Mama's 15-31 januari 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Danielle86, 9 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Froetsel - ik snap je wel hoor! Als ik wegga met Tijn, vind ik het ook lastig. Ik ben niet iemand die makkelijk mn borst tevoorschijn tover in gezelschap en kolven is inderdaad even wat werk. Maar wij gaan nog niet echt veel weg met Tijn, omdat het zo'n lekker temperament volle jongen is die vanuit het niks kan beginnen te krijsen.. ik durf dus nog niet zo goed.

2. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @froetsel hier werkt de infacol prima.

Ons arme manneke had vandaag twee luiers vol gepoept en nog buikkrampen lekker warm gelegen bij mama en de kachel en eindelijk slaapt ie

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Gewoon lekker gaan wildvoeden ;) Eerste keer is eng maar anders is het bijna niet vol te houden. Rustig plekje zoeken met mensen die je vertrouwd, doekje eroveren proberen.
    En gewoon een shirt dragen en een spaggetitruitje eronder die je buik blijft bedekken. Zit je niet zo bloot en niet te frutsen met die te kleine voedingsopeningen in die voedingsshirts waar ner een tepel doorpast zodat je kind steeds trui meehapt en je doorweekt uit de voeding komt (persoonlijke frustratie ;))

Wat krampen opwekt verschilt per baby. Bij mijn zoontje bijvoorbeeld tomaten, heeft mijn dochter nu geen last van.

Ctje ik ga het proberen, hopelijk was het toch wat anders maar heb gewoon zo'n voorgevoel.. Ach zou wel goed zijn voor de laatste zwangerschapskilo's hihi.

4. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Hier ook al krampjes, vind het zo zielig zo hard die kan huilen en echt pijntjes heeft. Gaat me door me hele lijf en huil nog net niet mee.

Hier gekwakkel met de fles, ene keer drinkt ie 120, dan weer 90 of zelfs 60. Maar dan komt ie ook veel eerder voor zn volgende fles, zit dus absoluut nog geen regelmaat in.

Mn kolven ging net de goede kant op, tot ik dus in het ziekenhuis kwam, door de pijn stond mn hoofd ook niet naar het kolven en na de operatie mocht ik wel kolven als ik allee maar weg zou gooien door de medicatie in mn lichaam. Dus week niet gekolft en nu zit er niks meer. Probeer het wel nog paar keer per dag maar 3 druppels is alles. Durf ook niet met de domperidon verder te gaan ivb de operatie aan galblaas.

Hoop voor iedereen dat de krampjes snel over gaan! Ik heb cinababy geprobeerd maar hier legt het darmpjes stil, geen krampjes meer, maar ook geen poep met gevolg nog meer krampjes toen het eruit moest. Dus dat gebruik ik maar niet meer.

5. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    Zit hier even in dubio hij heeft vanmorgen gepoept zonder infacol de eerste keer maar voor de krampen heeft ie het echt nodig wat zouden jullie doen

6. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Wat doet het? Legt het de darmpjes stil of is het darm stimulerend?

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier weer echt last van het buikje, ondanks de chocovrije dag (maar houdt het nog even vol). De hele dag is haar poep geel, maar 's avonds (na de krampjes) is het groen. Vanochtend weer naast me gelegd en er kwamen een heleboel knalscheten en vanochtend toen we wakker werden om 8 uur (heerlijk) een verlossende (gele) spuitluier :)
    Zometeen een fotoshoot, ben heel benieuwd. Ze is lekker in bad geweest en ligt nu fijn te slapen. Kan ik even kolven voor de voorraad (en flesje oefenen).

8. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Hier ook altijd groene poep en daarna geel.

Lennyt, infacol werkt als het goed is niet verstoppend en hoe bedoel je zonder infacol want je moet het elke voeding geven.

9. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @sammie gisteravond het potje leeggemaakt dus kon hem vanmorgen geen infacol geven

10. Wuppie30

Wuppie30 Actief lid

12 mei 2012
    334
    0
    0
    Ik gaf bij elke voeding infacol, maar had op een gegeven moment het idee dat ze er juist krampjes van kreeg dus geef t nu niet meer en ze heef t nu bijna geen krampjes meer.

11. AHzondag

Ik weet niet of het hier erger of minder is eigenlijk.
    Ga ook maar eens uittesten of het werkt of niet.

12. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Hier zijn krampjes een stuk minder, ik doe nu 100 water ipv de 90, maar wel met 3 schepjes. Maar daar hebben de dames met borstvoeding niks aan.

Blijf het vreselijk vinden, hij word knalrood en krijst het uit.
    Wat kunnen ze dan ook hard trappen!

13. AHzondag

Ik doe ook al 130 ipv120 water. Geen idee of het helpt.
    Helaas is het met krampen toch dat ze erdoorheen moeten :(.

14. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Dames gebruiken jullie ook een draagdoek?
    Ik wil er graag 1 kopen, om lekker in huis rond te lopen en voor met de honden op pad. Als die in mn jas erbij past.

Heb alleen geen idee wat een goed merk is en wat een normale prijs is. Dan kan ik marktplaats even afgaan!

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Even drukdruk hier. Eerste gewone schooldagje echt alleen met 3 kids. Kom soms een paar handen tekort aangezien we hier nu ook volop krampjes hebben bij D. Maar lees al dat vrijwel alle kindjes er last van hebben nu.. Gelukkig zou de piek bij een week of 6 liggen dus schiet het al aardig op (hoop ik dan maar!).

@ saga: hier een draagdoek ja. Heb zelf een Diddymos en ben er erg blij mee! Knopen vond ik even lastig, maar als je het onder de knie hebt is het echt een uitkomst zo'n draagdoek wat mij betreft.

Oh weer krampaanvalletjes.. :(

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Krampjes verdwijnen vanzelf. Hier ook geen middeltjes behalve babymassage en inderdaad de draagdoek.

Saga je kunt een geweven doek kopen (zoals de Didymos, die heb ik ook) of een rekbare doek (ByKay is de bekendste). DIe laatste heb je vanaf 20 euro op marktplaats, een geweven doen (hoppediz, didymos, neobulle) is een stuk duurder maar gaat ook langer mee.

Leees je even in over welke van de twee je wilt en ook welke lengte handiger is. Ik heb beide en gebruik nu nog veel de rekbare doek maar over een paar weken vind ik de geweven weer fijner als ze wat zwaarder wordt.

17. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Saga: Ik heb ook een geweven draagdoek van Hoppediz. Ik vind het heerlijk. Knopen moet je even onder de knie krijgen. Ik oefende in het begin met een teddybeer :D

Vandaag weer bij de osteopaat geweest, het gaat al veel beter met Yfke. Ze heeft haar nekje nog een keer los gemaakt en nu gaan we kijken hoe het gaat en over 4 weken weer terug om te evalueren.
    Ook het koemelkvrij eten werpt zijn vruchten af, niet alleen voor haar maar ook voor mij! Haar darmpjes zijn nu rustig, ze poept nu 2x per dag ipv 10x en bijna geen krampjes meer.
    Ik heb zelf al bijna mijn hele leven last van mijn darmen, o.a. een spastische darm en chronische verstopping. Maar sinds ik koemelkvrij eet heb ik nergens last meer van, kan normaal naar de wc en geen pijnlijke, opgezwollen buik meer.
    Waarschijnlijk ben ik zelf ook lactose-intolerant maar heb het nooit geweten.
    Heb me serieus in jaren niet zo goed gevoeld.
    De osteopate heeft het ook uitgelegd. Koemelk is bedoeld voor een kalf die 4 magen heeft om die melk te verwerken. Wij hebben maar 1 maag. Ons spijsverteringskanaal is daar gewoon niet op gemaakt. Maar de een reageert daar veel gevoeliger op dan de ander.

18. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hallo lady's!!!

Wat sneu om te lezen dat alle kleintjes zo een last hebben van hun darmpjes.
    Ook hier helaas een bekend verhaal:(
    Ik geef haar sinds vorige week wel de Sab Simplex en dat helpt gelukkig wel.
    Ook een gedoe gehad met haar voeding.
    Ze poepte van de nutrilon kei harde keutels.
    Moest van de HA en de arts van cb Omneo gaan geven.
    Dat hielp maar begon toen met veel spugen.
    3x op een dag omkleden en nat tot op haar romper..zo zielig!!
    Toen naar het cb 1,5wk geleden en weer een andere voeding.
    Ze was maar 300gr aangekomen in 3weken.
    Weer nutrilon maar dan met nutriton,dit gaat al stukken beter en een sinds gisteren al betere luiers..maar het kan nog beter:(
    Ze moet nog steeds erg hard persen om te kunnen poepen en haar anus staat dan ook erg ver open,heb dan zo een leed als ik dat zie:(
    Vandaag weer naar het cb geweest en nu is ze in 1,5wk 400gr aangekomen:D tevreden dus!!
    Ze zit nu op een gewicht van 3945gram.

Ons leventje opzich is nu erg druk,al heb het gevoel dat ik nu geleefd wordt door mijn kinderen;) maar dat vind ik niet erg.
    Al moet ik mezelf soms dwingen om even tijd voor mezelf te maken;)

Zien jullie ook zo tegen de datum op waarop jullie weer moeten gaan werken:(
    Ik zit al thuis vanaf 22wk maar mis het nog steeds niet.

19. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Bedankt ik zal eens op marktplaats kijken!

Melanie en wat meer water in de fles?
    Hier nog steeds op 90 maar dan doe ik 100 met 2 scheppen gewone en 1 forte (en voor de nacht andersom) nutrilon. Meer krijgt ie nog niet op. Anders hier meer krampjes en dikkere poep. Het is even zo uitvinden waar die het beste op doet.
    Net naar mn ouders geweest, kom ik aan, luiertas vergeten! Tja ga dat half uur niet terug, dus snel bij de drogist nieuwe fles en voeding gehaald. Helaas hadden ze alleen de andere avent fles. Dus nu hier weer erge krampjes.

Vandaag consultatieb geweest, 4910 gram en 56 cm :D
    1 maandje oud, geboorte 4060, 2 weken geleden 4600 en nu dus 4910!

Zijn jullie kleintjes ook beetje aan het 'testen'? Hier huilbuien, zolang ik loop niks aan de hand maar stilsta hard huilen, met krampjes doet ie heel anders. Sinds gister voor het eerst in zn box gelegt met iets van huil maar ff. Had ik nog nooit gedaan en vond ook zo zielig, duurde nog geen 5 min (voor mij wel 5 hele lange min) maar daarna lag die heerlijk in coma.

Ik hoef voorlopig niet te werken, als we het zo redden blijf ik thuis. Genieten van zolang het kan!

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Saga ze testen nog niet hoor, is gewoon dat ze bij je willen zijn.

4935 gram (+1) en 54,5 cm (0'), dezelfde lijntjes als mijn zoontje destijds..
    Ahh ze wordt groohoot!

Deel Deze Pagina