Saga, het zou kunnen maar het hoort ook bij de ontwikkeling.wesley had met 3,5maand flink last van tandjes maar kreeg ze pas met 6,5 maand en daarna ging het hard. met 15maanden had hij alles al en nu zijn we weer bezig met de laatste kiezen. Hopelijk komen die snel door aangezien we daar ookalweer en tijdje meebezig zijn.
@ saga, ja hier ook veel kwijlen en handje hele tijd in haar mond en dan kokhalzen. ik zie wel iets wits waar de tanden uitkomen, speen wil ze soms niet, wil graag haar hand in haar mond. ik dacht ook zou het tandjes zijn..
Is gewoon ontwikkeling. Wordt alleen maar meer (orale fase: alles willen ontdekken met de mond) en daarom denken veel mensen dat hun kindje al 'toe' is aan iets anders dan melk.
Nou daar dacht ik vandaag nog aan, zal die soms wat anders willen proeven. Hij ziet ons ook de hele tijd eten haha. Maar vroegste is pas vanaf 4 maanden. Je zou haast een klein beetje fruithapje gaan geven.
Hallo allemaal! Ik zou graag met jullie mee willen schrijven, aangezien ik 20 januari 2013 ben bevallen van Samuƫl. Mijn uitgerekende datum was 3 februari, maar ivm zwangerschapsuiker ben ik gepreimd op 20 jan. en toen ging het opeens heel snel....... Ik schreef eerst mee met de febr. mama's maar die zijn bijna niet meer actief..........
Welkom Sylvia, hier is het ook rustig Saga het is gewoon onderdeel van de ontwikkeling, wat ze niet kennen kunnen ze ook niey naar verlangen, ze hebben geen besef van 'eten.' Ik zou zeker niet voor de 4 maanden beginnen, is wel ondergrens.
Hi allemaal, Echt een slopend weekend gehad met Zoƫ! Vrijdag avond heeft ze alleen maar lopen huilen en was niet te troosten! Zelfs niet met haar flesje! Zatdag middag weer hetzelfe en zaterdag avond toen we van mijn schoonouders thuis kwamen en haar in bed wilden leggen begon ze ook weer zoooo hard te huilen! We hebben haar uiteindelijk in een warm badje gelegd, daar viel ze zowat in slaap dus snel afgedroogd, romper en slaapzak aan en toen in bed gelegd... Zondag na een wandeling WEER zo hard huilen! Echt ik heb tot 3 x toe erom lopen janken! Normaal is ze heel makkelijk te troosten met de fles of door te knuffelen maar nu ging ze maar door! Het ging echt door merg en been! Door dat harde huilen verslikte ze zich ook telkens en ging zo rochelig ademen.. We weten echt niet wat er aan de hand kan zijn.. Ze had ook nog nooit eerder ZO hard gekrijst en gehuild.. En het erge is dat het in 1 seconde omsloeg, zonder aanleiding! Ook het drinken ging van het weekend wat moeizaam, kreeg bij lange na niet alle flessen leeg, maar ze kwam gelukkig wel aan het minimum (115 cc per kg lichaamsgewicht toch?) We zaten er al aan te denken of we ons misschien vergist hebben in het sprongetje.. Dat die nu pas komt. ze wordt nu 12 weken, maar was 2 weken te laat geboren, maar bij het ziekenhuis vonden ze haar voor een 42 weken baby er nog 'klein' uitzien...
Kan Kellebel, ze hebben soms die periodes. Kan ook zijn dat ze pijn heeft? Bijvoorbeeld voeding die omhoog komt, of last van haar buikje? Hield het lang aan?
Het hield iedere keer een uur aan.. Ongeveer 2 uur na de voeding maar het is niet iedere keer... Het lijkt op pijn indedaad maar kan niet verklaren waarom.. Dacht eerst door de nutriton dus dat niet meer gegeven maar gisteren dus ook een huilbui... Ze slaapt ook iedere keer overdag maar korte slaapjes.. Spruw denk ik niet, zie niks in ieder geval maar ik vind het ook moeilijk om in haar mond te kijken als ze niet mee werkt! moren naar het cb voor de entingen.. Ga het dan bespreekbaar maken.. Zelfs mijn vriend vond het zorgwekkend en die is niet zo snel ongerust! Sinds 2 weken is ze gewoon snel huilerig maar de momenten zijn iedere keer anders! Dan is het voor de fles, na de fles, na het slapen, voor het slapen, tussendoor... Ik denk zelf dat het een combi is van verslikken en maagzuur..
heb hier ook een grote zeverkont hoor dus das niks raar en sabbelen op zijn handjes doet ie ook graag
Haha ja zeveren kan ze ook wel, maar die huilbuien was geen gezever! Er kwamen dikke tranen uit gerold en was totaal niet in haar mood! Vandaag is het eigenlijk wel goed gegaan, dus hopelijk was het iets eenmaligs...
Zielig als ze zo huilen he, hier had ie zondag en maandag van die buien, ook geen fles willen en dat krijsen met dat verslikken erbij. Maar duurde gelukkig niet zo lang als jij zegt, hooguit een kwartier. Ik blijf ook onwijs kalm maar als die zo doet heb ik het niet meer, weet het dan echt even niet. Hij is anders zo vrolijk ventje Gisterochtend in zn tummytub had ie zn eerste lachbui, hij lacht heel veel hoor, maar deze was met geluid en hij kon niet meer stoppen. Ik plaste bijna in mn broek van het lachen en lol dat ie had! Wat zijn al die ontwikkelingen toch geweldig, heb het idee dat ie nu ook groeit als kool! Wil alles zien, schud zn hoofd alle kanten op, ook met zn fles, zodra die maar een geluidje hoort moet ie kijken.
Gaap* wij zitten op het einde van de sprong maar die is best pittig. Veel huilen moeilijk slapen en ook weer voor een nachtvoeding komen. Maar merk ook echt weer verandering aan hem. Hij wil zo graag op zijn buik rollen maar dat lukt niet dus word hij ontzettend boos haha. Verder net zoals saga veel lachen met geluid. Hopelijk is het eind bijna inzicht. Saga, zit jij nou ook op fb? Bij het clubje?
die geluidjes hier ook erg veel de laatste tijd echt geweldig eindelijk twee leuke foto's kunnen maken voor opa's en oma en ook nog waar die op lacht ook nog
Ik heb dat Britt erg onrustig slaapt. Zal dat bij een sprongetje horen? Het betreft dan dat ze dus constant nee ligt te schudden in haar slaap. En gewoon erg bewegelijk. Terwijl ik dan met het licht van me telefoon zie dat ze gewoon slaapt. Iemand bekend hier? Donderdag weer die verdomde prikken. Ik denk dat ze ook gaan schrikken dat Britt van -2 naar +1 is gegaan met de nieuwe voeding. Ik ben er in ieder geval blij mee. Wel vervelend dat ik overal alle kleding weer moet vervangen. Ik twijfel ook wat ik met haar kleding doe die te klein is. Wat doen jullie?
Oooh mn schatje vandaag weer die prikken gehad! Wat huilde ze zielig! heel het cb was er stil van geworden, zo hard huilde ze! Gelukkig thuis alweer kunne lachen, maar ook huilerig. Ook de probleempjes van van het weekend besproken, zij dacht ook dat het aan de nutriton kon liggen... Hoe weinig ze ook heeft gehad, blijkbaar reageren sommige baby's daar heel sterk op! We kijken het nog even aan... Ik voed nu volledif op verzoek, alleen de eerste fles zorg ik dat die tussen 7 en 8 is, zodat ze dan op tijd de dag begint! Geef nog 165 cc en zodra ze alle flessen op drinkt moet ik ophogen. Verder zei de verpleegster dat het een ontzettend wijs en nieuwsgierig kind is! Het leek wel of ze onze gesprekken ook volgde! Als ik wat zei keek ze naar mij, als de verpleegster wat zei keek ze naar haar! en nog een primeur: ze lag in haar blootje op haar buik en ze rolde uit zichzelf om! ECHT omrollen! wat was ik toch trots! Hier ook al een keer een schaterlach gehoord, was zo leuk! Kleertjes bewaar ik voorlopig nog, misschien kan ik iemand er blij mee maken, heb veel zwangeren in de omgeving! Ik hoor eentje huilen, ga haar snel uit bed halen!
Ik kan de kleertjes nog niet weg doen hihi Stop alle kleertjes in een doos, komen elke dag kleertjes bij! Wat gaat het hard he! Hier ook erg onrustig in slaap, maar snachts is die rustig, de overdag slaapjes kan die ook zo liggen schudden met zn koppie en gilletjes erbij. Als ik opsta is die vaak alweer stil. Doet het ook met zn ogen dicht. Via wie kan ik op het FB groepje komen? Vind het zo bijzonsder, als we ergens zijn met mensen die 'zielig' zijn is die zo onwijs zoet en lachen ernaar. ML zn oma ligt op sterven en uit onze vakantie de dag erna heen gegaan, hij was in de auto nog zo huilerig en daar ging die zo lachen naar oma, vandaag kwam buurvrouw even op bezoek, die dr man is 3 weken geleden overleden en ging die ook hard naar lachen. Buurvrouwtje zat al zo te trillen en heeft het nog zo moeilijk, vond het zo mooi om te zien, alsof ze het aanvoelen. Normaal huilt ie altijd wel ffies als we ergens zijn of na een autorit als die uit zn MC komt. Zijn jullie al veel met de kleine op pad? Hier trouwens nog steeds 6x 150ml Zn schaterlach is nog niet weer voorbij gekomen haha
He klopt jullie banner nog? Die van mij zegt nu 2m 3w en 5 dagen. Maar gister was die 12 weken. Hij is maandags geboren, of zal die anders tellen?
Die banner zal wel verschillen omdat een maand natuurlijk 30 of 31 dagen heeft en met februari ertussen is dat ook weer anders.. Mijn is een dg later geboren en dat klopt ook met onze banners... Hier gaat Zoƫ bijna overal mee naartoe..