Hoi meiden, ik heb een vraagje Watvoor fiets hebben jullie en mamafiets of een gewone? Ik heb op het gewoon een gewone fiets een Batavus Mambo. Maar deze trapt zo niet lekker (zwaar al heb ik 8 versnellingen). Dus nu ben ik opzoek naar een andere fiets. Wat vinden jullie een fijne fiets? Het hoeft niet perse een mamafiets te zijn... Ik heb me oog ook wel op een elektrische laten vallen...
Sparta amazone 4 life. Ontzettend blij mee! Inprecipe normale fiets met de mogelijkheid tot ombouw moeder fiets. Hij is dus lang niet zo lomp als andere mama fietsen en als de kinderen groot genoeg zijn weer te gebruiken als normale fiets. Hij fiets ligt en is toch lomp sterk. Speciaal daarvoor ontworpen.
Ik heb een Cortina Roots moederfiets.. net 2 weken oud.. ontzettend stoere fiets! Vind m absoluut niet lomp! Ben der erg blij mee!! Wou ook eerst zitje op 'gewone' fiets maar ben 184 lang.. en zat klem tussen zitje en zadel Nu lekker veel ruimte! En hij fiets soepel en licht
Ik heb een Sparta Amazone via mp gekocht, omdat op mijn eigen fiets (Gazelle) geen voorzitje past. Maar zodra meneer groot genoeg is om achterop te kunnen, ga ik mooi weer op m'n eigen fiets, die fietst toch het lekkerst
Batavus mambo.... op versnelling 2 fietst hij heerlijk licht. Maar heb 1 kindje voorop. Dus nog niet zo veel gewicht verder.
Ik heb een gazelle miss grace, heerlijke stevige fiets! En kan je prima voor en achter 2 kinderen op vervoeren.
Ik heb een sparta amazone. Fijne fiets met moederstuur. 4 versnellingen en trapt niet echt zwaar. Wel een vervelend zadel. Echt naar om stukken mee te fietsen.
ik heb een sparta amazone 4 life. met 7 (of 8??) versnellingen. fietst soepel en kan later weer omgebouwd worden tot gewone fiets.
Batavus Mambo Deluxe en Batavus Diva 7 versnellingen. Beide fietsen vind ik prima. Mambo fietst wat lichter maar heeft geen rek voorop en dat vind ik weer fijn aan de Diva. Diva is een groter/zwaarder frame maar of die ook sterker is weet ik niet.
ik heb een cortina lief lifestyle.. is ook groot genoeg voor zitje voor en een mand voorop voor de boodschappen. ik ben er heel blij mee!
En vooral goede prijs - kwaliteit verhouding! Cortina komt uit de Gazelle fabriek.. dus is in principe rijd je een gazelle fiets maar goedkoper (door bv minder reclame kosten, welke doorberekend worden in de prijs) Welke kleur heb je? Die van mij is mat zwart met bruine banden!
Ik heb de batavus diva en die bevalt erg goed. Ik vond de 'echte' mama fietsen te zwaar dit model zit er een beetje tussenin.
Ik heb voor een oma fiets gekozen met versnellingen. Moeder fietsen vind ik erg zwaar, en behoorlijk veel centjes kosten... Ben super tevreden met deze fiets, heb kindje voor en achter en fietst lekker licht. En als ze groter worden kan ik deze fiets gewoon blijven gebruiken