Mama's 15-31 januari 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Danielle86, 9 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Hier neem ik Levi ( en jinte ) ook overal mee naar toe .. Geen problemen mee

2. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hallo allemaal.

Ik zal me nu even voorstellen,
    Ik ben op 20 jan. moeder geworden van onze 3e zoon.
    We hebben een 2ling van 4 (zijn 31jan 4 geworden)
    Ben getrouwd, nu iets meer dan 5 jaar.
    Woon heerlijk buitenaf.
    Als er vragen zijn hoor ik het graag.

Hier word toch meer geschreven dat in mama's van febr.

Met Samuël gaat het goed.
    Hij is dus op 20 jan. geboren na een zwangerschap van precies 38 weken. Ik ben op 20 jan. naar het zkh gegaan om te worden gepreimd, er was toen nog niks geen activiteit.....
    1e tabletje deed niks, 2e eerst ook niet, maar toch toen er weer gecontroleerd werd voor tabletje nr3 had ik zomaar 4cm ontsluiting.
    Toen ging het heel snel, mijn man was nog thuis dus die moest snel naar het zkh kiomen, maar kon niet heel snel, want we zaten toen met die sneeuwstormen...... maar hij was optijd.
    Toen hij er was zijn de vliezen gebroken, had ondertussen 7cm.
    Daarna kreeg ik een weeënstorm en 3 kwartier later lag Samuël op mijn buik!
    Hij woog 3780gr.
    Bij mij was alles ok.
    Met hem ook.
    Wel heeft hij na 2 weken thuis geweest te zijn in het zkh gelegen.
    Hij heeft het rs-virus gehad. Machtig zeg wat heftig om dan je kindje weer te moeten achterlaten.
    Nu ruim 3 maanden na zijn geboorte gaat het goed, eerst veel problemen ook met drinken, liet prematuurgedrag zien..
    S. is een rustige baby die erg nieuwsgierig is en s'middags tussn 2 en 5 vaak zo erg wakker is en alles wil zien wat mama doet.
    Hij lacht vaak en vindt zijn grote broers helemaal geweldig.

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier nog geen schaterlachen of rollen :) Wel een vrolijke en bolle baby (gisteren CB.. ze groeit goed werd er subtiel gezegd haha) alleen gaat ze helemaal uit haar plaat als ze in de MC moet :( Ze huilt bijna de hele autorit en ik vind dat zo zielig, kan haar ook niet troosten als ik zelf rijd natuurlijk.

4. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Waaauw zit hier heerlijk in de zon! Z ligt lekker op bed en de was hangt te drogen dus kan ff heerlijk relaxen! :D
    Heb haar net in haar blootje laten spelen, vond ze erg leuk! Lekker spartelen en de billen in de lucht gooien! Ook op haar buik gelegen, ze lag lekker rond te kijken en probeerde wederom om te rollen, maar lukte niet onder hulp! Ze vond het wel leuk, volop lachen! Hihi! Zag nu wel echt voor het eerst dat er voeding in haar mond zat en dat ze het terug in slikte, maar ze had er verder geen last van volgens mij! Kwam misschien ook door het spelen!

Hoe merk ik dat ze te groot wordt voor de verkleiner van de mc? Ze steekt al wel met haar voeten eruit mast hoofdje raakt nog niet het hoofdeinde...

5. mamadylan

mamadylan Lid

25 apr 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames
    Wat een leuk forum!
    Even voorstellen pascale en ben 21
    Ik bdn zelf bevallen op 27 januari met 42.3 van mijn zoontje dylan. Na een geweldige bevalling(not) maar dat nemeb we dan maar voor lief he..

Erg leuk om hier mee te lezen

Liefs

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Leuk, allemaal nieuwe meiden :)

HIer heb ik het kussentje uit de mc gehaald, ze kan nu wat minder opgepropt zitten. De verkleiner om haar hoofd heeft ze nog wel gewoon nodig.

7. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Jaa met haar hoofdje zat ik ook al, maar had niet in de gaten dat het kussen eruit kon! :D ze zat zo opgepropt met kussen! ;)

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha en ik me maar afvragen waarom ze steeds zo brulde in dat ding.. *slechte moeder, bij mijn zoontje was ik ook te laat met dat stomme kussen, ik had het toch moeten weten..*

9. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Welkom nieuwe dames!

Oohh kan dat eruit? Hier zit ie ook al zonder verkleiner maar vond zn hoofd nog zo wiebelig. Zat al te bedenken wat ik eraan kon doen.

Hier ook steeds brullen in de mc en sinds ie eruit is heeft geeft ie geen kick meer. Zal eens een studie maken van de verkleiner haha.

10. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Haha bij mij ging ze iedere keer zichzelf helemaal stijf maken, soort van planking op de mc! :cool:

11. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Hier ook de laatste tijd. Me moeder zegt gewoon dat ze de mc weigert haha. Maar ik heb de voetenzak er nog in.

12. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Ik heb die verkleiner er al een tijdje uit. Damon lag er niet goed meer in.

13. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    *kon dat kussentje er ook alleen uit dan?:) Hier nu dus al een hele tijd zonder kussentje en hoofdverkleiner.. Gaat prima opzich, maar wist ik dus niet: oeps!

14. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Nou volgens mij als ze sterk genoeg zijn in hun nekje dan dan heb je misschien die oofdsteun niet eens nodig.. Bij zoë hoef ik ik het hoofdje al niet meer te ondersteunen maar vind het gewoon een prettiger idee dat het bij het hoofdje toch nog wat steviger is!

Ik ken iemand die heeft al met haar 7 maanden oude dochter gefietst in een fietsstoeltje.. Vind dat niet echt slim! :(

15. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    hoofdverkleiner en kussentje zijn toch niet apart of wel?

16. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Hier bij het cb geweest. Damon weegt 5850gr en 63cm en 4 flessen 200ml is prima. Als we met 4maanden willen beginnen met bijvoeden mag dat maar liever wachten tot 6maanden. Ik kijk gewoon naar Damon en vindt hem nu nog niet rijp genoeg om bijvoeding te geven dus wacht voorlopig nog even.

17. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Kellebel als je kindje goed zelfstandig kan gaan zitten kan dat wel hoor

18. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Heb even terug gekeken mijn meisje was 7 mnd

19. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier ook!

20. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @hier een nieuw ritme qua drinken en moet zeggen bevalt me wel hihi

hij krijgt nu flessen van 200 om de 5 uur

smorgens om 6 uur dan om 11 uur, om 4 uur en de laatste om 9 uur en dan slaapt meneer weer door tot smorgens 6
    en zelfs jensje vind het fijner

Deel Deze Pagina