Koper wil extra ontbindende voorwaarden in voorlopig koopcontract. is dit raar?

Discussie in 'De lounge' gestart door mammie1982, 18 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Waarschijnlijk maak ik me druk om niks maar ik ben zo blij. We hebben gisteren een eengezinswoning gekocht nadat we vorige week ons appartement hebben verkocht. Het is echt een leuk appartement waar we wonen maar met ons gezin willen we groter wonen. Morgen gaan we het voorlopig koopcontract van onze woning tekenen. Nu werd ik vanmiddag gebeld dat de kopers nog een extra mogelijkheid tot ontbinding willen opnemen in het voorlopig koopcontract. Normaliter is het rond krijgen van de financiering natuurlijk een voorwaarde. Nu willen ze gaan verbouwen en extra lenen onder nhg. Hiervoor moet een taxatie gedaan van voor en na verbouwing. Als ze de hypotheek met extra kosten voor verbouwing erin niet krijgen van de bank willen ze ook van de koop af. Dit willen ze dus ook opnemen in de ontbindende voorwaarden. Volgens het makelaars kantoor niet zo spannend. Maar dat vind ik wel!
    Ze hebben een financieel adviseur waar ze alles mee regelen. En die heeft ook de onderhandelingen gedaan.
    Maar ik vind het zo spannend allemaal.
    Iemand ervaring hiermee. Ik wist niet dat dit überhaupt kon!

2. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Nee is helemaal niet spannend. Sws zal de makelaar die de woning moet taxeren voor de koper de waarde na verbouw precies uit laten komen met de verbouwingskosten. T is eigenlijk alleen spannend als t betekent dat de koper meer geld vraagt dan ze Max zouden kunnen lenen maar dat hebben ze ongetwijfeld uitgezocht.

Heb je verder in jullie overeenkomst bij de woning die jullie gekocht hebben wel de ontbindende voorwaarde verkoop eigen woning?

3. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Je zegt dat je niet wist dat dit überhaupt kon. Je kunt (bijna) alles overeenkomen met elkaar. Ze kunenn toch navragen wat ze max kunnen lenen?

4. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Dit kan in de voorwaarden hoor. Hebben wij ook in het voorlopig koopcontract van onze huidige woning laten zetten. Wij wisten toen wel wat wij konden krijgen.

Jullie hebben zeker nog geen voorlopig koopcontract getekend van jullie aangekochte woning? Zo niet, kan je in de voorwaarde zetten: Op voorwaarde dat de kopers van onze huidige woning de financiering rond kunnen krijgen.

5. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke bedankt voor de reacties! We tekenen morgen voor de verkoop van ons huis. En woe voor de aankoop van ons nieuwe huis. We hebben dit idd laten opnemen in onze eigen ontbindende voorwaarden.

Deel Deze Pagina