Mamafiets VS Gewone fiets

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Eva1983, 4 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
  2. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nou, ik werk in het centrum van Amsterdam, een halte met de metro, maar dat zou ik natuurlijk ook kunnen fietsen... Alleen is het dan een beetje gek dat ik dan een mamafiets heb die niet in Amsterdam staat.

Ik werk bij een grote organisatie, dus mijn werkgever zal het waarschijnlijk worst wezen. Je moet het gewoon via internet aanvragen, maar daar staat dus dat je voor de belastingdienst moet verklaren dat je de fiets gebruikt voor woon-werkverkeer. Maar wat je zegt is wel waar: bij de belastingdienst weten ze natuurlijk niet waar mijn fiets staat. Voor hetzelfde geld staat ie in Amsterdam, weten zij veel.

3. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Lindangel: ik zit/zat met hetzelfde maar mijn leidinggevende zei dat ze daar waarschijnlijk niet moeilijk over zullen doen. De belastingdienst gaat echt niet bij je huis posten om te kijken of je 'smorgens wel braaf op je fietsje stapt.....

OPROEPJE
    Zouden de mama's die tevreden zijn over hun fiets, hier een fotootje + modelnaam neer willen zetten? Dan kan ik namelijk vast kijken welk model ik eventueel zou willen en welke absoluut niet. Scheelt weer tijd in de showroom ;)

4. kate77

kate77 Lid

15 nov 2008
    82
    0
    0
    Ik heb een gewone stevige gazelle omafiets met terugtraprem en ben daar super tevreden mee! :D
    Het opstappen is even wennen maar eenmaal aan het fietsen heb je nergens last van. Grote boodschappentassen achterop dus heerlijk samen op de fiets boodschapen doen. De standaard is zo stevig dat ik met mijn kindje in de fiets de fiets neer kan zetten (al houd ik hem voor de zekerheid natuurlijk wel vast... het kàn wel!).
    Voor mij geen moederfiets maar gewoon een degelijke "omafiets"

5. marjan77

marjan77 Bekend lid

ik heb geen moederfiets maar de batavus weekend. stuur is te verstellen, van je af en naar je toe. veel ruimte om op en af te stappen in combinatie met een voorzitje. Ideaal!
    een speciale moederfiets hoeft dus niet.

6. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten

Gazelle Bloom (2008)

7. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Hier ook Gazelle Bloom (2008)

Bevalt prima.. En ziet er 'normaal' uit :)

8. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
  9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    deze vraag had ik ook. mijn fiets is van de week stuk gegaan en het kost mij bijna 200,- om deze te maken. hier past geen kinderstoeltje op dus ik vind het niet waard. opzoek dus naar andere fiets. mijn vader zei dat ik beter een moederfiets kan kopen want idd daar zit meer ruimte bij het stuur. ik dacht eerst hmz ja ok vind het allemaal wel goed, als ik maar kan fietsen. maar gister gekeken voor fiets, waar ook zitje op zat van die mensen zelf, en ik kon er gewoon niet eens tussen zitje en zadel komen! moeder fiets is dus wel de oplossing naar mijn mening. Ik ben redelijk klein en als ik dan even van fiets af meot stappen voor stoplicht dan gaat dat dus niet omdat ik niet tussen zitje en zadel pas... ik ga dus opzoek naar een echte moeder fiets

10. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    wij gaan voor de Batavus delivery, lekker stoer, lekker stevig voor de stoeltjes en een echte "Amsterdamse" stadsfiets :) Gazelle Bloom is een goede 2e maar die staat bij geen enkele fietswinkel hier in de regio op voorraad dus kunnn we niet proeffietsen.
    NB: mijn huidige omafiets gaat ook prima met een stoeltje voor maar ik wil graag versnellingen

Deel Deze Pagina