Mama's 15-31 januari 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Danielle86, 9 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Kom vandaag even nauwelijks toe aan knap reageren.. Zelf grieperig en drie humeurige dames met als gevolg ook een blije papa: not ;) :p

@ anoniem: succes morgen!

@ Stefanie: hier best behoorlijk, begin zelfs te denken dat ze ergens last van heeft (vooral omdat ze ook maar wil blijven drinken eigenlijk, geregeld na dik een uur zomaar weer spuugt, veel hikt en hoor d'r ook veel terugslikken ;)). Maar normaal mogen ze best een beetje teruggeven na een voeding.

En fijn dat je een fles hebt gevonden die geaccepteerd wordt! Ben je niet verplicht straks aldoor de hulpset te gebruiken bij een uitstapje of iets :)

@ juju: vandaag beter dagje gehad met jullie dametje? Of weer van die ontroostbare momenten? Kan zo frustrerend zijn. Hier gelukkig nog niet gehad (even afkloppen!).

Hmm.. Oudste aan het mopperen boven. Tot later weer! Fijne avond meiden!

2. 2011anoniem

2011anoniem Actief lid

29 jan 2012
    370
    17
    18
    NULL
    NULL
    Nee bij mijn dochter begon het bij 5 dagen overlijd en de 6e dag was ze er al dus dit is echt een tegenvaller! Was hier niet helemaal vanuit gegaan.
    Heb nu wel behoorlijk zenuwen maar gaat vast goed komen allemaal!

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier krijg ik wel regelmatig dikke voeding (yoghut) terug als ze net heeft gedronken.
    Zet m op anoniem!

4. Enibas

Enibas Bekend lid

8 nov 2011
    667
    0
    0
    #24 Enibas, 9 feb 2013
    Laatst bewerkt: 9 feb 2013
    Yeahhh! Back in Business.

Hier word weiinig gespuugd. Eën keertje toen ze te gulzig was geweest!

Verder doet I. het heel goed. Huilt alleen als ze honger heeft. Drinkt, slaapt, poept en plast. En ze is natuurlijk de liefste, mooiste en schattigste,,, :D

Slaap lekker!

Lfs,
    S.

5. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ik heb dus ook dat ze regelmatig veel voeding terug geeft. Ik maak me er eigenlijk zorgen om. Het is echt 5-6 keer. En ik kan dan wel meer voeding aanbieden, maar dat maakt niets uit. Ik ga dus maandag overleggen met cb of ik het niet mag verdikken. Met dat Johannes broodpapmeel ofzo. Me moeder moest dat vroeger ook bij mij doen. Denk dat ze namelijk echt 20cc terug spuugt.

Iemand tips? Andere fles ofzo? Ik heb avent.

6. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Hier spuugt E. nauwelijks. Alleen heel klein beetje wanneer ze niet na haar voeding geboerd heeft.

7. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Succes!!

8. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Anoniem heel erg veel succes!!!

Volgende week gaan we voor het eerst een dagje weg, hoe dedn jullie dat met voeden? Bv is natuurlijk makkelijk maar dat heb ik nog niet genoeg, gewoon flesjes onderweg opwarmen bij een pomp oid?

Heb hier vaak het flesje als die hem niet leeg heeft even in/tussen mn bh haha, dat zou wel kunnen voor heen of terugreis maar kan daar niet hele dag rondlopen met een fles tussen mn tieten hihi.

Hier een goede nacht gehad, 3,5 uur, toen 5 uur tussen en net na 2 uur weer. Ben ik mooi vroeg eruit om wasjes weg te draaien :D
    Toch wel apart die tijden dat ze zo verschillend zijn.

Vind het zo bijzonder, zo ineens na 9 maanden ben je mama en je doet alles vanaf dag 1 automatisch, voor ik zwanger was had ik zulke dagen/nachten nooit volgehouden als iemand bijv mn wekker zo vaak liet gaan. En tot nu nog geen dag chagga oid geweest als ik er weer uitmoest.

Verbaas me wel hoeveel luiers erdoor gaan! Gelukkig had ik goed ingeslagen met de kruidv aanbiedingen! Duurt nog wel paar weken voor ie daar doorheen is haha.

9. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Saga, wij hebbe thermokan met gekookt water en altijd een flesje koud water bij ons of koud water in de fles zodat je meteen de juiste temp kan maken. Meestal deden we dan na de fles water uit die kan erin zodat het kon afkoelen en alleen een beetje heet water erbij. Wij geven alleen gekookt water.
    Wat luiers betreft moest ik ook weer wennen dat er een pak week doorheen ging bij zl doen we langer met een pak terwijl er minder in zit haha.

Hier een bagger nacht Damon maakt echt een zooitje van zijn voedingen. Laat zo 50/80cc staan. Vannach dus 90+3 gemaakt daarvan 50cc laten staan maar wel naar 2uur weer honger hebben. Vanmorgen 120+4 op maar hij kwam toen na 3,5uur hoop dat hij nu even 4uur volhoudt.

10. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Hier ook veel verschil in tijden. vannacht liet ze er eerst 5 uur tussen en daarna kwam ze na 2,5 uur alweer. Daarna 3,5 uur. Zit totaal geen regelmaat in. Gelukkig is ze een snelle drinker. Is met 10/15 minuten klaar. Wel een verschil met zoonlief. Die deed er altijd 45 min tot een uur over. Wel blij mee.

11. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Bij ons maken we haar wakker om de 4 uur. En vanmorgen had ik zoals gewoonlijk geen wekker gezet en kwam ze een uur later. Kan echt niet wachten tot ze gewoon doorslaapt. Maar ben bang dat dat pas met een paar maanden wordt. Aangezien wij haar moeten wakker maken van het cb. En dan gewoon om de 4 uur houden. En ja iedereen geeft andere tips enzo. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Wel vreemd dat de adviezen zo verschillend zijn. Hier hoefden we al geen wekker meer te zetten toen ze eenmaal weer over geboortegewicht was. Ze kwam een poos 's nachts pas na 6 uur. De laatste dagen komt ze na 5 uur. Mijn zoontje sliep pas na 7 maanden door. Hoop wel dat Yfke wat eerder door gaat slapen.

13. AHzondag

wij zetten de wekker niet meer hoor.
    hij komt vanzelf wel en zo niet dan word het wa later, tot nu toe nooit gebeurt 4 uur ertussen is echt de max. als hij zelf niet zou komen zou ik hem ook niet wakker maken. Wesley sliep met 6 weken van 00.00 tot 07.00 uur hoop dat Damon ook rodn die tijd door gaat slapen maar ben bang van niet..

aapje, ik zou je eigen gevoel volgen als jij denkt dat ze het goed doet en zelf komt na 4/5uur en dan niet suf is dan kan ze makkelijk erop teren. het cb heeft zegt zoveel omdat ze alle kindjes gelijk behandelen en niet naar het kindje zelf kijken.
    wij kregen zoveel andere adviezen dan mijn szus en onze kindjes schelen maar 10 weken.

wij gaan over op friso extra voor de nacht. heb het idee dat Damon wat meer nodig heeft voor de nacht zodat hij er wat langer tussen laat en niet na 2uur komt en dan maar 50cc drinkt, hoop dat het gaat werken.

14. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    Da idee heb ik hier ook hij had vannacht 135 ml op en nog geen twee uur daarna nog eens 90 ml omdat ie bleef huilen

15. AHzondag

hier goede nacht gehad.
    Damon had gisteren overdag alle flesjes leeg en vannacht 40cc van beide laten staan. vanavond beginnen met friso extra mengen met zijn eigen voeding eens kijken hoe hij er het op doet.

16. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Hier ook geen wekker. Hij meld zich wel, vanacht 4-3-3 ertussen. Hij krijgt nu ook hongerige baby voeding. Maar van de 3 schepjes 1 van die voeding en voor en in de nacht 2. Vanacht nog een keer aankijken en als die zich eerder gaat melden krijgt ie de 3.
    Hij zit ook nog steeds op 100ml. 90 water + 3 poeder. Meer krijgt ie niet op, dit doet ie in 2 delen. Verschoon zn luier en gaat laatste beetje er nog in.

17. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
  18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Toch hongerige fv Saga? Weet je zeker dat je niet gewoon regeldagen had? Eerder weer willen drinken is dan heel normaal nl, al klinkt om de 3 uur wel heel gewoon hoor. En hoelang doet hij over zijn flesjes? Misschien kan je een langzamere fles proberen ipv de forte voeding. Of heb je echt het idee dat hij honger heeft?
    En hoe gaat het met kolven en aanleggen? :)

Aargh weer een poepluier. Nummer 3 in een uur :p Zo gaan de luiers hard :D

19. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Als ik dat ene schepje weglaat komt hij om de 1,5 uur. Net weer geprobeert en heeft nu alweer echt honger, hard huilen, handjes in mond stoppen en aan zn koppie willen klauwen. Is dan ook niet stil te krijgen tot ie zn fles krijgt.

Kolven gaat moeizaam, eerste dag kwam er nog wel wat uit, maar nu na 10min een paar druppels. Uiteindelijk na beide gehad te hebben hooguit 1 slokje voor hem. Vanmorgen lekker gebuidelt en zocht ie echt, dus maar laten gaan, geen idee of die er wat uitkreeg, viel in slaap met tiet in zn mond haha. Maar we zetten door!

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Respect hoor, relacteren is echt hard werken!

Hier gaat het slapen goed, 10 minuten drinken en verder ronken maar ze laat nog niet veel tijd tussen de voedingen. 2,5 a 3,5 uur is wel de max. Vind ik geen probleem, hoort erbij. Komt allemaal vanzelf wel..
    Wakker maken werkt hier voor geen meter. Volgens mij is dt toch ook niet meer nodg als ze gewoon op geboortegewicht zitten? of ze moeten heel klein zijn..

Deel Deze Pagina