Hallo mama's! Op 18 januari ben ik (via een ks) bevallen van onze zoon Tijn. Ik merk dat ik best onzeker ben over -denk ik- standaard dingetjes (moeilijk slapen vooral!!). Het lijkt me leuk om mijn vragen en ervaringen te delen met mama's die kindjes hebben die ongeveer even oud zijn. Ik heb niet in het vorige topic meegekletst, dus ik hoop dat ik me hier nog bij mag voegen Liefs, Ctje
Doe je helemaal goed juju! Genieten van die kleintjes zolang het kan (schrok nu al van hoe groot ze wordt! ). Geniet hier ook enorm van vergelijkbare momentjes als jij omschrijft: heerlijk gewoon! En als je op die manier ook nog de pijn verzacht door er gewoon te zijn en het contact: 2 vliegen in 1 klap zo. Al zou het natuurlijk fijner zijn als ze zonder krampjes lekker bij je lag en ze er geen last van zou hebben, maar dat komt hopelijk snel ook Hier getracht toch meer op mijn verzoek te voeden sinds vanochtend, maar word er helemaal rusteloos van.. En maar op de klok kijken, aan mijn borsten voelen of ze ze wel aardig leeg krijgt etc.. Wilde ze natuurlijk ook even onverwachts clusteren in de namiddag (normaal 's avonds 19-23/00), nou dan kan ik haar echt niet foppen met een speen en dan het gehap/gezoek op mijn bovenlichaam: nee dat kan ik niet hoor honger=honger. Ze krijgt gewoon op verzoek voeding en zal me alleen minder als speen laten gebruiken en dan zien we wel hoe het loopt. Geeft hier veel meer rust denk ik @ ctje: welkom! Lekker meekletsen hoor hier! Gaat het op wat slaapproblemen wel goed met jullie beiden? @ sammie: nog even een aanvulling.. Had je al eens een andere fles geprobeerd? Misschien krijgt hij dan minder lucht binnen?
Welkom Ctje! Abri doe je blokvoeden? Kan wellicht ook helpen? Mijn meisje accepteert voeden op mijn verzoek gewoon niet haha. Krampjes zijn al een stuk minder en ze is een echte knuffeldoos (wij ook).
Grappig dat je dat zegt juju! Schoot net door mijn hoofd nadat ik mijn berichtje typte.. Enige 'angst' die ik heb is dat het dan erg lang duurt voordat er uit de andere borst gedronken wordt en die dus overvol raakt, waarna ze dus weer een bulk melk wegdrinkt de eerste keer aan die borst.. Maar voor de overige momenten dat ze komt zou het weer wel veel handiger zijn aangezien ze dan natuurlijk binnen die 3/4uur niet weer veel melk binnenkrijgt uit diezelfde borst. Aargh, lastig haha Misschien toch ook eens voorleggen aan de lactatiekundige om te horen wat daar het advies van zou zijn. Jijzelf voedt op verzoek eerst borst A en dan bij eventuele behoefte nog een 'toetje' uit borst B en voeding erna B en eventueel A? Of ben(/heb) je zelf aan(/ervaring met) het blokvoeden? En wat heerlijk allemaal van die knuffelkonten! Zo genieten van elkaar echt dichtbij voelen en dat lichamelijke contact (en niet alleen Kersje natuurlijk ). @ saga: ben je alweer thuis meis? Doe je rustig aan? @ de andere mama's: hoe is het bij jullie allemaal? Allemaal druk met jullie kindjes? Hopelijk gaat alles goed!
abri, ik ben van difrax naar dr. brown gegaan. de speen van difrax gaat veel te snel en als ik daar een dr. brown speen op doe dan gaat het weer te langzaam en nu dus de dr. brown fles met die speen, vandaag s speen van difrax geprobeert maar dat gaat gewoon nog steeds te snel binnen 10 min fles leeg, maar de dr. speen laat hij steeds los en hap naar mijn idee niet lekker aan. misschien een breede speen een optie?
ctje: welkom meid! hier wordt ook lekker veel geknuffeld en gewoon op verzoek gevoed. mijn overproductie is onder controle gelukkig. het voeden loopt nu gewoon lekker. overdag komt ze meestal wel om de 3 uur. 's avonds clustert ze, dus dan ligt ze lekker bij me en drinkt ze lekker vaak. 's nachts komt ze meestal maar 1x, rond 4:00. Af en toe wel eens een nachtje dat ze om de paar uur komt. ook prima. Sinds we bij de osteopaat geweest zijn is ze veel rustiger, huilt nauwelijks. Ook ben ik dinsdag begonnen met het koemelkvrij dieet en sinds gisteren merk ik resultaat. ze poept nu maar twee keer per dag ipv tien keer en ze heeft veel minder krampen. maandag weer terug naar de osteopaat.
Bedankt meiden! Ik ga morgen eens een beetje bijlezen hier Nu net een nachtvoeding gegeven (we hebben nog geen doorslaper) en ga nu snel weer proberen te slapen over 3 uur mogen we weer
Ik heb veel bijgelezen, maar reageren is wat lastig aangezien ik nu al niet meer weet wie wat zei Ik las dat er hier wat kindjes zijn met reflux, hoe is dat vastgesteld? Ik vermoed dat Tijn dat ook heeft.. Onze kleine had gisterenavond een uur lang vreselijke darmkramp, hij gilde het echt uit. Nog nooit gezien..hij heeft wel vaak krampjes, maar nooit zo erg. Hij viel niet te kalmeren. Was bang dat hij reageerde op iets wat ik gegeten had, dus heb hem maar een flesje gegeven en mijn melk even afgekolfd en weggegooid. Vanmorgen weer de borst gegeven. Infacol doet helaas weinig.. Verder zijn we nog heeeel erg zoekende op het gebied van slapen: overdag slaapt hij vreselijk slecht: wil alleen bij zn mama slapen, in zn wieg wordt hij heel onrustig en 's nachts eigenlijk hetzelfde. Daarom slaapt hij 's nachts nog bij ons, eerst op de dag maar eens een ritme vinden, want ik kom nergens aan toe als hij niet wil slapen.
Ik voed idd eerst A en dan B, en toetjes komen hier eigenlijk niet voor. Als ze clustert 's avonds houd ik één borst aan en voor het slapen dan de andere borst. Ze is 's morgens vaak ook onrustig, dan geef ik om 6 en om 8 uur bijvoorbeeld dezelfde borst, de ander kolf ik af (om te oefenen met flesje en start van een voorraadje voor als ik eens even wegga). Sammie wat een zoektocht naar de juiste fles/speen combinatie! Hier een slordige drinker, aan de borst of aan de fles. Bredere speen is misschien wel makkelijekr met aanhappen? Mijn zoontje dronk goed uit de Tommee Tippee en de Avent heeft nu ook een berdere aanhap. Kwebbel wat een fijne berichten! Goed om te lezen dat het zo lekker loopt en fijn ook van je productie. Is het moeilijk, koemelkvrij eten? Ctje hier ook geen doorslaper hoor Nog 2x snachts meestal.
Hallo dames, daar ben ik weer! Hoe gaat het hier en met de kleine ukkies? Met mijn kleine uk gaat het goed ben zo trots op haar ze sliep eergisteren nacht om half 9 en werd gisterenochtend wakker om half 6. En gisteren heb ik haar om half 9 weer in bed gedaan en ze was om half 7 pas wakker! Kortom helemaal blij, hihi Gisteren ook met haar naar cb geweest ze is 56,5 cm lang en weegt 4,350 kg. Boven het gemiddelde dus. Ze heeft dus genoeg aan me bv Vind het bv geven toch wel zwaar? Jullie ook
Mijn man heeft net de afgekolfde bv gegeven merk dat ze het flesje altijd heel gulzig drinkt en als resultaat vervolgens een deel uitkots! Ohja inflacol hielp bij mij super slecht ik dacht dat ze krampjes had dus gaf haar bij elke voeding inflacol! Maar dat verergde het dus pas ermee op dames! Mijn dochter liet namelijk keiharde scheten dat je zou zeggen dat ze afkomstig zijn van een volwassene.
Ik wil ook wel weten hoe reflux vadtgesteld word. Wat ik zo lees op internet lijkt het dat Damon verborgen reflux heeft maar zeker ben ik er niet van. Ik word idd moedeloos van het zoeken naar de juiste fles. Vandaag dkfrax weer gepakt en die gaat snel maar heb wel het idee dat hij meer tevreden is en hij hapt geen lucht met die speen wat dus met de dr. Brown wel doet. Nu de breede brown besteld en als dat niks is dan bestel in van beaba een fles.
wauw! ons dametje had gisteravond om 22:00 de laatste voeding en kwam pas om 6:45 weer! Alleen jammer dat ik zelf al vanaf 5:00 wakker lag omdat mn borsten op klappen stonden haha. JuJu: het koemelkvrij eten vind ik op zich meevallen, alleen aten we gisteren bij mijn schoonouders en was het vergeten te zeggen en er zat creme fraiche door het eten. dus moest ik de saus laten staan. morgen gaan we naar een verjaardag en moet ik ook de gebakjes laten staan, daar moet ik wel goed om denken.
Froetsel: ik vind bv geven niet zwaar. vind het juist makkelijk. altijd bij de hand en vooral 's nachts scheelt het een hoop gedoe. ook buitenshuis scheelt het een hoop gesjouw met flessen water en poederbakjes. sommigen vinden het een nadeel dat je de voeding niet uit handen kan geven, maar dat vind ik absoluut niet erg. ik geniet volop van het zelf voeden. het voelt een beetje als verlengstuk van de zwangerschap.
Froetsel wat een lekkere slaper! Wat vind je zwaar aan bv geven? Her gaat het flesje ook heel gulzig, is toch een andere techniek. Sammie alle baby's hebben in principe reflux, omdat nog niet alles goed is aangelegd. Pas als je kleintje er heel veel last van heeft kun je daarvoor medicijnen krijgen via je huisarts. Meestal helpen kleine dingen ook: half uur omhoog houden na de voeding, bedje kantelen, evt voeding wat indikken. Nog steeds de ideale fles dus niet gevonden? Lastig! Kwebbel wel goed van je! Heb het idee als ik de horrorverhalen over voeding nu lees dat je beter zelf koemelk vrij kunt gaan eten dan prioberen een pak Pepti te bemachtigen.. En ook al zo'n lekkere slaper dus! Hier weer veel krampjes vannacht. Ik denk (vrees ) dat ze reageert op chocolade. Ga ik dus maar even laten staan (fijn met pasen voor de deur) en kijken of het effect heeft.
@juju - hier helaas ook een kleine die reageert op chocola, balen he!! Wat knebbelsnoes al zei, ik vind bv geven ook niet zwaar. Heerlijk een intiem moment met de kleine en het scheelt een hoop gedoe (flesjes maken etc) Onze kleine ligt nu een uur op bed en hij wil wel slapen, maar hij wordt elke keer wakker van de pijn in zn buikie, zo sneu om te zien
Ja Ctje ik dacht het al eerder maar vakkundig genegeerd maar ben me gosteren te buiten gegaan aan paaseitjes (schaam) en vannacht was geen feest voro de kleine meid, dus toch maar even inhouden (alleen vanochtend zonder nadenken een boterham met hagelslag gehad )
Lichamelijk vind ik het best zwaar raak er zo moe van. Mijn grootste probleem als je toch even weg wilt dat je moet rekening houden van ohja ze wilt straks bv, dus dan nog snel kolven. Een flesje is dan toch makkelijker vind ik. Misschien klaag ik teveel haha. Chocolade wekt dat ook buikkrampen op oei, das vervelend ik heb de laatste tijd elke avond chocolade op ze heeft soms wel pijn. Maar niet heel vaak dus kennelijk reageert ze daar niet heel erg op.
@juju - herkenbaar!! Hier eerst ook genegeerd.. eersr alle andere dingen waar hij last van zou kunnen hebben geschrapt, maar uiteindelijk bleef de choco over en ik ben daar zooo dol op! Maar goed, als ik weer met een huilende kleine zit, heb ik toch wel spijt van mn chocootje, dus voorlopig maar even niet.