Hoi Meiden, Ik ben nog geen topic tegen gekomen met zwangere dames die met hulp van de mmm zwanger zijn geworden. Ik merk in andere topics dat ik minder aansluiting vind. Dus zijn er zwangere mmm dames die het gezellig vinden om samen te kletsen hier? Ik zal beginnen met mezelf even voor te stellen. Ik ben Djuuzie, 31 jaar en nu 10 weken zwanger van ons eerste wondertje. We zijn zwanger geworden door middel van ICSI in Düsseldorf. Wie kletst er mee? Groetjes, Djuuzie
Ha Djuuzie Thanks voor de uitnodiging Zo onwerkelijk om nu in een zwangerschapstopic mee te mogen schrijven Ik ben Staffie, 29 jaar, en 4 weken zwanger van ons 1e kindje. We hebben ruim 3,5 jaar op dit moment moeten wachten maar na onze 1e ICSI is het gelijk raak Van het ziekenhuis mag ik morgen pas testen Maar ik kon natuurlijk niet wachten dus 14 dagen na punctie getest (afgelopen maandag) en die was overduidelijk positief Morgen het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken voor onze 1e echo, deze zullen we krijgen bij 7 weken
Leuk dat je er bij bent Staffie! Ik heb ook twee weken na de punctie al getest. En ook positief Ik heb mijn eerste echo ook bij 7 weken gehad. Het is zo bijzonder! Hoe voel je je?
Ik voel me eigenlijk best goed, wel moe maar was dat ook van de utro, beetje misselijk als ik een lege maag heb, en steekjes en krampjes in mn onderbuik/liezen. Verder loop ik lekker veel te janken Jij veel last van zwangerschapskwaaltjes? En gebruik jij de utro nog?
Ik voel me vooral zwanger zeg maar De hele dag door misselijk, en ontzettend moe. Maar dat gaat beter worden zegt de gyn. Ik mag nu stoppen met de utro. Maar vind dat wel een beetje eng. Ik ga afbouwen. Vanaf vandaag 2x pd 2. Daarna nog drie dagen 1x pd 2 en dan wil ik stoppen. Nu snel naar bed, morgen weer vroeg op.....
Nog niet zo druk hier Hoe is het nu Djoezie? Nog last van misselijkheid? Ik heb gelukkig eigenlijk nog geen klachten, tenminste niet erger dan vorige week. Wel heel erg moe...vooral op mn werk...om 20.00 zit ik er echt doorheen maar ik werk tot 23.00 uur Benieuwd hoe ik dat vol moet gaan houden... Ik ben nu ook gestopt met de utro en gelukkig lijkt het nog steeds goed te gaan, mn testen zijn nu zelfs donkerder dan de controlestreep dus na vandaag stop ik daar ook maar mee, en zal ik gewoon vertrouwen moeten hebben in mn lichaam. Zometeen komt MvM
Hahaha, t is idd niet erg druk nee. Dacht dat er vast meer mensen waren met de zelfde behoeftes maar niet dus Helaas ben ik naast het alleen misselijk zijn ook gaan overgeven. Dat is iets minder maarja.......... Fijn hè het stoppen met de utro! Ik vind het heerlijk, nier meer die vieze derrie iedere keer! Maar is het voor jou niet te vroeg om te stoppen al? Ik moest door gaan tot een week of 10. Mvm is leuk. Maakt het allemaal zo echt! En een leuk kado krijg je.... Ook al energie-loos dus. Dat heb ik ook nog steeds. Erg moe en heb veel slaap nodig. Slaap met gemak een uur of 10 per nacht. Wat doe je voor werk dat je tot 23.00 moet?
Ik moest maar utro gebruiken tot 12 dagen na TP. Ik had er gelukkig wat extra dus ben op eigen houtje doorgegaan/afgebouwd totdat ze op waren haha MvM is net weg en ook heel heerlijk zachte badcape gehad. Veel info foldertjes, tijdschriften etc etc en gelukkig een knal positieve test dus ik mag gelijk gaan plassen. Balen van het overgeven zeg!!! Hopelijk duurt het maar even en krijg je er niet teveel last van. Ik werk als bedrijfsleider bij een eetcafe, dus voornamelijk in de avonden werken. Ik slaap dus ook heel lang s'nachts zeker 10 uur. Maar omdat ik dan pas zo laat uit mn bed kom, is er geen tijd meer voor een middagdutje, dus ja..dan om 20.00 uur al weer versleten Maar ach...gelukkig heb ik een hele lieve vriend die veel in het huishouden doet
Ieder ziekenhuis heeft weer zijn eigen protocollen wat betreft vruchtbaarheidsbehandelingen. Waar heb je je icsi gedaan? Ik ben nu zwanger van de icsi in Düsseldorf. Mijn man doet ook erg veel in het huishouden. Ben ik erg blij mee. Vooral na een dag werken is de pap op. En na een paar dagen werken heb ik echt een dag rust nodig. Maar ze zeggen in het tweede trimester heb je weer volop energie. Dus daar ga ik voor! Kan me voorstellen dat je middag dutje er bij in schiet. Dat doet ie bij mij ook. Of ik ben aan t werk of moet bijna werken en heb dus lekker lang op bed gelegen. Maar ik kan bijkomen. Vandaag mijn eerste vakantie dag van bijna twee weken. Heerlijk!
Ik sluit me bij jullie aan. Ik ben na 4 jaar onderzoeken en behandelingen bij een cryo tp van de derde ICSI zwanger gebleven van een tweeling. De laatste ICSI hebben we in Dusseldorf ondergaan. Ik merk dat ik in het DD topic niet zoveel over mijn zwangerschaps kwaaltjes durf te vertellen. Tot 15 weken was ik erg hongerig en misselijk. Gelukkig maar een paar keer gespuugd en vermoeidheid viel me erg mee. Nu sinds maandag enorme buikpijn waar ik al nachten niet van slaap. Ben voor controle geweest en gelukkig is met de kinderen alles goed. Mijn myoom is gegroeid naar 13,5 cm en krijgt nu te weinig zuurstof wat voor de enorme pijn zorgt. Gisteren en eergisteren door de pijn heen gewerkt maar heb me vandaag toch maar ziek gemeld. Ik mag 4x 2 paracetamol per dag nemen en drie keer aspirine. Ondanks dat nog veel pijn. Ik hoop dat als de hormonen wat gaan dalen de pijn ook minder wordt. Maandag heb ik weer een echo en gesprek met gyn.
Aklina, leuk dat je er ook bij bent! Ik vind het ook lastig in het DD topic om te schrijven over mijn zwangerschap. Ik vind het voor mijn gevoel een beetje ongepast. Ook bij meiden die snel en spontaan zwanger zijn geworden voel ik me vaak niet op mijn gemak. Ik denk dat wij mmm meiden de zwangerschap anders beleven. Ik heb nog meer zwanger dames uit het dd topic een pb met uitnodiging gestuurd. Misschien sluiten er nog meer aan. Wat beangstigend he buikpijn. Gelukkig is alles goed met de kids. Wat is een Myoom? Goed dat je je zien heb gemeld. Alles voor de gezondheid van jou en je kindjes. Kan je maandag na je gesprek met de gyn beslissen wat goed voor je is.
myoom is vleesboom die aan de buitenkant van mijn achterzijde van de baarmoeder hangt. Die neemt eigenlijk mijn hele bekken in beslag waardoor de baarmoeder erg hoog geduwd wordt.
Ha dames, hier ben ik ook hoor! Voor degenen die mij niet kennen: bij mij is zeer waarschijnlijk endometriose de reden waarom ik niet spontaan zwanger werd. Na 3,5 jaar, 4x iui, 1x icsi en 1 ivf (in Düsseldorf) ben ik nu eindelijk zwanger. Daar had ik op m'n 40e bijna niet meer op durven hopen. @Aklina: heftig, die buikpijn. Gelukkig is er een duidelijke oorzaak, maar ik hoop voor je dat de pijn snel weg is. @Djuuzie: bah, ook nog overgeven. Hoop dat je snel door die vervelende tijd heen bent. @Staffie: mooie cape van MvM he! @ego: gaat eigenlijk wel goed hier. Ik mag me gelukkig prijzen dat ik amper misselijk ben geweest en alleen iets sneller moe ben. Vanmiddag bij de vk toch maar aangedrongen op een GUO ipv een SEO ('medische 20-wekenecho') vanwege iets verhoogde kans op Down bij de combinatietest. Ik krijg binnenkort een uitnodiging van het ziekenhuis. En afgelopen week heb ik een kinderwagen gekocht via Marktplaats. Te bizar voor woorden nog steeds, om met zo'n ding het huis binnen te rijden. Nou, hier laat ik het eerst even bij!
@Djuuzie Wij zijn onder behandeling bij het Maasstadziekenhuis, en de bevruchting en TP vind plaatst in het EMC. Heerlijk vakantie!! Zit er hier nog even niet in, na de zomer pas dus moet nog ff, hopelijk het 2e trimester dan idd wat meer energie, en anders blijven we gewoon lekker rustig aan doen haha @Aklina Gefeliciteerd!!!! En twee, dubbel geluk!! Wel vervelend dat je, je zo beroerd voelt. Ik hoop dat je snel iets voor je kunnen doen want je wil toch ook genieten van je zwangerschap. @Stiertje Ook gefeliciteerd!!! Wij zijn er nog niet over uit of we gebruik willen maken van de aangeboden extra testen zoals vlokkentest en/of vruchtwaterpunctie Voor nu neigen we naar niet doen, en alleen mocht er iets afwijkends gezien worden op de 20 weken echo (die krijgen we ook uitgebreider)
Aklina, dat klinkt niet lekker zo'n vleesboom. Succes bij de gyn maandag! Hi stiertje, gezellig dat je er ook bent!Of ze wonderen verrichten in dd lijkt het wel! Hoor erg veel positieve verhalen over de kundigheid daar. En ben daar zelf het levende bewijs van. Jij doet de controles gewoon bij de vlk? Ik doe alles in het ziekenhuis. Moet zowiezo in t ziekenhuis bevallen ivm medicatie gebruik. Dus denk dan alles maar daar. Wij krijgen ook een medische 20 weken echo. Leuk hè allemaal spulletjes kijken en kopen. Wij hebben ook al onze wagen uitgezocht. Nu nog bestellen......... Staffie, jij hebt alle behandelingen in nl gedaan. Super dat jet met de eerste ivf raak is! Heb je nog cryo's? Moeilijk hè die keuzes maken voor de onderzoeken. Wij doen het niet. Met name door de extra risico's die het met zich mee brengt. Op de 20 weken echo kunnen ze echt heel veel zien. Wanneer is je eerste afspraak voor een echo? Doen jullie morgen nog iets met Bevrijdingsdag? Ik ga de stad in. Woon in een van de steden waar het bevrijdingsfestival is.
Wij hebben de combinatietest laten doen en daar kwam een verhoogde kans op Down en trisomie 13 en 18 uit. Dat kwam doordat 1 van de bloedwaarden niet helemaal optimaal was. En mijn leeftijd (net 40 geworden) doet natuurlijk ook een lekkere duit in het zakje. Ik wil geen vruchtwaterpunctie, maar wij krijgen nu een medische 20-wekenecho (GUO). Daar krijgen we binnenkort een oproep voor (we waren eerst aangemeld voor een 'gewone' 20-wekenecho).
Verder doen wij inderdaad de controles bij de vk. Ik was zo klaar met al die medische polonaise aan m'n lijf! En gelukkig zijn er tot nu toe geen medische redenen om naar een gynaecoloog te moeten. Morgen blijf ik lekker thuis. Beetje rommelen in de tuin en in/om het huis.
Aklina, hoe was het bij de gyn? Stiertje, jij vrijdag weer naar de vk. Krijg je iedere keer een echo? Ik had weer een brief met daarin de verzette afspraak. Dat is nu al de tweede keer. Wel raar, t kan een keer gebeuren maar nu al twee keer achter elkaar. T is nu een dag later dus niet zo heel erg maar toch. Vandaag een kinderwagen gekocht! Wel vroeg maar hij was voor de helft afgeprijsd en weg is weg. Dus toch maar meegenomen. Hoe is het met jullie?
Hai, Misschien voel ik me hier toch beter op mn plek maar weet niet of ik welkom ben. Jaren in MMM gezeten maar nu spontaan zwanger maar merk soms dat bij het gewone cluppie het toch anders is... heb andere angsten en gevoelens die ik daar niet snel uitspreek. Teveel meegemaakt denk ik... Volgende echo duurt nog 2 wkn... echt ik ga stuk... ben zo bang, ookal heb ik een knipperlichtje gezien.... je haalt ons misschien uit de MMM maar de MMM niet uit ons.... zoiets. Je bent pas zeker als t in de wieg ligt vrees ik... Hoe denken jullie daarover?