oh ja nog een puntje, ik heb nog steeds behoorlijk last van mijn bekken en dat was ook een punt waarom ik voor een andere fiets ging. Ik kan niet wijdbeens fietsen (dus om het zitje heen zeg maar) met de bloom hoeft dat dus ook niet.
Ik heb een mamafiets: de Sparta Amazone en vind hem echt helemaal geweldig! Hij fietst zo ongelofelijk licht zelfs met 2 kinderen erop. De standaard die erop zit is ook super, dat maakt hem lekker stabiel. Ik ben dus helemaal blij met mijn fiets en zou echt niet meer anders willen! Ik denk als de kinderen het echt ontgroeid zijn om in de fietszitjes mee te rijden, dat ik hem dan gewoon verkoop en een andere 'normale' fiets koop. Want hij ziet er zonder dat voorzitje inderdaad wel een beetje als een Harley Davidson uit. Maar voor nu vind ik hem echt ideaal!
Leuk topic want ben me ook aan het orienteren. Had de Sparta Amazone ook gezien en leek me wel wat. Loont wel de moeite om rond te gaan kijken want prijzen verschillen nogal. Soms zit er voor de zelfde fiets wel 100 euro verschil. Vind ik een groot verschil.
Ik heb ook de sparta amazone en vind het een geweldige fiets. Heerlijk stabiel en kan altijd makkelijk op en afstappen. Ben nu zwanger van de tweede, dus als alles goed blijft gaan kan ik hem nog wel even gebruiken. Daarna koop ik wel weer een gewone fiets. Ik zou nu niet meer zonder kunnen.
Ik heb een Gazelle MPB in het donkergrijs. Ik vond het een leuke fiets. Ik wilde liever geen echte mamma-fiets, maar iets 'stoerders'. Ben er erg blij mee. Hij fietst heerlijk. We hebben ook een bakfiets en dat vind ik ook nog steeds geweldig (ook van Gazelle, de Cabby). Als het heel koud dan trekken we de kap erover, maar kunnen we toch lekker een eind fietsen. Nog een voordeel, je kunt veel boodschappen meenemen .
hier ook een moederfiets!.... helemaal super!.... en als je goed opzoek gaat hoeft zo'n fiest helemaal niet duur te zijn!... ik heb een zo goed als nieuwe gekocht via marktplaats! ik heb hem inmiddels 2 jaar en hij fietst nog steeds als nieuw! ik vind het idd vooral veiliger als je met je kindje vooropfietst!
hoi, toevallig heb ik dit weekend 2 proefritten gemaakt, 1batavus mambo mamafiets 1 batavus mambo spirit... enne ze schelen 2 cm qua lengte van het stuur tot aan het zadel, maar van de mambo spirit kun je het zadel nog 2 cm naar achter zetten.. en ik persoonlijk vond de mama fiets echt niet lekker fietsen dus wij zijn voor de mambo spirit gegaan ... volgende week krijg ik hem. enne het fiets stoeltje, is idd erg lastig maar omdat je het niet gewend bent oefen idd een paar keer zonder kind enne het is geen optie om een dubbel standaard erop te zetten want dan knakt meteen het stuur om dan zou je er meteen een stuurslot op moeten laten etten. Succes
Ik heb ook een gewone fiets, een Batavus. Je moet even wennen met het opstappen maar het is verder geen probleem.
@balou: ben ik niet helemaal met je eens,maar ik heb ook het idee dat je het gemak van een moederfiets pas merkt als je hem echt veelvuldig gebruikt.
hoi hoi nou ik ben bij de fietsenmaker geweest,moest een nieuwe fiets(de mijne was gestolen) dus dacht ga ik meteen voor een moederfiets(was zwanger) maar hij zij je kunt net zo goed een gewone doen tegenwoordig zit er al meer ruimte tussen en een moederfiets is handig voor meerdere kinderen! dus ik heb toen een normale fiets gekocht! (een vriendin heeft ook een normale en daar gaat alles goed met op of afstappen) al heeft de moederfiets meer ruimte daar is ie ook naar gemaakt ik vind ze persoonlijk niet zo mooi!zijn zo groot!
Hoi, ik zal ook maar ff mijn mening geven. ik wilde graag een moederfiets, heb er 1 van sparta. ik vind hem erg fijn fietsen, vooral de ruimte tussen stuur/zadel is erg groot en de dubbele standaard is fijn met bevestigen van buggy. Verder is ie van mij paars en dat vond ik ook wel weer erg hip Maar ze zitten relatief niet erg lang op het voorzitje, dus een gewone fiets kan dan ook wel weer. Ik heb hem wel via met belasting-voordeel gekocht via het werk, dat scheelt erg. Dat kost mij netto maar 14 euro per maand 3 jaar lang.
Ik heb de Batavus Personal Bike, een ruimere fiets dan een normale en hij fietst erg fijn. Het is een stevige fiets met extra veel ruimte tussen stuur en zadel, maar geen moederfiets. Ik heb een maxicosi-drager achterop gehad, en nu een dubbele fietstas en buggydrager achterop en fietsstoeltje voorop, en het fietst prima!
Ik wilde ook een moederfiets, maar 't was me te duur. Bovendien ook een idioot breed stuur. Ik moet door smalle paadjes en dat gaat haast niet. Ik zag toen een moederstuur, maar vond dat ook niet echt handig/mooi. Nu heb ik met een speciale zadelpen mijn zadel een stukkie achteruit laten zetten (kostte 20 euro). Je hebt nu genoeg ruimte om op te stappen. Ook heb ik een stevigere standaard aan m'n fiets laten zetten. Succes met kiezen
Interessant topic! Ik ga denk ik ook voor een moederfiets. Ze zijn wel erg moeke-achtig, maar volgens mij ook veilig. En ik ben al niet erg handig met fietsen, dus dat komt mij wel goed uit. Maar even een andere vraag... Ik zat net te kijken naar dat fietsenplan en dat is idd wel interessant. Maar nu is het zo dat ik met de trein naar mijn werk ga en tegenover het station woon, dus ik heb eigenlijk geen fiets nodig voor woon-werkverkeer, maar dat moet je wel verklaren voor de belastingdienst... Heeft iemand hier ervaring mee? Betekent dat dat ik geen gebruik kan maken van het fietsplan? Zou wel jammer zijn...
Ik heb zojuist mijn moeke fiets aangeschaft. Het is de batavus Mambo de Luxe 2009 geworden. Zaterdag kan ik hem ophalen.
@Lindangel en als je op het station aan komt is dat vlak bij je werk of niet. en hoe staat je baas er mischien zelf tegen over
Ik heb deze fiets: http://www.fietsenwinkel.nl/library/modules/shop/showproduct.asp?ProductID=1830&CID=-1 Echt een super fijne fiets! Ik ben er nog steeds verliefd op. En zo achterlijk duur vind ik hem niet