@ juju: fijn dat het zo lekker loopt de bv juju! Flesje gekolfde melk ging ook ok toch bij jullie? Hier een echte weigeraar van de fles.. Beetje zonde van mijn voorraad melk die ik niet kan vernieuwen zo. Maargoed, aan de borst gaat het goed Oh de interesse in kleine zus gaat dus soms wat ver hihi. Idd goed opletten dus. Wat betreft wasbare luiers dacht ik in eerste instantie aan AIO, maar na meer lezen ben ik eigenlijk alleen meer gaan twijfelen over wat nu het beste zou kunnen werken. Is natuurlijk een kwestie van proberen, maar om nu vanalles te gaan aanschaffen zover strekt mijn budget niet hihi. En als ik dan ook weer zie hoeveel verschillende merken er zijn.. Pfoe.. Misschien kan je een paar van je favorieten neerzetten of dat nu een- of tweedelig is of AIO of pocket: kom maar op! Kan ik eens kijken of ik ze ergens voor een leuke prijs kan vinden en dan gaan we proberen! Ben ook nog steeds erg blij met mijn wasbare zoogcompressen (van bamboe en een setje van wol in mijn geval) dus durf wel op je bevindingen af te gaan @ alle mama's: Hoe gaat het bij de werkende mama's? Weer aan de slag? En hoe doen jullie kindjes het bij de oppas/go/kdv? Viel het jullie zwaar de eerste keren? En is het ook fijn weer aan het werk te zijn?
JuJu81, het was een soort van cirkel waar Samuël inzat....... Door het vele huilen, was hij eigenlijk over zijn slaap heen, kon ik hem niet meer troosten, alleen met een fles, zodoende kreeg hij teveel voeding, wat hem dus ook weer niet lekker zat, met het gevolg nog meer huilen en zo ging het eigenlijk maar door............... Door de opname hebben ze dat kunnen doorbreken en hebben ze natuurlijk gekeken of er iets medisch was, wat gelukkig niet het geval was. Kijk als je kindje huilt heb je daar als mama zijnde heel veel gevoel bij, maar in het ziekenhuis is het op een gegeven moment gewoon van, kijken of er iets is, ok geen boer die dwars zit, geen vieze luier, je bent nog niet aan melk toe, nou dan krijg je dat nog niet, wel hebben ze hem dan aandacht gegeven hoor, want ook in het ziekenhuis laten ze een baby niet onbeperkt huilen. Maar doordat ze minder met hun gevoel naar het huilen luisteren, kunnen ze het beter aan................Als je begrijpt wat ik bedoel
Hier is het toch soms bv en soms kv. In het begin was het reden minder melk maar nu ze gewend is aan de fles, wil ze liever de fles. maak niet uit of het kv of bv is zolang het maar uit een fles is. borst weigert ze soms. ze is niet echt gewend aan kv maar juist uit een fles drinken, dat is het probleem. uit de borst drinken moet ze natuurlijk moeite doen he met zuigen, en fles vnd ze makkelijker. soms word ze dan ook echt boos en wil ze de borst absoluut niet. nu ben k begonnen met kolven (handkof). het gaat redelijk maar ik kolf niet echt een hele voeding, heel soms maar. ik vind het nu nogal echt moeilijk. Of ik over zal gaan naar kv of toch nog steeds combi bv+kv. @groente+fruithap, krijgen jullie beebs al groente en fruit, wie is er al begonnen? ik heb wel eerste keer groente en fruit gegeven maar ben niet echt begonnen elke dag te geven.
Fijn sylvia!! Hier begonnen met groenten.. Probeer het wel dagelijks te doen, maar als ze een keer overslaat geen probleem... Heb nu 3 x erwtjes geprobeerd, dat ging de derde keer al erg goed, echt wel een paar hapjes op, morgen gaan we weer wortel proberen en heb ook nog bloemkool, over een week ga ik ook standaard fruit introduceren .. Ik gebruik het schema van olvarit Wanneer is je baby klaar voor voeding? | Nutricia voor jou
Hier nog niet aan het bijvoeden. Gaan vanaf 6 maanden weer beginnen met groente er bij. Liefste rapley'n. Stond mij bij de eerste zo tegen dat naar binnen gieten van 'prutjes' (Niets ten nadele van de mama's die eerder beginnen of iets hoor! Maar gewoon mijn gevoel) @ Roosje: als je nog verder wilt met de borst zou ik niet naast de flessen kv ook nog gaan bijvoeden. Loop je helemaal de kans dat het laatste beetje borstvoeding dat er is er ook zo niet meer is. Maar snap je twijfel wel hoor met wel of geen combi etc. Persoonlijk zou ik dat zo lang mogelijk willen volhouden, omdat de bv gewoonweg heel goed is. En zolang je nog hebt is het mooi meegenomen natuurlijk @ kellebel: Wat lekker dat het al zo goed gaat! Zelf gebruik ik grotendeels dit introductieschema: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden. Vond het wel fijn te weten wat vanaf wanneer goed kon etc. Echter na een maand of 10 altijd met de pot meegegeten in principe dus sommige dingen zoals boerenkool met 1,5 aten ze toen al wel vonden ze heerlijk hihi. En nu weer even een rondje iedereen op bed leggen
Hier ook nog niet begonnen met bijvoeden. S heeft er helemaal nog geen interesse voor, dus ik begin er ook nog niet aan.
helemaal eens met Abri over bijvoeden, rapley, schema's en fles/bv Nog maar een maandje en dan is het alweer zo ver.. Hier gaat drinken uit flesje wel ok, maar ze valt echt aan als ik weer thuis ben. Luiers: Tja ik heb dus als een malle van vanalles een afgeschaft en geprobeerd en weer doorverkocht. Gróót van van Bumgebius (pocket), Bambino Mio Solo (aio met pocket) en Chineesjes met dubbele drukknoopjes (Pocket). Voor 's nachts heeft de Flexitots mijn voorkeur. ALs je kijkt in het topic Review wasbare luier of mijn reacties in dat topic filtert zie je al mijn ervaringen haha (véééél luiers). Ik gebruik overdag pockets omdat die minder dik zijn dan tweedelig. 's Nachts wel tweedelig omdat dat meer opneemt. Ken je dragen-en-voeden.nl? Vast wel Leuke plek om een paar luiertejs aan te schaffen en eens te kijken of het je bevalt (en door te verkopen indien niet)
Juju dankjewel! Ga vanavond als hopelijk iedereen lekker in bed ligt te slapen eens rustig een aantal van je genoemde luiers bekijken en o.a. ook weer eens het dv-forum checken (ben ik idd ook lid hihi alleen niet echt actief meer). Zag idd je reviews al en dacht waattt dat zijn heeeel veel luiers hihi Met reviews op diverse fora en sites werd ik er dus ook echt geen wijs meer uit wat ik nu wilde gaan proberen Maar jij hebt nu dus een aantal favorieten en bent de rest weer aan het verkopen? Ook nog luiers op je wish-list of voor nu tevreden met wat je hebt hihi? @ bijvoeden: zat zelf van de week ook echt van volgende maand een halfjaar en dan hapjes! Wat gaat de tijd dan verschrikkelijk hard zeg.. Pfoe! Heb het hier echt ervaren als voorbij vliegen. Tip misschien nog voor andere mama's mbt bijvoeden: laatst bij de Zeeman een stoomkoker gekocht voor (ik dacht) 9,- ga ik mooi gebruiken bij de eerste hapjes. En ok gebruik heb nu voor onze groentes, scheelt weer staan te kijken bij mijn pannetje Snel klaar en vitamines blijven veel meer behouden in vergelijking met het gewone koken.
Over een half jaar heb ik een geweldige stoomoven... Het is jammer dat we niet eerder kunnen verhuizen anders was ik meteen begonnen met stomen! Hier in dit piephuisje echt te onhandig! Heb nog net een plekje voor mijn mixer! Hihi!
wij hebben ook een stoomoven en in mijn oude huis deed ik het in zo'n mandje wat je in je pan moet zetten.
Ik zet gewoon een vergiet op een pan Ik verkoop alles wat me niet bevalt en heb ook meegedaan met een luierreis. Op dit moment komen er nog 6 Chineesjes aan (ben héél benieuwd, is toch een gok) en dan mag ik niet meer haha. Nou goed, ik heb nog wat extra nachtlueirs onderweg en er moeten nog een paar overbroekjes komen.. Hopelijk blijft alles passen dan ben ik dan klaar voor de rest van de luierperiode (op het vervangen van de overbroekjes bij een maatwisseling na)
hey dames ben er een beetje vroeg mee maar onze jens doet mee met de baby van de maand op zp is wel pas in juli maar zouden jullie dan asjeblieft willen stemmen
@ Sylvia, gaat het nog steeds goed?? @ voeding hier ook al aan de potjes, halve fruit smorgens en halve groente tegen de avond. @ luiers, niks voor mij hihi doe mij maar gewoon een pamper die ik dichtvouw en weggooi. Was het hier even vergeten door de facebookpagina hihi
Hallo dames! Ik wilde even het goede nieuws met jullie delen, NUMMER 2 is onderweg! Eind februari uitgerekend maar weet ik pas zeker als ik een afspraak heb gemaakt bij de verloskundige. Dat doe ik pas als ik terug ben van vakantie! We gaan donderdag met z'n vieren op vakantie naar Dominicaanse republiek