"mama'fiets

Discussie in 'De lounge' gestart door Roli, 17 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Hier ook de cortina roots, met yepp stoeltjes en mand voorop, super tevreden over!

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.181
    4.495
    113
    Die heb ik ook (de niet electrische), wat ik het grootste nadeel vind aan de fiets is dat hij ontzettend ZWAAR is, hij fietst wel heel goed hoor (heb 5 versnellingen), en is verder heel degelijk, maar om de fiets over de drempel van de schuur te tillen, of van zijn standaard af bij de supermarkt, is het zo'n verschrikkelijk zwaar ding (volgens mij weegt hij zonder kinderzitjes/fietstassen ed. al 26 kg).

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hmm nee daar heb ik niet zoveel last van. Alleen als hij beladen is dan wordt het zwaar.

4. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Model uit 2015 weegt 23 kilo, maar zo zwaar is dat toch niet? Of zijn de normale fietsen tegenwoordig zoveel lichter geworden? Mijn oude omafiets weegt 22 kilo.

5. Roli

Roli Lid

14 jun 2012
    78
    1
    0
    NULL
    NULL
    meiden,
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb gisteren toevallig op een aantal fietsen een proefrondje gereden.
    Op de gazelle orange c7+ deze fietste wel fijn
    En heb een rondje gefietst van cortina (de elektrische variant) wowww dat was fijn. Heerlijk die trapondersteuning. En wat ik veel bij andere elektrische fietsen heb dat het wel lijkt dat je op een brommer zit en dat je dat motortje helemaal hoort. En dat had ik bij deze helemaal niet.
    En ik reed een stuk zonder accu aan en dan fietst deze gewoon normaal.
    Maar nu hadden ze die ik wilde de Cortina u5 transport niet in de elektrische variant. Want voordat ik er een hoop geld aan uitgeef wil ik natuurlijk wel weten hoe deze fietst.
    Als het goed is ga ik het weekend een rondje daarop fietsen en ben dus benieuwd.

6. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Ik heb een batavus Mambo delux en ben er tevreden over! op versenlling 4 vind ik hem lekker rijden.

7. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    In principe mogen ze gelijk in een zitje achterop. Voorop is natuurlijk gezelliger en kun je ze beter in de gaten houden.

8. Roli

Roli Lid

14 jun 2012
    78
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb op het moment ook een Batavus Mambo. Maar ik vind het niet lekker fietsen. Hij fietst hartstikke zwaar

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb deze ook en heb gewoon een plankje voor de drempel van de schuur gelegd. heb hier een vrij hoge drempel van ruim 20 cm maar er ligt nu een soort opritje voor. erg handig.
    van de standaard af krijgen is hier geen probleem. voet voor de standaard zetten en fiets naar voren duwen.

10. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Ik heb dit jaar een Giant mio gekocht.
    Voor mij een perfecte fiets omdat deze niet zo zwaar is (aluminium) en een klein frame waardoor ik gewoon met mijn voeten bij de vloer kan.
    Ik heb verschillende andere modellen geprobeerd maar kwam toch steeds weer terug bij deze giant :)

11. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.254
    306
    83
    Ik ben heel blij met mijn Batavia Mambo Deluxe met Yepp stoeltjes.
    Voor mensen die hem zwaar vinden fietsen: zijn de banden wel goed hard?
    Als m'n banden zachter worden vind ik hem ook best zwaar fietsen, even oppompen vind ik echt veel schelen.

12. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Ik heb een bakfiets gekocht. Een tweewieler van bakfiets.nl en hij fietst heerlijk!

13. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Ik heb sinds vandaag m'n eigen cortina roots! Haha gewilde fiets 😁

14. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Hier ook een Cortina Roots. Geweldige fiets, ben er nog steeds erg blij mee. Voorop een mand, ideaal.

Deel Deze Pagina