Mama's 15-31 januari 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Danielle86, 9 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mijn zoontje heeft nooit meer gedronken dan 175cc. Ik zeg er ook niets van hoor, het is alleen véél (voor mijn maatstaven) haha. Ze zijn nog zo klein,

Hier gaat het goed met de krampjes en daar ben ik erg blij om. Gisteren om 10 uur gaan slapen (voeding half 10), een voeding om 3 uur, een om 6 uur en om 8 uur lekker opgestaan met zijn allen (zoontje wakker). Dat is goed te doen dus :)

Zijn ook avondje weg geweest en de flesjes enzo gingen ook allemaal prima. Hurray ;)

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hier heeft zoonlief nooit meer dan 160 cc fles gedronken. Maar bij bv is het ook afhankelijk van hoe vet je melk is.

3. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Meiden,

Hier poept E. al bijna een week niet. Is dat normaal? Wat kan ik doen?

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Buikmassage? Het mag met bv nog wel even duren hoor.

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kraamtijd - Ontlastingspatroon van borstgevoede baby's

5. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Heel erg bedankt juju, dus het kan nog even duren. Ik wacht nog af.
    Maar het lijkt of ze er last van heeft. Haar buik is niet heel hard maar het zorgt voor krampjes denk ik.
    Heb massage gedaan en geprobeerd met temperatuur.
    Ze laat wel windjes, stinkt vies haha :D

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Warm badje helpt, met de voetjes fietsen, of met de beentjes met de klok meedraaien (niet de heupjes van de grond aftillen), over buikje met de klok heenmasseren, in een spiraal (steeds kleiner wordende rondjes naar de navel toe), of de "I love you"-techniek.. als ze dán nog niet gaat poepen ;)

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    hey meiden,

effe drukke dagen achter de rug. Lucas spuugt veel, boert moeilijk na de voeding maar spuugt altijd. Hij krijgt maar 100 cc max dus heb niet het idee dat hij teveel krijgt (hij is ruim 5 kg). Maar ik heb het idee dat hij niet helemaal lekker in zijn vel zit. slapen overdag is waardeloos. Komt heel moeilijk in slaap, moet lang omhoog gehouden worden omdat hij anders spuugt, draagzak nog steeds geen succes helaas. al met al flink zoeken dus. maar ach.....tijd lost alles op gelukkig. Hoop alleen heel erg dat het geen reflux is. Wel JBPM besteld en wil de bv ietsje indikken. Misschien kan hij dan ook meer genieten van de fles want dat gaat nog steeds slecht. Er is 1 die hij fijn vind maar die gaat veel te snel (mam fles).
    Dl is ook ziek, 39 graden koorts dus effe op de tanden bijten ;)

Roosje; Lucas poept eigenlijk al vanaf de geboorte om de 5 dagen en dan 2 dagen achter elkaar en dan weer een paar dagen niet.

Lennyt 200 cc is wel veel hoor, zorg wel dat je niet te snel op 1 liter zit want straks wil ie nog maar maar dan mag het niet. Elise heeft ook nooit meer dan 180/6 gekregen. Ze kon het vast wel op maar dat is omdat ze met de fles minder goed kunnen aangeven wanneer ze genoeg hebben gehad, ze slurpen maar door. ik zie het heel duidelijk hier; ik voed Lucas op 2 manieren met de fles drinkt hij 100-110 en met de borstvoedingshulpset (aan de borst maar met een slangetje met voeding) en dan drinkt hij soms maar 60 soms 80 soms 100, maar dus niet meer dan hij nodig heeft terwijl flessen gewoon leeg gaan.

saga nog niet ongi; vloei zelfs nog ene heel klein beetje. volgende week nacontrole Vk, zal het eens aankaarten

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    En de breastflowfles? DIe heb ik hier en dat scheelt wel (al zuigt ze echt als een malle).

9. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    hier al mijn hele pilperiode ongesteld :( maar helaas komen door de pil mijn migraineaanvallen weer terug dus moet iets anders gaan verzinnen

scheelt wel met flesvoeding hij krijgt het ook alleen snachts die 200 cc zodat ie wat langer doorslaapt snachts maar dan drinkt ie niet altijd overdag zijn hele fles leeg maar das ook nog niet zo een ramp en hij krijgt dan ook automatisch minder voedingen

10. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Hier ook volgens mij ongesteld geworden.. Pff heb vrijdag na controle hechtingen haha..

11. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Nou volgens mij is het geen ongi... 2 weken niks gezien en dit blijft "oud" bloed en maar heel weinig. Misschien toch nog een restje?

Hoe gaat het ondertussen met de krampjes? Hier zijn ze zo goed als over.

Ik zag vd week zo fles met zo'n zakje erin, tegen lucht zuigen. Hebben jullie die al geprob? Geen idee hoe die heet.

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Krampjes gaan hier goed, wel spugen nog vooral savonds.

13. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier is het spugen weer begonnen ondanks de nutriton.
    Ook heb ik het idee dat ze meer zuur terug geeft..ik denk aan reflux. Gisteren nacht was ze ook wat verkouden..arm ding!

Hier ook nog geen ongi.
    En tot overmaat van ramp gisteren de eerste 2min het condoom vergeten:)
    Hoewel ik me geen zorgen maak en denk dat de kans heeeeel klein is dat ik zwanger raak van voorvocht slaan de zenuwen wel een beetje toe:(
    Op internet lees je veel tegenstrijdige berichten over het zwanger raken van voorvocht.;)

Ohja,ook hoop ik dat Délana tegen de tijd dat ik weer begin met werken (3 apr) de nachten door gaat slapen:cool:
    Ze komt hier nog steeds op de 4uur en slaat geen fles over.
    Ze krijgt 150+5 en 1,5schepje nutriton.

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier ook om de 3 a 4 uur hoor! Deels ook door een sprong denk ik want ze heeft er wel langer tussen gelaten. Enne van voorvocht kan, kleine kans maar kan. Spanndend ;)

15. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Ojee Melanie! De kans is heel klein, niet teveel om stressen hoor!

Hier ook een verkouden mannetje, je ziet dat ie af en toe een dikke slijm wegslikt. Niest, hoest en knort. HA gebeld maar enige te doen is zoutoplossing kopen. Hij moet zo hard huilen als die een zeer hoestje heeft. Drinkt halve flesjes dus bied ze nu elk 1,5 aan want hij moet wel genoeg binnen krijgen. Drinkt een 50cc per keer.
    Hij zit anders nog steeds op 100cc, maak 120cc = 135 met poeder maar gaat niet meer dan 100 in, best grappig dat ie elke keer precies hetzelfde drinkt en huilt precies 3 uur na zn fles. Hoef niet op de klok te kijken haha.

Zelf nog steeds last van galkolieken, blij als die eruit is, leef op broodjes en beschuit, warm avondeten is het mis. Ook al neem ik mini beetjes.

Pfff na 2 dagen mooi weer willen ze morgen weer sneeuw hebben in het noorden!

16. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    hmm het is hier weer lekker rustig, jammer hoor dat veel mama's alleen nog maar op FB zitten. Ik ben toch vooral fan van zp ;)

Melanie, hoe gaat het daar . ben je al naar de HA geweest wegens je vermoedens van reflux? En spannend hoor, maar de kans is maar klein maar ik zou toch wel een testje wagen over een week of 2

saga; ik kan zoutoplossing en een neuszuigertje van otrivin (zo een met een slangetje) echt aanraden hoor, hoop dat je kleine man zich snel beter voelt. Hier drinkt Lucas ook nog steeds 110 (maar laat soms ook 30/40 staan) en dat 6 keer per dag terwijl hij op verzoek krijgt, gek kind.

Hier gekke dag..Lucas sliep heel slecht overdag. kwam maar niet tot rust ook al was hij heel moe. ook niet op ons, sliep maar was zo weer wakker. Nu hebben we hem vandaag elke keer als hij doezelde of 90 min wakker was boven in bed gelegd en wat denk je...kind slaapt de hele dag als ene malle :$ Schijnbaar overprikkeld door al het lawaai beneden en slaapt dus als een blok in zijn co-sleeper in het donker. Hij spuugt nog wel regelmatig en soms ook na 40 minuten slaap waardoor hij wakker is maar ik ben helemaal verbaasd (al mis ik hem wel beneden ;))
    Maar we juichen niet te hard, we zijn gisteren ook naar de osteopaat geweest en ook al was er niets aan de hand en was Lucas helemaal prima (was een voor het geval dat afspraak) zou het daar misschien van kunnen komen.

17. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Na de osteo duurt het toch een dag of 3 voor je lichaam weer helemaal 'hersteld' is?
    Ik ging met de honden wel naar de osteo en moesten ze erna 3 dagen rustig gehouden worden.

Fijn dat hij zo lekker kan slapen!

Heeft iemand van jullie die Nuby anti koliekfles?? Hier gaat het goed met zn fles maar vind het idee achter die fles wel goed. Ben benieuwd naar de ervaringen.
    Bottle Feeding < Natural Touch

Hier nog steeds een verkouden jongen, gaat wel al wat beter en drinkt 80cc per flesje, slaapt veel en de poepluiers zijn al wat minder.

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hmm.. Even geen melding gehad van nieuwe berichtjes ;) Straks even de laatste reacties bijlezen. Had verwacht wel meer te moeten bijlezen, maar is erg rustig zie ik: jammer!

Hier nu de middelste en jongste uit bed halen, drukke dag gehad gister omdat we de 2e verjaardag van E vierde dus nu wat humeurige kids haha. Verder alles goed: minder spugen, maar echt een ritme van niets hier. Tussen 18-23 wordt er constant gedronken en mini-slaapjes gedaan bij mama, dan slapen tot een uur of 4.30 (met een beetje geluk) voeden en weer slapen en dan verspreid om de 1-3,5 uur drinken tot dus 18. Wel wat vervelend met de oudste die naar school moet en vooral dat ik mijn handen niet echt vrij heb, maargoed geven er maar aan toe ;)

19. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    Morgen krijgt Jens zijn eerste inentingen ben erg benieuwd hoop niet dat ie er al te ziek van zal zijn

20. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

lennyt, heb je zetpillen in huis 60mg? zo niet kan je halen bij de apotheek. succes ermee! ik heb echt zitten huilen bij Wesley. Damon moet vrijdag voor de prikjes.

stefanie, gelukkig was er niks gevonden bij lucas. herken het slapen op eigen kamer wel. hier ligt Damon ook overdag in zijn kamer en savonds en hij slaapt een stuk beter.

saga, geen idee of het werk die fles maar zou eigenlijk niet teveel rommelen als je een goede fles hebt.
    hier dr. brown met fase 2 speen erop. duurde even voordat we de juiste combi en fles hadden gevonden.

abri, lijkt me ontzettend vermoeiend als er steeds gedronken moet worden. ik be blij dat de avonden hier rustiger zijn geworden.

hier, Damon dronk steeds zijn flessen niet leeg en hij krijgt maar 120+4 en sliep echt bar slecht in de nacht. dus wij zijn opzoek gegaan naar de oorzaak. eerst dachten we dat het de infacol was waardoor hij moeilijk poepte en dus last van zijn buik had dus geminderd maar het slapen bleef hetzelfde alleen het poepen is verbeterd dus verder gaan zoeken en nu lijken we het gevonden te hebben wij gaven friso extra als nacht flesje daar zit extra zetmeel in wat lekker uitzet. waarschijnlijk zit hij daar dus te vol van waardoor hij last krijgt in de nacht en overdag slecht drinkt. vannacht geprobeert zonder en hij heeft 5 uur achtereen geslapen en daarna 4 uur. vandaag ook al zijn flessen leeg dus hoop dat het vannacht weer zo goed gaat.

hoeveel drinkt jullie baby?

Deel Deze Pagina