mamafiets

Discussie in 'De lounge' gestart door sanneke, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke

    sanneke VIP lid

    3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Hallo!

    ik wil graag een mamafiets maar twijfel nog een beetje tussen de

    Gazelle Bloom

    en de

    Batavus Mambo.

    Wie heeft met een van beide ervaring en wil die delen? (voor- en nadelen enz.)

    alvast bedankt, groetjes sanneke
     
  2. linnie83

    linnie83 VIP lid

    20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Ik heb de bloom en vind het een super fiets. Alleen als je er een buggy achterop dot valt hij om. Ik ben bij de fietsewinkel geweest en hoorde dat een meer voorkomend probleem is. Nu krijg ik dus gratis een breder standaard.
    Ik vind het ook erg fijn dat er om het stuur een soort schuimrubber zit zodat als je kindje te los zot hij niet gelijk een bloedneus heeft.
    ALs je verder nog vragen heb mag je me ook een pb sturen
     
  3. Nikita23

    Nikita23 VIP lid

    31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik ben ook best blij met mijn Bloom. Ik heb alleen wel de grootste versie en die is best ehhhm groot. Het is voor mijn man een heel gevaarte om binnen te zetten haha. Verder gewoon een superfiets. Het bevalt me goed dat je niet zo'n heel wiel als stuur hebt maar een vrij bescheiden stuur voor een mamafiets.
     
  4. Poohbeer2

    Poohbeer2 Fanatiek lid

    17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik heb de Batavus Mambo. Het fijne van deze fiets is dat het stuur niet heel breed is.
    Verder een hele solide fiets met een stuurslot! Perfect tegen het omvallen van de fiets en omklappen van het stuur. Ik heb nog geen nadelen ondervonden.
    Ik denk dat je beide fietsen gewoon moet proberen met een proefritje. Fiets dan wel een stukje en niet alleen om de fietsenwinkel. Pas dan kan jij beoordelen wat een fijne fiets is. Jij moet er tenslotte op fietsen. Beide fietsen zijn kwalitatief goede fietsen vertelde de fietsenwinkel mij.

    @linnie83: ik heb dat probleem ook gehad. Heb nu een andere buggy, de quinny zapp met bijbehorende buggydrager, en nu is dat probleem helemaal verholpen. Moet wel heel gek gaan wil de fiets nu nog omvallen.
     
  5. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.990
    1.808
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb ook de Gazelle Bloom,
    Maar bij mij valt de fiets echt niet om hoor!
    Ook de gazelle heeft niet zo'n groot stuur als bijvoorbeeld de sparta.
    Ik denk dat de batavus en de gazelle een beetje hetzelfde type fiets is. Allebei een erg goed merk.
     
  6. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Heb ook een Bloom en heb lag getwijfeld tussen de batavus en de gazelle. Na een proefrit werd het me niet veel duidelijker en ben ik voor de looks van de Gazelle gegaan. Als ik heel eerlijk ben vond ik de batavus zelfs iets lichter fietsen :D
     
  7. sanneke

    sanneke VIP lid

    3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    ok thanks. Ik vind de gazelle ook wat mooieer maar die is ook weer duurder. ik vind de witte mambo qua kleur echt lelijk.. dus die wordt het zowieso niet.
     
  8. diaan

    diaan Bekend lid

    3 apr 2007
    920
    0
    16
    als je fiets omvalt door de buggy die op de buggydrager zit, dan is je buggy misschien wel te zwaar. Op een buggydrager mag geloof ik een buggy van rond de 6 kilo, maar precies weet ik het niet meer.

    Ik had de gazelle solide. Het vorige model van Gazelle. ook een mamafiets, prima ding, nooit wat mee gehad.
    Nu weggedaan omdat jongste achterop zit en oudste zelfstandig fietst. Ik heb dus nu een gewone fiets.
     
  9. moonlight159

    moonlight159 Fanatiek lid

    20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik fiets met een "gewone" Gazelle Orange, met zitje voorop. Dat gaat ook prima! Ik ben niet de slangste maar ik kan gewoon normaal opstappen (genoeg ruimte tussen zitje en zadel) en ik heb een goede brede standaard, waardoor de fiets heel stevig staat.
    Toen ik deze fiets ging kopen, ben ik bewust gaan kijken naar een fiets waar ook een zitje op kon. De verkoopster (die er wel degelijk verstand van heeft) zei dat een mama fiets echt voor 2 kinderen en boodschappen doen is.
     
  10. linnie83

    linnie83 VIP lid

    20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Ik ben zelf erg lang dus dan is een moederfiets wel lang, omdat je dan net wat meer beenruimte heb.

    Bij de bloom ligt het aan de standaard dat hij om valt als de buggy er op gaat. De buggydrager kan tot 7 kilo dus daar moet het niet aan liggen. En Ik ben langs de fietsen winkel geweest en dit is dus een veel voorkomend probleem. Nu wordt er dus een ander (breder) standaard opgezet.
     
  11. moonlight159

    moonlight159 Fanatiek lid

    20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @Linnie83: Okee dat wist ik niet! Dan is het wel handig inderdaad!
     
  12. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.990
    1.808
    113
    Provincie Groningen
    @linnie83, dan heb jij waarschijnlijk een oudere versie van de gazelle bloom.
     

Deel Deze Pagina