Mamafiets

Discussie in 'De lounge' gestart door Miekie, 4 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Wie van jullie heeft er een mamafiets?
    Wat voor merk is het en hoe bevalt ie?

Ben nl op zoek naar een nieuwe fiets en een mamafiets lijkt me wel wat...
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen/tips enz.

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik ga deze zomer ook een moederfiets kopen, ik denkd at het die van de Halfords wordt, die is nog betaalbaar!

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik gebruik een gewone fiets en bevalt me ook prima! Gaat goed met 2 kids erop (1 voor 1 achter)Ben nl van plan wel lange tijd met die fiets te doen en om nou zolang met zo'n fiets met een giga stuur te kopen vond ik nix :p

4. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Ja, de fiets moet idd wel betaalbaar zijn, das ook een voorwaarde.

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik heb ook een mama fiets en hij rijd heerlijk. ik heb hem in rotterdam gekocht bij mega bike was toen een aanbiering van 300 euro. mega bike zit ook in andere plaatsen in nederland. en ze bezorgen je fiets door heel nederland thuis als het nodig is. wij hebben dit niet gedaan want dat kost ook weer 27,50 per fiets. maar ze hebben hier een hele boel fietsen staan. heb de link van de winkel geplaatst.

http://www.megabike.nl/

6. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    let er wel op (en dit klinkt gek)dat niet op elke mamma/gewone fiets een zitje aan het stuur mag!

7. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Ik heb een mama bike en het enorme stuur valt hartstikke mee!Nadeel was wel dat ik andere fietstoeltjes moest kopen van Bobike die pasten er prima op...Heb hem gekocht via het fietsplan via mijn werk...Een knal gele koste E700,00....Sparta.
    Bevalt prima en heb ook een fietskar gekocht maar nog niet gebruikt en zal dat verlopig niet doen ook...ivm de beeb natuurlijk jammer van de uitgave...intresse iemand?hihiiii

8. Niet meer actief

Ik heb een gazelle mama fiets! Fietst heerlijk!

9. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Haha ik wist niet eens dat er speciale mama fietsen bestonden. moet ik me dan toch eens in gaan verdiepen.

10. sofaan

sofaan Actief lid

11 dec 2006
    300
    0
    0
    nu even niets
    noordholland
    Ik heb ook een mama fiets van de wehkamp is niet zo duur en rijd heerlijk

11. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    hoe weet je dan of het wel of niet mag?

12. Niet meer actief

ik heb die van sparta. Alleen staat die al sinds augustus in de caravan. Hij moet er nog steeds uitgehaald worden, maar hij is retezwaar, dus dat kan ik niet alleen..

Maar ik vind hem fijn, fijn breed stuur, de middenbok is handig en hij is verder degelijk. Nu moet ik zeggen dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb, want dit is mijn eerste fiets sinds 15 jaar. Dus tsja..

Astrid gaat straks naar achteren en dan komt beeb weer voor. Ik ben benieuwd of ik hem dan nog fijn vind, of dat ik hem zwaar vind. Want hij is zoiezo wel vrij zwaar. Ik krijg hem niet makkelijk een stoepje opgetilt.

13. Niet meer actief

waar moet je dan opletten.. dit is halve info! Wat weet je er nog meer van.. delen die info hihi!

14. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    hai hai
    ik heb ook een moederfiets van mijn vriend gekregen toen ik zwanger was en geslagd voor studie.

ik heb die van mij bij halfords weg een rode.

die is echt goed een goede brede stuur en achterlicht kun je verstelllen bij donker dat het zelf aan floept hetzelfde licht is ook voor.

het koste bijna 700,- maar goed je hebt er ook wat voor terug.

ik zou opmarktplaats kijken maar jah nu heb je ook garantie koste 130 voor 3 jaar lang bij halfords.

ze hebben daar ook mama fietsen vanaf f kijken uhmmm 176 ofzo?

moet je maar ff kijken anders marktplaats? speurders .nl?

hoop dat je wat vind

15. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi

ik heb ook een mamafiets, gekregen voor mijn verjaardag, (kon moeilijk meer met een dikke buik op mijn mountain bike ;) :D ) bij de halfords een union mama fiets een rode hele fijn fiets. lage instap breed stuur, goede remmen, het stuur kan niet dubbelklappen, zacht zadel dat inzakt wanneer je erop zit, erg comfortabel.

gr saskia

16. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    hihi sorry dames voor de halve info :oops: dat schijnt te maken te hebben met dat die mama fietsen (en heel veel fietsen)vaak van aluminium gemaakt zijn(stuur)en dat schijnt gewoon niet te houden.....een buurvrouw had laatst zón mama fiets gekocht en daar stond het zelfs in de papieren dat er vanwege het aluminium stuur geen stoeltje aan mocht!dus die fiets kon terug,waarrop ze toen pas dit te horen kreeg van een verkoper. :confused: :( t kan in elk geval geen kwaad er voor de zekerheid naar te vragen als je een fiets koopt.....toch? :) :oops: :)

17. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    klopt idd van die zitjes .Je moet dan een fietsstoeltje hebben die je dus niet aan het stuur vast maakt maar aan het frame van je fiets dan kan het wel.Ik heb een gazelle mamamfiets en die rijdt heerlijk en heb een zitje van het merk bobike.

18. weeltje

weeltje Actief lid

21 aug 2005
    102
    0
    16
    moeder/huisvrouw
    helmond
    Ik heb ook een moederfiets...
    M'n 2de al hihi :oops:
    Maar dat komt doordat m'n eerste gestolen is, en dat was een sparta.
    Nu heb ik een gazelle en ik moet eerlijk zeggen dat die veel fijner is hoor.
    Niet zo zwaar en trapt ook fijner en lichter.
    Dat kan ook best komen omdat ik nu een luxere uitvoering heb dan die sparta... maar toch is ie fijner :)
    Een tip :idea: : Verzeker je fiets altijd :) want hij is zo weg

19. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik heb een sparta amazone, maar heb m wel tweede hands gekocht hoor, want nieuw zijn die dingen bijna niet te betalen :confused:

20. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik heb een Batavus, was de 1e mama-fiets eigenlijk. Ik heb 'm nu al 3 jaar, vind 'm super!

Deel Deze Pagina