Mama's 15-31 januari 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Danielle86, 9 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    probeer het gewoon een keer bevalt het me niet ga ik alsnog naar de osteopaat maar wel een goed idee

2. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Britt is ineens snot verkouden. In combi met haar reflux enorm onrustig nu al. Amper nog slaap gezien. Ik stop elke keer haar speen terug in haar mond. Dit wordt weer zo'n nacht.. En dit na een nacht doorslapen en niks aan de hand te zijn geweest qua ademhaling.. Man!! Wil wel graag slapen.. Maar hoor me kind steeds zuur spugen, omhoog halen en snurken/knorren van het snot.. Klote!

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Zelig Aapje! Hoe was de nacht verder?

4. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Dames ik lees wel mee hoor! Hopelijk gaat het snel beter met de spuugertjes en knappen ze op van de osteopaat!

Even ego berichtje:
    Ik lig vanaf maandag in het ziekenhuis, had zondag extreme pijn. Blijkt na een dag op de eerste hulp dat ik galstenen had en zo'n koliek aanval had. De kleine mocht niet blijven dus papa moest alles overnemen. Jeetje wat is het zwaar je kleintje te moeten missen! Gelukkig had papa 3 weken vrij gehad en weet hoe alles moet. Op zn eerste werkdag moest ie dus weer naar huis hihi.

Gister hebben ze geopereerd, buisje geplaatst zodat als er nog meer loskomen ze er beter door kunnen. Nu moet alsnog later mn galblaas weggehaald worden.

Als het goed is mag ik vandaag weer naar huis, net bloed geprikt en wachten op de uitslag en de arts die zegt dat ik weg mag.

Gelukkig mogen papa en Jesse komen wanneer ze willen en hoeven zich niet aan de bezoektijden te houden. De kleine man is wel wat van streek, heeft savonds thuis enorme huilbuien en spugen, hij is echt wat van slag en doet me zoveel pijn en verdriet. Overdag ligt ie de hele dag bij me te slapen en wil dicht tegen me aan zijn. Mn kleine schatje! Ze zijn vadaag ook wat later want hij heeft krampjes en dus dikke tranen.

Dus nu hopen dat de arts snel komt dat ik naar huis mag en kan ik weer mama zijn!

Einde ego bericht.

Hoeveel cc drinken jullie kleintjes nu?

5. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Poeh Saga, heftig hoor! Hopelijk mag je lekker naar huis en knap je snel op! Sterkte meid!

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wat heftig Saga! :( Gelukkig gaat het nu iets beter.. Doe maar rustig aan en weer lekker gaan genieten van fulltime je kleine mannetje bij je!

Even alleen kort ego verder, want moet weer voeden hihi.

Net bij het cb geweest. Meisje groeit goed: nu 4530 gram en 55,5 cm. Dus zo'n 900 gram aangekomen in een maand (vanaf laagste gewicht) en je zou bijna denken dat de 48 cm schatting bij geboorte een foutje was haha, want 7,5 cm groeien in een maand is wel erg veel :p Verder alles prima, alleen dacht de arts mogelijk aan spruw? :( Zie zelf niets geks aan haar mondje, lippen, wangetjes, verhemelte ed en heb zelf ook geen last dus op een wittig tongetje na zie ik niets geks en hadden de oudste twee dit ook. Maar ze zal het wel weten denk ik dan maar ;). Ze raadde aan met bosbessensap of cranberrysap haar mondje in te smeren en zo verdere uitbreiding te voorkomen (vandaar dus dat Melanie waarschijnlijk preventief bosbessensap gebruikte: ter voorkoming van spruw ivm zuurte van het sap). Spugen heeft tot nu toe dus geen effect op haar groei en zolang ze niet echt heel erg veel erom moet huilen raadde de arts aan wat te experimenteren met de voedingen. Helemaal omdat ze 's nachts wat korter drinkt en weinig spuugt en overdag erg lang (en dus blijkbaar toch echt veel meer binnenkrijgt dat er weer uitkomt, terwijl ik dacht deels als speen te fungeren). Met een vaster patroon en beperken van drinktijd zou het spugen minder moeten kunnen worden, maar ben er nog niet helemaal uit of ik het op verzoek voeden wil loslaten. Al zou het stiekem natuurlijk wel erg lekker zijn met een vaste regelmaat te voeden ed, maar dat zelf sturen.. Tja, weet ik nog niet. Anders konden we inderdaad JBPM gaan gebruiken, maar ze zei liever eerst andere opties te proberen omdat het lang niet altijd het gewenste effect heeft.. Dus ook een kwestie van eventueel proberen.

Even over nadenken dus en dan actie ondernemen ;) En nu weer voeden :p

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hmm dat lijkt me ook lastig.. en een speentje?
    waarom spuw?

Saga beterschap! Hopelijk snel thuis!

sorry, kort, ik voed nu ;)

8. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    #188 Roosje24, 21 feb 2013
    Laatst bewerkt: 21 feb 2013
    @Saga, beterschap meid, hoop dat je snel naar huis mag.

@abri, zo fijn dat ze goed groeit hihi. mijn meid heeft ook een witte tong, kan dat spruw zijn? gehemelte zie je niks gelukkig.

maandag 1e afspraak cb

gisteren ben ik eerste keer naar buiten geweest met kinderwagen. viel ze gelijk in slaap haha.

@poepen, ik geef bv. ik heb gemerkt dat E. minder drinkt. soms een kwartier soms langer. ik weet dat het normaal is dat ze misschien genoeg krijgt, want ze huilt namelijk ook niet. maar ze poept nu ook minder. kan het gewoon daardoor zijn omdat ze minder drinkt?

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Met bv mag poep een week uitblijven, dus niets om je zorgen te maken! En drinkt ze minder vaak op een dag bedoel je? Dat is normaal, ze gaan steeds efficienter drinken en halen steeds sneller meer melk uit je borst.
    Lekker je eerste rondje buiten gehad dus? :)

10. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    @juju, ja idd op een dag poept ze nu minder. dat is dus normaal, fijn.
    Nou ik vind het gelukkig niet erg dat ze eerder klaar is met drinken, vooral snachts. dan slaapt ze gewoon lekker verder meestal,dus drinkt genoeg.

We zijn lopend naar schoonmoeder gegaan, was wel koud buiten maar had haar wel dik aangekleed.

Hoe gaat het met kersje? :D

11. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @saga oei das niet best meis heel veel beterschap

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    kersje gaat goed :p Spuitluiermania is echt van start hier dus de kledingsetjes vliegen er doorheen (gelukkig heb ik er genoeg ;))

13. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Lieve dames,

Britt vannacht weet doorgeslapen. Cb geweest. Gewicht 3660 gram
    51,5 cm(geboorte 3070 en 47 cm).

We hebben weer nieuwe voedings advies gehad. Sinds vrijdag niet gepoept dus over naar omneo comfort. We gebruikten nog geen week standaard + nutriton. Ik ben al na een paar dagen gestopt daarmee aangezien het poepen stopte.

Ik ben echt ten einde raad.. Mijn kleine meid is mijn prinses en ben eindelijk blij met haar. Maar ik baal zo ervan dat ze zoveel spuugt en nu ook obstipatie. Ik heb al opstart problemen gehad. En nu dit ook nog erbij.. Ik kan niet zo genieten ook omdat ze zoveel pijn heeft. Kan ook niet normaal gaan bij mij..

Morgen weer osteopaat. Dus hopen dat die alles bij haar wat verlicht.

14. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Saga: sterkte! Ik weet hoe het voelt als je zonder je kleine meid bent.. Pieker je niet of alles goed gaat? En heeft je man een beetje hulp?

15. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    gisteren de bykay binnen gekregen en de andere verkocht maar weet niet welke ik nu makkelijker vind
    vind het best ingewikkeld om hem goed te krijgen heb hem nog niet met jens geprobeerd want moet eerst die basistechniek onder de knie krijgen hahaha

16. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik zit ergens mee, Damon drinkt heel onrustig en hap steeds lucht mee naar binnen, ook spartelt hij tijdens het drinken en drinkt hij zijn fles zelden leeg alleen die van 16.00 uur gaat altijd op. hij slaapt dus ook niet zonder puckababy en zelfs met gaat het overdag moeizaam. ik weet niet wat er met mijn kleine man is. ml vind dat ik er te veel meebezig ben en overal alles achter zoek dus daar heb ik weinig aan. wat ik ermee wil geen idee gewoon mijn zorg uitspreken denk ik.

17. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Even een poging tot lezen en reageren:

@ juju: ojee spuitluiers! Fijn ;) Alles (op kleding na) tot nu toe schoon gebleven? En krampjes en spugen blijft aanwezig bij Kersje?

Speentje proberen we idd al wel, maar probleem is eigenlijk dat ze die alleen accepteert als ze tegen de slaap aan zit of echt honger heeft (vreemd genoeg): dan krijg je hem er ook nauwelijks meer uit haha. Maar tussendoor dus of als je haar afkoppelt maar ze eigenlijk nog wil sabbelen dan krijg je hem er echt niet in. Terwijl als ze dan toevallig toch nog in de buurt van mijn tepel komt het gewoon hap en vast is :p
    Gister toch iets meer geprobeerd haar van de borst te halen als ze klaar lijkt, maar wat vind ik dit lastig te beoordelen.. Ben juist zo blij met het op verzoek voeden, kan ik nooit de mist ingaan met tekort voeden, gewoon een kwestie van op haar hongersignalen letten en wachten tot de de volgende voeding.

Tja en de spruw.. Heb er echt mijn twijfels bij, want het witte op haar tong wordt minder naarmate er langer tussen de voeding zit en kan je ook vrij makkelijk eraf halen, terwijl ik dacht dat spruw moeilijk te verwijderen was.. Maargoed morgen toch maar kijken voor dat sap. Als het dan nog minder wordt zal het toch wel spruw geweest zijn en anders blijkt dat het geen spruw is en scheelt dat weer een hoop eventuele problemen/moeilijkheden ;)

@ aapje: houd je er rekening mee dat bij wisselen van voeding ook het lichaam de tijd nodig heeft om deze verandering te verwerken. Ik geloof dat er zo'n twee weken voor staan om te kijken of voeding wel verbetering geeft van eventuele klachten. Soms kunnen klachten in het begin dan ook verergeren en alles. Maar snap dat het heel frustrerend moet zijn om te zien dat je kindje zoveel last heeft! Is zo zielig :(

@ sammie: als je het gevoel hebt dat er echt iets niet goed is of je zorgen blijft maken de huisarts of het cb om advies vragen hoor meis! Dan krijg je misschien meer duidelijkheid of het terecht is dat je je zorgen maakt of dat hij er echt gezind uitziet en de klachten tijdelijk kunnen zijn bijv.

@ lennyt: draagdoek knopen is inderdaad even wennen! Duurde hier ook even voordat ik het echt goed onder de knie had.. Anders van het weekend samen met je man oefenen om hem erin te krijgen, paar extra handen is dan wel makkelijk zo'n eerste keer.
    En hoe was je controle afspraak?

@ Stefanie: hoe gaat het daar meis? (Had trouwens idd een kletsnat bed toen D doorsliep ja :D Geen waterbed, maar een melkbed :p)

Oh, hoor nu D.. Tot later vandaag!

18. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @abri zoveel mogelijk rust houden inwendige echo enzo waren allemaal in orde maar hij denkt dat ik toch echt te veel doe

19. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Is ook niet niets zo'n buikoperatie! Maar gelukkig geen gekke dingen verder ontdekt, dat is wel weer fijn. Nu hopen dat het met rustiger aan doen beter gaat worden meis!

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Rust houden dan Lennyt (makkelijker gezegd dan gedaan..)

Abri ik ben ook een echte verzoekmama. De keren dat ik besloot een ritme te willen voor mijn zoontje werd ik alleen heel zenuwachtig. Ik leg liever hersenloos aan, vooral 's nachts ;)

Hier slaapt de kleine dame nu 4,5 uur tussen de nachtvoedingen. Rond 6 uur krijgt ze last van haar buikje en leg ik haar lekker bij me. Heerlijk knuffelen, ze worden zo snel groot en ze heeft minder last als ze bij me ligt. In de wieg moet ze huilen van de krampjes, als ze bij me ligt kreunt ze wel maar huilen hoeft ze niet. Nou, keuze snel gemaakt (en ze ruikt zo lekker, is zo lekker zacht en lief.. ;))

Deel Deze Pagina