als ik dn toch maat 2 ga proberen en dat lukt beter en ik heb nog over kon ik die terug brengen na de kruidvat maar ik heb de bon niet meer
Nou, terug van cb. Yfke weegt nu 4580 gr en 52 cm, keurig gegroeid. Ze moet wel naar kinderfysio en echo maken van de heupjes. Ze overstrekt extreem en weigert symmetrisch te liggen. Ook de voorkeurshouding is extreem. Dus er zit duidelijk ergens iets niet zoals het hoort. Toen de arts haar in een andere houding probeerde te leggen, had ze ook zichtbaar pijn. Verkrampen en vuistjes ballen.
Hopen dat de fysio aanslaat! Een bevalling is ook niet niks voor zo'n lijfje! Hier trouwens ook af en toe een kletsnatte Jesse. Vanmorgen toen we wakker werden was die ook klets. Piemeltje zit altijd netjes naar beneden. Gelukkig nu met laatste pak 1 bezig. De luier was niet eens extreem nat. Ben aan wachten op consultatie vrouw, haha ben nog extreem zenuwachtig ook! Luiers kan je volgens mij zonder bon ruilen. Dat las ik hier laatst op het forum. Jammer dat de kruidvat niet meer komt met die aanbiedingen, was vast om de 'oude' pakken eruit te werken.
Lennyt, hier kunnen wij bij etos zonder bon ruilen. Weet niet of je die in de buurt hebt. Kwebbel, mooi gegroeit idd maar wat sneu dat ze zo'n pijn had. Osteopaat kan ook goed helpen bij voorkeurshouding enzo. Gelukkig ben je er optijd bij.
Sammie: Heb gisteren al afspraak gemaakt bij osteopaat. Dat wacht ik eerst even af. Vind ik zelf ook prettiger dan fysio, omdat fysio alleen aan symptoombestrijding doet, terwijl een osteopaat de oorzaak aanpakt.
Haha ja veel mensen kennen het bestaan ervan niet Ik kreeg rond de 5/6 maanden juist te horen dat bv-kindjes hier heel vaak gaan afbuigen, en dat ze baalden dat ze de WHO curves niet in hun systeem hadden. Desalniettemin over een paar maanden een extra weegmoment voor de oudste omdat hij nu op de -1 lijn zit met gewicht (al een jaar overigens) en 0 met lengte en dat 'moet in de gaten gehouden worden.' Hij heeft echt een kronkellijntje met gewicht (op alle curves haha) maar eet als een bouwvakker en is een energieke kerel met vetrolletjes dus ik maak me geen zorgen. Ja ik vond het een hele onderneming dat wegen. Die bloedneus heeft mijn zoontje wel vaker de laatste tijd, veel snachts. ZIt zijn hele bed onder (en ik maar wassen). Weet niet zo goed wat ik er mee moet. Bij CB zeiden ze adertje laten dichtbranden bij de HA (ehh nou dus niet) of vaseline in zijn neus smeren (lijkt me ook niets). Hij heeft er geen last van verder maar het is zo'n naar geicht, je kind onder het bloed Kwebbel: Hier ook maatje 2 voor 's nachts, overdag nog 1 maar dat is over als dit pak op is Fijn dat Yfke zo goed groeit, wel sneu dat ze pijn heeft zeg. Hopelijk doet de osteopaat goed werk. Saga: Bloed is niet erg in die zin dat je de bv best kan geven nog. Bv wordt ook 'gemaakt'uit je bloed. Maar wel vreemd lijkt me dat, opeens zo'n straal?! 10cc is echt keurig zeg! Roosje: Je telt vanaf het begin van de voeding. Melanie: Waarom maak je de tong eigenlijk schoon? Hier nooit gedaan. Is toch gewoon aanslag van de melk? Lennyt: Doe je zijn piemeltje wel goed naar beneden als je de luier aan doet? Ook opletten dat de rompers niet knellen, dat maakt lekkende luiers. En je kunt het bovenste randje van de luier (voorkant) naar binnen vouwen, dan heb je een extra opvang/absorpierandje. Vaak kun je luiers zonder bon wel omruilen.
Dochter: geboorte: 3220 1,5 week: 3450 3,5 week: 4320 (800 gram in 2 weken) Even vergelijken.. Zoon: geboorte: 3760 2 weken: 4090 3 weken: 4610 (maar liefst bijna 600 gram in een week..) Ik ga dus voor de slagroomtheorie
Dat is idd slagroom JuJu! Hier groeide Jelmer ook zo hard, geboorte 4280 gr, 4 weken 5760 gr Dat is ook zo'n 400 gr per week. Yfke gaat minder hard, geboorte 3870 gr, 4 weken 4580 gr. Denk dat het verschil zit in het feit dat Jelmer 45 minuten per voeding dronk en Yfke 10 minuten. Is wat minder hongerig denk ik.
dankjewellll.. nog een vraagje meiden.. ik denk gewoon dat mijn melk niet genoeg is voor E. Grappig maar het is alsof mijn tepels kleiner zijn geworden haha. het lijkt alsof ze het niet goed kan pakken. bv geven moet geen pijn doen maar toch moet je wat voelen he. soms voel ik gewoon niks. op een gegeven moment voelt het alsof me tepel verdoofd is. me borsten zijn niet hard maar heeeel zacht/soepel. ik wil geen bijvoeding geven maar volgens mij moet het soms wel pff. ik gaf haar 50 cc. is dat genoeg? hoeveel moet ik geven aan een baby van 3 weken.?
Gewicht Jesse Dag 1 - 4060 Dag 5 - 4040 Dag 8 - 4040 Dag 17 - 4600 Consultvrouw zei net, richtlijn is een 150 gram groeien per week. Roosje, hier fv en krijgt 100cc per voeding.
Roosje ik zou niet gaan bijvoeden voordat je hebt gewogen. Het zegt allemaal niets en als je gaat bijvoeden gaat je productie teruglopen. Alle borsten, tepels, voeding, baby's en borstmomenten zijn anders. Je kunt het niet vergelijken. Kwebbel ik voedde Druif ook veel langer dan Kersje, daarom ging ik ook even wegen juist, of ze wel genoeg had. Ach, als ze maar groeien is het goed. Volgens mij is 150/200 gram per week de richtlijn toch?
Roosje: Mijn borsten zijn ook gewoon zacht. Voel je na een poosje zuigen de melk toeschieten? Bij bv zijn er geen vaste hoeveelheden die ze moeten krijgen, de een heeft vettere melk dan de ander, dus zal het ene kind ook meer ml drinken dan de ander. En ik voel ook alleen wat met aanhappen, daarna voel ik ook niks hoor. Als je echt zo twijfelt zou ik even gaan wegen bij het cb, kan een hoop onzekerheid wegnemen. Aapje: wat was haar laagste gewicht na de geboorte? Vanaf dat gewicht moet je kijken en niet naar geboortegewicht. Normaal is ongeveer 150-200 gr per week dacht ik.
@saga, dat is normaal dan toch? ik kijk maarr wat ik doe.. @gewicht, geboortegewicht dag 1: 3395 daarna was ze afgevallen maar niet veel, weet niet meer hoeveel, staat op papier haha. dag 8: 3435 en nu weet ik het niet.
@ juju: zeker slagroom haha! En wat apart zeg die bloedneuzen.. Maar dichtbranden.. Brr! Krijg er de kriebels van @ roosje: niet gaan bijvoeden voordat je zeker weet dt ze niet goed groeit of je wilt stoppen met de bv, anders ben je zo afgebouwd! Valt gewoon niet te zeggen hoelang ze moeten drinken en hoe het voelt, zoals juju al zegt verschilt enorm per persoon en per kindje. @ kwebbel: wow ook al zo mooi gegroeid! Maar wat sneu dat ze zo'n pijn heeft. Hopelijk komt er snel verbetering in meis! @ groei: bij bv is volgens mij tussen de 200-400gr per week allemaal goed als ze zo jong zijn. Bij fv heb ik geen idee. Hier geboren met 3940 Afgevallen tot 3640 Na een week 3840 Bij 2,5 week 4095 Nu snel de oudste halen!
Jullie hebben allemaal gelijk meiden. Ik moet inderdaad eerst weten of ze goed groeit. maar inloopuur is geweest deze week dus maar volgende week dan. ze was sinds 8 uur wakker en tot nu toe had ik haar ongeveer om de uur bv gegeven omdat ik dacht dat het niet genoeg was, ze wilde zelf ook drinken. af en toe huilen, in slaap vallen en dan over 10 min weer wakker, huilen. Soms moet ze nog boeren. heeel onrustig was ze vandaag. heb haar net ongeveer half uur weer bv gegeven en nu slaapt ze gelukkig eindelijk. probeer ook een speen te geven. Als ik begin met voeden hapt ze en af en toe schiet het melk wel, dat merk en hoor ik wel dus er is wel melk. Soms komt er teveel uit en gaat ze hoesten, slikt melk niet gelijk door, haalt ze moeilijk adem. ze maakt me dan echt bang. Een kind,het is moeilijker dan ik dacht, eerste kind dus moet nog wennen. als ik niet weet wat er aan de hand is word ik ook emotioneel. als ze huilt moet ik ook bijna huilen, wil haar niet zo zien. Konden ze maar zeggen wat er aan de hand is. als ik denk dat ze pijn of krampjes heeft, vind ik het niet leuk.