Hai hai, We hebben de Joolz Day en heb een tijdje geleden van jullie dames begrepen dat een aankleedkussenhoes makkelijk om het kinderwagen matrasje kan en een hydrofiel luier (driehoek) voor bij het hoofdje? Maar hoe zit het met een lakentje en een dekentje? Wat voor maat kan er gebruikt worden? We hebben een wieg van 40x80, kan ik dat soort maten ook voor het kinderwagen matrasje gebruiken? Verder nog tips? Hoor het graag
Je kan gewoon wieglakentjes dekentje gebruiken maar wat ik veeleer makkelijker vind en warmer ook is een lekkere voetenzak. Wij hebben er een van baby's only en die past ook in de maxi cosi dus wij wisselen daartussen. Voor mijn dochters had ik een lodger wrapper, die wikkel je om je kindje en als het echt koud was kregen ze ook jasje en mutsje op. Maar dit was heerlijk warm, zat altijd goed, raakte nooit los en je hebt ook isolatie aan de onderkant, ik vond met dekentjes+lakentjes het matrasje vrij koud aanvoelen.. De baby's only is echt een aanrader, heerlijk zacht, super warm en mooi! Voetenzak autostoeltje 0+ Ster | Babys Only
Dank jullie wel tot zo ver Voetenzak is ook wel een idee inderdaad... Heb tijdens de aankoop van de Joolz een voetenzak erbij gekregen, maar dat is voor als je op den duur van de bak naar het wandelwagen zitje gaat. Die is er in dit geval niet voor geschikt denk ik?
Hier ook een joolz eigenaresse We hadden om het matras een aankleedkussen hoes, hydrofiele bij het hoofdje. Ik had het nog niet opgemaakt, heeft de kraamzorg gedaan ze had een kleine fleece deken gebruikt en een ledikant lakentje. Ik vond dat te veel gefrommeld eer je de baby er lekker in had liggen. Toen hebben (de kraamhulp en ik) ml naar de winkel gestuurd en hij heeft daar een voetenzak van prenatal gekocht. Deze is een stuk kleiner dan de voetenzak van de joolz, en kostte nog geen 15,- Toen het warmer werd heb ik een ledikant lakentje gebruikt, even goed instoppen maar deed het goed. Vond tegen die tijd vaak het lakentje onderin door al dat getrappel
Ik heb geen joolz. Maar in de wiegbak van de kinderwagen legde we een driehoekige hydrofiel op de plek van het hoofdje. En wikkelde we hem in een ledikant deken. Toen hij echt heel klein nog was vouwde we heb tussen het ledikant dekentje.
Ik heb ook een lodger wrapper in de wagen liggen, heerlijk warm rondom. Over het matrasje heb ik overigens een xl hydrofiel (in de breedte dubbelgevouwen), dat past ook goed.
Ik ben ook in de winter bevallen en heb een lakentje en deken van het wiegje gebruikt. Onder het hoofdje had ik hydrofiel gelegd om de wagen te beschermen tegen eventuele spuugbuien. Samen met een jasje, muts en eventueel sjaal op hele koude dagen, was dat warm genoeg. Voordeel van een dekentje is dat je hem terug kunt slaan als het te warm wordt.
Als je heel snel naar de supermarkt moet dan is een grote deken ook handig om de kleine er in pyjama/boxpakje in te doen