Nou zolang het onder schooltijd gebeurd kunnen die ouders er ook weinig aan doen anders dan een goed gesprek. Maar gezien het kleuters zijn... Zijn ze dat vergeten als ze de zandbak zien. Dus wat dat betreft zou je beter boos worden op de juf (Al is het niet heel onbegrijpelijk... Het heeft wel weinig nut denk ik)
Ik vind het zo bizar dat dit al in een kleuterklas gebeurd! Waar is de juf als ze buitenspelen. Als er kinderen met zand gooien etc. Mijn dochter had ook wel eens onenigheid. Maar dat was altijd zo weer over. Ik heb haar ook gezegd dat ze eerst proberen het zelf op te lossen. Lukt dat niet, dat ze dan naar juf moet gaan.
Het gebeurd helaas dus idd vroeger Had ook zoiets de kleuterschool!!! IK heb wel nogmaals tegen de juf donderdag gezegd dat ik het in de gaten houdt. Als ik weer wat hoor , zeker weer een gesprek met haar aanga. Omdat hij alleen werd aangesproken voor een duw geven en dat ander kindje niet die begon te plagen. Erge is mijn zoon is heeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg gehecht aan zijn vriendje die hem nu dus ook vaker plaagt. Hij knuffelde hem plat, toen we donderdag samen sinterklaas gingen halen, klein ritje in de auto. En is dan ook heel erg verdrietig als het plagen is geweest. Het kindje wat hem al een tijd plaagt heb ik met de moeder van gesproken. Die moeder is zo lief, en vondt het erg vervelend. Ze heeft haar zoon ook aangesproken maar dan gaat het heel even goed en daarna weer mis. Het niet zien of opvallen kan ook te wijten zijn aan de grote klassen. Lees zelfs 28 kindjes nu.
Wij hebben dit ook gehad. Veel agressie in de kleuterklas, waarbij mijn zoon steeds de klos was. Zijn zachte karakter was geen voordeel dit keer. Ik vind het echt een taak van de juf om dit in goede banen te begeleiden. Maar zij zag nergens problemen. Van andere moeders hoorde ik ook dat ze hier toch ook wel moeite mee hadden. Uiteindelijk ben ik naar de directeur gestapt met een hele lijst met voorbeelden. En is er zeker actie ondernomen. Hopelijk krijgt je zoontje snel weer een leuke tijd op school.
Klinkt als of de juf niet weet wat er gaande is en de situatie niet onder controle heeft Misschien een idee om op een sport te doen waar zijn zelfvertrouwen een duw krijgt. Iets van judo of jiu-jitsu ? Iets praktisch zonder agressie
Onderhand met iemand erover gehad die er vaker is voor de middagpauzes. Mijn zoon kwam haar waarschuwen dat er weer iets gaande was. Ze is met hem meegelopen, gezegd dat het niet mocht en toen op een afstandje staan kijken. Zonder dat de andere kindjes het door hadden. EN dat ene kindje begon hem dus weer te pesten, uitlachen en duwen. Ze heeft dat kind er weer op aangesproken. Ook de juf van dat kind is erop aangesproken. Elke keer dat het n gebeurd dat ze het ziet gaat ze melding maken, dat het serieus wordt genomen en er iets aan gedaan wordt!
Agh arme jongen. Ik vind dat altijd echt vreselijk als ik hoor hoe andere kinderen elkaar pesten. Ik zou het zeer scherp in de gaten houden en eventueel een gesprek aanvragen met directeur en de ouders van het kindje?? Ik zou alles op alles erop zetten dat het stopt.. Kinderen horen beschermd te worden en soms tegenover elkaar.. Succes lieve moeder! Hopelijk wordt het gauw opgelost!
Dank je wel voor je lieve reactie!! Ik wil jullie weer even een update geven hoe het nu is. Omdat het niet echt serieus werd genomen hebben mijn ouders en ik gezegd dat als hij naar de juf is geweest, en het bezig blijft hij wel voor zijn eigen mag opkomen. Hij liet alles maar doen. Natuurlijk zoals verwacht, en mijn ouders mij ook al gewaarschuwd hadden, werd ik natuurlijk aangesproken van S doet alle kindjes pijn. Toen ik vroeg hoe en wat ,zei de juf dat hij een kindje geduwd had ( alle kindjes wordt het dan genoemd) maar wat het ander kindje gedaan had dat was niet gezien. Ook al zeiden andere klasgenootjes dat de ander was begonnen, kreeg dat kindje geen waarschuwing en mijn zoon dus wel. Het is nu telkens heel erg verdrietig en ook heel erg gefrustreerd. Hij blijft mij en mijn ouders maar zeggen dat het niet waar is wat de juf zegt. Nu zit mijn zoon dus met 2 hele verdrietige gevoelens, hij wordt nog gepest en komt hij voor zichzelf op dan krijgt hij ook nog even naar zijn hoofd van de juf. Ik heb heel veel tijd en gesprekken met hem gevoerd. En nogmaals zoals ik al in de beginpost schreef , hij is geen engel dat is geen enkel kind. Maar vind het erg dat hij nu als een zwart schaap wordt gezien. Het klikt dus echt niet meer met zijn juf. Vorige week openklasdag en hij ging op zijn vaste plekje zitten. Ze wees hem erop dat hij beter ergens anders kon zitten, daar kon hij beter zien. Jullie raden het al, daar kon hij dus niks zien Een lieverdje werd op zijn vaste plek gezet. Alle kindjes kwam ze helpen met schrijven. En mijn linkshandige zoon kreeg geen tips ( wat ze wilde vond hij erg moeilijk) hij moest het zo maar leren. De opdrachtjes erna ging ze bij iedereen kijken, bij hem werd niet eens gekeken. Mijn moeder was er ook bij en had haar al gezegd maar niks te zeggen in de klas daar als iets zou zijn. Want helaas wordt hij er toch op aangekeken. Ik heb dus gevraagd voor een gesprek want dat een kind van 5 zich nu én moet verweren tegen een pester. Én nu ook een buitenbeentje wordt voor iedereen is voor zijn zelfwaarde niet goed. Hij had gelukkig vandaag een positieve dag, geen gedoe iig. En dan zit hij ook veel beter in zijn vel. Maar ik vind het erg zielig en het doet me echt pijn. Ben benieuwd wat het gesprek gaat helpen.
Nou ik vind het wat hoor! Zou er haast een leidinggevende van de juf bij vragen. Als het echt zo is, en daar ga ik maar vanuit, vind ik dat heel erg en heel kwalijk.
ik ga geen tips geven. omdat die totaal niet verantwoord zijn.. Ik vind dit zoo sneu voor je ventje! Kun je niet daar de directeur?
Roin , ik zou echt geen leugens gaan vertellen. Ik praat ook heel veel met hem erover. Als hij me iets heeft gelogen zal hij het ooit ook wel eens anders vertellen. Maar hij houdt zich bij zijn verhaal. Sija, ik ga een hartig woordje weer met de juf. Ik ben bang als ik naar de directeur ga, dat het eigenlijk niks verder komt hij nog meer de dupe wordt. Dit is mijn eigen ervaring als kind zijnde.
Oh nee! Ik geloof ik niet dat jij leugens vertelt hoor! Het is hoe jouw kind het ervaart, het is zijn waarheid. Andere kindjes zien het mogelijk weer anders of vertellen het weer anders. Dat bedoelde ik meer. Ik hoop juist dat de juf zich meer verantwoordelijk voelt doordat er een leidinggevende bij zit die het verhaal aan hoort. Dat ze toch meer op haar tellen gaat passen.
Ik vind dit zo erg om te lezen.. arm ventje. Als ik dit zo lees ben ik bang dat die juf niet gaat veranderen... Misschien ben ik wel drastisch hoor, maar heb je al eens een andere school overwogen? Het zou te belachelijk voor woorden zijn als dat de enige oplossing is. Maar ik vind het zo zielig, hij moet nog zo lang naar school en dan zo'n rot begin.
Kun je niet kijken naar een andere school? Als de juf mij niet serieus zou nemen en hem ook overslaat in de klas (zo lees ik het ) en mijn kind er niet gelukkiger van werd zou ik denk ik verder kijken.
Mja soms vertellen kinderen dingen die miet helemaal kloppen. Ondanks dat het in HUN hoofd wel klopt. Gewoon omdat kleuters zichzelf nog niet goed kunnen inleven. Zo is mijn dochter ook weleens hoogstbeledigd geweest dat een jongetje expres volle vaart tegen dr aan reed. Terwijl ze eigenlijk gewoon achter de boom zar en hij haar dus niet had gezien. Maar eigenlijk doet dat er niet zo toe in dit geval denk ik... Want je zoontje heeft zo echt geen leuke kleutertijd en de juf moet zorgen dat alles netjes en eerlijk verdeeld is. Ook als je zoontje niet de voorbeeldigste kleuter ooit is. Heb je nog niet overwogen om te vragen of hij in een andere klas mag om daar met een schone lei te beginnen? Of desnoods een heel andere school.... Niet omdat je als je je zin niet krijgt je van achool moet wisselen. Maar zoals de leerkracht van mijn dochter subtiel opmerkte: IK ben verantwoordelijk voor het welzijn van AL mijn leerlingen.
Ik heb idd al met de gedachte gelopen voor een andere school. Ook al gemaald of zij nog kinderen aannemen ? Zou hij nu wisselen van.klas komt hij volgend jaar bij die van nu.
Ik kan eigenlijk maar op 1 manier reageren. Wat een achterlijke juf! En je zoon.. sorry omdat hij zichzelf heeft verdedigd? Ik zou super trots zijn. Zeker als zo'n juf er geen fluit aan doet.