg, maar als het een Hollandse zomer is zou ik hem gewoon lekker aankleden.
Ik zou zelf nooit een maatje 50 kopen voor een pasgeboren babies. De babies van tegenwoordig zijn gemiddeld 50 cm dus zou het net aan zijn of zijn ze er heel snel uitgegroeid. Mijn zoontje was zelf 53 cm bij de geboorte en al die maatjes 50 die hij gekregen heeft heeft hij dus nooit aan gehad. Liever dus iets te grote kleertjes dan kleertjes die ze maar heel even aan kunnen. P.S. je vraag staat in het verkeerde forum-deel. Het zal waarschijnlijk verplaatst worden.
De lengte zegt niet alles (klinkt misschien raar, maar is wel zo). Dochterlief was ruim 50 cm bij d'r geboorte en heeft aardig lang maatje 50 aan gehad, in 56 verzoop ze echt. Ik zou dus sowieso wel 2 pakjes ofzo in maatje 50 kopen, bijkopen kan altijd en zoveel kosten die eerste pakjes ook niet. Zo'n kleine hummel in een te groot pakje staat echt niet leuk. Mouwen en broekspijpen opstropen werkt gewoon nog niet zo praktisch bij een altijd liggende baby. Mijn dochter is midden in de zomer geboren, maar had de eerste tijd gewoon lange dingen aan (broekjes/truitjes) en rompers zonder mouwen. Toen ze wat ouder werd en het erg warm was, lieten we d'r in wat koelere kleren liggen (korte mouwen bijvoorbeeld en binnen alleen in een romper).
Mijn zoontje was 56 cm en heeft dus zelfs maar 1 weekje in maatje 56 gepast. Ik zou zelf ook geen 50 kopen, dan kun je toch gewoon de mouwtjes een stukje omslaan als 56 iets te groot is?
Mijn dochter was 49 centimeter bij de geboorte dus ik was echt wel blij met mijn kleertjes maatje 50!
wij hebben nog een tijdje maat 50 aangedaan, mijn zoontje was wel 54 cm maar erg dun. Het ligt er dus maar net aan....
Bumba2009, ik heb je topic verplaatst naar het juiste forumonderdeel. (wij hebben trouwens ook geen maatjes 50 gekocht, en mocht het nodig zijn kopen we die wel even snel bij)
Ik had 1 pakje in maat 50 gekregen, dat kon ze na 2 weken al niet meer aan, mijn dochtertje is gewoon gemiddeld. Nu koop ik ook geen maat 50, mocht het nodig zijn, is zo'n pakje zo bijgekocht.
Ik vind het toch wel erg leuk als de eerste pakjes passen, zonder omgeslagen mouwen. Er worden zoveel foto's ook gemaakt in die tijd... Fae was 52 cm en 3870 gram en heeft nog 3 weken maat 50 aangehad. Daarna 5 weken 56 en toen zat ze in 62. Maar ik zou altijd een paar setjes in 50 kopen. Alleen als je online besteld is het wel van belang om te weten of het groot of klein valt. Noppies bijvoorbeeld, valt vaak klein hoor ik. Rainbowbabies, valt erg groot. Ik had naar het ziekenhuis een mt 50 en een mt 56 meegenomen. Maar ik had al gezien dat de mt 50 groter viel , dan de 56. Van de broekjes tenminste. Shirtje had ze gewoon mt 50 aan. Maar ik zou denk ik voor de zekerheid een reserve setje meenemen naar het ziekenhuis in een andere maat.
ik zou wel maat 50 kopen, jammer dan als hij/zijn hem maar kort aan kan. het is ook niet leuk om je kindje te grote kleertjes aan te trekken, vind ik tenminste.. maar ik zou er dan ook niet veel geld aan uitgeven. sowieso heb ik de helft van mijn kleertjes (een pakket maat 50 en een pakket maat 56) van marktplaats (dan wel nieuwstaat) amper of niet gedragen en stoere merkkleertjes!
Mijn vriend en ik zijn allebei groot. 1.80 m gemiddeld. Wij hebben toch een paar pakjes maat 50 gekocht.
ik ben 1,72 en mijn vriend is ruim 1,90. en toch hebben wij mijn moeder naar de stad moeten sturen voor maat 50 kleding, ze was net 6 pond en net 50 cm. ze heeft 5week in maat 50 gezeten,gisteren had ze voor de laatste keer een rompertje aan van maat 50
Ik heb 1 pakje maat 50 gekocht en dat was maar goed ook want ons menneke was 50 cm bij geboorte. Hij heeft een maand maat 50 aangehad. We hebben dus nog wat pakjes bij gekocht. Eerder 56 kon ook wel, maar ik vind omgeslagen mouwen niet mooi bij baby's.
Hier hetzelfde: ik wil dat de eerste kleertjes mooi passen, jammer dan als ze het maar even aan zou kunnen. Ik ben zelf niet groot (1.64) en mijn vriend is 1.80 ofzo. Ik was zelf een heel klein en fijn babietje, dus ga er maar even vanuit dat mijn dochter dat ook is.. Bumba, ons meisje wordt ook midden in de zomer geboren. Ik vind het ook moeilijk om te kiezen in maten en korte/lange mouwen! Ik heb nu wat shirtjes met korte mouwen gekocht, en wat niet te dikke vestjes. Kun je er altijd effe overheen doen denk ik dan. Op kleertjes.com is nu de zomercollectie van 2008 voor de halve prijs. Ik heb al wat dingen binnengekregen, echt superleuk en geen "ouwe meuk"! Liefs Monique
ik heb iets van wtee setjes maatje 50 liggen. denk ze haast niet nodig te hebben, want onze uk is nu al 7 pond, en ik moet nog vier weken. wordt dus wel een 9-ponder, denken ze. nouja, we zien wel. mocht ik toch meer klein spul nodig hebben, dan is dat ook zo bijgehaald. wat ik nu heb heb ik of gekregen, of van marktplaats gekocht. dus niet dat ik er dik geld aan besteed heb.
Hier wordt ook een grote baby verwacht, dus ik heb meer in 56 dan in 50. Koop gewoon niet teveel van alles, zonde als ze er meteen uit gegroeid zijn, toch? Maar je hebt nog tijd zat, wacht anders de 20 weken echo af, dan kunnen ze ook zien hoe groot de baby wordt.
ik zou ook niet te veel met korte mouwtjes kopen. Ze dragen in het begin toch bijna alleen maar lange mouwtjes en als het zo warm is dat dat te warm is, dan is een rompertje alleen voldoende.