Mama's 15-31 januari 2013

Discussie in 'De mama's' gestart door Danielle86, 9 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ik ga even overleggen!

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik ben er nog wel hoor, *zwaai*

Komende week een projectje: oude Stokke Tripp Trapp opknappen. En dan ook tijd voor de eerste hapjes hier. Leuk :)
    Wat gaan ze snel he. Ze rolt nu als de beste en begint met tijgeren. Echt bizar..

Dani hoe gaat het met jullie meis?

3. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    @rbnlin bedankt voor je verzoek. Wij zijn al een jaar een hechte groep. Inmiddels hebben veel mensen hun persoonlijke verhaal verteld. En wordt het niet op prijs gesteld wanneer er 'nieuwe onbekenden bijkomen'. Als je vragen hebt kun je ze hier toch stellen? Veel dames lezen mee en maken hetzelfde mee.

4. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Lenny, ik heb nog een mooie wandelwagen te koop! :D Nauwelijks gebruikt, daarom doen we hem weg! :p

5. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Danielle, wat voor wagen?

6. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @juju klinkt goed de tripp trapp opknappen ben benieuwd!

Ja verwerkingsproces is in volle gang bij beide en soms botst het ook wel maar we blijven praten.
    Merk dat er mensen in onze omgeving zijn die hadden "gehoopt" dat wat ons het afgelopen jaar is overkomen ons uit elkaar had gedreven en daar nu aan "werken"(voor mijn gevoel) om ons uit elkaar te halen en dus steeds vaker alleen vl vragen om op bezoek te komen, op vakantie mee te gaan, uitjes enz.
    En waarom dat zo is weet ik niet.
    Niks voorgevallen. of ze me niet onder ogen willen/kunnen komen, niet met mijn directheid om kunnen gaan, mijn openheid ik weet het niet.
    Maar is vriend van vl en wil vl dus laten inzien dat dit negatief werkt op de relatie maar alleen hij kan zelf hier iets aan doen en verandering inbrengen!

Voor de rest start ik (als alles goed gaat) in september met een HBO studie.

Ook diverse zh trajecten lopen dus ivm gewicht dus benieuwd!

Hoe gaat het met jullie allemaal??

groetjes

7. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @danielle wat voor een wagen hahaha

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dani zolang je blijft praten kunnen dit soort mensen niet tussen jullie komen maar vervelend is het wel zeg! Goed dat je gaat starten met een opleiding en je gewicht aan het aanpakken bent. Ik heb veel bewondering voor je!

9. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Oeps... zie dit nu pas van de wagen... Was een Joolz! Hebben hem twee maanden gebruikt. De wandelwageninzet was nog gloednieuw. Was hem in 3 dagen kwijt!

10. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @danielle he jammer volgende keer beter kijk nog wel ff verder haha

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik ben er ook nog hier ;) Na een vakantie en alles weer rustig online haha. Alhoewel, scheidsrechter spelen tussen F. en E. is haast een fulltime baan :D En dan die warmte er bij.. Pfoe. Ongekend!

Hier weer cb geweest vandaag: 6,7kg en 67,5cm. Was wel een hartruis te horen dus moeten even langs de kinderarts binnekort.

12. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Oeh dat is ook schrikken abri?!

13. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Klein beetje wel. Helemaal omdat het eerder niet opgevallen was en een inval-arts vindt dit nu in ene ;) Maar ik wist al dat mijn man het als baby ook heeft gehad en het bij hem allemaal heel onschuldig was en hij er dus overheen groeide en alleen twee keer een hartfilmpje heeft hoeven laten maken (1x als baby, 1x als kleuter ter controle). Dus dat zorgt er ook wel weer voor dat ik niet erg schrok. Dinsdag naar de kinderarts en dan hoop ik meer te horen..

Hoe is het bij de andere nog meelezende mama's? Al begonnen met hapjes allemaal? Hier eet D. sinds een week broodkorstjes en sperziebonen: alles zo uit het handje. Was niet van plan voor de 6 maanden te beginnen totdat ze bij mij op schoot zat en onder in mijn brood zat te happen haha. Klein stukje gegeven en ging zo helemaal op. Met dat ene tandpuntje en die kaak weet ze dus alles toch goed te kauwen :p

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier afgelopen maandag begonnen :) Ze weet het goed te pakken en in haar mond te stoppen maar voor alsnog is het werkelijk eten nog niet favoriet haha! Voorlopig alleen nog groente en fruit hier.

Schrikken toch wel Abri. En wat heb je een klein kindje :) Ik mag dinsdag weer op meet en weeg :)

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hihi ja Juju ze zit net boven gemiddeld met haar lengte en net onder gemiddeld met haar gewicht. Wel vrij gelijk met hoe de middelste groeide met de borstvoeding dus blijkbaar groeien ze op mijn melk rustig maar gestaag :p CB begon wel over bijvoeden met papfles etc., maar ze moet nog niets weten van pap of een fles dus gaat hem niet worden en zolang ze groeit (en niet afbuigt), goed plast/poept en over het algemeen tevreden is zit het wel goed (tja op die fv-curve boog ze echt af, maar de bv-curve was gewoon ok dus heb ik ze even laten zien via smartphone hihi).

Jullie dus ook begonnen van de week.. :) Gek hè alweer zo snel toch die hapjes erbij. Schrik er soms echt van hoe hard het gaat! Laat je jullie dochter op schoot zitten met het eten of gebruik je een wipper of iets? Ben daar hier wel een beetje mee aan het rommelen nu: kinderstoel is nl echt nog niets en op schoot zitten eten is niet altijd even handig met twee ruziezoekende kids er bij haha.
    Hier blijven we nog een beetje hangen bij de sperziebonen (2x), worteltjes (2x) en broodkorst. Fruit moet ik mezelf nog even wat inlezen over hoe dat goed te geven: oudste en middelste aten dat pas rond de 9 maanden in vaste vorm ;) Ben benieuwd hoe het nu gaat.

Hier morgen een klein stukje taart voor iedereen.. Halfjaar 'vieren' we altijd een beetje (alleen eigen gezinnetje en mijn moeder hoor: traditie hihi).

16. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Nou gefeliciteerd dan ;) met 6monthsbirthday

17. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Hier volgende week 6 maanden, dus tijd voor een feestje!
    Taart besteld, gezellig bbqen met familie. Haha

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Half jaar is ook gewoon een dingetje ofzo :)

Hier zit de kleine dame stevig op haar dikke billen dus gewoon in de kinderstoel. Vandaag worteltjes, superleuk :D

19. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook pas sinds een week dat ze begrijpt wat ze met de lepel aan moet! Laat haar ook zelf het lepeltje vastpakken en ze weet die ook aardig naar haar mond te brengen hihihi! Hier eet ze fruit, groenten is met dit warme weer niet echt haar ding... Maar broccoli ging er wel aardig in! Brood wil ik eigenlijk nog ff mee wachten..

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ saga: wat leuk er een echt feestje van te maken! :)

@ juju: aah jullie dametje zit dus wel prima in de kinderstoel! Hier nog niet en nog in gebruik door de middelste haha. Dus om ruzie te voorkomen zit ze op schoot te eten bij een van ons. Misschien maar een Ikea kinderstoel op de kop tikken, zijn ook weer zo schoon ;)

En worteltjes: leuk! Vooral die oranje bende :D

Hoe waren de stats trouwens op het cb?

@ kellebel: jullie dochtertje dus ook lekker aan het eten! Nog aan het rommelen met flessen of valt dat nu mee?

@ all: gister naar de kinderarts geweest. Eerst een arts in opleiding die alle gegevens wilde weten, groei etc bekeken en weet ik wat allemaal. Toen hartje geluisterd en inderdaad een duidelijk hoorbare ruis. Kinderarts er bij voor controle en ook die hoorde het duidelijk. Hij gaf aan zich totaal geen zorgen te maken, mede omdat hij haar er zo goed vond uitzien en ook omdat ze totaal geen klachten heeft. Verwachting is dan ook dat het kleine gaatje dicht gaat groeien en de ruis dan weg is: nu over 5 weken weer op controle en dan eventueel voor de zekerheid een echo. Maar de kinderarts verwachtte dus eigenlijk niets geks, gevaarlijks of wat dan ook. Toch fijn om het gevoel dat wij hadden (ze lijkt kerngezond) bevestigd te zien door een kinderarts.

Vandaag heerlijk dagje duinen en strand gehad! D. voetjes in zee gehad, twee andere kids rennend door de golven en over het strand: echt op en top genieten zo! Man volgende week weer aan het werk, dus genieten er maar extra van zo :D

Deel Deze Pagina